Beginnen met kippen houden

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kohtje

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:00

Zoekt er nog iemand een mooie Zijdehoen kriel haan grijs?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:08

_Floss_ schreef:
Bedankt Amaris, deze had ik ook al gespot, maar het is in dit geval echt neurotisch gestoord gedrag, ze weet gewoon niet anders.. De veren eet ze niet op.
Ik weet niet of ik nu aan het vermenselijken ben, maar ik kan me voorstellen dat als je scheel bent, en dus al je hele leven naast lekkere dingen pikt, je dan super gefrustreerd en gestresst bent, en dus dit gedrag gaat ontwikkelen....
Klinkt dit logisch?

ik vind het aannemelijker dat ze tekorten gaat oplopen omdat ze de hapjes in de ren nooit te pakken krijgt.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:45

Yes! Bruin zat binnen vanavond *\o/*! Wel op de grond, maar het is een begin. Ik vermoed toch dat ze ruzie heeft gehad met Grijs, die staat lang niet meer onderaan. Ik heb haar op stok gezet, toch sneu als ze er zelf niet meer op durft. Ik denk dat het wel bijtrekt nu. Paar daagjes wat helpen en dan komt het wel goed. Nu alleen de eitjes van Pientje nog redden :j.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 23:18

Antheman schreef:
_Floss_ schreef:
Bedankt Amaris, deze had ik ook al gespot, maar het is in dit geval echt neurotisch gestoord gedrag, ze weet gewoon niet anders.. De veren eet ze niet op.
Ik weet niet of ik nu aan het vermenselijken ben, maar ik kan me voorstellen dat als je scheel bent, en dus al je hele leven naast lekkere dingen pikt, je dan super gefrustreerd en gestresst bent, en dus dit gedrag gaat ontwikkelen....
Klinkt dit logisch?

ik vind het aannemelijker dat ze tekorten gaat oplopen omdat ze de hapjes in de ren nooit te pakken krijgt.

Vind jullie beide verklaringen wel aannemelijk.
Lijkt me niet onlogisch dat als ze vaak mist dat ze een soort van gaat overcompenseren, of oefenen. En veren kan ze niet missen en zijn altijd voorhandig dus geeft een goed gevoel, soort verslaving?

Maar ze zal vast heerlijk smaken!

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 08:49

Balen Floss, ga je nog weer een andere hen halen?

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:10

dblijham schreef:
Balen Floss, ga je nog weer een andere hen halen?

Ik heb de fokker gemaild. Ik mag Schele Hampie komen ruilen voor een andere Hampie.
Dat ga ik waarschijnlijk vanavond doen...
Wel een érg rare gedachte hoor, een dier ruilen... tis geen wasmachine... Heb er wel wat moeite mee...

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:07

Laptopmuis schreef:
Heb je de eieren geschouwd om te zien of ze bevrucht zijn?

Nee, dus het blijft een verrassing.

Vanmorgen was in elk geval een ei echt aan het uitkomen *\o/* , klein gaatje met een bewegend iets wat flink piepte en zijn/haar snaveltje door het gat duwde.
Zometeen eens voorzichtig gaan kijken of het al helemaal uit het ei is.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:11

grrrr,vandaag de laatste poging. Nog 1x probeer ik mijn broedhok (zeg konijnenhok) bloedluisvrij te krijgen en anders gaat de brand er in!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 15:08

Ik was in 1 keer van de bloedluis af door het hok te stomen en daarna in te sprayen met 404 is dat geloof ik :)

Heb 1 kip slecht in de veren zitten en heb geen idee hoe het kan :? Ze eet goed, ze is actief, legt keurig haar ei, ontlasting heb ik ook niets in zien bewegen. Zit wel een verenpikker in het hok, maar die knabbelt ook aan de andere kip en daar zie je niets aan.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 16:13

Ik heb er de hogedruk op los gelaten en schilder hem helemaal dicht zodat er geen naadje meer in zit.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 16:18

Succes! Rotbeesten zijn het.

Kun je een kip ook wassen? Want als ik dat google kom ik uit op recepten :')

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 16:25

Haha! Ik heb er een keer 1 gewassen. Die vond ik meer dood dan levend onder de luizen. Gewaasen en gedroogd. Ze leeft nog.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 16:27

Wij hebben in het verleden ook wel kippen gewassen (en daarna voorzichtig droog geblazen met de föhn) namelijk; minkukels waren namelijk in de sloot gedonderd en die zijn ook oud geworden (1 leeft nog steeds). Maar omdat die ene kip zo slecht in de veren zit, overweeg ik het nu wel om het bewust te doen. Wie weet zie ik toch wat over het hoofd op de huid namelijk.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 00:04

Kip is idd te wassen. Let wel op dat je ze pas weer naar buiten doet als ze he-le-maal droog zijn. Ze zijn erg vatbaar en worden snel ziek als je ze halfnat naar buiten doet.
Sommige tentoonstellings-kippenhouders wassen de kip, drogen haar met een fohn en laten het dier (ingerold in een handdoek) even op de verwarming drogen.
Dat laatste heb ik ook eens gedaan, ziet er niet uit..... hahaha.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 00:09

Haha dat doen ze ook met showvogeltjes, heb een keer een programma gezien over een kerel die verslaafd was aan zijn vogeltjes, die zat ze de hele dag te wassen, lag een hele rij op de verwarming te drogen :')

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 00:12

anneliesdj schreef:
Haha dat doen ze ook met showvogeltjes, heb een keer een programma gezien over een kerel die verslaafd was aan zijn vogeltjes, die zat ze de hele dag te wassen, lag een hele rij op de verwarming te drogen :')

Ik heb beeld....... :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 00:14

zebravinkjes, parkietjes en weet ik wat meer, waren ook allemaal zo slap als een vaatdoek, gewend om 3 keer daags onder de kraan te gaan :')
Zijn vrouw vond het ook niet zo leuk geloof ik.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 08:21

:')

Als je meer met je vogeltjes bezig bent dan je eigen vrouw, nee... Dan zou ik ook not amused zijn :')

Nou, kip gaat dus lekker in bad :D

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:48

anneliesdj schreef:

Ik krijg hele rare beelden in mijn hoofd. Mijn vogels zien me al aankomen, krijgen een rolberoerte. Heb thuis kanaries en parkieten in een volière

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 20:45

Ik voel een scheiding aankomen op stal Vossehol <3

Afbeelding

2 minies onder mamaToos en 2 minies in het legnest, haha.

Minidot ligt ernaast Floss *\o/*

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:24

Hier zijn de Orpington-kuikentjes begonnen aan hun weg uit het ei (broedmachine). Van de 50 eieren waren er 40 bevrucht, ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat, morgen zal het grootste deel wel uitkomen (vandaag dag 20).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:33

Keeva schreef:
Hier zijn de Orpington-kuikentjes begonnen aan hun weg uit het ei (broedmachine). Van de 50 eieren waren er 40 bevrucht, ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat, morgen zal het grootste deel wel uitkomen (vandaag dag 20).

Spannend! <3

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:46

:D Echt wel !

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:52

Ik baal, niets broeds!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:07

Gatver de gatver :') ik heb voor de afwisseling meelwormen gekocht en ik doe ze thuis in een bakje, zegt mijn vriend; ehm... Waarom zie ik al wormen met vleugels? Jakkes, zijn ze al aan het ontpoppen tot smerige kevers :')
Dus de kippen hadden mazzel, kregen de hele bak in 1 keer. Ga niet filteren tussen 'worm' en 'bijna kever' brrrrr