Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Na 17 jaar cavia's is het eigenlijk goed geweest. Maar zo snel was toch ook niet echt verwacht. Ik denk dat ik inderdaad ga proberen of Frummel naar vriendin kan en voor Lotje een goede opvang zoeken. Misschien via caviapleon, daar hoor ik goede verhalen over. Ik slaap er nog een nachtje over

DubbelDun schreef:Als er hier eens eentje niet in de groep past (wat 1x voorgekomen is) dan wordt ie verkocht/weggegeven. Ik wil geen herrie in de tent. Af en toe een nipje moet kunnen, maar als ze gaan jagen en vechten dan gaat die weg.
.
Roosje01 schreef:Ik zou mijn dieren echt niet weg kunnen doen. Tenzij echt niet gaat door vechten ofzo dat eentje plaats moet maken voor een ander maatje. Maar anders blijven ze tot hun dood. Maar begrijp dat soms idd niet anders kan.
Meiden toch even buiten gehad zon scheen al even dus gras was droog, en moest echt even hun kooi schoonmaken. Want gister regende het ook al de hele middag waardoor ze niet buiten konden
Gevoelsmatig wil je ze natuurlijk niet weg doen, maar houden is ook niet altijd de beste keuze.. Ik hoop dat je iets besluit waar je je goed bij voelt.
. Na het overlijden van mijn hondje Terry en meteen daarna de verhuis van mijn andere hondje Daisy is het verdraaid stil hier in huis. Daarom heb ik, na lang nadenken, besloten dat ik 2 cavia's in huis wil hebben. Mijn plan was om eerst een hok te maken voor ze en daarna een leuke hobbyfokker in de buurt te zoeken. Maar plannen lopen bij mij bijna nooit zoals ze moeten lopen. Ik ben hopeloos verliefd op 2 caafjes uit de dierenwinkel. Omdat het een dierenwinkel is die bovengemiddeld goed let op dierenwelzijn en ook niet zomaar aan iedereen een dier mee geeft, heb ik na 2 slapeloze nachten besloten dat deze 2 dametjes bij mij komen wonen. Ze mogen nog niet weg, er heerst een schimmelinfectie onder de knagertjes daar en alles staat onder streng controle van de dierenarts. Nu zitten "mijn" 2 dames sinds ik aangegeven heb dat ik ze wil hebben helemaal apart en alle verzorging word met handschoenen gedaan. Ze zouden, mits er geen plekjes te zien zouden zijn, vrijdag veilig zijn voor de verhuis.
, maar hun vaste verblijf is nog niet klaar en kan ook pas gemaakt/geplaatst worden als de stroom hier in huis is aangepast. Of ik moet 2 keer met een ontzettend zware boekenkast gaan lopen leuren
. Mijn eerste vraag is dus hoe ik een fijn, veilig, tijdelijk verblijf voor ze kan maken. Kan dat met een panelenren op een slaapkamer? Uiteraard krijgen ze de nodige schuilhuisjes.
. Ik had ergens gelezen dat er vinyl op de bodem gelegd kan worden. Klopt dat? 
. Dus niet dat een dier ergens eenzaam in een klein kooitje eindigt, omdat ik liever een witte cavia heb dan een zwarte ofzo.

. Ik hou het maar bij een panelenren met huisjes totdat hun vaste verblijf klaar is. Dan hebben ze ook meer ruimte dan in een 2dehands hok van marktplaats. Mijn konijnen hebben ook 1 maand zo op de slaapkamer gezeten toen het mannetje extra zorg nodig had nadat er 2 voortandjes waren verwijderd
. (en dan na 5 maanden alles op alles zetten denken dat we eindelijk gewonnen hadden van die rottige bacterie infectie die er daarna in is gekomen en 1 week later nog overlijden
).
. 1 Van de nieuwe werknemers had per ongeluk op hun verblijf gezet dat het om vrouwtjes ging en dat is toen na een paar uur wel weer hersteld, maar net in die paar uur had ik op dat bordje gekeken
. Dus vroegen ze vandaag of ik persee vrouwtjes wil dan......ehm nee, ik wil die 2 want niet alleen vind ik ze apart leuk om te zien
, ze zijn samen ook heel leuk
. Toen ze nog bij de rest zaten viel het me al op dat ze nauwelijks van elkaars zijde afweken en nu ze apart zitten lijkt het net alsof ze hele gesprekken samen aan het voeren zijn
.