Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YazhiSien

Re: Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 11:27

oh wat schrikken!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:39

Loes wat een teleurstelling! En het wachten duurt al zo lang :(:).

Lor rustig aan!

BB dan schrik je je ook een ongeluk, gelukkig kwamen jullie er op tijd achter!

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 13:52

Balen Loes! Hopelijk mag je na een poetsbeurt wel gaan knuffelen met Vega. Hopelijk knapt Vayla snel op.
Het lijkt me echt een ramp die Giardia.. om er vanaf te komen..

Schrikken Lor! Hopelijk snel beter. En Abby even uitstel tot vandaag.

En Roque in de wasmachine!! Dat is ook wat zeg! Het lijkt me echt een heel apart gezicht, dat arme beest. Ze gaan echt overal in zitten die malle beesten. Mijne doen dat ook hoor.

Mijn katten slapen gelukkig weer in hun mandje! Was een eenmalige weigering. :D

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 14:58

Ik mag gelukkig wel gaan knuffelen. Schone kleren aan in de gang en die kant op.

We wachten idd al zo lang, 9 weken zwangerschap, 13 weken bij mams. En nu alweer 5 weken erbij :(

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 15:10

Fijn dat je wel mag knuffelen, maar 5 weken is gewoon lang :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 17:54

Jeetje Loes wat balen zeg!!

En Bloem, wat schrikken! :oo

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:43

Heb je nog wel leuke foto's O:) ?

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 19:49

Nog niet ga volgend weekend pas weer.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 20:57

Lief en super fijn dat je wel mag komen knuffelen. Toch een risico :j

Hier enige twijfel over wat voor kleur Wax nu eigenlijk is. Knox is point die heeft beiden point ouders. Aan hem zie het duidelijk want zodra je flitst heeft hij rode ogen, en zelfs 's avonds zie je het met bepaalde lichtval.

Wax staat ook als point op zn stamboom, maar ik weer bijna zeker dat hij mink Is aangezien hij nooit rode ogen heeft. Dus gister iemand gevraagd die verstand heeft van Sphynx genetica zij zegt ook Mink. Alleen de fokker denkt echt dat ie point Is, dus de enige manier om het zeker te weten Is DNA test...

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 23:00

Blauwe ogen is toch mink? Tenminste bij rood toch?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 23:41

Ik ken enkel de 'bruine' mink, lijkt een beetje op sealpoint maar is het net niet.
Mo zit er een beetje tussenin qua kleur. ;)

Oh, sterilisatie is goed gegaan, Abby heeft zich ook gedragen (gevalletje vreemde ogen dwingen?), was wel erg groggy toen ik haar meenam maar is inmiddels helder.
Wel slaapt ze erg veel en wil ze de hele tijd bij me of beter gezegd boven op me liggen. :+
Omdat ik erg moe was zijn we samen op bed gaan liggen, lekker samen koeskoezen. <3

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 23:52

Afbeelding
ik heb nu ook een gedeeltelijke Sphynx! :))
Over een paar weken niet meer gok ik, maar nu kan ik een kaal buikje kriebelen. :+:

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 08:51

fijn dat het goed is gegaan!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 10:57

LoesLucky schreef:
Blauwe ogen is toch mink? Tenminste bij rood toch?

Mink kan variëren van (aqua) blauw tot groen. Ik weet gewoon zeker dat ie mink Is :+ Knox heeft echt ijsblauwe point ogen en bij Wax zijn ze toch anders. En ze lichten niet rood op bij de flits en naar mijn weten moeten points altijd rode ogen oplichten.

Mooi zo Lor dat alles goed Is gegaan!

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 11:09

Oh zoveel weet ik er nog niet van haha!
Vega heeft geel/groene ogen. Lekker handig lol

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 11:39

Betje is wit met blauwe (bij licht)/rode(bij donker) ogen, Aagje wit met gele(buiten)/groene(binnen) ogen. Of eigenlijk is Betje mijn roze meisje :+:

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:26

Er is weer veel bijgekletst, heb het druk gehad, dus even meegelezen. Jeetje, BloemBloem, da's schrikken! Gelukkig kwamen jullie er snel achter! Hier zit Sjors ook wel eens in de wasmachine, gelukkig zijn we er altijd op tijd achter gekomen.
LoesLucky, wat ontzettend balen, zeg! Leef je er al zo lang naar toe, moet je nog langer wachten. Ik kan me voorstellen dat je even flink van slag was :(:) Gelukkig mag je wel langs komen!
Lor, beterschap voor Abby! En inderdaad, vreemde ogen dwingen :D
Dan nog veel vragen over de kleur van Wax...ik heb er helemaal geen verstand van :+

Hier lijkt het eindelijk beter te gaan met de ontlasting van Sjors. Ze had nog steeds dunne ontlasting en poepte af en toe nog in de plantenbak. Volgens de dierenarts was het een voedingsprobleem. Ik begon op een gegeven moment wel te twijfelen, maarrrrr.....na bijna 1,5 maand is ze nu bijna helemaal over van de almo nature naar kvv. En haar ontlasting is al een paar dagen heel mooi! Hoe blij kun je zijn met een drol :+ Ze krijgt nog een heel klein beetje almo nature, maar ik heb goede hoop dat ze daar met een week ook vanaf is. Nu ze vaste drollen heeft poept ze dus ook niet meer in de plantenbak. Ik durf de kattenbak naast de plant nog niet weg te halen, maar dat komt wel :P
Verder gaat het met de rest wel z'n gangetje. Ze zijn in de winter altijd wat saaier :+ , ze zijn gek op de verwarming, alleen 's avonds doen we standaard even apporteren. Yaro en Sjors vinden dat geweldig, ook als je het balletje dan zo weggooit dat ze moeten zoeken }> . Ze kunnen echt goed zoeken samen :D

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 15:42

Meld zich ook weer 's :D

Jeey Loes! Wat jammer dat je nog even moet wachten maar wel fijn dat ze er alles aan doen om Valya eerst op te laten knappen!

Wij moeten ook nog even wachten op Bos. De poes die hij heeft gedekt heeft een miskraam gehad dus hij mag nog een keer (doet het er volgens mij om, net-niet zaad :P ).

Poes in was machine... Heul spannend om te lezen.. Die van ons kruipen graag in de droger als die klaar is. Tot nu toe geen incidenten (gaan er ook weer uit als die is afgekoeld)..

Voor de bloterikjes die een zwak maagje/darmstelsel/spijsverteringsdingetjes hebben: http://www.dierendokter.nl/contents/nl/ ... ieren.html

Ik gebruikte dit al bij Yoda als hij braakmomentjes had en was het eigenlijk een beetje vergeten dat ik het had (stond in koelkast). Laatst had Lila weer een paar dagen misselijkheid wat uitmond in niet meer willen eten. Normaal ga ik dan als het te lang duurt naar de DA voor een lelijke prik maar dit maal heb ik verdund met water een paar druppels 3x per dag met een pipetje toegediend.
Binnen drie dagen weer normaal eten! *\o/*

Staan nog meer fijne spulletjes op die site ;)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 19:49

Prrr, jouw katten zijn leuk :D

Gaia, wat super van de ontlasting van Sjors. En lekker dat ze bijna helemaal over is op kvv. Die site kende ik, heb ik toen ook voor giardix gekeken maar die man Was toen 2 weken op vakantie. Ik geef nu veendrenkstof, gaat nu alweer een paar dagen goed. Niet dat het daarvoor slecht Was maar gewoon net wat minder stevig. Leuk hè apporteren, doet Knox hier heel graag.

Eecee, leuk dat je er weer bent. Ik heb boston zien staan op MP als vader van een nestje. Tis echt een beer :D hopelijk pakt het deze keer wel en kan hij snel naar jullie. Hoe gaat het nu tussen die 2 van jou zonder Yoda?

Lor hoe gaat het met Abby vandaag?

Ik had net gekookt en meteen een portie pasta voor morgen apart gezet, hoor ik opeens gesmak van het aanrecht komen..... Wax!!!! :)) dat Is echt een draakje.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:57

Abby doet het goed, heeft weer flink wat praatjes. :))
Wel nog iets sneller uit balans en ze zoekt me heel erg op om te tutten, waardoor ik zie dat het toch wel impact heeft gehad op haar. :(:)

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 21:09

Jaaa die Bos is echt een knoepers!
Fijn dat Abby al beter gaat.

Hahahah pasta is dan ook erg lekker splash!

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 13:33

Tussen Jinjo en Lila gaat het erg goed! Ze lijken elkaar gevonden te hebben en liggen nu ook samen onder dekentjes en in mandjes. Best lief, al kan ze bij tijd en wijlen nog best een pest(katte)kopje zijn :D

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 16:44

Hoe zit dat eigenlijk met de kleuren.
Echt die gekke roque wordt met de dag mooier!
Hij lijkt wel zilver met witte vlekken en zijn ogen verkleuren naar zeegroen!

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 01:44

Ha,ha,dat is vast door de wasmachine!

Grapje hoor :D , ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden. Die ogen veranderen inderdaad nog, zeegroen zou wel mooi zijn.
Mijn Devons hebben gele ogen, die kunnen je zo eng aankijken soms..

Jammer dat je nog even op Boston moet wachten eecee, je klinkt heel geduldig.

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 11:36

Oefening baart kunst... pffffff O:) :D