Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 10:20

Succes vandaag CC :(:)

Oeh welkom meisie94! Spannend dus! Hopelijk is het snel dinsdag, dan weten jullie het *\o/*

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 10:41

Veel succes vandaag met Jip in Utrecht, hopelijk krijgen jullie meer duidelijkheid.

Verder weer leuke pup foto's <3
En welkom nieuwelingen.
Balen van Dexter zijn poot, hopelijk gaat het nu wel goed met de genezing.
En wat knagen betreft, Roetsj krijgt elke dag wel wat, snacks of knaagwerk.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 10:50

Zelfde hier, elke dag wel iets te knagen. Ene dag een groter iets, andere dag wat kleiner.

Hier gaat het wel goed met Zhiva. Toch nog wel even de dierenarts bellen. Zit een raar plekje bij de neus, maak me er een beetje zorgen om. Maar verder gaat het goed. Lekker aan het puberen. Soms tot ergernis. Maar hoort erbij. Wil eigenlijk weer foto's maken maar ben er zelf een beetje te moe voor eigenlijk :o

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 11:01

Hier ligt vanalles te knagen altijd rond en 1 à 2 keer per week krijgen ze iets 'speciaals'.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 11:33

JesdaJinn
Hier krijgt ze ook elke dag wel wat en/of ligt er altijd wat om te knagen. Veel van de gedroogde snacks is vrij vetarm ook, dus het kan geen kwaad voor ze om het elke dag te krijgen. Vooral fijn omdat het mentaal vaak gewoon heel stimulerend is en dat ze dan zelf iets kan pakken wanneer ze wil - wat vaak ook heel goed helpt met honden die sloopgedrag vertonen bv < zoals oa pups haha. Arya gaat bv. echt knagen als ze dat nodig heeft en dan is het voor haar wel fijn dat ze dan zelf wat kan pakken.

En wat een schattige foto van het hele nestje!

arabella
Fijn dat Gioia weer terug is! Kan me idd voorstellen dat je d’r hebt gemist.

Kaus
WAT een pech met Dexter idd, jeetje! Die wonden kunnen soms toch zo vreselijk rot zijn he pff :( Hoop dat je nu toch mag uitkijken naar een voorspoedig herstel zeg. Ohh die lampenkap foto; wat is ie toch zielughhh. En leuk dat je met Nynkster een meeting hebt gehad!

Thioro
Hahah ja welkom in de wereld met hond/kat samen; dat vergt zeker met jonge dieren vaak veeeeel herhalen en consequent zijn. Maar als je er even intensief aandacht aan besteed zul je al snel zien dat het steeds makkelijker gaat. En typisch idd dat de kat dan Juist naar de pup gaat hihi.

kiwi
Leuke foto’s van je mooie boefjes hihi <3 En dat bord voor de foto’s in te doen is echt gaaf -zag die vh vorige nest idd al hangen in de woonkamer: erg mooi!

punjab
Wat een mooie riem! En lekker lang idd! Ik ben benieuwd hoe het je gaat bevallen, ook als politielijn. Kun je eens een foto voor me maken tijdens een wandeling? Ben wel benieuwd! Ik heb nu een gewone biothane lijn van kim die ik al heel fijn vind, maar een politielijn variant klinkt ook heel goed.

Warboel
Fijn dat Otje geen pijn meer heeft!

Oshaa
Ja, onder toezicht kan dat ook zeker wel hoor :) Rex vond die dingen lig ook heeeerlijk altijd haha. Maar die kreeg ook nog genoeg andere dingen, dus uiteindelijk mistte ie het ook weer niet. Ik geef het zelf dus sindsdien idd niet meer en kan het dan niet laten idd om mensen er lig van op de hoogte te stellen altijd hihi. We hebben zo ook meer dan genoeg keus aan gedroogde snacks nu ook, maar ook die krijgt ze alleen onder toezicht natuurlijk.

Detroit
Ohh je hebt de kerstboxen open gemaakt al? Leuk! Welke had je en heb je foto’s van de inhoud? Ben niet nieuwsgierig ofzo haha. Het fijne aan de gedroogde snacks is dat het idd uit 1 dierlijk eiwit bestaat, er ook nog eens veeeel verschillende diersoorten zijn om uit te kiezen en dat daardoor heel fijn is om dus ook nog te kunnen geven aan honden met intolerantie/allergie. Dus je kunt idd tzt prima gaan kijken welke dieren/snacks Morax nog goed verdraagt. Een kennis van me met een ODH die al vanaf pup af aan rommelt met de maag/darmen en voedselintolerantie geeft sinds een aantal maanden nu ook snacks; is rustig aan gaan opbouwen en ondertussen eet de hond al veel verschillende soorten dieren ook bv; echt heel fijn! Hoop dat het eliminatiedieet bij jullie goed gaat werken *fingers crossed en succes!*

Nynkster
Haha ja heerlijk idd al dat kwijl, lol. Ik had ook na de wandeling het zand tot in m’n gezicht hangen; ze heeft flink gerend waarbij het zand dan lekker omhoog vliegt. En gezellig bij Kaus geweest zag ik idd! Op die eerste foto met Dexter erbij is ze idd echt Miniiii. Die 3e foto is erg mooi ook met jou erbij!

Jeanine
Ahh daar is de verwende teckel weer hahaha ;)
Zo te zien een fijne deken he?

Gowlan
Welkom en wat superleuk dat je voor een Husky gaat! Ik volg een aantal Instagram accounts van mensen met oa Husky’s die idd vanalles doen zoals canicross of bikejoring ofzo en die honden vinden dat idd fantastisch! Echt een leuke manier om samen met je hond Actief bezig te zijn. Klinkt echt alsof je alles heel fijn voorbereid ook qua inlezen e.d.. Hopelijk hoef je niet met pech Nog langer te wachten!! Spannende tijden hihi.

meisie94
Gefeliciteerd! Benieuwd welke pup van jullie word; dan verwachten we natuurlijk foto’s ih topic he!

meisie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 12:19

xLaraaj – de wereld is zo klein! Ik heb ook contact met de eigenaar van paps.
Die is ook ontzettend benieuwd wat voor moois ze zullen opgroeien <3

Puppycursus, gehoorzaamheid/tricks, hoopers

Zoe_97 Wat leuk die foto samen met Phoebe… ze is een goeie moeder en zo zachtaardig <3

Gowlan, Thanks vind ik ook inderdaad!

KimD
Haha ohhh? Je kent de fokker/moederhond? BC zijn ook gewoon ontzettend leuk! We hebben regelmatig een oppasBC en je snapt het wel dan word je verliefd op het ras.. Heel lang nagedacht en toch besloten het té doen en toevallig kwam ze op ons pad!

Cursebreaker, ja zeker ga puppyspam doen haha! <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 13:06

meisie94 schreef:
xLaraaj – de wereld is zo klein! Ik heb ook contact met de eigenaar van paps.
Die is ook ontzettend benieuwd wat voor moois ze zullen opgroeien <3

Puppycursus, gehoorzaamheid/tricks, hoopers

Zoe_97 Wat leuk die foto samen met Phoebe… ze is een goeie moeder en zo zachtaardig <3

Gowlan, Thanks vind ik ook inderdaad!

KimD
Haha ohhh? Je kent de fokker/moederhond? BC zijn ook gewoon ontzettend leuk! We hebben regelmatig een oppasBC en je snapt het wel dan word je verliefd op het ras.. Heel lang nagedacht en toch besloten het té doen en toevallig kwam ze op ons pad!

Cursebreaker, ja zeker ga puppyspam doen haha! <3

De FBH fokker ja en haar honden, niet de fokker waar jouw pup vandaan komt. Maar al die honden hebben hetzelfde model, die herken je overal tussen.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 13:21

Leuk een puppy topic, mag ik mij hier ook melden? :D

Ik heb al een labrador x duitse staande reu van 10, waarbij in augustus zijn rechter voorpoot geamputeerd is helaas door botkanker. Er waren geen uitzaaiingen maar kan natuurlijk altijd terug komen.
Het is mijn maatje en was mijn beste sport maatje. Deden canicross en canitrail en liepen veel lange afstanden. Ook deed hij soms voor de fun bikejoring.
Helaas gaat dat nu niet meer maar elke dag samen is een bonus dag en we genieten dubbel en dwars van hem.

Dan heb ik ook nog een chihuahua reutje van nu 7, gaat altijd mee hardlopen alleen trekt niet.

De fokker van mijn zus haar herder nam nog een nestje met een leuke teef van haar, hierna wordt zij ivm leeftijd niet meer gedekt. Wilden eigenlijk geen 3 honden eb helemaal niet nu ik tijdelijk terug thuis woon maar we gaan ervoor. Een maatje erbij en nieuwe sporthond in de dop.

De teef is deze week gedekt, 11 januari een echo. Hopelijk is ze drachtig en gaat alles goed. Willen een teefje. Wordt een mechelaar

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 13:49

Welkom Marlissa ! Leuk dat we elkaar hier weer vinden :D

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:16

xLaraaj schreef:
Welkom Marlissa ! Leuk dat we elkaar hier weer vinden :D

Hee jij ook hier :D

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:40

Net bij de slager een hele lever gekregen. Hij kon er niets mee geloof ik.

Heb wat in zijn winkel gekocht als "bedankje"

Nu ligt de voedseldroger dus vol met lever..

Skip moet nog even 18 uur wachten ongeveer voordat het klaar is. Maar hij mag niet klagen, hij heeft al een paar stukjes rauw gekregen.

De komende dagen staat de voedseldroger weer 24-7 aan om de hele lever gedroogd te krijgen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 16:22

Let wel op met lever hoor, dat laxeert enorm. Wij hadden laatst ook lever van Kiwi's shop toen Dexter niet zo goed kon poepen en de volgende dag kwam het er vloeibaar uit := :=

Dexter heeft nóg meer pech *\o/* Hij was weer flink gaan bloeden dus vanochtend weer naar de dierenarts (moesten eigenlijk vanavond pas) en weer een nieuw plan van aanpak. Maandag weer controle.

Welkom Marlis! :wave: :wave:

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 16:50

Pff wat een ellende Kaus , Hopelijk geneest hij snel !

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:06

Kaus schreef:
Let wel op met lever hoor, dat laxeert enorm. Wij hadden laatst ook lever van Kiwi's shop toen Dexter niet zo goed kon poepen en de volgende dag kwam het er vloeibaar uit := :=

Dexter heeft nóg meer pech *\o/* Hij was weer flink gaan bloeden dus vanochtend weer naar de dierenarts (moesten eigenlijk vanavond pas) en weer een nieuw plan van aanpak. Maandag weer controle.

Welkom Marlis! :wave: :wave:

Is dat niet goed afgewerkt dan? Ik geloof niet dat ik al iemand heb meegemaakt met zoveel pech voor zo'n makkelijke ingreep... Das echt klote!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:14

@kaus: beterschap met dexter.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:16

We hebben pech gehad met dat het verband in de wond bleef zitten de eerste 3 dagen. Ik weet niet of dat aan een DA te wijten is of dat dat pure pech is. Daarna ging het super goed totdat hij met heel veel pech een ontsteking heeft opgelopen. Zijn nagel was natuurlijk al ontstoken voordat die eraf ging dus misschien is dat een restje of misschien heeft 'ie het ergens tijdens een blokje om opgelopen, dat is niet echt te zeggen.

Daar dus woensdag voor naar de DA geweest, toen is het opnieuw ingepakt en hebben we verlenging van de medicatie gekregen en vrijdag moesten we terugkomen. Toen de volgende middag toen Nynke hier was het verband toch open geknipt omdat we het niet vertrouwden met de natte plek die door alle lagen verband heen kwam. Toen bleek de hechting er dus uit te zijn, géén idee hoe want hij zit enorm dik ingepakt en toen het verband er omheen ging zat ie er nog in.

Dat is dus donderdag onder plaatselijke verdoving opnieuw gehecht maar omdat het best wel ontstoken is kan je dat niet volledig dicht hechten want die ontsteking moet eruit kunnen. En omdat het allemaal zo geïrriteerd is bloedt het nog af en toe.

Maar ik ben ontzettend blij met hoe de dierenarts het allemaal aanpakt. Ze staan echt 24/7 voor ons klaar. Ik ben net nieuw bij deze dierenarts omdat ik bij de vorige niet tevreden was dus het is voor mij ook nog even aftasten maar heb er wel een positief gevoel over.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:52

Oei wat een pech heeft Dexter. Hopelijk blijf het nu goed gaan.

Cursebeaker ga zeker foto voor je maken. Is nu ingepakt onder de kerstboom.

Kiwitje zijn ze al weg? Gaan ze allemaal vandaag of vetsprijd?

Oh leuk weer allemaal nieuwe puppy's en op komst. Welkom allemaal. Veel foto's spammen. <3

Oh en een huskypup. Oh daar lig echt mijn hart bij. Maar had volgens mij ook wel een hele brave. Enkel vond ik het minder als ze ontsnapte ik haar uit het cafe kon plukken. Ze vond het daar altijd gezellig als de deur open stond. :+

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 18:01

Ik moet stiekem toch wel echt lachen om al die ontsnapping-houdini-husky's. Ik ken echt geen enkele husky die idd Niet ontsnapte of het niet geprobeerd heeft :') Ze zullen er gerust zijn, maar het zijn toch wel uitzonderingen. Bij m'n man vroeger kwam ook regelmatig een husky van kennissen 's nachts gezellig langs :'). Die ging voor de deur blaffen, dan werd er open gedaan en dan ging ie bij m'n man op de slaapkamer liggen slapen en in de ochtend werd ie opgehaald door de eigenaren :'). Die wist dus ook telkens weer te ontstnappen.

punjab
Ohhh het was een kerst cadeau, leuk!! Ben benieuwd :j

Kaus
Poeh ja het is wel echt rot zo. Zeker als het zoals nu dan blijft ontsteken; dat is idd met hechten niet fijn en het heelt dan ook gewoon niet zoals het moet natuurlijk zodat je in zo'n vicieus cirkeltje blijft zitten; lastig! Sneu voor Dextor ook dat je dan zo telkens weer terug moet gaan naar de DA :(

Welkom Marlis!
Wat voor herder heeft je zus? Daar kun je idd ook wel vanalles mee doen wat je leuk vind van canicross, etc. naderhand als de hond wat uitgegroeid is (en de heupen enz in orde zijn natuurlijk) :j Hier ook een groot herder liefhebber hihi <3 We sporten dan niet in die mate, maar maken wel flink wat km's in onze heuvelachtige omgeving en het heuvelland enz wat ook wel genoeg sport is voor mij :') Ik ga dan graag met Arya eens de kant van het speuren/detectie/mantrailing uitpluizen tzt omdat ze een goede neus heeft. Ik vind het sporten zoals canicross, bikejoring e.d. wel altijd erg tof om te zien, maar m'n lichaam trekt dat denk ik echt niet of ik zou veel te snel verongelukken denk ik met m'n onhandigheid :')!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 18:05

Husky's, wat een hel lijken die honden mee _O- _O-

Nee dat is ook lastig met die genezing inderdaad, heb al even contact opgenomen met een fysio in de buurt die lasertherapie doet, hopelijk kan zij wat voor ons beteken.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 18:18

Nynkster schreef:
Lara : wat een mooie foto van jullie samen!

Wilmatj : wat een mooie pup! Wat zijn jullie plannen er mee? of gewoon als huishond?

CB : wat een lekkere wandeling, en heerlijk al dat kwijl :P

RvB : Fijn van je arm, hopelijk snel weer helemaal klacht vrij en kun je weer volop van je honden genieten!

Thioro : ahhhh wat een lief koppie! Klinkt als een voorbeeldige puppy!!

Jeanine : Yoshi wacht tot de kerstman aan komt met zn rendieren :P

Fokfanaat : Spannend! Wat voor ras is het?

Jeanine : Staat yoshi prachtig die halsband!

Warboel : hopelijk is ze snel weer de oude!

KimD: Is ook wel heel wat, buiten in de kou wachten. Gelukkig heeft ze wel warme jas, anders zou ze nog meer klagen denk ik :P En puk is vast een goede hulp, pikt ze niet snel dingen eruit die ze zelf wil houden? :+ :+ Knap van harvey!

Arabella : beter verwend dan verwaarloosd!

Kiwi : wat een mooi nest wederom, ook leuk wat jullie doen met de fotos! Nala heeft echt een vriendelijke uitstraling vind ik!

Punjab : mooie kleur!!

Warboel : Dat is nog eens een goed pakket, ik ga ook werken waar jij werkt ;)

Kaus :(:) Pechvogel dexter!! Hij had er echt last van, arm dier. Hopelijk nu hechtingen voor langere duur en alsnog goed herstel! Lyn heeft heeeeerlijk geslapen daarna :j

JesdaJinn : hier is het elke dag feest wat betreft snackjes. Beetje afhankelijk of ik bijv 8 uur vanuit huis moet werken of dat we hele dag op pad gaan. Dan zijn er soms geen snackjes. Maar dwarrelt altijd wel iets rond in ons huis :D Super leuke foto van de pups, wanneer ga je hem halen?

Detroit : Hopelijk slaat het dieet aan en wordt het in de toekomst wat makkelijker!

hier gaat alles heel goed, wel enorm druk met kleine muppie in huis. Ze heeft vandaag kennis gemaakt met Kaus en Dexter. Daarna lekker achter in de auto geslapen en nog even bij mijn ouders op visite geweest met haar. Even kort gewandeld, en nu ligt ze weer knockout 8-) Nog wat mooie fotos gemaakt door mezelf en door Kaus, bedankt <3

Tot nu toe echt heel blij met mn keuze voor deze pup, ze is nog wat onhandig klein (weegt nu 3.2 kilo :+ ) maar straks als ze wat gegroeid is wordt alles wat handiger. Ze past niet eens in normale kleine halsbandjes :D :D

[ [url=m/SgLrSl.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/IDgbej.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wtVUkR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nynke, ik zie op deze foto's pas wie je bent := Ik heb je regelmatig gezien/gesproken bij de NWPCS keuringen, ik ga altijd met Lisan mee :o

Toen ik Cody net had was die ook zo klein (2,5kg) dat ik geen halsbandje kon vinden voor hem. Ze groeien snel, dat scheelt :+

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 18:32

Hahahahah Kim ik had de link ook echt niet gelegd dat jij dat was. :') wat stom hahahaha, nu vergeet ik
Het nooit weer wat je boktnaam is _O-

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 18:50

Als eerste, ik heb niks tegen stafford maar dit was een stafford in handen van een slecht baasje.

Ik had Jinn los (mag daar) en in de verte zag ik een man staan met een Duitse Herder en een Stafford. Hij had beide honden aan de riem. De Duitse Herder was gewoon aan het snuffelen en met de stafford deed ie toch iets raar. Hij trok de hond naast zich en moest ie zitten. Dat ging niet direct en trok hij ontzettend hard aan de riem. Beetje zelfde idee hoe mensen met teugels op de billen van de paarden slaan als ze mennen zegma. Liet ie de riem vieren en de hond die sprong naar voren zover als de riem was en daarna trok de man hem weer terug en moest ie weer zitten. Dat wel stuk of 4 keer achter elkaar.

Intussen waren wij iets dichterbij gekomen en had ik Jinn vast gedaan. Gewoon voor de zekerheid en daar was ik blij mee. Ik passeerde hem met best wat ruimte en die stafford die vloog naar voren, echt op een boze manier en die man trok hem terug en moest ie zitten. Dat deed ie natuurlijk niet en vloog meteen weer naar voren. Ik was intussen gestopt want kon niet veilig passeren en toen vroeg ik of hij misschien wat naar achteren wilde want hij had nog wel ruimte achter zich en ik niet. Zegt ie. Hij doet niks hoor. Ik zo, nou dat zie ik wel anders, intussen deed die man een stap naar achter en kon ik passeren en die stafford vloog weer richting ons en die man weer terug trekken en ineens draaide die stafford zich om naar die herder en die hapte die ook. Echt zo frustratie hapje zegma.

Jinn reageerde er gelukkig niet op maar ik was echt verbaasd. Zeker omdat die stafford later ook een hapje herder probeerde te nemen.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 18:52

Dacht even te kijken of er al nieuws over Jip was, maar nog niet.
Is wel balen zo met Dexter, Kaus. Is die ontsteking ook op kweek gezet, dat je wel de juiste ab hebt?

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 19:03

Ik ga vanavond even alles bijlezen op het gemak. Maar ik wilde dit alvast delen met jullie!

Jip lijkt een gezonde hond. Is heel braaf en lief.
(Voorlopige) uitslag echo: geen bijzondere afwijkingen te zien. Jip heeft geen hartfalen. Misschien een kleine afwijking, maar nu niet direct zichtbaar.
Röntgenfoto longen: er is een sluiering over zijn longen te zien. Het is niet duidelijk waar dit vandaan komt. Het kan door overgewicht (hij heeft een ‘schapenkont’), longwormen of een eerdere longinfectie.

Acties:
- Jip moet afvallen -> de cardioloog mailt nog de gegevens van de voedingsdeskundige
- Jip observeren op hoesten en opschrijven hoe vaak hij hoest.
- Jip filmen als hij hoest.

Gewoon actief blijven wandelen met Jip en stimuleren om mee te gaan. Indien het niets is met zijn longen is het eventueel nog mogelijk om met een gedragsspecialist in consult te gaan.

Gelukkig was het niet zijn hart! Maar onze eigen dierenarts die de echo heeft gemaakt heeft ons wel enorm laten schrikken. Waarschijnlijk heeft zij de echo vanuit de verkeerde hoek gemaakt. :Y)

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 19:09

Wat een fijn nieuws Cupcakes. Een flinke meevaller dus! Nu hopen dat het met de longen mee valt!