Hondenshows

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 19:35

Neej was wel handig als ik dat er even bij had gezet hahaha :')
Voor de Baronie is dat J de Cuyper uit Belgie. Die ken ik niet.
Voor de jachthondenshow is dat Theo Viets. Die ken ik nog niet persoonlijk maar dat gaat denk ik wel gebeuren ivm beagle club.

Donja, wat een gave honden. Ik kende dat ras nog niet.

Zoe_97

Berichten: 9469
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 20:06

Oh Jos ken ik persoonlijk. Hij is weleens op onze hondenschool langs geweest. Hele aardige en vriendelijke man. Zit zelf in de jachthonden en teckels (welk ras weet ik niet meer huist) en heeft vroeger goldens gefokt.
Hij heeft wel nogal een reputatie heb ik al horen vallen onder de border mensen. Meerdere hebben me al gezegd “als Jos keurt moet je een kort kleedje met diepe inkijk dragen”. Maar of het waar is geen idee. Ik ken hel gewoon als een sympathieke vriendelijke vent.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 20:15

Theo Viets ken ik ook niet (keurt mn rasgroep 6), Jos de Cuyper is een gezellige Belg en over het algemeen een vriendelijke keurmeester. Allrounder, heeft dacht ik zelf retrievers (gehad?). Hij heeft idd een beetje een reputatie maar goed, ik vind het wel een sympathieke man en hij is leuk met de honden. Voor mij best belangrijk in de jeugdklas met onervaren honden.

Ik vind zelf beide shows leuk, beiden worden ze maar eens in de 2 jaar gehouden, de jachthondenshow is soort van bijzonder omdat dat de sectieshow is zeg maar. Hulten is voor ons al 2 x heel bijzonder geweest, omdat Ollie daar in 2014 3e in de rasgroep geworden is en in 2016 zelfs de groep gewónnen heeft. Maar dit jaar hebben we een KM waar ik niet zo goed van weet wat ik er mee moet, dus ik weet ook nog niet zo goed of ik ga :+ De Jachthondenshow heeft ons juist nog nooit iets gebracht behalve dan 2 jaar terug HEUL VEUL regen maar goed, we gaan het nog maar een x proberen :P

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 20:23

2 jaar geleden begon het net voor de erering keihard te regenen, dat was wel jammer. 2 jaar daarvoor was het juist heel warm en daarvoor was het de hele dag regen;p

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 20:35

Ianthe schreef:
2 jaar geleden begon het net voor de erering keihard te regenen, dat was wel jammer. 2 jaar daarvoor was het juist heel warm en daarvoor was het de hele dag regen;p


HAHAHAHA god ja weet je dat nog _O- Wij hebben Shane toen echt van de tent naar de erering gedragen, onder een parapluutje _O- Het maakt de show wel memorabel zeg maar.. Jaar ervoor was idd goed weer (erg warm) en het jaar dáárvoor idd poedersuiker maar toen was ik er zelf niet (Oll was met z'n fokker mee) dus dat is niet zo blijven hangen..

Maar serieus, we hebben nooit normaal weer op buitenshows hier..

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 21:08

Oh echt haha, leuke reputatie. Ik kan wel een truitje met diepe inkijk aan doen want ik ben goedbedeeld van boven maar een kort rokje doen we maar niet want ik heb ook een dikke kont :')
Ik ga Arnhem/jachthondenshow in schrijven, Tilburg kan later ook nog.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 22:48

Hahaha ik zou het gewoon niet doen :P Ik heb mijn mooie nieuwe paarse pakje klaarliggen voor de eerstvolgende show <3

Waar komt je beagle eigenlijk vandaan?

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 06:55

Oh gaaf! Ik heb nog niks speciaals voor op show. Eerst maar kijken hoe gaat.

Ze komt bij Basic Drive's Beagles uit Zwaagdijk vandaan.

petitparis

Berichten: 15998
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 08:53

Jos de Cuyper is inderdaad wel aangenaam met de jonge honden.

Mijn eerste buitenshow was idd in NL en weet alleen dat ik toen verbrand ben thuisgekomen en ik verbrand normaal gezien echt nooit :+
Bij ons in België zijn geen "grote" buitenshows, alleen clubshows. Denk dat Louvanium de enige buitenshow op de terreinen van onze ringtraining organiseert...

Hier geen speciale outfit om de ring in te gaan, alleen een vestje. Al komt dat in de zomer niet uit mijn tas.

Zoe_97

Berichten: 9469
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 09:21

Lokeren is ook een buitenshow in België. Is enkel voor rasgroep 1 en 2 maar is best wel een grote show. Ik had geluk met het weer toen. Hele dag regen. Maar net toen de borders moesten was het droog :D

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 09:38

Mag ik hier nog een of-topic vraag stellen? Heeft iemand hier ervaring met een door een fokker "uitgeplaatste hond" die dan wel een paar keer naar de fokker teruggaat voor een paar nestjes? Ik vraag me af wat voor impact dat heeft op de hond. En wat voor afspraken gebruikelijk zouden kunnen zijn.

petitparis

Berichten: 15998
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 09:45

Ik ken fokkers die teven aanhouden in co-own en waarbij de teef dan terug gaat voor 1 of 2 nestjes, afhankelijk van de afspraak. Vaak logeren de eigenaars dan ook bij hen.
Mijn teef zal volgend jaar ook 8-9weken ui logeren gaan omwille van een nestje en ikzelf geen kennelnaam wil nog de verantwoordelijkheid voor pups in huis. Hoogstwaarschijnlijk zal ik ook kamperen bij mijn beste vriendin tijdens de bevalling en heel vaak op bezoek gaan (is ook maar 5km van de deur). Maar ik kan met mijn werk geen 8 weken vrij nemen jammer genoeg.
Impact op de hand hangt van hond, eigenaar en fokker af, zou ik denken... Voor mijn teef zie ik geen graten, ze is daar de eerste weken ook vaak geweest ivm met mijn werk en zindelijkheidstraining, ziet bijna dagelijks mijn vriendin, gaat mee op bezoek en soms uit logeren. Dus ze kent het daar en de andere honden wel goed.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 10:33

Chubby schreef:
Mag ik hier nog een of-topic vraag stellen? Heeft iemand hier ervaring met een door een fokker "uitgeplaatste hond" die dan wel een paar keer naar de fokker teruggaat voor een paar nestjes? Ik vraag me af wat voor impact dat heeft op de hond. En wat voor afspraken gebruikelijk zouden kunnen zijn.

Alleen doen als je de fokker echt heel goed kent en zou sowieso max 2 nestjes doen, niet meer. Bij mij heeft de teef wat dingen opgepikt tijdens haar verblijf daar, die ik niet zo fijn vond. Is veel waakser geworden, doordat haar honden dat ook waren. Ik zou het zelf nooit meer doen trouwens. Kon wel paar keer per week erheen en was bij de bevalling, dat is wel fijn. Ze kende de fokker heel goed, dus voelde zich daar verder gewoon thuis. Maar hou het nu maar bij de reuen. Wil showen, maar geen nestjes zelf, dus dan is een reu wel handiger. Vind het zonde om een teef te showen en er dan niets mee te doen.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 10:35

Persoonlijk heb ik daar geen ervaring mee (ik heb reuen) maar ik ken meerdere fokkers die heel veel met uitgeplaatste teven werken. Vanuit de fokker werkt dit altijd gewoon prima, over het algemeen zijn die honden toch ook veel in handen van de fokker (met showen en trimmen enzo) dus is dat redelijk vertrouwd.. Hoe het vanuit de eigenaar ervaren wordt (en hoe de teef na die 9 weken weer thuiskomt) ken ik succesverhalen maar ook drama's, dat hangt denk ik idd volledig van hond, eigenaar en fokker af.

Amanda, oh eentje van Arno :)

Zoe_97

Berichten: 9469
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 10:39

Ik zou het met een teef nooit doen. Je bent als eigenaar veel beperkter. Moest ik zelf geen fokplannen hebben zou ik het met een reu zeker wel doen afhankelijk van de condities van de fokker.
Bij de fokker van mijn reu hebben ze ook een reu uitgeplaatst. Die mensen mogen alles met de hond doen zolang hij maar dekt wanneer nodig. Ik heb vorig jaar van een andere fokker het voorstel gekregen een reu van haar in huis te nemen. Maar met die voorwaarden heb ik nee gezet. Hond moest 2 keer per week op showtraining. Moest altijd beschikbaar zijn (dus ik kon de hond niet mee naar het buitenland op vakantie nemen). Er mochten geen actieve sporten zoals agility flyball of frisbee mee gedaan worden. En de lijst werd nog langer. Daarvoor heb ik toch bedankt.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 10:48

Ik zie het nut totaal niet van reuen "uitplaatsen" en ik zou dan ook nooit een reu "op fokkersvoorwaarden" nemen. Slaat nergens op. Verkoop mij gewoon die hond zeg, wat heeft het voor toegevoegde waarde voor de fokker om dat ding te co-ownen?

petitparis

Berichten: 15998
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 10:48

Ik ben eigenlijk niet zo op de hoogte van de gebruikelijke afspraken. Weet dat mijn vriendin voor de reuen eigenlijk geen specifieke afspraken heeft, alleen dat zij hen enkele malen mag uitbrengen op show voor de aankeuring van foktoelating, in voorbereiding enkele malen mag gaan trainen en de bijkomende kosten voor testen draagt. Maar eigenlijk heeft ze nu 2 pupkopers die zelf willen trainen en enkele malen op show gaan.
Zelf heb ik met mijn vriendin Cita elks 50% procent betaald. Maar het is mijn "huishond" dus alle dagelijkse en medische kosten zijn voor mij, inschrijvingsgeld en trainingen zijn 50-50 omdat we het uiteindelijk beiden graag doen, alle kosten die gerelateerd zijn aan fokken (DNA, foto's, echos, progesteron prikken,...) zijn allemaal voor mijn vriendin.
Cita is als pup regelmatig op visite en logement geweest en in aanloop van de dekking en bevalling ook terug een paar keer. Maar dit is iets wat we beide, belangrijk vinden om het voor de hond zo fijn mogelijk te houden...

Zoe_97

Berichten: 9469
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 10:55

Een reu zie ik net wel het nut van in. Een teef zie ik enkel voordelen voor de fokker en nadelen meestal voor het gezin.

Bij de fokkers die ik ken deden ze het met reuen omdat veel reuen tussen loopse teven met elkaar gaan vechten en ze wilde dat risico niet nemen. Het gezin heeft alle plezier aan de hond maar de fokker ken hem wel als dekreu gebruiken.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:06

Oh ja ik heb mijn oudste ook ooit gekregen onder het mom van "zou je af en toe met 'm willen showen en laten we kijken hoe ie opdroogt, wellicht kan ie ingezet worden als dekreu" maar die hond is wel gewoon van mij. En dat is ook gewoon gebruikelijk binnen ons ras dus ja, ik zou het heel gek vinden om zo'n ding in co-own te hebben :P Maar da's dan referentiekader denk ik ;) Ik wil mijn reuen ook graag zélf showen, met mijn naam er bij, en ik wil ook graag zélf weten waar ik ze op zet :P Ik zie het voordeel voor de fokker ook niet, om ze "onder fokkersvoorwaarden" te plaatsen..

Dat je als fokker een teef uitzet snap ik juist wél heel goed, zeker bij ons ras omdat je de honden echt wel individueel aandacht moet kunnen geven. Wanneer je daar als pupkoper niet op zit te wachten (ik zélf zou het ook niks vinden hoor, om mijn teef weken achtereen "kwijt" te zijn) staat het je uiteraard vrij om daar niet mee in te stemmen, en dan krijg je dus gewoon een andere pup uit het nest :) Volgens mij worden de voorwaarden altijd heel goed doorgesproken tussen fokker en pupkoper dus men weet wel waar ie aan begint, zeg maar :)

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:19

Reu zie ik ook het nut niet van in. Een goede fokker gaat niet keer op keer zijn eigen reuen gebruiken, dus verkoop die hond gewoon aan iemand die er ook mee wil showen en dan kan je hem ook nog gebruiken.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:29

Dank jullie wel voor het delen van jullie ervaringen en meningen.

Het gaat in ons geval om een pup (teefje) uit het buitenland. Op zich zijn we niet op zoek naar een tweede hond. We willen over 1,5 jaar graag zelf een nestje fokken en daar een pup van houden. Maar van dit ras kun je best meer dan 2 honden in huis hebben, ze zijn vrij easy. De voorwaarden voor plaatsing zijn onderhandelbaar :)

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:37

Ik heb het (als fokker) 1x gedaan, maar dat is heel slecht bevallen... Dus ik doe dat nooit weer.

Amandavd, de carpatin is nog heel onbekend in Nl (en is ook zeer zeker niet geschikt voor iedere jandoedel...). Er lopen er nu tussen de 10 en 15 in NL rond (raszuiver) en daarvan is ongeveer de helft een zoon of dochter van mijn reu :D

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:40

Van mijn ras is er 1 in Nederland:D (woon zelf niet in NL dus niet mijn hond)

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:41

wat voor ras heb je?

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:42

Donja schreef:
Ik heb het (als fokker) 1x gedaan, maar dat is heel slecht bevallen... Dus ik doe dat nooit weer.


Ook zo ken ik verhalen ja.. Bij ons wordt het heel veel gedaan en zelfs de fokkers waar ik als buitenstaander al de kriebels van krijg die vormen een heel clubje aan trouwe co-owners om zich heen wat nagenoeg altijd zonder onvertogen woorden gaat.. Maar ken idd ook iemand die heeft één keer een teef in co-own gehad en die zegt ook eens maar nooit meer. Ik denk ook echt dat je het alléén maar kunt doen als je 100% vertrouwen in elkaar hebt en heel héél duidelijke afspraken maakt. En zelfs dan kan het waarschijnlijk nog uitdraaien op een fiasco.