Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Machie

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 17:33

Je kan mooi aan de sleep met die bench :+
Ik heb mn honden altijd in de auto. Dat geeft zo veel meer rust voor ze :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 18:59

Little_Gift schreef:
Maar die is toch ook gigantisch zwaar en onhandig gezien zijn formaat?

Deze is echt niks vergeleken met die ik had. Tuurlijk weegt ie wel iets maar veeeeeeel minder.

@Machie. Dat kan natuurlijk ook.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 19:04

JesdaJinn schreef:
Little_Gift schreef:
Maar die is toch ook gigantisch zwaar en onhandig gezien zijn formaat?

Deze is echt niks vergeleken met die ik had. Tuurlijk weegt ie wel iets maar veeeeeeel minder.

@Machie. Dat kan natuurlijk ook.

Is een karretje (zo'n plat wagentje op rubber bandjes) misschien geen optie om je bench mee te vervoeren? Dan hoef je niet te tillen?

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 08:25

Als hij toch onhandig is om te tillen kan je altijd een karretje gebruiken zoals LG zegt.
Ik heb daar zelf zo’n opvouwbare bolderkar voor, zeker in de zomer als je ook een tent mee neemt reuze handig.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 09:19

Ik had in het begin ook een draadkooi mee, daarn kwam inderdaad al snel de bolderkar maar even snel kwam er ook een stoffen bench (wel met frame). Alles in huis om een plekje voor ze te maken maar 9 van de 10x zitten ze alsnog in de auto.. :')

Ik zie weer hele leuke resultaten voorbij komen hierboven!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 09:29

Ik heb op wedstrijddagen ook de bolderkar mee.
Had eerst ook altijd een nylon bench bij me maar Guusje maakt hem soms open, dus moest er een klemmetje op de rits enz. Bij de WW hal ontsnapt toen ik naar de wc was.. dus tegenwoordig neem ik mijn plastic bench met tralies maar mee.. wel iets zwaarder maar gelukkig heb ik maar een kleine hond

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 19:11

Hier ook een bolderkar, alleen die heb ik gekregen van iemand die stopte met agility dus die had ik al voordat ik zelf een hond had. Bedenk me nu dat ie dus ook al meer dan 12 jaar oud is xD

Heb de bench een nacht laten staan en zag op de camera dat Jaxx er in heeft geslapen. Goed gekeurd dus.

Aankomende weekend lekker niks op de planning. Ook wel lekker

Dan nog een vraag. Vriendin van mij die heeft een hond die altijd een muilkorf draagt. 2 redenen, de hond vreet alles wat los en vast zit maar wil ook wel es zn tandjes gebruiken. Gaat laatste weken echt super goed maar nu wil ze een muilkorf of maat maken omdat ze hem dagelijks gebruikt met wandelen. Thuis niet.
Iemand bekend met een goed merkt of wat dan ook?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 15:10

Doordat het licht bij ons op de hondenschool vorige week kapot ging en dus de hele week niks te hebben gedaan, hebben we vanmorgen met een groepje lekker getraind.

We hebben dit rondje gedaan:
Afbeelding
Jaxx deed wat nieuws vandaag. Hoe wel hij fantastisch liep deed hij vandaag met de wip een halve 'raak'. Ik zeg raak en dan moet ie gewoon 2on2off staan. Hij ging alleen met 1 voorpootje in het gras staan, andere poot hoog boven het gras en de achterpoten netjes op raakvlak. Heel vaag dus vandaag even de tijd genomen om hem normaal te staan.
Denk na 6 of 7 keer dacht ie oke ik moet echt 2on2off staan en daarna ging het elke keer goed.

Wat niet zo goed ging was 12, 13, 14 en 15. Ging wel goed maar Jaxx wilde elke keer na 14 de palen in. Hij ging er niet in want kon terug roepen maar een smooth lijntje van die 4 hadden we niet echt.
13 geprobeerd op goed afstand te doen maar toch vond Jaxx dat erg moeilijk. Was niet dramatisch maar toch had smoother gekunt.
Daarnaast is 10 bij mij een check check en die ging vandaag echt top.

Al met al super lekker getraind en voor die tijd nog even met Opa Jinn (12) lekker gehooperd. Hij was zo blij

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 16:35

Leuk rondje! En een goede training zo te horen

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 16:53

Iemand tips voor een aluminium net/doek voor de auto in de zomer koel te houden?

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 18:34

Shaya_ schreef:
Iemand tips voor een aluminium net/doek voor de auto in de zomer koel te houden?

Ik heb hem van Justfordogs, heel fijn ding.

Fijn dat je lekker hebt kunnen trainen JJ. Die 13,14,15 moet je hond ook echt wel schuin nemen, wil het lijntje mooier worden.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 23:26

Wat een avond..

Er was politie bij ons op de hondenschool voor mishandeling. Eindelijk.
Er is een klant die haar hond mishandeld. Daar is al een paar keer 144 (114?) geweest thuis en ook politie thuis geweest maar doordat de hond gewoon eten en drinken heeft kunnen ze niks doen.
Nu heeft er iemand over die klant gebeld naar de politie en zijn ze bij ons op de hondenschool gekomen om te kijken.
Ook in de les is zij heel streng, boos, ongeduldig. Alles. Uiteraard wordt daar elke keer op aangesproken maar Mevrouw doet niks er op uit en gaat door.
Je wilt niet weten wat de desbetreffende insteucteur allemaal gedaan heeft om haar te vertellen hoe ze met de hond omgaat. Maar niks helpt.
Nu heeft de politie haar 'op heterdaad betrapt' en haar apart genomen en ruim driekwartier gepraat. Geen idee waarover want stond er niet bij.
Die hond is doodsbang voor haar en ook dat zag de politie. Ze waren met z'n 2en en 1 van hen wordt vaker naar 'dieren' zaken gestuurd.
Uit eindelijk zei de Mevrouw dat ze de hond wel weg deed.
Dat hoorde ik dus, ik zei van dan wil ik hem wel. Binnen 10 minuten was alles rond.
Paspoort werd opgehaald en nu heb ik een nieuwe hond.
Hij is heel aanhankelijk maar ook onzeker en bang.
Heeft daar heel veel in de bench gezeten want hij luisterde niet.
Elke onverwachte beweging schrikt ie dus ik verwacht dat ie ook wel klappen heeft gehad. Alleen niks te bewijzen.

Hij is bijna 10 maand en is een kruising tussen een Border Collie en Jack Russel.
Hij krijgt hier de tijd om rustig te wennen. Straks wanneer de tijd rijp is gaan we gehoorzaamheid trainen en mag die allemaal leuke dingen doen.
Voor nu eerst rust en rustig wennen aan alles en ook aan Jinn, Jaxx en Simba.

Hij heette Scottie maar daar luistert ie niet naar dus mijn broer vond Yuki een leuke naam dus hij gaat nu door het leven als Yuki.
Hij is ongeveer kniehoogte.

Hij vindt alles mega spannend maar ik heb geduld met hem en hij hoeft niks.

Afbeelding

Afbeelding

En ja. Het is wennen een korthaar hahaha

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 23:36

Ach jeej wat een leven heeft dat beestje gehad.. wat fijn dat hij bij jou terecht kan… lekker rustig wennen

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 23:45

Idd, wat sneu voor dat hondje, hopelijk krijgt jij bij jou weer vertrouwen in de mens etc. Veel succes met hem.

Ik heb vanavond weet voor het eerst lesgeven. Leuke gemotiveerde cursisten. En ik denk dat iedereen heerlijk slaapt zo ;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 00:10

Shaya_ schreef:

Wij hebben ze van Danielle van Dam, van JFD & de originele, ze zijn allemaal even goed. Volgens mij heeft JFD ze wel het meest in de aanbieding, dus daar zou ik zeker even op letten.

Wij zitten er met godsgratie in Venlo bij, onze eerst NL wedstrijd dit jaar. :=

JesdaJinn schreef:
Wat een avond..

Er was politie bij ons op de hondenschool voor mishandeling. Eindelijk.
Er is een klant die haar hond mishandeld. Daar is al een paar keer 144 (114?) geweest thuis en ook politie thuis geweest maar doordat de hond gewoon eten en drinken heeft kunnen ze niks doen.
Nu heeft er iemand over die klant gebeld naar de politie en zijn ze bij ons op de hondenschool gekomen om te kijken.
Ook in de les is zij heel streng, boos, ongeduldig. Alles. Uiteraard wordt daar elke keer op aangesproken maar Mevrouw doet niks er op uit en gaat door.
Je wilt niet weten wat de desbetreffende insteucteur allemaal gedaan heeft om haar te vertellen hoe ze met de hond omgaat. Maar niks helpt.
Nu heeft de politie haar 'op heterdaad betrapt' en haar apart genomen en ruim driekwartier gepraat. Geen idee waarover want stond er niet bij.
Die hond is doodsbang voor haar en ook dat zag de politie. Ze waren met z'n 2en en 1 van hen wordt vaker naar 'dieren' zaken gestuurd.
Uit eindelijk zei de Mevrouw dat ze de hond wel weg deed.
Dat hoorde ik dus, ik zei van dan wil ik hem wel. Binnen 10 minuten was alles rond.
Paspoort werd opgehaald en nu heb ik een nieuwe hond.
Hij is heel aanhankelijk maar ook onzeker en bang.
Heeft daar heel veel in de bench gezeten want hij luisterde niet.
Elke onverwachte beweging schrikt ie dus ik verwacht dat ie ook wel klappen heeft gehad. Alleen niks te bewijzen.

Hij is bijna 10 maand en is een kruising tussen een Border Collie en Jack Russel.
Hij krijgt hier de tijd om rustig te wennen. Straks wanneer de tijd rijp is gaan we gehoorzaamheid trainen en mag die allemaal leuke dingen doen.
Voor nu eerst rust en rustig wennen aan alles en ook aan Jinn, Jaxx en Simba.

Hij heette Scottie maar daar luistert ie niet naar dus mijn broer vond Yuki een leuke naam dus hij gaat nu door het leven als Yuki.
Hij is ongeveer kniehoogte.

Hij vindt alles mega spannend maar ik heb geduld met hem en hij hoeft niks.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

En ja. Het is wennen een korthaar hahaha

Heel veel sterkte en succes, ga asjeblieft niet te snel. Als je denkt dat het goed gaat eerst een week op goed verder borduren, en dan was een babystap verder.

Een hond met een rugzak is afschuwelijk en heb je een levenlang 'plezier' van. Arm dier...

Hij zal wel eindelijk tot rust kunnen komen. :(:)

Edit: geen idee of je het al hebt, maar ik zou een tuig doen, hoogstwaarschijnlijk is hij dus ook qua echt wandelen e.d. niks gewend.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 01:34

Hij ligt nu heerlijk opgerold in de mega bench van Jaxx. Wel met oude kleedjes want vindt wel zonde als die m'n vetbedden zou opeten.
Hij ligt met z'n lichaam op de plastic bak en zn koppie op de kleedjes.
Lekker laten liggen.
Hij zou zindelijk zijn maar weet bij mijn huis geen idee waar de deur zit dus dat is even afwachten.

Hij vond het vanavond super spannend en trilde als een rietje.
Jinn liet hem eigenlijk meteen links liggen. Simba wilde meteen spelen en Yuki wilde wel mee doen.
Yuki komt wel steeds 'in de face' van Jaxx dus die bromt af en toe maar Yuki loopt ook meteen weg en zoekt niet de confrontatie op.
Ook wennen voor de andere 3.

Tot nu toe geen geluid gemaakt en ligt ie lekker te slapen. Morgen eerst maar es goed het huis verkennen en dan zien we wel hoe de dagen lopen.

Hij was ook even in de tuin geweest. Lekker snuffelen maar hij wilde niet naar binnen. Hij vond het zo mega spannend. Zelfs noet voor wat lekkers dus dat geeft wel aan hoe geatresst die is.
Ben naar buiten gelopen, zn riem om gedaan die ik had mee gekregen en toen samen naar binnen en daar koekjes gegeven. Dat wilde die toen wel. Riem weer afgedaan en laten gaan.
Kwestie van tijd en oefenen.

Ik ga ook proberen te slapen. Vindt t zo zielig voor hem. Hij wil zo graag maar durft nog niet.
Tijd is de sleutel.

Ik heb als goed is nog een tuig liggen, even kijken of die past.
Oude eigenaar liepen altijd met de halsband en riem die ik nu mee heb maar geen idee wat ie gewend is qua wandelen, uitlaten en noem maar op

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 08:10

Wat fijn dat Yuki een thuis bij jou heeft nu JJ. Arme hond gelukkig heeft ze hem afgestaan.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 08:30

Wat een verhaal JJ, sterkte en succes met deze hond. Zal een pittige weg worden!

Wij mogen ook naar Venlo, zowel lopen als kamperen. Toch fijn :)

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 10:30

Wat een verhaal... Arm dier.
Gelukkig kan hij nu tot rust komen en krijgt hij de tijd om te helen.
Sterkte met en voor Yuki!

@kimd. Precies de reden waarom ik (nog) niet NL start en enkel fun wedstrijden mee pak. Kilometers maken en ervaring opdoen. Duitsland is daarvoor wel heel fijn.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 10:55

Shaya_ schreef:
Wat een verhaal... Arm dier.
Gelukkig kan hij nu tot rust komen en krijgt hij de tijd om te helen.
Sterkte met en voor Yuki!

@kimd. Precies de reden waarom ik (nog) niet NL start en enkel fun wedstrijden mee pak. Kilometers maken en ervaring opdoen. Duitsland is daarvoor wel heel fijn.

Maar constant dezelfde locatie en ondergrond heb je niet zoveel aan, de kilometers moet je wel ook maken op een keertje zand in een manege, een keer op gras buiten, in een andere hal. Maar ook een lange(re) dag, open ringen etc.

Alleen maar Hückelhoven is ideaal qua afstand en tijd, maar niet ideaal om meters te maken.

Dan zou ik ook de andere Duitse hallen al eens inschrijven om te beginnen.

---

Wij hebben Axel ook ingeschreven maar ik denk dat ik die uitschrijf en onze vrienden gaan supporten tijdens WAO. Die keurmeesters in Axel zijn echt op te huilen...

Twijfelen nog over 4/5/6 april, daar is nog plek en dat is ook redelijk dichtbij voor ons.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 11:30

Oh ik ga niet alleen Hückelhoven. Ga komend weekend Blankenheim bijvoorbeeld. Kijk beetje tot 1 a 1,5u rijden qua afstand.

Ben Den Dungen geweest, dus die ervaring komt er wel.
Maar klopt wat je zegt dat eenzelfde plek niet de ervaring geeft wat je wenst.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 12:46

Hier ook naar Venlo, op de zaterdag Pixy, zondag Roetsj, maar eerst nog wat andere wedstrijden.
Zondag eerst naar Laag Soeren, dan 5 april Ermelo ( Pixy) en 6 april Ewijk ( Roetsj) en 12 april Apeldoorn beide, wilde wedstrijd.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 14:05

fannetje schreef:
Hier ook naar Venlo, op de zaterdag Pixy, zondag Roetsj, maar eerst nog wat andere wedstrijden.
Zondag eerst naar Laag Soeren, dan 5 april Ermelo ( Pixy) en 6 april Ewijk ( Roetsj) en 12 april Apeldoorn beide, wilde wedstrijd.

Volgens mij ga ik ook allemaal naar deze wat je opnoemt haha.
Weet niet 100% zeker

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 14:19

Ik ga 5 april ook naar Ermelo, mag ik met mijn leen border collie hollen :)
10 mei wedstrijd op onze eigen club (wilde wedstrijd) en daarna het WAO met mijn leen kroaatje Kaestra. En ik denk daarna pas weer Uden. Het is vanaf mei beetje rustig in mijn agenda qua wedstrijden. Te vaak keurmeesters waar ik liever niet zo veel bij loop.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 14:34

Welke keurmeesters hebben niet jullie voorkeur en wat is de reden daarvoor?