Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 17:55

Leuk om te zien. Grappig he, dat ze zo graag hangen.
Heb jij echte planten of nepplanten?

cherell0

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:00

Nep . maar ik wil 1 of 2 echte die hij ook kan eten op de grond .

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:48

Oh dat is nogal vervelend Cherello:(
edit: van je hond bedoel ik dan.. niet de foto..

Bedankt voor de reacties allemaal! Ik ben zelf niet zo van de slakken en insecten.. Fiffil had het geloof ik over muisjes? Maar het is geen hoog terrarium, ook misschien 30 cm.. ik weet niet of het dan nog past?
Luipaardgekko klinkt wel heel leuk:)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 21:25

Zo zie je ook goed hoe mini i is in dat terra ...
En hij bijt in m'n vinger als ik um wil pakken :')

De ergste klap is nu wel weer aan het zakken , maar donderdag zal weer zwaar zijn ( het is echt genoeg geweest , hij heeft zoveel pijn ) het ergste ... Geestelijk is het gewoon net een puppy , als je de keuken in komt met z'n voorpoten slaan tegen je benen en op z'n rug draaien ... Echt puppy gedrag , en dat maakt het zuur .

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 21:34

Hmm mn baardagaam die ik sinds zaterdag heb, heeft nog niks gegeten,. Ja drie stukjes andijvie. Sprinkhanen en andere kruipers pakt hij niet... Hij heeft al wel 2 x ontlast, en al gedronken.. Temperaturen zijn allemaal prima in orde. Komt dit door stress en verhuizing etc.? Mijn vroegere baardjes aten meteen bij thuiskomst.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 21:36

Als je de krekel met een pincet geeft ?
Misschien ( kan me haast niet voorstellen) is i levend niet gewent ?

Die van mij vreet ook sinds dag 1 dat i groot is

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 21:38

Alles al geprobeert. Uit de hand uit pincet los int terrarium alles... Toen ik bij hem ging kijken at hij nog waar ik bij stond.. Denk overigens wel dat hij moet gaan vervellen

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 21:58

Dan zou ik nog een paar daagjes afwachten , als i nou radicaal af valt dan ingrijpen .
En niet teveel ander voedsel aan bieden , sommige zijn lui en gaan alleen makkelijk eten waardoor ze dik kunnen worden en bepaalde stoffen te kort gaan komen .

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 23:16

cherell0 wat rot zeg, het zit je idd niet mee de laatste tijd :(:)

Ik was inderdaad degene die foto's van de muisjes postte, op zich zou het wel passen in dat terrarium maar het zijn echte klimmers dus ze houden er vooral van als het wat hoger is. Of je moet het slim horizontaal aanpakken met takken.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:49

Mag ik me hier ook melden? Ik heb nog niet alles gelezen, maar ga ik nog wel doen. Mijn vriend en ik zijn beide geïnteresseerd in exotische zoogdieren. Hij is meer van de knaagdieren, ik meer van de buideldieren. Zelf heb ik 2 Sugargliders (Mojo en Stitch) en een witbuikegel (Izzy, zij was niet geheel gepland, maar stiekem ben ik wel al heel gek met haar in die paar weekjes dat ze hier nog maar zit). Mijn vriend heeft twee Dwergrelmuizen en drie Europese Dwergmuisjes (van jou gekocht op de beurs is Houten, Fiffill :) ) Het liefst zou ik ook nog een paartje Voskoesoes hebben, maar gezien de wetgeving die dit jaar gaat veranderen zal dat er wel nooit meer van komen... (of we moeten naar Duitsland verhuizen ofzo).

Tot zo ver even, foto's/ filmpjes volgen nog.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:47

Oh waren jullie dat, grappig wist niet dat je ook op bokt zat. :D Hoe gaat het met de muisjes? En het egeltje bevalt wel dus (was toch die albino)?

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:35

Ja, met de muisjes gaat het hartstikke goed! Ze zijn de hele dag in touw, dus erg leuk om naar te kijken. We hebben ze nu druiventakken gegeven om in te klimmen. Vinden ze fantastisch :=
Ik heb niet het albino egeltje, die bleef bij de eigenaar. Mijn egeltje is de moeder van de albino, ze is bruin, en draagt dus blijkbaar een gen voor albino :)

Ik wist overigens ook niet dat jij op bokt zat, tot ik je berichtjes tegen kwam over je kortstaartopossum... toen dacht ik: kan niet missen :)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 20:07

Wat is de grote wereld toch klein ...

Net voor mij de laatste keer de hond uit gelaten , zo vreemd ( we hebben tot nu toe altijd gelijk laten inslapen )
Morgen gaat i naar de dap ...

Fiffill , ga jij ook naar reptilica Gorinchem ?
Ik weet dat 1 iemand hier er over dacht maar weet niet meer wie .

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 20:14

Nee ik ga niet naar Gorinchem, dat was iemand anders... weet alleen ook niet meer wie...

Ohja dat was het, wist niet meer zeker of je nou het kleintje of de moeder had maar nu weet ik het weer :D Leuk dat het zo goed gaat met de muisjes!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:46

cherell0 schreef:
[ Afbeelding ]

Betere foto .

Boven in kan die ook nog lopen over de rand
En de middelste hangplant gaat i in hangen om te slapen .

Heb je die achtergrond zelf gemaakt? Heb vorig jaar ook een poging gedaan, mij werd toen cement aangeraden (over piepschuim). Nou, echt niet dat dat werkt! Nou wilde ik beginnen met een 2e poging, maar weet nog niet wat ik kan gebruiken. Wilde ook iets met purschuim doen, maar geloof niet dat dat heel handig is? Heb jij nog tips?

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:50

Piepschuim en tegellijm :-)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:59

En voor slangen, wat doe je er nog overheen dan? Want is tegellijm zo, niet giftig? Bij de baardagamen kan ik er nog wel zand overheen doen, maar dat wil niet bij de slangen :P
Laatst bijgewerkt door Leffroi op 02-01-14 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:59

wanneer is gorichem?

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:23

Nee niet zelf gemaak , maar weet dat idd. Purschuim / tegellijm en piepschuim veel gebruikt word .
Er staan op internet wel beschrijvingen ( zo heb ik me op het retielenforum aangemeld en al veel geleerd)

Het is overigens wel aan te raden om het terra goed te luchten en dan 1 of 2 weken op de juiste tempo en vochtigheid te laten staan voor het dier er in gaat

Gorinchem is 19 Jan .http://www.reptilica.nl/.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:22

Leffroi schreef:
cherell0 schreef:
[ Afbeelding ]

Betere foto .

Boven in kan die ook nog lopen over de rand
En de middelste hangplant gaat i in hangen om te slapen .

Heb je die achtergrond zelf gemaakt? Heb vorig jaar ook een poging gedaan, mij werd toen cement aangeraden (over piepschuim). Nou, echt niet dat dat werkt! Nou wilde ik beginnen met een 2e poging, maar weet nog niet wat ik kan gebruiken. Wilde ook iets met purschuim doen, maar geloof niet dat dat heel handig is? Heb jij nog tips?

Wij hebben de achtergrond zelf gemaakt. Staat helemaal in dit topic beschreven. Wij hebben piepschuim, pur, tegellijm en matte lak gebruikt. Cement op de grond en op de plateaus. Daar ligt grotendeels de warmtekabel in.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 15:31

Cherell0, sterkte vandaag :(:) waardeloze situatie

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 15:44

Sterkte vandaag Cherello....

@ shampyX9 - wat een mooie foto's. En zo zie je maar weer, bij ons zijn het bijzondere huisdieren en bij jou lopen ze "gewoon" over de verranda :)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:02

Dank jullie .
Op het moment van inslapen werd het mooi weer en dat is de dag zo gebleven , dus hopelijk een teken dat hij goed is aangekomen .
Nu komt er een onweersbui aan .

Verder is tango aan het vervellen , hij hing de hele dag al in z'n plant ... Snapte er niks van .
Net even gekeken hangen de vellen aan z'n kop :+ dat verklaard een hoop .
Hem gelijk een beetje gesproeid zodat hij er makkelijker door kan komen .

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:31

Heftig Cherell0, maar evengoed klinkt het mooi, en ik ben ervan overtuigd dat het mooie weer inderdaad een goed teken was. Sterkte nogmaals...

Zoals beloofd een paar fotootjes (ik ben geen fotograaf, dus niet te veel van verwachten :D )

Witbuikegeltje Izzy (nog in het vervoersmandje)
Afbeelding

Sugar gliders Mojo en Stitch. Mojo heeft zijn intrek genomen in de uitgeholde kokosnoot en Stitch zit op de achtergrond op de yucca-stam
Afbeelding

Izzy trekt zich niets van haar twee huisgenootjes aan, en gaat gewoon rustig haar eigen gang...
Afbeelding

... van grote hoogte gadegeslagen door Mojo en Stitch
Afbeelding

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:43

Wauw sugar glider staat ook nog op mijn verlanglijst