AlphaDaemon schreef:Zoe_97, ik wist wel dat we laat zouden kiezen, maar niet zo laat (of ik had dat niet goed begrepen). Ik ben er ook wel voor en begrijp de logica er ook zeker van. Maar persoonlijk vind ik het nu lastig dat ik niet al een beetje kan binden met mijn pup voordat ze komt aangezien ik niet weet welke ik mee mag nemen. Ik moet van mezelf open blijven staan voor alle pups voor het geval de fokker iets voorstelt wat ik zelf minder had verwacht.
Dus hoewel ik begrijp waarom we laat kiezen en ik het ook goed vind (logisch gezien), merk ik wel dat de voorpret anders is ofzo dan hoe het was geweest als ik wel gericht mijn pupje tussen het nest had kunnen zien opgroeien.
De reden overigens dat ik het onbetrouwbaar vind overkomen is omdat ik denk dat het best wel een momentopname is. Hangt de score op die test niet ook best veel af van of ze net geslapen / gegeten / gespeeld / door een zusje omver geduwd zijn of wat dan ook af? En in hoeverre is er spreiding zichtbaar binnen zo'n nest van 1 ras? De test is ook bedoeld voor compleet andere type honden en ik kan me voorstellen dat Beaucerons gemiddeld gezien anders op de schaal zitten dan bijvoorbeeld newfoundlanders om maar iets te noemen. Dat zijn vragen die ik kreeg toen ik erover las en daarom vroeg ik me af of mensen ervaring hebben met zo'n test. Als ik erover lees op sites van mensen die deze testen doen bij nestjes pups staat er natuurlijk alleen maar hoe goed / geweldig zo'n test is (wij van wc eend...).
bij ons is eergister gekozen en zaterdag vertrekken de eerste pups