ja dan is het lastig. daarom ga ik ook bij de andere school kijken. Snap inderdaad als het niet klikt en in jou situatie dat je die keuze gemaakt heb. Met die van mijn vader is dus ook 12 jaar zeker terug. kan veel veranderd zijn.waardoor ik misschien ook wel van gedachte verander hoor. Maar even afwachten
doen we ook. ben ook aan het oefenen met voor het huis aan de riem te lopen. de eerste keer wou ie echt niet. en nu loopt ie redelijk mee. afentoe weigert hij en trekt ie terug. maar net liep ie keurig mee
Toushie
Geplaatst: 30-06-16 22:53
Kirri sterkte wat ontzettend naar. Hier heel toevallig maandag een 9 weken oude pup opeghaald. Halfzusje van mijn ene border en nichtje van mijn andere dus weer familie. Staat op papier ingeschreven als een Black and Tan. Meet Leah
Wat een prachtig beestje! Al zou ik niet direct aan een Border denken haha (maar ach, dat doen ze bij Bodhi ook niet )
kayleighhh
Geplaatst: 30-06-16 23:04
ook een leukerd. ik was eigenlijk aan het kijken naar een blue merle teefje. Maar ben thuis gekomen met een zwart wit reutje
Toushie
Geplaatst: 30-06-16 23:04
Het is echt een volledige border haha. Nest van 4 de overige 3 waren merle's De moeder is een merle , de vader is een bruin tan.
Hier trouwens helemaal niet opzoek
Toushie
Geplaatst: 30-06-16 23:06
Vijay , Zelfde moeder andere vader
Kayen ( oom) broer van de moeder.
xDenies
Geplaatst: 30-06-16 23:10
Prachtige honden!! Wauw!
Hier was ik op zoek naar een bruine border. Liefst een teefje, nog nooit reutjes gehad. En ik 'kwam thuis' met een lilac wit reutje, haha. Maar geen moment spijt hoor! Het nest waar ik dan in eerste instantie voor op de lijst stond vond ik eigenlijk een beetje '' tegenvallen ''. Niet het beste woord, maargoed. Is wel van de zelfde papa maar dan een andere moeder.
Uiteindelijk kan je nog zoveel keus hebben, kom je toch thuis met het geen waar je hart naar toe trekt
Inderdaad prachtige honden. Ja naja ik kwam binnen ging op de grond zitten en jace sprong op schoot en overal waar ik heen ging volgde hij. Dus eigenlijk koos hij mij. Dat ik even weg was geld halen weer binnen kwam stond ie ook weer gelijk naast me terwijl de rest aan het spelen was. Was dacht dan is hij blijkbaar de pup die het moet wezen
Dat is zeker zo! Ik heb het geluk gehad om hem al vanaf dag 4 in handen te mogen hebben en hem zo te zien groeien. Maar ook Bodhi was zeer aanhankelijk mijn kant op.
tiwi1969
Geplaatst: 01-07-16 08:27
Wat een pech met de kreupele honden, ik duim dat het allemaal mee blikt te vallen.
En wat een super leuke en totaal verschillende pups, veel plezier ermee! Kijk voor een hondenschool goed of ze gericht zijn op samenwerken en laat hondenscholen waar meer gedrild wordt snel links liggen. Je wilt een vrolijke hond en geen hond die voor je kruipt.
Ik ben even uit de running na een lelijke val van mijn paard, hersenschudding en gekneusd bekken tot gevolg. Ik heb daarom de "juf" gevraagd om met Isis se hoopersles te doen en dat ging best goed al liep ze nog wel wat mee voor de begeleiding. Isis werkt soms een beetje te snel en wordt dan slordig, maar het plezier spat er altijd vanaf. Filmpje:
Wanneer jullie met jullie Borders aan het trainen zijn worden zij dan ook feller richting andere honden?
Simba kan normaal altijd Super goed met andere honden hij vind eigenlijk alles leuk en lief. Tot hij op het veld staat om te trainen met de behendigheid / Action sport. Zolang de rest uit z'n buurt blijft is er niks aan de hand maar zodra ze in de buurt komen wilt hij sommige het liefst op vreten gelukkig niet allemaal.
Helaas van de week met training viel hij flink uit. Andere hond kwam op hem af gerend toen hij bezig was en dat kan hij niet hebben. Tijdens het trainen kijkt hij wel zo hoog in z'n drift te staan dat hij alleen maar bezig wilt zijn met mij en de hindernissen en dat de rest uit z'n buurt moet blijven.
Nu is de andere hond die op hem af kwam ook de roedelleider thuis van een roedel van 9 honden. Van die hond moet hij echt niks hebben.
Dan ligt het "gelukkig" toch niet aan Simba haha maar gewoon aan de hond die hij is.
Ik word dan oms zo geïrriteerd aan gekeken als hij weer eens een flinke snauw uit deelt terwijl de ander dan z'n hond niet bij zich houd. Doe altijd goed m'n best om hem op mij te laten letten en niet naar de rest te kijken.
Hoi allen, naar aanleiding van een ander topic ben ik benieuwd wat jullie de bc's voeren. Ik voer nu namelijk selection croc maar zit eraan te denken om over te stappen naar lotgering. Haar vacht is namelijk dof en ik vind haar vaak stinken (uit haar bek en haar vacht).
Sansevieria
Geplaatst: 02-07-16 08:44
Momenteel kvv, geen tijd om echt barf te voeren, en dan volgende merken: meat4dogs (2e lijn van Darf, maar geen biologisch, gaan we nu eens proberen, nog kijken hoe dat bevalt), Darf, Kivo en best4dogs(degomeat). Af en toe zalmsnippers erbij (afgesneden randen van vis voor humane comsumptie waar we voor een zacht prijsje aan kunnen komen). Lotgering ben ik mee gestopt, ondanks dat ik de honden steeds minder gaf zag ik ze bijkomen, teken dat er veel vet inzit, en ja, als ze hard werken mogen ze ook wel veel vet, maar zeker een goeie kwaliteit spiervlees is dan heel belangrijk als ik ze op lange termijn gezond wil houden. En als we vergeten iets uit de vriezer te halen Canex brok.
Doen ze het goed op, mijn hondjes moeten soms echt hard werken, en daar halen ze doorgaans ook genoeg energie uit Op dagen dat het warm is, als ik zie dat ze het te zwaar hebben om anders de 8 uur aan de kudde goed aan te kunnen krijgen ze in de pauze een stukje pemmikan van Henne Kronch (soort van energybar, dan zijn ze na een half uur weer goed opgeknapt) Soms aangevuld met yoghurt, kwark, af en toe eitje, wat groente en fruit wat overblijft... Meestal geef ik daar een lepeltje algolith (algen) op, voor aanvulling op vitamines en mineralen.