Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lukasje schreef:Oh wauw, Mégan is een beauty! En zoals ze op foto poseert, weet ze het ook
.
Cayenne schreef:Ja, mannetjes kunnen zeker broeds worden en zijn dan vaak heel territoriaal.
Als ze zuur ruiken kan het zijn dat ze last van gisten hebben. Dat kan door fruit komen dat te lang in hun krop blijft zitten, maar ook via hun ontlasting naar buiten komt. Daar zou ik ze even op laten nakijken of ontlasting opsturen.
Drie jaar is wel een redelijk beruchte puberleeftijd ook. En zeker 2 mannen kunnen het bij elkaar versterken.
amber15 schreef:Vroeger deed ik ze vaak los, maar tegenwoordig niet meer. Ben mijn leven niet zeker danen voor de vogels ook alleen maar stress..
Kooi indeling is pas nog veranderd.![]()
Ik denk beide, angst-agressie. En dat samen met puberteit en territoriaal gedrag ofzo? Niet aan te raden..![]()
Als we in een goede tijd van het jaar zaten, mochten ze zo een volière in bij iemand die goéd voor ze zorgt en ook zieke vogels oid in de gaten houdt.
Maar dat kan nu niet meer zeker?
O en als iemand hier het met ze wil proberen...
Lukasje schreef:@ Cayenne: krijg je dit gedrag dan automatisch wanneer je 2 of meerdere mannetjes houdt zonder pop?
Ik zou dit ook erg jammer vinden hoor wanneer mijn schatjes zo in gedrag zouden veranderen.
amber15 schreef:Lukasje schreef:@ Cayenne: krijg je dit gedrag dan automatisch wanneer je 2 of meerdere mannetjes houdt zonder pop?
Ik zou dit ook erg jammer vinden hoor wanneer mijn schatjes zo in gedrag zouden veranderen.
Hoe oud zijn ze?
Denk dat dit wel extreem is hoor. Hier zijn ze amper een jaar lief geweest.
Heb het ook nog nooit gehoord/meegemaakt en destijds is me door een catharina-kenner verteld dat twee mannetjes samen prima kan.