Show je aquarium III!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 18:16

Marlies én de ganralen en de algeneter én ook een baby guppy ,die was per ongeluk. Kennis had baby boom :') heel vervelend!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 19:04

marlies wat gaaf!!!
wat grappig ook,die twee mannetjes met dat vrouwtje haha :')

liesjuhh.
een echinodorus bleheri die bloeit maakt van die lange takken met nieuwe plantjes er op.
als je even wacht maken die nieuwe plantjes wortels en kun je ze er af knippen en weer in de grond zetten.
oude doorzichtige bladeren kun je er gewoon af knippen en doe een voedingsbolletje bij de wortels.?

over plantjes gesproken...
ik had een tijd geleden een lotusknol gekocht en eerst deed die het niet,maar ik zag nu dst er blaadjes uit komen.

Afbeelding
dat zwarte bolletje in het midden.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 20:35

Wauw de kogeltjes hebben er zin in!! :D Gaaf om te zien, en ook wel bijzonder haha arm vrouwtje.

Wat leuk de 1e blaadjes ook van de lotus knol!

Verder hadden we een nitraat probleem ja. Dit was toen we onze haai vissen, maanvissen en grote grondvissen nog hadden. Toen konden we bijna dagelijks verversen om het in oranje te houden. We hebben toen en een nieuwe tl gekocht en tegelijk een speciale spons voor nitraat en die allebei geinstaleerd. We hadden toen ook drijf plantjes maar die waren het eerste dood.
We geven ook planten voeding bij. Morgen krijgen ze dat ook weer. Hopelijk werkt het om deze filter spons nu weer uit het systeem te halen.

Bedankt voor de tip over wanneer we de nieuwe plantjes kunnen planten. De plant op het einde van de stengel heeft al een aantal wortels de andere nog niet.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 20:43

Ann schreef:
Wow, dat is zeker heel bijzonder! Zijn al die eitjes bevrucht?

Dat is een beetje de vraag. Zo even uit mijn hoofd zijn de witte eitjes onbevrucht en de rozige bevrucht, ik heb geloof ik beide wel gezien. Inmiddels zijn de meeste allemaal weg haha.

maralyn schreef:
Marlies én de ganralen en de algeneter én ook een baby guppy ,die was per ongeluk. Kennis had baby boom :') heel vervelend!

Oh hahaha, ik ging uit van een "zoekplaatje", maar alles dus gewoon :')

ellepel schreef:
marlies wat gaaf!!!
wat grappig ook,die twee mannetjes met dat vrouwtje haha

Haha ja, vooruitstrevende beestjes :')

Wat leuk dat die lotusknol nu toch wat gaat doen!

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 22:43

Spot de Hara jerdoni. Echt super leuke visjes, als je ze kan vinden :')
Afbeelding

Ik mis Bumblebee. De grote bak lijkt ineens zo leeg. Ook omdat de andere vissen (Corydoras pygmaeus en Axelrodia riesei) allemaal schuwe visjes zijn, dus zodra je voorbij de tank loopt gaat alles zich verstoppen, terwijl Bumblebee dan juist aan kwam zwemmen met een "Hallo! Voer mij!"
Maar voorlopig geen nieuwe visjes in die bak.

Ik ga eerst wachten tot de shallow stabiel en goed draait, en dan ga ik de grote bak vervangen en opnieuw inrichten. Het was een derdehandsje, met best veel en ook enkele grote krassen, dus dan ga ik nu voor een nieuwe met ongeveer dezelfde afmetingen :)
Voor de Axelrodia een nieuw huisje zoeken. De Corydoras houd ik wel, ze zijn zo leuk! En daar ga ik dan een grote groep van houden, hopelijk dan ook minder schichtig :D

@Marlies, ooh super gaaf, al meteen eieren van de kogels! Maar ze zijn al weggesnackt, begrijp ik? :')

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 22:51

ik heb ook pygmaeus maar die zijn helemaal niet schuw?

kun je niet kijken voor een apistogramma paar in die bak?
kan bij de andere vissen, zijn niet schuw.
tenminste, die fire red man van mij zit wel steeds op me te letten of er eten aan komt.

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 23:09

ellepel schreef:
ik heb ook pygmaeus maar die zijn helemaal niet schuw?

kun je niet kijken voor een apistogramma paar in die bak?
kan bij de andere vissen, zijn niet schuw.
tenminste, die fire red man van mij zit wel steeds op me te letten of er eten aan komt.

In het begin waren die van mij ook niet schuw, maar mettertijd wel geworden (misschien door Bumblebee en de tetras). En ze zijn maar met zun 8en (oorspronkelijk 10), groepje kan zeker groter, maar omdat ik ze eigenlijk in de shallow wilde, had ik toen de groep niet groter gemaakt toen er een paar wegvielen. Maar ze laten zich niet vangen in een jungle bak, hahaha.
En ik irriteer me enorm aan de krassen op het aquarium. In het begin viel het mee, het was ook kijken of ik de hobby wel leuk zou vinden dus toen was een goedkope, bekraste bak prima.
Dus ik wil wel met een schone lei weer beginnen :)

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 09:07

Ann schreef:
Je kunt nooit teveel aquariums hebben toch? :D
Inderdaad nog steeds geen betta gevonden, maar we wachten rustig de voorraad van de groothandel af. Ik wil alleen een Plakat man en geen langvinnige betta. De Plakats zijn wat minder spectaculair en daardoor niet zo vaak op voorraad denk ik?

heb je een foto van wat je zoekt, ben erg benieuwd ;) , onze Louis doet het erg goed. Ik ben er echt zo blij mee!!

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 11:30

Heel bijzonder om te zien zo dat paargedrag van de kogeltjes. :) Leuk!

Bijzonder dat je Lotus toch is gaan groeien Ellepel. Hier gaan ze gewoon altijd dood :')

Van de week is de L200 verkocht. Hij bleef graven.
Vandaag komen er twee Loricaria voor in de plaats. Vind het onwijs fascinerende vissen ook al doen ze niet heel veel :Y)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 17:54

Mijn kast wordt langzaam compleet. Helaas nog steeds de plank voor onder de shallow niet binnen, weer een week vertraging... Kan niet meer wachten dus heb m toch maar gescaped. Zo blij met het resultaat.. <3 Hij is nog wazig van het woelen en de planten moeten nog wennen aan de nieuwe situatie. Ben heel benieuwd hoe die er over een week uitziet.

Afbeelding
Afbeelding

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 17:57

Ziet er gaaf uit, JOanieke! :)

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 18:54

Jeeeejjjj vandaag mn cube gekregen die mn garnalenbak gaat worden. Is projectje zit helemaal onder de kalk..maar goed leuk om mee bezig te zijn

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 19:44

Super vet! Ik wil ook zo'n wand!! :') m'n kerel ziet mij al aan komen! Support van m'n schoonmoeder krijg ik wel _O-

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 21:32

J0anieke schreef:
Mijn kast wordt langzaam compleet. Helaas nog steeds de plank voor onder de shallow niet binnen, weer een week vertraging... Kan niet meer wachten dus heb m toch maar gescaped. Zo blij met het resultaat.. <3 Hij is nog wazig van het woelen en de planten moeten nog wennen aan de nieuwe situatie. Ben heel benieuwd hoe die er over een week uitziet.

[ [url=m/KB2AUr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QUIN35.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo gaaf! Staat heel mooi zo samen!

Maaruh, volgens mij zie ik daar rechtsonderin nog plek zat <<) O:)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 21:47

Dank allemaal!

@marriettek ik twijfel ook op daar nog een 20 literje te plaatsen.. :')

maralyn schreef:
Super vet! Ik wil ook zo'n wand!! :') m'n kerel ziet mij al aan komen! Support van m'n schoonmoeder krijg ik wel _O-

Ik heb de afspraak dat ik deze kast zo vol mag bouwen als ik wil, als het maar in de kast past.. :D De 55 liter even er buiten gelaten, die had ik al voor de kast kwam.. :P

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 22:29

Even snel tussendoor omdat ze zo grappig zijn...

De etensrestjes opruimen na een voerbeurt is vaak een beetje een uitdaging _O-
Afbeelding

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 01:20

Zag vandaag deze plakat betta samurai in de winkel <3 echt een zilveren metallic kleur bovenop.
Maar geen nieuwe vissen mijn grote bak tot ik die vervangen heb. En deze flairde al naar mijn vinger, dus die gaat denk ik ook wel de garnalen en andere vissen jagen :') Maar wel een plaatje om te zien!
Afbeelding
Afbeelding

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 08:15

Super mooie Betta! Helemaal mijn smaak <3

Gisteren poseerde 1 van de maanvissen. Kon dat natuurlijk niet voorbij laten gaan.
Afbeelding

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 10:19

Wat een gave betta zeg <3

Zo leuk die kogelvisjes Marlies :D
Lijken mij ook echt een stel komieken :')

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 14:12

J0anieke, wat een leuke wandkast, er komt heel wat gewicht op :D . Wel fijn dat je lekker je zin kan doen :P

Marisje76, ben erg benieuwd naar je projectje, altijd leuk om er terug leven in te brengen :)

MarliesR, die kogels zijn toch echt zoooo leuk <3

Melyroramel <3 <3 <3 wauw dat is echt een beauty

simpie94, ook knap, altijd een blikvanger <3

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 15:23

Ik: "Ik neem geen vissen tot ik een nieuwe bak heb ingericht."

Ook ik:
Afbeelding

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 15:29

Oooh <3
Aphyosemion gardneri gold?

De plakat samurai betta is trouwens ook prachtig!

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 15:45

Ann schreef:
Oooh <3
Aphyosemion gardneri gold?

De plakat samurai betta is trouwens ook prachtig!

De Aphyosemion australe (gold)(Lyretail killifish)! Net een andere soort.
Staat al een tijdje op mijn lijst van "vissen om ooit eens te hebben", en kwam ze vandaag tegen terwijl ik Otocinclus ging halen (die heb ik ook, maar voor de shallow dan).

En ik ben deze killis nog niet eerder in een winkel tegengekomen, en ze gaven aan dat ze ze soms hebben, maar ook niet vaak. Dus maar meteen meegenomen :D

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 16:35

Ik ben vandaag in een toffe winkel geweest! Utaka in Amersfoort. Heb de dwerg knorgoeramis aangevuld tot 6, koppeltje dario Myanmar en 5 dwerg kogel visjes gekocht. :D
Afbeelding

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 20:11

Helemaal schoongemaakt en ontkalkt.10x nagespoeld... Nog een nieuw filtertje aanschaffen een mooi stuk spiderwood en een ph- verlagende bodem en dan kan hij indraaien. Planten haal ik uit mn grote aquarium
Afbeelding