xniieeenke schreef:Over dat eerste, Especial, geen idee sorry.
Maar, mijn konijn is niet ingeënt (wel in het begin die ze nodig is) maar niet een jaarlijks iets, en ze is gezond
Mijn konijn zit wel binnen, gaat ook goed, maar zorg wel dat het niet te warm word in je huis (niet boven de 26 graden ongeveer), en zorg ook dat je konijn er soms uit mag omdat binnen hokjes niet zo groot zijn vaak.
Wat is volgens jou dan een nodige enting? De immuniteit die ze opbouwen is maar tijdelijk, er zijn geen jonge konijnen entingen die levenslang werken. De entingen die ze nodig hebben, zijn die jaarlijkse entingen.... Ze is nu dan wel gezond, als ze myx of vhd oploopt, loop je zeer grote kans haar kwijt te raken, bij vhd gebeurd dat bijna zeker. Om nog te zwijgen van de lijdensweg bij myx... Terwijl de jaarlijkse enting ze grote kans geeft om het prima te doorstaan. Waarom dat niet doen?
Wel goed dat je de warmte binnen even noemt trouwens, veel mensen vergeten dat! En dat soms eruit zou ik willen veranderen in dagelijks meerdere uren. Dat is imo echt het minimum omdat ze zo actief zijn.