Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 23:32

oh ik kan begrijpen waarom je verliefd bent! <3 wat is ze knap!!!! Echt een beeldschone dame!

Ik heb bewust voor een halflanghaar gekozen buiten het asiel om, omdat ik voor mijzelf nog 1 nestje wil fokken. Dit gebeurd pas tegen de tijd dat mijn ouders 1 kat minder hebben (ze zijn nu beide 14, dus het zit er aan te komen...) en ik denk dat mijn broertje ook wel interesse heeft tegen die tijd :D en ikzelf houd er dan uiteraard ook 1... Maar bij het asiel moet alles altijd zo snel mogelijk geholpen worden en gezien ik pas over ca 2 jaar een nestje wil fokken, werkt dat niet echt mee :P

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:17

Wat een knapperd zeg! Goed dat je haar een fijn leven geeft!

Ik heb even wat foto's gemaakt van mijn kittens! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:11

Leuk, fokplannen Lifaya. Met jou dametje moeten daar met de juiste papa wel echte spetters uitkomen <3 Klopt bij asiels willen ze natuurlijk graag die overbevolking aan kittens stoppen, kan dat ook wel begrijpen. Ik ben blij dat Lydia daar al geholpen word, scheelt weer wat stress als ze hier is.

Oh wat een poepies xKimmx!! Mooie zwart/witjes. Zij zijn het nestje van die mooie zwarte dame he? Die heeft zo'n mooi hoofdje!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:42

lieve kittenssss <3

Net wat fotos van Ginger in de tuin gemaakt

Afbeelding

Afbeelding

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:45

Dat snoetje is om te zoenen <3
Hoe vind ze het buiten?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:47

Zij vind het fantastisch :+ achter vliegen aanjagen enzovoort. Of gewoon vanuit de woonkamer door de hordeur kijken vind ze ook fantastisch, ze kan uren naar de tuin staren :') vrees dat het een hele klus blijft om haar binnen te houden als ze groter is :))

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:14

bowena_84 schreef:
Leuk, fokplannen Lifaya. Met jou dametje moeten daar met de juiste papa wel echte spetters uitkomen <3 Klopt bij asiels willen ze natuurlijk graag die overbevolking aan kittens stoppen, kan dat ook wel begrijpen. Ik ben blij dat Lydia daar al geholpen word, scheelt weer wat stress als ze hier is.

Oh wat een poepies xKimmx!! Mooie zwart/witjes. Zij zijn het nestje van die mooie zwarte dame he? Die heeft zo'n mooi hoofdje!

Dankje :D Ja, moeders is helemaal zwart met groene ogen. Vaders zwart wit! :)

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:22

Aah ook al van die zwart witte bolliewollies <3 mooie foto's ook kimx.

Bowena: wat een mooierd. ze heeft geluk gehad dus! Lief dt jij haar een goed huisje biedt .

Leuk lifaya die fokplannetjes. Ginger is ook absurd knap. Als mijne zo knap en half langhaar wordt hoor je mij niet klagen :+

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:25

Oei ja, als ze nu al zo geobsedeerd is haha. Heerlijk he hoe ze zich zo kunnen fixeren. De mijne kunnen ook een uur naar buiten turen zonder zich te laten storen. 'Gelukkig' kunnen die van mij alleen op het balkon en hoef ik me geen zorgen te maken over gekke capriolen buiten :)

Maria, die van jou is ook bijzonder zeg :oo ben benieuwd of daar idd lange haartjes uit komen!

Kimmx ik vind mama bijzonder mooi! Ik ben gek op alle kleurtjes maar vind zwart toch wel heel bijzonder. Zij hebben vaak hele sprekende hoofdjes.

Ik heb hier nog een bolle tijgerin met veel wit zitten en een slank modelletje zwart/rood schildpad <3

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:41

Ik heb op de mooie donkere sealpoint poes met witte aftekeningen na geen katten lopen.
Blijft zo tot op z'n vroegst na september ivm vakantie en zeer wsl verhuizing, daarna even afwachten wanneer we gesettled zijn.
Mocht er dan alsnog besloten worden om een 2e kat te nemen dan geniet Amy <3 van Yom de voorkeur, mits ze dan nog niet is herplaatst.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 19:02

Ik geloof dat ik de poezels van Yom voorbij heb zien komen, wat een beauty's!!!
Ik ga voor je duimen dat ze er dan nog is!
Hoe gaat het met al het baby-spul hier?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 20:47

He Bowena, eindelijk dan; welkom hier. :D

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 20:59

Dankuuuu :D

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 00:46

Ik meld me ook. Wij gaan zaterdag onze nieuwe kitten halen. Het is een zwart katertje en we hebben hem Finnian genoemd.
Ik zit helemaal te stuiteren. Hopelijk wet hij snel.

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:51

Hoe hebben jullie je kitten laten wennen aan een reeds aanwezige poes in huis? Volgende week komt ons nieuwe kattenkind en hoe zorgen we nou dat de introductie met onze huidige poes zo soepel mogelijk verloopt?

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 15:04

Oh wat leuk TinkerTess!! Wat een mooie naam!

Ik ben aan het twijfelen over de naam van Lydia := ben er niet zo kapot van :o maar ik weet niet of ik die nog zou kunnen veranderen als ze komt...

Winnie30 bij mijn vorige kitten heb ik haar nogal onwetend gewoon met mandje en al in de woonkamer gezet en na een uurtje het hekkie open gegooid en toen was het blazen, blazen, blazen. Ik heb ze toen gewoon gelaten. Babsi heeft zich verstopt en Mila lag constant bij mij. Wel heb ik Babsi veel aandacht gegeven. Na 3 dagen sliepen ze samen.
Met Lydia ga ik het toch anders aanpakken. Ivm de vliegreis laat ik haar eerst een weekje alleen acclimatiseren op een afzonderlijke kamer. Ik hoop dat ze dan door de deur dan al wat aan elkaar wennen. Dan zal ik haar mondjes maat aan het rest van het huis en de andere twee laten wennen. Snachts en als ik weg ben zal ze ze weer alleen op haar kamertje zijn totdat ik er zeker van ben dat de poezels elkaar mogen.

Helaas Celinee weet ik zo gauw niemand :n hoop wel dat je snel een vervangend baasje kunt vinden, klinkt als een leuk koppel!

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 18:24

Goedeavond samen,
Na een tijdje geleden met Roosch gekletst te hebben meld ik mij ook hier.

Ik heb samen met mijn vriend besloten ook een kat/kitten in huis te nemen nadat wij terug zijn van vakantie. Ik heb bij mijn ouders altijd een htk kat gehad maar die wilde vooral papa eigenlijk liever bij hun houden.

Eerst wilde mijn vriend heel heel graag een maine coon, ik vind ze ook prachtig ondanks hun prijskaartje. Na een aantal keer van een koude kermis te zijn thuisgekomen na het contact met een fokker zijn we erover aan het denken om een kat/kitten te adopteren uit een Asiel.
Maar ik moet nog 'even' tot einde augustus wachten :(:)

Vooralsnog ga ik gewoon gezellig meekijken met al de schatjes en als jullie tips hebben voor een nestje/ leuke halflang kitten hoor ik het graag!

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 18:29

Zo schattig: mijn bejaarde kater is heel geïnteresseerd in mijn nestje. De kittens hebben respect voor hem face 2 face, maar lopen verder gewoon onder hem door.
Ik had gister al 1 kitten en opa samen op schoot en vandaag ging opa 1 vd kittens op mijn schoot wassen.
Ik had echt gedacht dat Muppet er niets van zou willen weten en heb hem eerst ook apart gehouden als ik er niet was. Ze zitten nu gewoon de hele dag bij elkaar en het gaat dus meer dan prima. Hij is lekker op zijn gemak en moeder en de kittens ook. Moeder Nova en opa Muppet liggen ook gewoon lekker nog bij elkaar.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 18:32

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 18:34

Oh heel erg leuk zijn ze ikkedus! *zwijmel*

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 18:44

Hoi Meisje_

Wat leuk een kitten in het vooruitzicht! En ook nog een adoptiekatje!
Ik heb contact met meerdere stichtingen en opvangers en ik kreeg een tijd geleden van Kittenopvang Weba een bericht dat ze met enige regelmaat half/langhaar kittens (tot hun grote spijt) opvangen. Zij zitten in Pependrecht, ik weet niet of dit erg ver uit d richting is.
Ook zou ik je stichting Mirtos willen aanraden, zij hebben meerdere langharigen zitten. Dit zijn wel helaas geen 'echte' kittens meer, de meeste zijn van eind 2014. Maar wat een beauty's zitten daar <3 (Okee miss een beetje bevooroordeeld omdat Lydia er ook vanaf komt). Dit zijn de tips die ik je kan geven :o

Ik heb net wéér een kadootje aan mijn poezels gedaan (ook met oog op nieuwe aanwinst) van mijn vakantiegeld :D
http://www.zooplus.nl/shop/katten/krabpaal_krabmeubels/krabpaal_groot/180cm/467655
Ben benieuwd naar de gezichtjes morgen haha

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 18:54

Bedankt voor de tips bowena!
Wat een mooie krabpaa! Dat zullen ze vast leuk vinden! =D

Ik wil een kat/kitten aanschaffen met een max leeftijd van 2 jaar ongeveer

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 19:09

Dan zou ik je echt willen aanraden eens bij Mirtos te kijken, daar zitten echt een aantal schoonheden! Oa het beste vriendje van Lydia en die lijkt ontzettend op een Main Coon! O:)

Trouwens, dit moet ik écht even delen ook al is Babsi allang kitten-af!
Ik heb een tuintje voor de poezels op met balkon gemaakt met kattengras erin....? Alleen neemt Babs het woord tuin errug letterlijk |o

Afbeelding
Haar blik, zo van: wat kijk je nou, is mijn tuin >;) :')
Laatst bijgewerkt door bowena_84 op 22-05-15 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 19:16

Ik ga eens kijken bij mirtos, bij kittenopvang weba hadden ze momenteel geen kittens.

Je linkje doet het niet?

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 19:18

Ik zag het, had even ruzie met Tinypic :')
Oh die leukerd heet Snoopy trouwens :D