Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 00:52

Eet ze ook geen brok Romy? Misschien dat ze dat lekkerder vindt met desnoods wat olie er door. Misschien minder 'goed' dan KVV of bepaald blikvoer maar veel ondergewicht is ook niet alles...

Schapenvet krijgt hij ook. Ene dag met knoflook ene dag schapenvet met zalmolie (in het blokje dus). Een andere olie zou kunnen inderdaad, maar heeft dat dezelfde goeie werkingen als zalmolie?

Of eventueel iets anders wat ik zou kunnen geven voor vacht en gewrichten?

Vooral bij Dexter merk ik een enorme verandering in de vacht! Die glanst als een spiegeltje waar hij eerst vrij dof was <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 01:10

StonedRomy schreef:
Uiteraard is gewicht meer dan een getal, maar ik wil haar ruggengraat niet zo voelen ( en met voelen is het zwak uitgedrukt. Menig rescue hond uit het buitenland die zwaar uitgemergeld zijn, hebben minder uitstekende botten. )

Kaus, schapenvet een optie?

Ohh ik begreep dat je zei dat je wel t idee had dat ze voller was :) verkeerd begrepen/ gelezen.
Lastig!

Waarvoor voer je de zalm olie kaus? :)

petitparis

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 07:41

Je zou eventueel ook lijnzaadolie kunnen geven ipv zalmolie. Aan de andere kant kan jou pup/jond mss helemaal niet tegen zoveel vet.

Ik heb een tijd 100ml lijnzaadolie gegeven en/of 200g rundsvet per dag in de hoop van dat extra kilootje erbij aan te krijgen

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 08:28

Pff wat gaat het hier hard zeg, ben wel bij gelezen, maar niet alles onthouden hoor.

Iemand vroeg hoe lang ik straks thuis ben als mijn pup komt, nou een ruime maand en dan da maand er op halve dagen werken. En daarna uitbouwen, naar gelang de pup aankan.
Verder ging het over de Raad en die van België, weinig verstand van, al komt dat straks voor de sport wel weer, want alles loopt nu via de Raad.
Aankomen van een hond, kan lastig zijn. Meer voeren is logisch, maar als ze niet meer willen eten, moet je de kwaliteit misschien verhogen (weet niet of dat kan?) en evt meer eiwitten en vet toevoegen.
Eigenlijk nog nooit last van gehad bij mijn eigen hond ;)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 08:35

Klopt, kwaliteit verhogen is een goed begin. Ik had alleen het geluk dat ze niet tegen meer eiwit kon en en ik op koolhydraten en vetten aangewezen was. Maar de khd verhoogden het volume helaas wat weer nefast was voor de eetlust en zo zat ik een tijdje vast.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 10:16

wauw een maand ! wou dat ik dat ook kon ! :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 10:58

StonedRomy schreef:
Ze krijgt 1,2 kg blik, onbeperkt brok en nog wat extra rundervetpoeder etc over haar maaltijden.

Kan haar zo van 22 naar 25 kg hebben, maar ze gaat nooit die 25 kilo over.

Wat (merk) voer je? Want dit is echt niet gezond namelijk.

Ik denk dat het voer dat je hebt in geen enkel opzicht aansluit met de behoefte van je hond.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:24

Ik vind het ook best een "vol" voerschema.
Mijn hond van 25kg krijgt 200gram (advies is 300gram) brok per dag en is nog te dik.. :o

Zaterdag mag ik weer gaan knuffelen met Elin.. *\o/* Als ik de fotos van de fokker zie word ze echt al groot, loopt ook al goed en misschien zelfs wel een blauw en een amber kleurig oogje.. <3

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:38

Je kan honden niet met elkaar vergelijken qua voeding. De ene hond van 25 kilo is de andere niet. Ook onbeperkt brok zegt weinig, dan zou je moeten gaan wegen hoeveel ze daarvan per dag ook echt op eet. Daarnaast ligt het aan de voedingswaarde van het blik, blik heeft vaak wel veel vocht bijvoorbeeld.

Hier 2 teven die allebei 26/27 kilo zijn. De kleinste is te mager (het scheelt 3 cm :') ) en die blijft hangen rond die 26 kilo, maar mag nog wel een paar kilo erbij. Ook door de bouw. Zij is echter extreem actief en heeft dus veel meer nodig dan richtlijnen, komt ook nog stukje hormonen bij waardoor ze schommelt. Bij haar zijn we dus idd gaan zoeken naar een beter passende brok, maar zij heeft gewoon meer nodig.

De reu heeft ook meer nodig. Die weegt tussen de 37 en 40 kilo en eet tussen de 1000 en 1200 met uitschieters naar 1500 gram kvv per dag. :+

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:56

MyWishMax schreef:
Je kan honden niet met elkaar vergelijken qua voeding. De ene hond van 25 kilo is de andere niet. Ook onbeperkt brok zegt weinig, dan zou je moeten gaan wegen hoeveel ze daarvan per dag ook echt op eet. Daarnaast ligt het aan de voedingswaarde van het blik, blik heeft vaak wel veel vocht bijvoorbeeld.

Hier 2 teven die allebei 26/27 kilo zijn. De kleinste is te mager (het scheelt 3 cm :') ) en die blijft hangen rond die 26 kilo, maar mag nog wel een paar kilo erbij. Ook door de bouw. Zij is echter extreem actief en heeft dus veel meer nodig dan richtlijnen, komt ook nog stukje hormonen bij waardoor ze schommelt. Bij haar zijn we dus idd gaan zoeken naar een beter passende brok, maar zij heeft gewoon meer nodig.

De reu heeft ook meer nodig. Die weegt tussen de 37 en 40 kilo en eet tussen de 1000 en 1200 met uitschieters naar 1500 gram kvv per dag. :+

Hier ga ik helemaal in mee ja. Blikvoer is iets wat ze erg makkelijk eet. Het klinkt dus heeeel veel voer, maar als je het vocht wegdenkt eet ze niet eens zo gek veel. KVV eet ze gewoon niet, anders had ze al lang daarop gestaan. Hoeveel brok ze eet verschilt per dag/week. Is ze 4 uur naar de Ardenne geweest eet ze natuurlijk meer brok.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:08

hé diandra ik dacht nog gisteren avond aan jou en je pup ! :D

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:11

owja, is het zo erg.. ;)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:14

Daarom vind ik het moeilijk om iets van jouw voedingschema te zeggen. Ja, het klinkt enorm veel,maar waarmee kan je dat blik vergelijken qua voedingswaarde? Wat is de aanbevolen hoeveelheid daarvan? Hoeveel brok eet ze gemiddeld. Als er onbeperkt staat, maar ze eet gemiddeld 200 gram, ja dan is onbeperkt leuk, maar maakt ze er geen gebruik van. :')

Ik heb de mazzel dat mijn jongste teef alles eet. Die kan ik dus veel afwisseling bieden qua brok, kvv en toevoegingen. Dat heeft zij gewoon nodig. De reu wil ook nog wel eens afvallen als hij last heeft van allergie, maar door die allergie mag hij niks anders dan KVV/BARF. Hij is lastiger om op gewicht te krijgen of houden, omdat hij ook wel eens gewoon niet wil eten of niet de hoeveelheid die hij nodig heeft. :') (Als pup weigerde hij vrij snel de middag maaltijd en toen hij nog geen jaar was wilde hij 's ochtends niet meer eten. Hij heeft dus een hele tijd maar 1 keer per dag gegeten. Tegenwoordig kan hij weer vaker eten, maar ook rustig weer laten staan)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 12:24

StonedRomy schreef:
MyWishMax schreef:

Hier ga ik helemaal in mee ja. Blikvoer is iets wat ze erg makkelijk eet. Het klinkt dus heeeel veel voer, maar als je het vocht wegdenkt eet ze niet eens zo gek veel. KVV eet ze gewoon niet, anders had ze al lang daarop gestaan. Hoeveel brok ze eet verschilt per dag/week. Is ze 4 uur naar de Ardenne geweest eet ze natuurlijk meer brok.

Lastig dat gedoe met voer.. Hier een kat gehad die echt geen kvv at. Nu inmiddels wel, en alles.. :P , wat een drama was dat.. Niet dat je daar iets aan hebt :')

Wat voor blikvoer eet ze? Kan wel even voor je neuzen? :)

Die 2 hier voer ik ook niet volgens de richtlijnen. net als de katten trouwens. Door de richtlijn zat mn kat op ZWAAAR overgewicht.... -O-
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 21-02-18 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:24

klopt elke hond is anders. Weet dat toen ik mijn reu op een eliminatiedieet startte ik max 300g/dag mocht voeren. (richtlijn zou zelfs maar 280g) geweest zijn. Mijn reu was op een week al bijna een kg vermagerd en dan zou ik nog maar met 20-50g/dag mogen verhoogd hebben. Het sukkeltje heeft uiteindelijk 400g/dag gehad en daarbovenop verse polakfilet (300-400g) met een gekookte aardappel gehad (dezelfde eiwit en khdbron als in de brok). Toen bleef hij mooi op gewicht. Later ben ik terug andere diersoorten gaan introduceren.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:45

Hier krijgt de Cattle van 19kg 300gram brok per dag waar de adh 220 is. Dus daar is inderdaad weinig richtlijn in.

Het poep eten is spontaan verleden tijd :Y) De gelegenheidsplasjes zijn wel weer wat meer op komen zetten maar ach. Hij is nog maar 12 weken en het vloerkleed was toch al geruïneerd :7

Petitparis, bij de Cattle merken we dat inderdaad wel. Die ging aan de dunne bij high energy brok, simpelweg door de hoeveelheid vet/olie die daar meer in zit. Zalmolie schrappen lijkt dus een goed idee te zijn? Schapenvet gaat namelijk gelukkig wel prima.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:59

Als mijn hond niet goed volgt en te springerig is. Ik ruk aan de leiband tot hij niet meer opspringt .

Is dit nu positieve straf of negatieve bekrachtiger? Ik zou zeggen positieve straf omdat je verwacht dat het gedrag afneemt en je een prikkel toevoegt, maar er zijn er ook die zeggen negatieve bekrachtiger omdat het volgen toeneemt ( tuurlijk, maar mij leek de focus op het opspringen te liggen)

Met andere woorden, ik ben aan het stressen voor mijn examen van vanavond.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 15:15

Oh das best een lastige romy... ik twijfel. Maar om dezelfde reden als jij. Al denk ik, dat t negatief is. Dit denk ik dus puur van uit t “positief” trainen gezien. Wat ik daar half half vanuit mee krijg is dat ze op zo’n manier “corrigeren” niet als positief zien.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 15:17

Nooit, maar dan ook nooit zeg ik meer wat positief over Dexter op bokt _-:(

Eventjes naar de wc boven, kom ik terug. Vloerkleed, bank, trap, gang, stoel, ALLES onder de poep. Maar nergens een poepje te bekennen. Heerlijk opgesmikkeld dus _-:(

Zo, dat was even mijn frustratie uiting |o 8)7

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 15:20

ik heb echt medelijden met jou .. :P

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 15:35

kiwiwitje schreef:
Oh das best een lastige romy... ik twijfel. Maar om dezelfde reden als jij. Al denk ik, dat t negatief is. Dit denk ik dus puur van uit t “positief” trainen gezien. Wat ik daar half half vanuit mee krijg is dat ze op zo’n manier “corrigeren” niet als positief zien.

Positief moet je in dit geval niet als positief trainen zien, maar als iets toevoegen, net zoals negatief iets weghalen is. Het gaat om operante conditionering. Het is dus een positieve correctie, het toedienen van een negatieve prikkel. Daarom kan je bij positief trainen wel een negatieve bekrachtiger hebben. :') (Het voer weghalen bijvoorbeeld) En ook een negatieve correctie, daar houdt de positieve prikkel namelijk op. Van de 4 soorten bij operante conditionering heb je er eigenlijk bij positief trainen 3. Alleen de positieve correctie zal je niet willen gebruiken.

Omdat er staat dat je rukt aan de leiband tot de hond stopt met springen is het een positieve correctie. Je voegt een negatieve prikkel toe, om ongewenst gedrag te laten stoppen. Ook als de nadruk zou zijn op het beter volgen is het alsnog het toevoegen van een negatieve prikkel. De uitleg van een negatieve bekrachtiging gaat over het wegnemen van een positieve prikkel, niet om iets toe te voegen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 16:12

MyWishMax schreef:
kiwiwitje schreef:

Positief moet je in dit geval niet als positief trainen zien, maar als iets toevoegen, net zoals negatief iets weghalen is. Het gaat om operante conditionering. Het is dus een positieve correctie, het toedienen van een negatieve prikkel. Daarom kan je bij positief trainen wel een negatieve bekrachtiger hebben. :') (Het voer weghalen bijvoorbeeld) En ook een negatieve correctie, daar houdt de positieve prikkel namelijk op. Van de 4 soorten bij operante conditionering heb je er eigenlijk bij positief trainen 3. Alleen de positieve correctie zal je niet willen gebruiken.

Omdat er staat dat je rukt aan de leiband tot de hond stopt met springen is het een positieve correctie. Je voegt een negatieve prikkel toe, om ongewenst gedrag te laten stoppen. Ook als de nadruk zou zijn op het beter volgen is het alsnog het toevoegen van een negatieve prikkel. De uitleg van een negatieve bekrachtiging gaat over het wegnemen van een positieve prikkel, niet om iets toe te voegen.

Ohhh op die fiets, helder! :D

Oh Kaus, wat een gedoe en drama steeds :p heb t echt met je te doen!

Net een half uurtje meer de honden op de zandverstuiving gewandeld. Het was heeerlijk! Kreeg complimenten over hoe ze eruit zagen en hoe braaf ze waren. Eventjes met wat kindjes gespeeld. Nu zijn ze een beetje MOE... haha

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:36

Ik heb nogal wat seminars gevolgd en erbij geholpen waar het in besproken werd, kiwi. :') Daarvoor snapte ik er ook geen * van. Dus klassieke conditionering, operante conditionering en verschillende methodes, heel interessant, maar wel ingewikkeld :=

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 16:43

MyWishMax schreef:
Ik heb nogal wat seminars gevolgd en erbij geholpen waar het in besproken werd, kiwi. :') Daarvoor snapte ik er ook geen * van. Dus klassieke conditionering, operante conditionering en verschillende methodes, heel interessant, maar wel ingewikkeld :=

T klonk ook best logisch wat je zei, ik was gewoon t verkeerde aan t vergelijken :p

En dan geef ik ook toe dat ik mij verder niet verdiept heb in dat positief trainen zoals ik benoemde. Heb al een paar instructeurs van die methode gesproken en kan mij niet echt vinden in hun denkwijze...
En daarmee bedoel ik niet dat ik de ribben van mn hond breek omdat ze niet luisteren hoor :p :')

Wat waren ze blij op de zandverstuiving;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:46

Volgens mij is die situatie het toevoegen van een negatieve prikkel (pijn) dus volgens de operatie conditionering zou dit in mijn ogen onder positieve straf vallen. Hier een schemaatje om te helpen

Afbeelding

Het volgen is een gevolg. Niet de prikkel die toenemt. Enkel het gevolg neemt toe door het toevoegen van de negatieve bekrachtigde.