De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mjetterd

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 14:20

xXutopiaXx Aaaah, zo schattig!! <3

Oeh idylle, wat zijn ze klein, zo bij die grote ren!

Ik heb toestemming van mijn man om nog 2 voedsters er bij te koppelen, contact gehad met de opvang maar zij gaven aan dat 4 voedsters en 1 ram mogelijk wat veel is voor de ram. Mogelijk komen er nu 3 nieuwe konijnen, nog een gecastreerde ram erbij.
Ik wil dan ook een nieuwe poging doen om de voedster die nu alleen zit er ook bij te zetten als ik met ze naar de opvang ga om te koppelen. Mijn huidige groep hoeft dan niet achter 1 nieuw konijn aan te gaan omdat er heel veel nieuwe konijnen zijn.

Ben enorm benieuwd :D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 14:47

Zijn inderdaad NHD'tjes <3

Oh wat leuk Mjetterd! :D Ineens een hoop erbij dan! :+: Gezellig <3

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 14:58

Oh ik vind die kleintjes zo lief.

Hier gaat het zo goed tussen Jerry en Rosie. Ik zie ze echt heel regelmatig samen ergens liggen. Of zoals laatst lag Rosie ergens en was Jerry keihard rondjes om haar heen aan het rennen om indruk te maken. Om haar daarna te gaan wassen. Zo zoet.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 15:28

Ja hè <3 Ze zijn ook elke keer weer net zo schattig :+:
Wat leuk dat 't zo goed gaat <3

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 15:47

Wat leuk Mjetterd. Ben benieuwd hoe het gaat met 2 rammen in een groep. Hier heeft Crispy nu 5 dames en straks 7 en dat gaat hem goed af. :j

Afbeelding
Hij kijkt er zelf ook heel tevreden bij :')

En leuk is het als ze zulke vriendjes zijn he Jeetje

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 16:03

Oh ja, dat vind ik zo genieten. Nappie en zijn eerste vriendin Belle waren ook altijd samen aan het ontdekken. En samen liggen. Waar je de ene zag, was de andere ook.
Afbeelding
Afbeelding

Ff uit de oude doos. Vind het nog wel moeilijk om foto's van Nappie te zien eigenlijk.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 20:14

Wat een leukie is dat pluisje zeg Caro!
Ben benieuwd, ben je wel echt opzoek naar een ander mannetje?

Oh heerlijk zo Idylle <3 zoooo schattig altijd!

Spannend NAIWHL! Bijna de baby’s ophalen!!

Ik vind ze zooo leuk Natas <3 kleine vliegtuigjes!

Leuk zeg Mjetterd!
Hier heeft mijn vent 7 vrouwen
Gaat juist enorm goed! Een andere man zou hij er niet bij toelaten… of het moet een heel onderdanig mannetje zijn, maar denk dat ie die dan vermoord…

Wat een leukie zeg NAIWHL! Dat pluizekoppie haha

Ah heerlijk om zo te zien Jeetje! <3

Hier wat foto’s gemaakt van alle bunns los!
Zal er een paar delen
Indy
Afbeelding
Naranja
Afbeelding
Vienna
Afbeelding
Afbeelding
Koekie
Afbeelding
Fiësta
Afbeelding
Venice
Afbeelding
Bliksem
Afbeelding
Zilver
Afbeelding

En mn mannetje Banjer <3

Afbeelding

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 20:30

@ jolmer wat een plaatjes heb jij. Ik ben nog niet actief op zoek. Moet eerst wat verkopen. Dan zoek ik een loffelohr rammetje eventueel niet voor koop maar voor dekking mag ook

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-21 22:00

Knappe fotos hoor Celine!! <3 <3 <3

Naiwhl, wat een knappe man! :))

Mjetterd, wat een bijzonder advies... je leest en hoort overal anders... misschien moeten ze nog wat extras kwijt := wel leuk dat er nog wat bij komt! :)) persoonlijk zou ik geen 2e ram doen!

Natas, jaaaa zulke knappe beebs!! <3 <3 <3

Idylle, oh leuk om ze te zien! :)) :))

===========================

Gister heb ik een speciekuip met zand geplaatst... helemaal blij! <3

Morgen mogen Oreo en Lilly weer samen! *\o/* en dan binnenkort maar eens kijken of ik ze kan koppelen...

Iemand nog een extra idee...? Eigenlijk gaat alles goed samen behalve Brownie en Lilly. Althans dit ging steeds fout. Lilly is nog steeds niet echt een konijn wat voor zichzelf op gaat komen denk ik...

Zou ik anders eerst de groep met de rest maken zodat ze Lilly kunnen helpen tegenover Brownie? Ik weet niet zo goed wat wijsheid is...

Of toch wachten tot Lilly nog wat ouder is? (Nu 4.5 maanden)

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 22:21

Utopia wat een prachtige ukjes, die kleur! <3 <3

Mjettert, wanneer ga je naar de opvang voor je nieuwe bunny's?

Jeetje, fijn dat het goed gaat met Jerry en Rosie!

Jolmer, wat een prachtige foto's weer <3 fijn dat alles zo goed met elkaar overweg kan ook.

Kimberley, lastig, daar kan ik je niet bij helpen ben ik bang.

Zelf heb ik een advertentie geplaatst met de vraag of iemand me kan helpen met koppelen straks van pa en ma als het weer kan. Zelf totaal geen ervaring mee namelijk. Gelukkig heeft er iemand gereageerd die wel mee wil helpen, super fijn!

De ukjes worden al steeds makkelijker. Sommigen laten zich al lekker aaien en komen zelf naar je toe voor een kriebel. Sommigen kijken ook nog gewoon lekker de kat uit de boom. Mama laat zich ook heel makkelijk aaien, dus dat is wel fijn, zien de ukjes ook dat het niet eng is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kunnen jullie van de volgende zeggen wat voor kleurtje dit is? Lijkt wel een soort lilac zoals ze dat bij cavia's noemen volgens mij;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 22:26

Zo leuk die kleine konijntjes aan het spelen en ontdekken :D! De grijze vind ik erg leuk.

Ik moet wel zeggen dat ik wel wat onrustig wordt van jullie berichten over het advies van de opvang voor 2 rammen i.p.v. 1 in de groep. Ik heb er echt geen verstand van en vertrouw op de opvang, volgens mij is dit een hele goede opvang en landelijk zelfs bekend.
Aangezien ik er dus niets van weet voel ik er ook niet zo veel voor om tegen het advies in te gaan, zij gaan de koppeling doen en dan wil ik niet wijs gaan doen alsof ik het beter weet.

Er is nog geen afspraak gemaakt, degene waarmee ik contact heb wil het eerst nog overleggen met een collega wat het beste is om te doen. Vind ik helemaal prima, wil graag een goed uitgedacht plan vooraf.

Mijn ram is trouwens wel echt een sulletje en nog geen jaar. Hij bemoeit zich er niet mee als de vrouwen onenigheid hebben. Misschien dat een ram met wat meer pit de vrouwen wel in toom kan houden?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 22:59

Ik zou ook op de opvang afgaan hoor. Neem aan dat mocht het niet gaan, dat ze dan wel een oplossing hebben en je niet met een ram in je maag zit.

Zelf vind ik de grijze ook het mooiste, maar de bruine met meeste wit is echt wel een ontdekkertje en onderzoekertje, die vind ik tot nu toe kwam karakter het leukste. M'n man is helemaal gek van de zwarte en die lichtbruine vind ik ook steeds leuker worden, vandaar dat het denk ik moeilijk wordt om afstand te doen. Maargoed, maar eens kijken of het 1 groep kan blijven zonder ruzie. Als het wel ruzie wordt, zal ik toch keuzes moeten gaan maken.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-21 00:32

Mjetterd, ik had eroverheen gelezen dat ze gaan koppelen. Je moet uiteraard doen wat zelf goed voelt ;)

Idylle, die ene lijkt me madagascar? Maar er zijn er hier meer die er meer verstand van hebben haha. Leuke fotos hoor! :))
Haha je bent nu dus van plan ze te houden zolang het goed gaat? _O- leuk!

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 11:03

Oooh ik bel helemaal weg vna Fiesta Jolmer. Wat een leuke mooie groep heb je :j

En ik heb weinig advies voor je Kimberley. Hier gaat het tot nu toe elke keer erg goed met koppelen en lijk ik geluk te hebben. Wat gaat er fout tussen Browny en Lilly? Mijn ervaring is dat konijnen elkaar niet direct helpen en beschermen met een koppeling. Ze moeten het onderling met elkaar uit weten te zoeken. En een indirecte koppeling met eerst gaas ertussen en wisselen van kant zodat ze ook in elkaars geur zitten?

Wat een leuke foto's Idylle. Heerlijk die kleine nijnen zo :D

Mjetterd: Ik zou gewoon op de opvang vertrouwen. Ik durf het persoonlijk niet aan, maar een vrijwilliger van de opvang had ook twee rammen in de groep. Daarvan was er 1 ook een sulletje en interesseerde het hem niet dat er nog een man bij zat. Als het op die manier bij jou ook lukt zou mooi zijn. En anders kunnen ze de konijnen daar wel uit elkaar halen.
En mocht het thuis uiteindelijk een probleem worden kan je de ram vast nog terugbrengen. Konden wij in elk geval wel met een voedster die niet in de groep paste.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 11:17

Mjetterd schreef:
Zo leuk die kleine konijntjes aan het spelen en ontdekken :D! De grijze vind ik erg leuk.

Ik moet wel zeggen dat ik wel wat onrustig wordt van jullie berichten over het advies van de opvang voor 2 rammen i.p.v. 1 in de groep. Ik heb er echt geen verstand van en vertrouw op de opvang, volgens mij is dit een hele goede opvang en landelijk zelfs bekend.
Aangezien ik er dus niets van weet voel ik er ook niet zo veel voor om tegen het advies in te gaan, zij gaan de koppeling doen en dan wil ik niet wijs gaan doen alsof ik het beter weet.

Er is nog geen afspraak gemaakt, degene waarmee ik contact heb wil het eerst nog overleggen met een collega wat het beste is om te doen. Vind ik helemaal prima, wil graag een goed uitgedacht plan vooraf.

Mijn ram is trouwens wel echt een sulletje en nog geen jaar. Hij bemoeit zich er niet mee als de vrouwen onenigheid hebben. Misschien dat een ram met wat meer pit de vrouwen wel in toom kan houden?

Ik heb een groep gehad met 2 rammen en 2 voedsters, ook gekoppeld in de opvang en dat ging prima hoor, ligt puur aan de karakters of het goed gaat of niet. In mn huidige groep met Billy kan ik geen extra ram zetten, Billy accepteert geen andere ram helaas. Dus het is echt kijken naar de ram en daarop inspelen.
Maar gaat zeker niet bij voorbaat al fout hoor, wees gerust ;)

Edit: aanvulling: ik had ook 1 sulletje, echt een geweldige lieve knuffel was dat <3 en een pittigere die de baas was, werkte dus perfect bij mij, ze hadden ook beide hun 'eigen' voedster :D

Prachtige kleintjes komen er weer voorbij <3
Laatst bijgewerkt door _Tarzan op 08-07-21 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 11:19

Bedankt voor de rustgevende reacties :D Ik zal laten weten hoe het gegaan is.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 11:20

Ik ben benieuwd! Maar als het echt een sulletje is kan een pittiger rammetje best eens klikken hoor :D
Ik heb m'n post even aangevuld.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 13:09

Zelfde geldt andersom ook. Ik schijn bij Rosie ook niet nog een 2e voedster in de groep te moeten willen zetten, want die vecht die kleine uk eruit. Nu vind ik 2 ook wel prima zo. Maar als ik jullie grote groepen zie, gaat het zeker wel kriebelen.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 18:19

Ja, konijnen kunnen best een karakter hebben.

Aangezien wij het hok wat we hadden afgebroken hadden en nieuw gaan bouwen blijven ze nog wat langer op het terras. Het gaas is 1 meter hoog en moet er dmv een opstapje in klimmen. Best lastig als op datzelfde opstapje in de ren 6 konijnen proberen te zitten als je met eten komt. Ik breek nog eens mijn nek _O-

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 22:38

NAIWHL schreef:
Ja, konijnen kunnen best een karakter hebben.

Aangezien wij het hok wat we hadden afgebroken hadden en nieuw gaan bouwen blijven ze nog wat langer op het terras. Het gaas is 1 meter hoog en moet er dmv een opstapje in klimmen. Best lastig als op datzelfde opstapje in de ren 6 konijnen proberen te zitten als je met eten komt. Ik breek nog eens mijn nek _O-

Daar zeg je wat. Ik ben daarstraks gevallen toen ik met konijn in de hand over de ren stapte en konijn toen besloot uit mijn handen te willen springen, waardoor ik zelf mijn evenwicht verloor. :?
Ben met mijn arm op de ren gebotst waardoor ik nu een mooie grote blauwe plek heb. Thanks Feather.. :')
Spoiler:
Afbeelding

En Chester ziet er terug een beetje toonbaar uit. :D
Afbeelding

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 07:09

Ooh dat is een flinke blauwe plek. En dat door een konijn :Y)
Chester is leuk :)) kwam het door hem?

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-21 13:17

Oow jeetje gigi, mooie smak gemaakt :=
Chester ziet er knap uit, heb je hem getrimd? :P
Herhaal wat ik zeg...

Konijnen zijn leuk konijnen zijn leuk
Konijnen zijn leuk konijnen zijn
Konijnen zijn leuk konijnen
Konijnen zijn leuk
Konijnen zijn
Konijnen zijn... konijnen :roll:

Naiwhl, hahaha zo herkenbaar, alleen een stuk gevaarlijker met een trapje enz _O-

Naiwhl, Brownie blijft Lilly opjagen, Lilly gaat het gevecht niet aan. Vanaf dag 1 (toen was ze nog maar 8 weken) accepteerde Brownie het al niet... als ik ze allemaal bij elkaar heb voor een foto gaat het wel goed B-) >;)

Ik ga nu idd het advies volgen van wisselen van kant om de paar dagen! Ik ga maar alles proberen om het goed te laten verlopen. Er zit alleen gaas tussen beide verblijven dus ze ruiken en zien elkaar altijd al :) Denk sowieso dat ik nog even wacht tot Lilly iets meer mans is :+ die rende gister zelfs weg toen River aan haar wilde snuffelen _O-

Mjetterd, fijn om ook andere verhalen te horen lijkt me :) idd gewoon afgaan op de kundigheid van de opvang :) wanneer worden ze gekoppeld?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 13:20

Oef Gigixponys, is het nog veel blauwer geworden vandaag?

@_KiMbErLeY_ ik heb een mailtje gekregen gisteren dat ze over 1,5 week veel meer rammen hebben die gekoppeld kunnen worden i.v.m. castratie. Dus ik denk dat ik over 2 weken daar naar toe ga.
Ik laat hun de ram kiezen, zelf kiezen is wel het leukst, maar ik vind het belangrijkste dat het koppelen slaagt met de best passende ram die ze hebben :)

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 18:13

Nee, Feather was de schuldige. Hij is terug wat banger sinds ik zijn nagels heb moeten knippen en raakte in paniek. :(
Het is nog 10x zo blauw als gisteren. :')

Ik heb Chester 2 weken geleden bijgeknipt. Moet altijd rap foto's maken als hij er eens toonbaar uitziet he. _O-

Konijnen zijn SOMS leuk! :=

Hopelijk wil Brownie toch nog Lily aanvaarden. Ze moet nog wat zelfvertrouwen kweken, als ze al wegrent van River haha.

Spannend zo' koppeling!

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 13:08

Hopelijk lukt een indirecte koppeling Kimberley.

En we hebben de reuzen. Klein detail is dat ik helemaal verliefd werd op een voedster die nog over was. Is precies Hanna en ze mocht gratis mee. Dus hebben er nu 3 bij en 9 konijnen in totaal. Heb een konijnenverbod nu. _O-

Lassie
Afbeelding

Hikkie de Hanna look-a-like maakt al kennis
Afbeelding

Bunny:
Afbeelding

Ze hebben ze zo lekker tam gemaakt. Genieten dit. Ik ben verliefd...