Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 21:58

xDaantjxx schreef:
Zou ik misschien een reactie op mijn foto's mogen?
Dit omdat ik in het begin nog wat commentaar kreeg over hok en dat we de ratjes bij een dierenwinkel weg hadden..
Mijn vriend is erg benieuwd wat jullie van het hok vinden en natuurlijk van de ratjes?

Mooi ruim hok! En leuke ratjes heb je!
Heb je zaagsel als bodem bedekking? Ik kan het niet goed zien maar mocht het zo zijn, zou ik zo snel mogelijk op iets anders overstappen.
Bijv zie mijn reactie hierboven.

Laat je hem ook nog even zien als hij vol hangt? :D
Altijd leuk dat inrichten! Succes!

KarmaWitch

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:00

Nee houtsnippers, zie mijn reactie op jou berichtje :)
Maargoed, wat is het voor structuur dat spul dan?

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:02

xDaantjxx schreef:
Wat soort spul is het precies? Vergelijkend met houtsnippers?

Het zijn harde korrels van gerecycled papier.Is stof vrij en echt, je ruikt het bijna niet. Dit komt omdat het super goed absorbeert.
Je doet er ook erg lang mee daarom. Volgens mij is dit een stukje duurder dan houtsnippers (?)
maar zeker de moeite waard om eens te proberen.

http://www.google.nl/imgres?q=back+to+n ... 3,s:0,i:90

zo zien de korrels eruit.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:03

xDaantjxx schreef:
Nee houtsnippers, zie mijn reactie op jou berichtje :)
Maargoed, wat is het voor structuur dat spul dan?

Oh sorry dan heb ik het verkeerd zien, excuses! :D

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:04

Hmmm ziet er goed uit!
Hoelang doe je er ongeveer mee?

En had nog vraagje voor hele topic: Wat is handig om als ondergrond te hebben voor een gladde vloer van het hok?

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:10

Ik vervang het iedere week en laat dan de helft liggen en gooi er weer wat nieuws bij.
Echt ideaal hoor!

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:42

Okee super :)

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 08:12

MirandaNH schreef:
@lauramc: als ik jou was zou ik eens gaan rondlezen op http://www.ratten.nl Hier staat alle info over hoe je tamme ratjes moet houden, ook maten van kooien staan hierop aangegeven.

Die kooi van je plaatje, de RS, die heb ik ook gehad! Geweldige kooi, heerlijk om schoon te maken dmv die grote deuren.

Nog een tip: Zoiezo 2 ratten nemen (en haal ze alsjeblieft niet uit de dierenwinkel - hiermee steun je broodfok, kijk eens bij opvangen of rattery's) een rat moet altijd een soortgenootje hebben. één ratje alleen is echt not done.

Ff snel een paar leuke kooien namen: Ferplast Jenny, Ferplast Furat, Ferplast XL (Dit zijn 3 bekende kooien en alle drie groot zat voor 2 tamme ratjes :j )

Ohja, op deze site staan de kooien wel + heel veel leuke andere rattenspulletjes (bodembedekking, goed voer etc). > http://www.fretten.nl

Mocht je na het lezen van ratten.nl nog vragen hebben kan je je wel eens op dat forum aanmelden (ratten.nl/forum) hier zitten veel rattenliefhebbers/mensen met rattery/rattenopvangs en hier kunnen ze je zeker verder helpen :j

Super, dankjewel! Ik heb me nu ingeschreven voor een nestje bij Ratten-Ri (tenminste, ik wacht nog op bevestiging). Ik denk alleen niet dat ik bij deze nestjes al aan de beurt kom, maar je kunt het altijd proberen :) We hebben besloten er twee te nemen, twee ratten vrouwen. Is vrijwel even duur als één en qua ruimte en verzorging maakt het ook niet veel uit.

Ik heb nog wel één vraagje; hoe zit het met ratten en koelkasten? We hebben onze hele woonkamer/keuken afgedicht met purschuim en plankjes, alleen de koelkast is niet af te dekken. Gaan ze hier niet aan knagen of ergens tussen zitten? Zou fijn zijn als we ze los konden laten lopen namelijk!

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 12:53

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 14:13

Ooh wat een onwijs schattige foto zeg!!
Had gister al ff in je topic gespiekt maar vindt ze echt helemaal geweldig <3 haha

Hier gaat het goed met de ratjes alleen helaas beginnen de bulten bij kiara echt heel groot te worden.. echt zo jammer want t gaat nog zo goed met haar.. echt zielig om al die bulten te zien.. gelukkig geniet ze lekker van veel aandacht en lekker hapjes tussendoor :9

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 19:03

Wat een leuke foto van dat ratje met dekentje stukje kaas en sneeuw!

Vandaag onze ratjes mee genomen naar een kerstmarkt in een verzorgingshuis.
Ze vond het prachtig + de mensen vonden het meestal wel leuk.
Eerst van: Is hij echt?
En dan: ach leuk ja!
De ratjes genoten zichtbaar van de aandacht!

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:54

Wat leuk zeg Daantje! Welk verzorgingstehuis? (mijn oma zit in 1 in hoogezand namelijk)
Wel oppassen met van binnen naar buiten gaan he nu met je ratjes. ;)

@Ronnie: Wat een leuk topic zeg! :D Zal zo ff reageren hihihi. Misschien maak ik straks ook wel ff 1 van mijn 2 monsters

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:22

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:35

MirandaNH: De Burcht :)
Ik ken Voor Anker alleen de Dogger (bovenste verdieping, dus ben wel benieuwd :))

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 08:20

Met Chico is het nu even afwachten.. Hij komt wel zelf zn kooi uit en op mn schouder en weer terug het hok in.. oppakken hebben we niet gedaan.. gewoon geduld. Als ik een van de anderen aai in de kooi doet stuift hij niet op mijn hand af.. maar hij is momenteel wel druk de anderen aan het "treiteren". Nog geen wondes.. maar wel afentoe egeltje, op achterpoten staan en bovenop de andere ratsels duiken.

Even afwachten.. want hij is (tot nu toe) de enige "opstandeling".. en anders gaan we toch naar de DA binnenkort.

Haantje de voorste
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 13:57

@Daantje...wat erg.. ik weet nou niet meer welke ze nu zit :P lol haha. Ze heeft in beide gezeten en nu woont ze in die ene die schuintegenover de Schoenenreus zit :P je weet vast wel wat ik nu bedoel ? :')

@S&Z: wat een lieve foto's <3 Als ie zo door blijft gaan (dat egelen enzo) dan zou ik hem laten castreren idd :j als hij zo lang blijft door gaan is voor hemzelf niet prettig maar voor de rest ook niet natuurlijk (en voor jou vast en zeker ook niet). Hopelijk gaat ie snel normaal doen en blijft ie in bezit van zijn ballen hihi

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 21:36

MirandaNH: dat is voor Anker! Leuk misschien ken ik haar. Zou je erover een pb willen sturen.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:28

Heb je een pb gestuurd :D

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:42

hihi ik zal morgen ofzo even weer foto's posten van mij o zo onschuldig ratje (A)

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:48

hihi ben benieuwd! Jij hebt 2 ratjes toch Daantje??

Vandaag naar de DA geweest met mijn lieve Vito. Zijn achterpootje is opgezet. Waarschijnlijk is die blijven haken met z'n pootje en is ie nu flink gekneusd. Heb pijnstilling mee gekregen voor hem en hopelijk is dit gauw over!

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:52

Jaaa 2 ratjes en 1 kan zo ontzettend onschuldig kijken van: ik heb toch niets verkeerds gedaan (a)

1 pagina terug staan ze ook op de foto, maar goed camera was beetje moeilijk aan het doen, dus heb nu pas met fotocamera foto's

aaahw, pootje gekneusd :(
Zo kwam ik laatst bij onze Meneer de Boer (de wit achtige) dat hij zn achterpootje met zn nageltje is blijven hangen aan de oude kooi, toen hebben we zo snel mogelijk de nieuwe gemaakt.
Ze lopen altijd los en vandaag zaten ze op den duur er weer vrijwillig in (a)

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 14:39

Hallo iedereen!

I had gereserveerd voor een nestje van RattieRi, maar helaas is één van haar ratten niet meer zwanger. Nu moeten we nog een tijdje wachten op een nieuw nestje, maar we zouden het liefst zo snel mogelijk twee ratjes hebben. Weten jullie nog nestjes die er al zijn? Of ratjes die in de opvang zitten?

Dank jullie wel!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 16:43

op http://kerstratten.weebly.com/ zie je een verzameling van ratjes die momenteel in de verschillende opvangs zitten... :) en anders kan je ook op de sites van de opvangs zelf kijken... :)

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 09:40

Oh dat is er handige site! Jammer dat de meeste ratjes niet echt hand-tam zijn, maar ik moet gewoon blijven kijken :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:29

De meeste ratjes zijn wel handtam alleen vinden ze oppakken niet zo leuk... :)