Tja kan, maar ik hou er gewoon ook niet van om ze iets te kluiven te geven als ik er niet bij ben. Als de dood dat het verkeerd schiet Maar als hij op de overloop staat, staat hij dichtbij genoeg om te horen of er iets gebeurd!
Anoniem
Geplaatst: 29-11-16 08:38
Hij heeft doorgeslapen! Ik heb echt sinds tijden niet zo lekker 'uit' geslapen!
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 29-11-16 15:38
Wat fijn!!!!!
Wij hadden gisteren de eerste keer een avonddienst dat Kiko alleen was, en het is heel goed gegaan. Tijdens de eetpauze zijn we naar huis gegaan om haar eten te geven en uit te laten. Verder 's morgens lekker de bossen in, al had ze het wel koud vandaag en gisteren.
Hij wilde gisteren niet liggen tijdens de training. Meneer had het koud Prima, dan lossen we dat even zo op Kost wat, maar ik merkte vandaag meteen verschil. Met het trainen ging hij weer keurig liggen, en bleef hij ook liggen
Kiko heeft ook jasjes. En inderdaad voor de cursus kan het ideaal zijn. Als het speelkwartiertje is is ie niet nodig, maar met al dat stil staan kunnen ze het toch koud krijgen.
Gelijk hebben jullie Die van mij hebben een flinke jas van zichzelf, vooral Kate.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 30-11-16 11:28
Kiko heeft het echt koud buiten zonder jasje, die staat echt met gebolde rug en staart helemaal ingetrokken tussen de benen. Maar vannacht ook geen nachtvorst meer. Dadelijk lekker de bossen in, dan gaat ook het jasje aan.
Ik zou willen dat Wolf het wat kouder had. Hij springt nog steeds vol de sloten in en zakte gister zelfs door het ijs. Hij zwemt ook echt stukken en gaaf nog steeds kopje onder. Helaas voor hem geen jasje dus!
Hoe gaat het bij jullie met het vuurwerk? Wij hebben gister vuurwerk-training bij de cursus gehad. Hij vindt het toch wel echt heel spannend!
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 30-11-16 11:43
O, dat deed onze hond vroeger ook, als er een dun laagje ijs op het water lag gewoon zwemmen.
Geen idee hoe het hier gaat met vuurwerk. Kiko is aan de ene kant wel bangig, aan de andere kant is ze ook heel veel gewend aan geluiden met de bouw.
Joppe heeft ook geen jasje nodig, hij heeft al best lange vacht. Hij vindt het ook leuk om door het ijs te rollen
Vuurwerktraining zijn wij niet zo mee bezig. We wonen buitenaf en alleen oudjaarsdag schieten ze met carbid en om 12 uur natuurlijk genoeg knallen. Maar verder wordt hier eigenlijk geen vuurwerk afgestoken, heerlijk! Wel waren ze laatst bij de buren op jacht, knalde best hard en dat vond hij wel wat spannend, maar na 3 knallen ging hij in zijn mand liggen.
Gisteren bij -2°C nog gaan wandelen en nog geen jasjes nodig, ze lopenhier nog allemaal vrolijk rond. Maar aan de stallen wilden ze allemaal zo snel mogelijk bij in de stal of ind e auto. Dus hier krijgen ze pas koud als ze niet voluit kunnen rennen. Paar dagen terug gingen ze nog zwemmen en heb ik ze allemaal kunnen wassen
madeliefw
Geplaatst: 30-11-16 13:45
Keet ook geen jasje, maar ze heeft een lekkere warme vacht. Met oud wn nieuw nemen we haar mee naar vrienden. Ben heel benieuwd. Op cursus hebben ze geweerschoten gehoord en dat ging goed. Dat vond ze reuze interessant dus ik hoop niet dat ze op knallend vuurwerk afgaat. Meestal is ze wel iets bang dus ik denk het niet.
Keet durft trouwens niet meer te zwemmen. Alleen op cursus doet ze het omdat ik dan aan de andere kant sta met wat lekkers. Maar hier in de buurt nergens een vijver waar ze niet om heen kan lopen.
Ik hoop dat het bij Joppe nog lang duurt voor hij door heeft dat ie kan zwemmen. We wonen vlakbij het twentekanaal en wandelen daar altijr. Op een paar plekken zijn natuurlijke oevers maar lang niet overal, op die plekken kan hij er nooit weer uitkomen mocht hij er in springen.
Saar heeft het nog niet koud gehad, wilde gisteren in de kou ook gewoon spelen buiten.
Heeft vanmorgen haar 9 weken enting gehad, en is nu een beetje hangerig en pieperig. Arm ding...
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 30-11-16 15:36
Kiko heeft het als ze kan rennen ook niet koud, als ze stil staat wel enorm. In het bos heeft ze ook geen jasje nodig, in de koude auto wel, anders gaat ze in mijn nek proberen te kruipen om het bij mij warm te krijgen.
zo herkenbaar Neon Voor korte afstanden hebben ze bij mij in de wagen ook geen jasje nodig, ze zitten met 3 lekker knus bij elkaar, Je moest mijn wagen eens zien aandampen
@Eline: mijn honden spelen enorm graag in water, maar zullen nooit vanop hoogte erin springen tenzij ze het goed kennen (bv op vakantie was er een waterbak om met de paarden door te rijden, tja na enkele dagen wisten ze perfect hoe diep/ondiep het was en sprongen ze wel vanaf de zijkanten erin). Ik wandel ook vaak aan een waterloop en ze weten heel goed waar ze makkelijk in enuit het water kunnen.
Lizzy zit in een fase dat ze wil gaan ontsnappen... Al paar dagen achter elkaar dat ze uit de tuin ontsnapt. (hebben hoog dik zwaar groen gaas wat met spijkers in het hout vast zit (er achter zit een slootje). Ze presteert het om het gaas gewoon stuk te maken zodat ze net genoeg ruimte heeft om er tussendoor te wurmen.. Grrrr
Dus nu heb ik haar maar aan een touw vast in de tuin... Ze moet nog even 5,5 week wachten, dan ga ik verhuizen en is alles met schuttingen omheind haha
Oh vervelend zeg. Ze zijn ook best slim af en toe. Keet is volgens mij aan get puberen. Als ze los is en ze ziet heel ver weg iemand lopen dan rent ze er als een gek op af. Mensen zijn doodsbang. Roepen of fluitje totaal geen effect meer. Consequentie dat ze dus niet meer los mag. Ik wil het volgende eens proberen, graag jullie advies hierover. Ik wil een vriend van ons vragen op zo'n moment dus op te duiken en als Keet erop af rent dat hij haar keihard straft (op een normale manier natuurlijk die we vooraf bespreken). Hij kent haar niet. Zou dat helpen?
@madelief: je riskeert dat ze nog steeds naar vreemden gaat rennen, maar dan met als doel ze wegjagen. Want die vreemden betekenen kans op "straf". En wat als jij heel hard de andere kant op rent? of iets sterk ruikends meeneemt zoals rookworst oid
Als ik heel eerlijk moet zijn, ik heb mijn reu gekregen in volle pubertijd en ik heb voor op groepwandelingen een correctieband gebruikt. Ik had niks basis om op terug te vallen, want de puppytijd is hij bij de vorige eigenaar niet buiten geweest. hij lanceerde de hele roedel om te gaan blaffen op mensen of andere honden te gaan uitdagen (5 tegen 1 is niet prettig).
Aelin
Geplaatst: 01-12-16 13:00
Lastig. Ik weet zo even geen oplossing.
Wij zijn net wezen wandelen met Ashley Nero en Mex.
Het punt is dat ze niks echt kwaads doet behalve niet naar mij luisteren. Ze rent er keihard op af en gaat vervolgens aan de voeten liggen van die mensen. Ze is zo dol op aandacht en wil door iedereen lief gevonden worden. Weglopen doe ik al en ze volgt mij ook wel even later, ze loopt absoluut niet weg, maar dan is ze al bij die mensen geweest. Ik denk niet dat ze als we dit plan uitvoeren mensen weg wil jagen. Ze is erg gevoelig en ook wel gevoelig voor straf. Beloning ook, maar ik hou de koekjes al bij mij. Rookworst ook eens proberen. Maar kan moeilijk altijd met rookworst over straat.