Ik heb mn honden altijd in de auto. Dat geeft zo veel meer rust voor ze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JesdaJinn schreef:Little_Gift schreef:Maar die is toch ook gigantisch zwaar en onhandig gezien zijn formaat?
Deze is echt niks vergeleken met die ik had. Tuurlijk weegt ie wel iets maar veeeeeeel minder.
@Machie. Dat kan natuurlijk ook.
Shaya_ schreef:Iemand tips voor een aluminium net/doek voor de auto in de zomer koel te houden?
JesdaJinn schreef:Wat een avond..
Er was politie bij ons op de hondenschool voor mishandeling. Eindelijk.
Er is een klant die haar hond mishandeld. Daar is al een paar keer 144 (114?) geweest thuis en ook politie thuis geweest maar doordat de hond gewoon eten en drinken heeft kunnen ze niks doen.
Nu heeft er iemand over die klant gebeld naar de politie en zijn ze bij ons op de hondenschool gekomen om te kijken.
Ook in de les is zij heel streng, boos, ongeduldig. Alles. Uiteraard wordt daar elke keer op aangesproken maar Mevrouw doet niks er op uit en gaat door.
Je wilt niet weten wat de desbetreffende insteucteur allemaal gedaan heeft om haar te vertellen hoe ze met de hond omgaat. Maar niks helpt.
Nu heeft de politie haar 'op heterdaad betrapt' en haar apart genomen en ruim driekwartier gepraat. Geen idee waarover want stond er niet bij.
Die hond is doodsbang voor haar en ook dat zag de politie. Ze waren met z'n 2en en 1 van hen wordt vaker naar 'dieren' zaken gestuurd.
Uit eindelijk zei de Mevrouw dat ze de hond wel weg deed.
Dat hoorde ik dus, ik zei van dan wil ik hem wel. Binnen 10 minuten was alles rond.
Paspoort werd opgehaald en nu heb ik een nieuwe hond.
Hij is heel aanhankelijk maar ook onzeker en bang.
Heeft daar heel veel in de bench gezeten want hij luisterde niet.
Elke onverwachte beweging schrikt ie dus ik verwacht dat ie ook wel klappen heeft gehad. Alleen niks te bewijzen.
Hij is bijna 10 maand en is een kruising tussen een Border Collie en Jack Russel.
Hij krijgt hier de tijd om rustig te wennen. Straks wanneer de tijd rijp is gaan we gehoorzaamheid trainen en mag die allemaal leuke dingen doen.
Voor nu eerst rust en rustig wennen aan alles en ook aan Jinn, Jaxx en Simba.
Hij heette Scottie maar daar luistert ie niet naar dus mijn broer vond Yuki een leuke naam dus hij gaat nu door het leven als Yuki.
Hij is ongeveer kniehoogte.
Hij vindt alles mega spannend maar ik heb geduld met hem en hij hoeft niks.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
En ja. Het is wennen een korthaar hahaha
Shaya_ schreef:Wat een verhaal... Arm dier.
Gelukkig kan hij nu tot rust komen en krijgt hij de tijd om te helen.
Sterkte met en voor Yuki!
@kimd. Precies de reden waarom ik (nog) niet NL start en enkel fun wedstrijden mee pak. Kilometers maken en ervaring opdoen. Duitsland is daarvoor wel heel fijn.
fannetje schreef:Hier ook naar Venlo, op de zaterdag Pixy, zondag Roetsj, maar eerst nog wat andere wedstrijden.
Zondag eerst naar Laag Soeren, dan 5 april Ermelo ( Pixy) en 6 april Ewijk ( Roetsj) en 12 april Apeldoorn beide, wilde wedstrijd.