Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 10:30

IMJ schreef:
Ik heb 2 cactussen staan :D
Ze knagen heel soms aan een stekel :=

Wij hebben gister de hele peewee bak verschoond. De ondernam zat een beetje vol waardoor er hardere stukjes in de gaatjes zaten dus ik was ze met een saté prikker aan het doorprikken. Sammie vond dat reuze interessant en zette zijn tanden erin haha

Ik zat er ook aan te denken een cactusje te kopen, zou ze leren van planten af te blijven
}:)

Toch maar niet gedaan haha

IMJ

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 10:35

Gewoon doen!

IK heb ook stroom om mijn tuin. Echt. Maar 1x. Dan weten ze het! :j

Ze gaan er niet dood van hoor!

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 11:15

Haha hier ook geen planten in huis. Had laatst een bosje bloemen gekregen. Bewust in een brede vaas gedaan. Het heeft nog geen uur gestaan of meneer had het al omgegooid :+

Tegenwoordig wil mijn kitten vroeg in de ochtend aandacht. Komt ie al spinnend bij me liggen en wil hij me wassen enzo. Heel lief en schattig maar ik zou liever nog even slapen :')

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 11:19

Ik heb planten op plekken waar ze niet mogen komen. :+

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:49

Ik kan mn katten verbieden ergens niet te komen maar ze hebben gewoon schijt aan me. Jessie kan het wel hebben als je hem eens een 'gooi" geeft omdat hij ergens niet mag komen. Sammie weet het donders goed, gaat liggen zodra je er aan komt en grijpt je in je handen. Nu heeft hij dan aan mij een verkeerde want ik blijf net zolang bezig met hem tot hij normaal doet, maar je zet hem weg en hij doet het weer.

Hier ook een kat die 's ochtends vaak komt knuffelen. Helemaal als we beiden vroeg op moeten en de wekker vroeg gaat, komt sammie aangelopen om lekker te knuffelen.

Sammie kan overigens koprollen maken :+ als je hem op zn kont aait, zo vlak voor zn staart gaan zn kop naar beneden en maakt hij een koprol zo lekker vind hij dat :+ meer katten die dat doen?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:54

Als wij planten kopen kiezen we ze op “Purre proefheid”. Rozen met dorens, kaktussen met grote stekels. Daar heeft meneer al kennis mee gemaakt die vind hij niet meer leuk :Y). Ben echt 20 min bezig geweest om de stekels eruit te trekken. Niet omdat hij er zo veel had gewoon omdat hij niet stil wilde zitten.
Maar Purre proof is echt een term hier in huis. Bij alles wat we voor in huis kopen kijken we eerst of het Purre proof is.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 13:07

Hier mogen ze niet op het grote aanrecht, Horus deed het na 3 keer niet meer Ronin na ongeveer 50 keer. :D

Kom maar brengen Elias93, die kan ik er wel bij hebben. Hier zij ze te voorbeeldig, gooien niks om en blijven van bloemen een planten af. Hebben wel een Goudpalm bij een klimboom staan die van hun is maar daar was lol snel vanaf bij Horus en Ronin kijkt er helemaal niet naar om. nog nooit in de gordijnen gehangen...alleen het bamboebehang is te verleidelijk, lijkt te veel op een krabplank/paal. :')

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 15:40

Ik gooi de katten elke dag van het aanrecht af..
Elke dag zeker 8x.

Ze springen er zo vanaf de grond op en net zo hard vliegen ze er weer af (lees: gooi ik) :D

Nou ja.. voor het koken maak ik altijd extra goed schoon en de katten doe ik dan meestal even naar buiten, tenzij ze diep liggen te slapen ergens.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 16:05

Heb wel hele brave katten wat dat betreft. Vanaf het begin duidelijk geweest waar ze niet mogen komen en dat is goed doorgekomen.

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 16:25

Hier ook een kat die constant op het aanrecht springt hoe vaak we hem er ook af halen. Ook de gordijnen zijn helaas erg geliefd. Tot dusver werkt negeren heel goed als hij ergens niet op mag, want hij doet het met name om aandacht. Maargoed negeren vind ik niet echt een optie als hij in de gordijnen probeert te klimmen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 16:33

Hier alleen op het aanrecht als er restjes (vlees)jus of pindasaus staat.

Laatst was er blijkbaar een sperzieboon met pindasaus op de grond gevallen n die lag goed verstopt. Sonja had heel hard gewerkt om de sperzieboon tevoorschijn te peuteren, maar toen ze merkte dat het groente was, liet ze hem teleurgesteld liggen. Lilo kwam m daarna tegen en de sperzieboon ging gewoon naar binnen; alles is lekker met pindasaus (heeft ie van mij) _O-

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 17:06

Hier weten ze dat er niks eetbaars op het aanrecht ligt én ze hebben een eigen kamer dus dat hele aanrecht is niet zo interessant.
Beetje jammer alleen dat de hond onder het hekje door past en als ik die barricadeer hij wel door het hekje gaat en Chloë dan niet meer de kattenkamer uit kan. :')
En helaas groeit hondlief niet (veel) groter dan hij nu is, dus heb ik de kattenbakken andersom gezet en ben ik er maar gewoon heel streng op dat hij niet in de kattenkamer mag.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 22:49

Sammie heeft zn plekje weer gevonden boven in de krabpaal. Deze is echt een groot succes want sammie lift of helemaal bovenin, of hij ligt in het hok van de paal, en jessie ligt of in het mandje, of helemaal bovenin. En soms, liggen ze zelfs samen helemaal bovenin!

Afbeelding

Oehh baas, dat aaien is wel errug lekker! Maar kom maar naar mij toe, want ik lig hier prima! *ik sta hier op mijn tenen om hem enigzins de kunnen aaien.*

Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 22:50

Heerlijk hoog!

Heeft iemand ervaring met poliepen in het oor?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 23:59

Op mijn aanrecht ligt ook geen eten. Maar het naar buiten kijken vanaf daar blijkt fijn te zijn!

Jouw kat Mandy?

Elias93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 00:00

Afbeelding

Sinds dat meneertje zijn eigen plant heeft om aan te knabbelen(hoezo verwend? :o) blijft hij zo goed als van mijn andere planten af. Gordijnen hebben we niet beneden dus daar kan ie al niet in hangen, boven komt hij eigenlijk niet maar daar heeft hij er al wel ingehangen.
Het aanrecht hebben we maar opgegeven. Hij blijft er maar opspringen en je kan hem er af blijven trekken..

Maar uiteindelijk is ie toch veels te lief om weg te doen <3

Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 00:04

IMJ schreef:
Op mijn aanrecht ligt ook geen eten. Maar het naar buiten kijken vanaf daar blijkt fijn te zijn!

Jouw kat Mandy?

:j :(
Lekker aan het kwakkelen. Gebit - oog en nu oren..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 00:12

Gets.. moet daar wat mee?

Nou dat idd Elias..
IK blijf ze er af gooien maar heb niet de illusie dat het ooit verandert.

Vandaag met de oudste voor vaccinatie geweest.

Dochter (bijna 3) lokt hem zo in het reismandje en doet deurtje dicht.
Bovenkant van de reismand er af bij de DA..
Kater lekker spinnen. DA doet controles en prik.. kater blijft gewoon in het bakkie, spinnen..
Deksel er weer op een klaar! Kat in het bakkie!

Zo hebt ze allemaal wat ( lastigs of makkelijks)! Toch Mandy?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 00:27

Onze katten zijn ook zo makkelijk in de reismandjes te krijgen. Ze staan er sws altijd voor ze want wil dat ze het mandje als veilig zien en niet als; als ik daarin ga krijg ik prikjes, plek.

Als er dan een bezoekje aan de da moet komen is het een kwestie van speeltje erin gooien, of ff verplaatsen naar een andere plek en ze zitten erin. Eenmaal bij de da zijn ze blij als ze terug het mandje in mogen haha.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 09:52

Hier is het een drama. De dierenarts wil ze ook altijd zo snel mogelijk weer thuis hebben, hoef nooit te wachten etc. Ze gaan er ontzettend netjes mee om.
Moest Mel deze week ook zelf uit het hokje halen toen ik haar kwam ophalen. Ze vonden het zielig nog bij haar in de buurt te komen.

Poliepen hoeft voor nu niets mee. Moet het in de gaten houden.
Bel van de week nog even voor meer informatie want was nu vooral bezig met zo snel mogelijk naar huis komen met Mel..
Op internet staat niet zo veel maar wat ik lees word ik niet blij van. :(

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 16:59

De kerstkaart van dit jaar {:)

Afbeelding

En een artistiek kiekje die ik zelf toch wel erg mooi vind:

Afbeelding

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 18:54

Ik ben vandaag even bij mn nieuwe vriendje wezen kijken <3

Afbeelding

Afbeelding

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 20:24

Wat een leuke kerst kaart Lau!

Wat een leuk nieuw vriendje xLeoniee!!

Ik kom even binnenvallen hoor!
Op stal hebben we een kittentje van nu 4 weken oud.
Hij is zo mooi <3

Afbeelding

Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 23:58

Pff sammie krijgt elke keer zijn bandje af. Vandaag is het hem weer gelukt toen wij beiden niet thuis waren. Wij trekken de schuifdeur naar de woonkamer dicht als we er niet zijn dus het huis is dan beperkt tot slaapkamer, hal, logeerkamer, keuken en een stukje woonkamer waar alleen de eettafel en een kastje staan (en de krabton). Nu hebben we heel het huis afgezocht, nergens dat verrekte halsbandje te vinden! Echt, hij is foetsie. Niet onder de kasten, niet onder het bed, niet in de hoes van het dekbed (daar kruipt meneer namelijk in) niet onder of in het schoenenrek, niet in de kast, niet onder het logeerbed, vriendlief heeft de kattenbak gedaan, daar lag hij niet in, niet onder de koelkast, niet op of achter magnetron.. Hij is gewoon echt weg :+

Ik weet niet wat hij er mee gedaan heeft, maar of hij kan heel goed verstoppen, of hij kan toveren. Een groot raadsel dus! Waarschijnlijk komen we hem morgen ineens tegen :+

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 01:41

Dusty had voor dierendag een nieuwe muis gekregen. 2 dagen later ook foetsie en nergens meer gevonden _O- en dat in een 2 kamer appartement... dus ja katten kunnen toveren denk :roll: