Beginnen met kippen houden

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:17

:r Ieks, niet lekker ... Zoonlief heeft dat hier ook regelmatig met de maden die hij koopt om mee te vissen....
Had je nog willen broeden, Kohtje ?

vuurneon

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:20

O brrr maden.... Die waren bij mij toen ontsnapt en kropen door de kamer. Zo ongelooflijk smerig :=

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:24

Mevrouw legkip heeft een ander huisje gekregen, arme wyandottes mochten alleen nog maar in een klein hoekje van de ren zitten en was het beu.
Wyandottes zijn nu helemaal happy en hebben zichzelf toegang gegeven tot het konijnengedeelte, plan was om ze rustig aan elkaar te laten wennen maar daar waren zowel kippen als konijnen het niet mee eens :')
Kippen zitten nu regelmatig in konijnenhok en drinken uit het flesje en jawel... nijnen zitten steeds in het kippenhok :Y)

Zo ziet de ren er nu uit, snel nog een extra afdakje geknutseld waar ze dankbaar gebruik van maken als schaduw- en schuilplek :)
Afbeelding

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 22:34

Wat het een verschil kan maken he Nijn, om af en toe voor de lieve vrede even in te grijpen. Hier was ook zo'n verschil toen GemenePluis weg was.

Binkie kon eerst nog niet relaxt eten, toen GemenePluis net weg was, die keek telkens omhoog en om zich heen of GemenePluis er al aan kwam. :(:)

En dat is nu weer helemaal over. Iedereen is chill met elkaar... en zo moet het ook! Chilligheid alom!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 22:36

vuurneon schreef:
Gatver de gatver :') ik heb voor de afwisseling meelwormen gekocht en ik doe ze thuis in een bakje, zegt mijn vriend; ehm... Waarom zie ik al wormen met vleugels? Jakkes, zijn ze al aan het ontpoppen tot smerige kevers :')
Dus de kippen hadden mazzel, kregen de hele bak in 1 keer. Ga niet filteren tussen 'worm' en 'bijna kever' brrrrr

:') wormen met vleugels...iieeuuwww.... meeltorren!

Dan heb je ze wel lang bewaard of niet? Of kreeg je al veel poppen erbij? Hier wriemelt alles nog (heb net gisteren ook weer een bakje gehaald) en zolang het wriemelt is het goed. Als het poppen worden: weg ermee! haha!

De kuukskes zijn he-le-maal totally wild van de meelwormpjes. En van andijvie ook.

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 08:44

Jaaaaa, de eerste Orpingtonnetjes zijn uit het ei ! Een buff en een blauwe. Verder nog veel eieren aangepikt, dus het wordt een spannende dag vandaag ! :D

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 09:07

Leuk *\o/*! Foto's *-:) :D!

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 14:52

Nog niet echt een duidelijke foto, want wil de broedmachine niet onnodig vaak openmaken (dus foto door de kap genomen) :

Afbeelding

Inmiddels zijn er 7 uit het ei *\o/* en nog een heeeeeleboel eieren aangepikt (liggen er totaal 40 in).

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 14:58

Wat schattig zeg. Komen ze zo ongeveer gelijk uit? Haal je het kuiken er meteen uit als het uit het ei is?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 15:04

Amaris schreef:
vuurneon schreef:
Gatver de gatver :') ik heb voor de afwisseling meelwormen gekocht en ik doe ze thuis in een bakje, zegt mijn vriend; ehm... Waarom zie ik al wormen met vleugels? Jakkes, zijn ze al aan het ontpoppen tot smerige kevers :')
Dus de kippen hadden mazzel, kregen de hele bak in 1 keer. Ga niet filteren tussen 'worm' en 'bijna kever' brrrrr

:') wormen met vleugels...iieeuuwww.... meeltorren!

Dan heb je ze wel lang bewaard of niet? Of kreeg je al veel poppen erbij? Hier wriemelt alles nog (heb net gisteren ook weer een bakje gehaald) en zolang het wriemelt is het goed. Als het poppen worden: weg ermee! haha!

De kuukskes zijn he-le-maal totally wild van de meelwormpjes. En van andijvie ook.

Kreeg ze al met aardig wat poppen erbij :') ranzige dingen haha
Andijvie is hier ook een succes, maar ik moet nu oppassen want ik heb andijvie in de tuin geplant := dus als mevrouw losloopt met ik er wel echt met de neus boven op zitten anders ben ik mijn mooie andijvie kwijt :=

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 15:57

PBA_ schreef:
Wat schattig zeg. Komen ze zo ongeveer gelijk uit? Haal je het kuiken er meteen uit als het uit het ei is?

Ik wacht tot er een heel stel uitgekomen is, dan maak ik de broedmachine open en haal de uitgekomen kuikens eruit. Die gaan dan onder de warmteplaat. Verwacht dat het grootste deel vandaag en morgen uitkomt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 16:20

Wat zullen ze schattig zijn als ze droog zijn!

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 16:58

Kuikens blijven tè schattig.... en hun gepiep is om van te smelten!

Toch nog ff spammen met mijn "grote", kleine vorwerkkrielen van inmiddels ong. 3/4 jaar oud. Ze doen het goed. Wel kunnen ze soms een keel opzetten, niet normaal! *Gelukkig luisteren ze inmiddels naar een boze toon die FOEI! roept ;):

Afbeelding

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 16:59

Prachtige kippen! :)

Hier reageren de kippen ook erg goed op: uh! Als ze elkaar gaan overschreeuwen. Stelletje mutsen ook soms :+
Ik vind het zo mooi, als een vreemde kat in de tuin komt of de reiger, slaan ze aan. Perfecte waakkippen zo :) duiven worden wel toegestaan door de dames :j

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 17:03

Ja tof hè? Waakkippen mogen ze ook zeker zijn: als er echt wat aan de hand is.... prima.
En inmiddels zijn ze niet meer onder de indruk van katten, dus durf ik de kippen ook buiten te laten als ik zelf een poosje niet thuis ben (overdag).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 17:04

Ik ben bij onze kippen eerder bang voor de katten, want onze dames kunnen behoorlijk fel zijn :=
2 zijn dan ook echt niet tam, ook niet te krijgen.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 20:09

Bij mij is de kleinste de beste waakkip, op een strategische positie verdekt opgesteld. Drie duimen hoog, maar herrie voor een grote :D:

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 19:20

Wat een leuke kuikens in de broedmachine, heb je al droogfoto's van de kinders?

Vandaag van de overbuurman geleerd hoe ik kan kijken of en wanneer kippen gaan leggen.
Inderdaad tussen de zitbeentjes, er was nu 1 vinger, maar moeten er 2 zijn.
Hij complimenteerde me met mijn, zoals hij het zei: skôn kiepen, ge hèt echte raskiepen, die gaan pas leggen met 28 weken.
Legkippen gaan met 20 weken al aan de gang, deze later.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 23:27

O weer wat geleerd! Wist ik ook niet :)

Onze kip is ondertussen gewassen :D lekker onder de douche; had haar in bad gezet op een handdoek voor de grip en bescherming van het bad en dan gewoon de douchekop erop (hoofd niet natuurlijk). Ben ik even blij dat de kip die geen mooie veren had, de enige is die ook hartstikke tam is. Dus geen enkel probleem! Lekker de föhn erop, daarna los laten lopen in huis en daarna weer de föhn erop. (Wat een werk om haar droog te krijgen! Viel vies tegen := ) Daarna mocht ze nog even los door huis lopen en die schat kwam gezellig naar mij toe, sprong op de bank en kwam naast mij. Dus ik zette haar op mijn schoot en viel ze heerlijk in slaap. T is net een kat wat dat betreft :')
Net zo lang gewacht tot haar vriendinnen op stok zaten en haar erbij gezet; mocht er toch nog iets een beetje nat zijn, zit ze iig beschut.
Ze is nu iig heerlijk zacht :D

Je moet wat over hebben voor een kip haha

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 02:14

Klinkt leuk speedster maar je filmpje is privé.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 07:51

Aangepast :o.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 13:42

Haha zo, die kleintjes zijn vaak de pittigste inderdaad :')

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 18:23

Orpjes-spam :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Poezen vinden het ook mega-interessant :D (nee, ze doen niks :D ) :

Afbeelding

Afbeelding

Het zijn uiteindelijk 31 kuikens geworden !!

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:48

Wat lief !

Tsja, ben toch van plan mn vader eens te vragen of ik ook kippen mag, ze zijn zo leuk en nuttig !

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 21:50

Wow 31 lieve kuikens. Super leuk. Wat ga je er allemaal mee doen als ik veagen mag?