Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shaya_

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 15:30

Hier sowieso een rustige agenda. Werk in de zorg wat inhoud dat ik om het weekend werk. Daarnaast nog een jong gezin dus wedden staan lager in rang dan bij de meeste wedstrijdlopers :+

Komend weekend dan Blankenheim. 5 april Hückelhoven. En dan pas weekend 14/15 juni weer wedstrijd van eigen club samen met 3 andere clubs.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 15:50

EmptyWords schreef:
Welke keurmeesters hebben niet jullie voorkeur en wat is de reden daarvoor?

Voor ons is dat lijstje wel een aantal keurmeesters lang, keurmeesters die niet veilig of eerlijk bouwen, of geilen op het feit dat niemand doorkomt, of bouwen alsof ze het ter plekke bedenken of niet voor reden vatbaar zijn als je iets aangeeft qua situatie. Maar ook keurmeesters die niet consequent kunnen keuren.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 17:59

KimD schreef:
EmptyWords schreef:
Welke keurmeesters hebben niet jullie voorkeur en wat is de reden daarvoor?

Voor ons is dat lijstje wel een aantal keurmeesters lang, keurmeesters die niet veilig of eerlijk bouwen, of geilen op het feit dat niemand doorkomt, of bouwen alsof ze het ter plekke bedenken of niet voor reden vatbaar zijn als je iets aangeeft qua situatie. Maar ook keurmeesters die niet consequent kunnen keuren.

Dit. En met Blekz moet ik gewoon echt kijken nu. Hij heeft mentaal echt een klap gehad na een nare blessure vorig jaar. Dus met hem ben ik echt heel voorzichtig.
Helaas op het NK ook een keurmeester waarvan ik echt niet begrijp waarom ze die persoon hebben uitgenodigd :(

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 18:22

Snap ik ook echt geen hol van, voor ons een reden om het risico niet te nemen... diegene is wel uitgenodigd maar mag op zondag 'toevallig' niet keuren. :+

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 12:46

Met Yuki gaat het goed.
Hij slaapt snachts heel goed. Durfde woensdag slecht te eten. Hield de bak vast en toen at ie wel. Savonds zelfde verhaal.
Vanmorgen at ie helemaal alleen. Dus dat zijn al kleine stapjes.
Hij durfde niet van buiten naar binnen en dat gaat sinds vandaag ook prima.

Auto in en uit is nog super spannend en is die ook echt niet op zn gemak. Vanmorgen bij DA geweest voor een check. Alles goed. Hartje geluisterd etc. Hij heeft 2 balletjes zoals het hoort. Dus fijn dat ie gewoon goed is van buiten.

Vanmiddag hebben we een stuk gewandeld. Had al afgesproken met anderen waar we vaker mee wandelen en Yuki mee genomen. Hij vond het fantastisch. Sommige dingen waren spannend, dan gingen we even stil staan zodat ie kon kijken en weer door
Door Jinn en Jaxx wordt ie ook mooi mee genomen. Hij zoekt ook steun bij Jaxx. Als die iets spannend vindt gaat ie naar Jaxx en dan vanaf daar kijken. Jaxx blijft dan ook even staan en loopt dan door en Yuki gaat mee.
Hij loopt aan een lange lijn en heeft super leuk gespeeld. Begin beetje spannend maar ontdooide vrij snel.
Rest van de dag lekker niks.
Hij ligt in de bench, deurtje open en hij kiest maar waar die wil liggen.

Hij heeft al grote stappen gemaakt zonder dat er veel druk op ligt.
Hij moet nog wel veeeeeel meer leren.

Afbeelding

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 14:10

Vanmorgen wedstrijd Blankenheim gelopen met Nero en hij liep weer fijn!
Helaas wel aardig wat latten gevallen... Maar daar kunnen we beide niks aan doen. Onwetendheid van mij dat ze in Graad 0 officieel 60cm aanhouden en geen klassen lager springen en we trainen nog op 50cm.

Maar de uitdagingen die erin zaten deden we samen foutloos dus dat is veel waard!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 14:14

Fijn dat je lekker gelopen hebt!

@jesdajinn Fijn dat het zo goed gaat met Yuki stapje voor stapje vooruit

Wij zijn vanmorgen naar Waddinxveen gereden om even vrij te trainen. Guusje het vertrouwen geven op vreemde terreinen.. wat simpele stukjes gedaan en de paaltjes.. dat ging eigenlijk hartstikke leuk

We mogen ook naar de wedstrijd in Etten-Leur op Koningsdag

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 16:37

Shaya_ schreef:
Vanmorgen wedstrijd Blankenheim gelopen met Nero en hij liep weer fijn!
Helaas wel aardig wat latten gevallen... Maar daar kunnen we beide niks aan doen. Onwetendheid van mij dat ze in Graad 0 officieel 60cm aanhouden en geen klassen lager springen en we trainen nog op 50cm.

Maar de uitdagingen die erin zaten deden we samen foutloos dus dat is veel waard!

Hier sprong ik 55cm ipv 60cm. Straks graad 1 wel 60cm.

Fijn dat de rest wel goed ging :D

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 17:16

KarinW86 schreef:
Fijn dat je lekker gelopen hebt!

@jesdajinn Fijn dat het zo goed gaat met Yuki stapje voor stapje vooruit

Wij zijn vanmorgen naar Waddinxveen gereden om even vrij te trainen. Guusje het vertrouwen geven op vreemde terreinen.. wat simpele stukjes gedaan en de paaltjes.. dat ging eigenlijk hartstikke leuk

We mogen ook naar de wedstrijd in Etten-Leur op Koningsdag

Huh, deze reactie gemist.

Jaa. Heel fijn dat Yuki goed gaat.

Fijn dat het met Guusje goed ging. Ben benieuwd hoe het straks op wedstrijd weer gaat of dan de spanning dan weer echt terug komt.

--

Wij hebben nog steeds problemen met het licht. De lampen zijn binnen gekomen maar een apparaatje voor piekstroom komt maar niet binnen. Geen verstand van maar lang verhaal kort. We hadden afgelopen week ook geen licht.
Dus vanmorgen maar eventjes getraind.

Vanmorgen lekker eerst met Jinn gehooperd en later kwam de rest en toen behendigheid gedaan met Jaxx.
Merkte vandaag wel aan Jinn en Jaxx dat ze toch wel beetje moe zijn sinds Yuki er is. Voor hun ook wennen natuurlijk maar vanaf vanmiddag 14u ongeveer hoeven ze lekker niks meer en kunnen ze lekker slapen.

Laatste hooper mist Jinn, maar hij is wel blij xD

Hij liep lekker. Merkte dat ie wel moe is dus heb denk dit rondje 3 of 4 keer gedaan en toen lekker gestopt

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 17:29

Mooie rondjes!
Vind bij de hoopers die weg altijd zo knap en leuk eruit zien..

Ja ben benieuwd hoe het bij de wedstrijden straks weer gaat… of dat inderdaad spannender is of dat ze nu wat meer gewend is

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 17:39

KarinW86 schreef:
Mooie rondjes!
Vind bij de hoopers die weg altijd zo knap en leuk eruit zien..

Ja ben benieuwd hoe het bij de wedstrijden straks weer gaat… of dat inderdaad spannender is of dat ze nu wat meer gewend is

Jaa, die weg is ook wel lastig aanleren vindt ik.

Hoe lang heb je geen wedstrijden gedaan?

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 17:48

De laatste eerste graad wedstrijd was in December.
In januari hebben we nog een debutantenwedstrijd gedaan.. dan gaan we nu 13 April weer 1e graad doen

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 18:01

KarinW86 schreef:
De laatste eerste graad wedstrijd was in December.
In januari hebben we nog een debutantenwedstrijd gedaan.. dan gaan we nu 13 April weer 1e graad doen

Das idd al ff een tijdje uit geweest. Hoop echt voor je dat dit geholpen heeft en dat Guusje nu minder spanning heeft

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 19:27

Shaya, in Duitsland is graad 0 toch ook lager dan graad 1. Ik heb dat wel bij anderen gezien. Hier in NL bij de raad idd 55, wilde wedstrijd 50cm.

JJ, fikn dat hij al stapjes vooruit maakt. En fijn getraind dus. Wel balen van die lampen. Nog even geduld dus.

Karin, fijn dat dat kon. Hopelijk helpt het jullie.
Wij zijn er ook bij in Etten-Leur, ik zag je al op de lijst staan.

Wij hadden vandaag workshop gehad bij Nathalie, heerlijk getraind. Palen lukt de 1e sessie heel mooi, 3e sessie was ze te moe om ze af te maken. Maar verder hele mooie dingen laten zien. Laatste sessie met Roetsj gedaan, aangezien Pixy morgen ook nog wedstrijd heeft. Maar die was daardoor ook helemaal blij ( en Nathalie ook ;) )

Morgen naar Laag Soeren, Pixy haar laatste graad 0. En dan 5 april graad 1 starten.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 21:32

Nathalie is leuk! Leuk dat je met allebei kon lopen..
Succes morgen!

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 21:48

Geen idee. Was nu 2e keer dat ik Duitsland liep. Maar blijkt dat hun dus 60 springen en ik train nog 50.
Mede-Nederlander vertelde me dat. Ik ben op dat gebied echt nog een beginneling :=

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 11:40

Wij hadden gisteren wedstrijd in Koudum. 's morgens liep ik met Kaestra. De jumping was echt niet ons rondje, de lijnen waren niet fijn voor ons. Dus logischerwijs een disk. VP liep beter tot Kaestra besloot dat ze toch ff achter me langs kon komen om een sprong van de voorkant te pakken :+ Disk.
In de middag heeft Blekz nog een VP gelopen. 1 lijn wist ik van te voren dat we die niet gingen halen en dat bleek ook. Dat stond echt niet chill voor ons. Disk dus maar verder heeft ie super goed gewerkt en daar gaat het uiteindelijk om.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 19:04

Machie, fijn dat jullie wel lekker gelopen hebben, ookal was het resultaat er niet naar.
Shaya, maar dan mag je nu eerst in je training gaan verhogen, zodat hij sterker kan gaan worden. Want voor NL moet je ook iig 55 springen.

Vandaag dus naar Laag Soeren geweest en op de raakvlakken op de kat na ( en in het 1e rondje, was ik ergens te snel weg en trok haar mee, dus een weigering), liep ze fijn. Wel wat onzeker, maar de ring was ook open, maar wel braaf dus. En die raakvlakken, tja er lag een bijna rechte tunnel achter, dus gaf ze vrij laat ineens gas, toen kwam ze niet meer uit :+ draakje. Kon wel merken dat ze nog wat moe was van gisteren. Maar al met al tevreden hoor.
Op naar de 1e graad.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 19:38

@fannetje Succes in de 1e graad *\o/*
@machie Voor jezelf lekker lopen is veel belangrijker dat wat de resultaten zijn. Als dat goed zit komen de resultaten vanzelf.
@Shaya goed dat je het nu weet dan kan je er rustig na de hoogte toe gaan trainen.

Vandaag naar Laag Soeren de BCCN wedstrijd. Heerlijk gemoedelijke wedstrijd.
JP Schatte hij compleet de startsprong verkeerd in. Knalde er echt in. Ja duurde wel even voordat hij zich daarin wat herstelde op de volgende sprongen. Hij liep verder wel goed. Toch maar even afspraak bij de fysio maken.
VP nog een fijne ronde met 2 latten. Hier was gewoon niemand foutloos en waren we zelfs 2de geworden :o
Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 20:11

Ik heb jullie vp gezien ( maar weer niet beseft dat jullie het waren ;) )
Er werd idd slecht gelopen op het vp, het ging vooral vaak mis richting de kattenloop, de honden kwamen dan kort over de sprong en daardoor recht voor de tunnel ipv voor de kattenloop, dus ook een antal nare oplopen gezien.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 20:49

@machie
Als je uit eindelijk maar tevreden bent toch.

@fannetje
Fijn dat je wel tevreden bent. Succes in Graad 1!

@mandje
Slim even afspraak te maken. Je weet nooit.
Gefeliciteerd met je prijs.

--

Wij hadden vandaag weer een dogsports wedstrijd. Berichtje gekopieerd van fb.

Wat een dag! Wat liep die knappe fluffykont weer fantastisch!

Gestart met snooker 2x 7punten maar helaas door verkeerde timing van mij 4a, 4b en weer 4a gesprongen. Dat hoort niet. Door de 2x7 (max) wel lekker punten gespaard en was Jaxxie nog 3e

Toen VP. Daar viel een latje maar omdat ie zo hard ging en de rest goed was mocht Jaxx hier de 1e prijs op halen.

Daarna kwam jumping. Ons favoriete onderdeel. Pittig stukje van tunnel, om, tunnel, palen en Jaxx komt zo hard uit die tunnel dat ik bang was dat ie door de palen naar de sprong ging. Deed ie niet en laatste stukje is ook niet smooth. Maar wel foutloos en met 11 seconden los van de nummer 2. Weer 1e plek

3 rondjes, 3 prijzen, heerlijk gelopen. Leuke dag gehad en nu lekker chillen.

Snooker. Jammer van mij slechte timing waar het dus ook mis ging maar al met al wel tevreden.

VP. Beetje zuur latje en bijna dk door de tunnel maar gelukkig net niet. Slecht gehandled ook.

JP. Wel tevreden. Kan allemaal nog veel smoother maar prima

Wel bleef Jaxx slecht liggen. Zeg af en blijf en loop 2 stappen weg en gaat ie zitten. Terug leggen en weer opnieuw. Afgeknipt van de film. Op training doet ie dit niet op wedstrijd leg ik hem altijd weer af maar hij blijft in de benen komen. Hoop maar op een fase xD

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 21:16

Shaya lastig als je nog niet op dezelfde hoogte traint als de wedstrijd, maar gelukkig verder wel fijn gelope.

JJ hopelijk is het licht snel gemaakt, maar gelukkig wordt het al steeds langer licht. Mooie trainingsrondjes.
Gefeliciteerd met jullie prijzen vandaag!

Fannetje wat fijn dat je weer heerlijk getraind heb bij Nathalie. Veel succes straks in graad 1.

Machie jammer dat de lijnen voor jullie niet helemaal gunstig waren, maar gelukkig wel een fijn gevoel

Mandje gefeliciteerd met jullie 2de prijs

Hier al 2 wedstrijden waar we erbij zitten Ermelo en West-Friesland.
West Friesland voor het eerst een wedstrijd voor ons met 2 ringen.
Ik hoop maar dat het ertussen een beetje goed afgezet wordt aangezien ik bang ben dat ze zo naar de andere ring zou rennen.
Voor allebei de wedstrijden geldt dat we waarschijnlijk geen 1 of maar 1 les buiten getraind hebben.
Hopelijk laat ze zich niet afleiden door de lekkere geurtjes :+

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 21:43

Het wordt gezellig in Ermelo :)

JJ gefeliciteerd!

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 22:41

Wat hebben jullie lekker gelopen!!

Volgende week gaan we Nero meten om zeker te weten of hij Large of inter is en als hij large is gaan we eerst opbouwen naar 55 en later 60. Voorlopig toch praktisch niks gepland qua wedstrijden dus alle tijd om eventueel omhoog te gaan met hem.

Training vanavond dan ook nog op 50 gehouden en hij ging weer fijn :j

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 13:34

Kleine Simba is vanmorgen weer geopereerd. Het is me het weekje wel hoor.

Vanmorgen half 9 heb ik hem gebracht. Gewacht tot ie lekker sliep en toen achter gelaten en naar huis gegaan.
Werd om kwart voor 11 al gebeld dat de operatie goed was gegaan.
We hadden 2 opties. Of het plaatje in z'n geheel te verwijderen of wanneer het spaakbeen nog niet 100% dicht was dan een kleiner plaatje op dat stukje.
Het spaakbeen zit zo goed als dicht op nog een klein puntje na maar dat is zo klein dat een plaatje geen zin heeft.
Daarom is alles verwijdert en heeft ie nu een mooi verbandje. Die moet enkele dagen om blijven en dan komt de periode van rust er weer aan.
Sws deze week en volgende week rust en dan zien we wel hoe het verder loopt.

Hij lijkt erg wakker maar in werkelijkheid iets minder wakker. Had hem in de bench gedaan maar ging die mega gillen. Dus op bed gedaan maar daan issie heel ongemakkelijk en veel bewegen. Nu ligt ie op schoot en issie lekker aan het (uit)slapen.

Al met al dus positief :D

Afbeelding

Afbeelding