Show je aquarium III!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 18:34

Sterkte Melyoramel :(:)
Wat naar zeg ;(

Ann

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 18:35

Wat verdrietig, Melyoramel! Veel sterkte.

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 21:14

Melyoramel schreef:
Gebaseerd op google foto's denk ik de L340!
Fijner streepjespatroon dan de L129.

Wat een leukerd! Max. grootte zou maar 8-10cm moeten zijn.

Bedankt voor het meekijken. Neigde inderdaad zelf ook naar de 340.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 21:17

Oh nee! Heel veel sterkte.. die Betta's gaan toch ergens een beetje in je hart zitten. Knappe Bumblebee.

Dat blauwe licht heb ik ook.. moet het wel handmatig doen.. maar dat doe ik dan maar even als ik er aan denk of als ik de katten ga voeren voor het slapen gaan.. ziet er wel gezellig uit.

Geniaal. Je aqua techniek aansluiten op je wifi.. maar wat als je wifi uitvalt?

Welke garnalen ik nu heb.. ik heb eigenlijk geen idee.
Sowieso nog een paar Blue Fairy garnaaltjes, 1 Crystal red ( die is enorm. ) en 2 Golden bee volgens mij..
De Crystal zat al bij Jack in zn jampot, dus dat is echt een onsmakelijk ding denk ik..

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 01:29

Afbeelding
Blue fairy bovenop en de garnaal die samen met Jack hier kwam wonen.

Afbeelding
Hij komt eens een hapje eten.

Afbeelding
Jack en Katrientje aan het verzoeningsdiner...met de mediator in de garnalenflat.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:23

Sterkte melyoramel! :(

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 14:28

Wat sneu van Bumblebee! Hoewel je ze niet kunt knuffelen, hecht je er toch flink aan.

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 21:47

Wat sneu van Bumble bee, sterkte!

De pleco kan ook een L333 zijn volgens mij heb ik daar 3 van en heb 2 green phantom pleco’s L200.

Als tip voor de kogels en tanden. Wij geven krabbetjes. De harde schaal van de rug geeft hetzelfde effect als slakken. Mijn kogels zijn er gek op.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 09:28

Ik had wat van de plantjes overgenomen van Melyoramel en die waren gisteren binnen gekomen. Na een desinfectiebadje van h2o2 heb ik wat bij de kogeltjes geplaatst. Geloof dat de plantjes het h202 badje niet helemaal konden waarderen dus hopelijk slaan ze gewoon aan.

Maar in elk geval 1 van de kogeltjes was gelijk fan van de Sagittaria :D Plekje tussen het gras werd ook gelijk verdedigd :')
Afbeelding

Verder zijn er gisteravond 25 vuurgarnaaltjes bij gegaan om te kijken hoe ze die (afdoende) met rust laten. Ik vrees dat ik nu 6 dikke puffers heb en geen garnalen meer }:0 . Bij veel mensen gaat het goed, maar was er hier al een beetje bang voor gezien hoe fanatiek een aantal van hun zijn :+ Maar goed, met garnaaltjes sowieso lastig ze te spotten in zo'n grote bak, dus over de tijd maar afwachten of ik nog weer wat te voorschijn zie komen :+

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 09:33

heb je mos in je bak?
want dan kunnen ze zich wel verstoppen en komen er ook wel kleintjes.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 09:37

De kogeltjes vind ik echt ontzettend leuk!

Hier gaat alles rustig zijn gang. In de 1 meter bak hebben we bijna teveel garnalen, maar ik vind ze zo leuk en doe ze niet weg. :+ Het betta aquarium is bijna 2 maanden aan het indraaien, zonder een leuke betta. :')

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 12:09

Thanks allemaal!

Marlies, leuk dat de puffers er blij mee zijn! ^_^

Ann, nog steeds geen betta gevonden? :')

Ze zijn de werkplaats bij mijn vriend aan het opruimen, stuurt ie een foto van een zwarte foam mat: "moet je nog een mat hebben voor je aquarium?"
Alle aquaria staan al op een mat, dus ik ben van, hmneeee maar als je me hiermee een excuus geeft om nog een aquarium aan te schaffen, neem maar mee :+

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 12:14

Je kunt nooit teveel aquariums hebben toch? :D
Inderdaad nog steeds geen betta gevonden, maar we wachten rustig de voorraad van de groothandel af. Ik wil alleen een Plakat man en geen langvinnige betta. De Plakats zijn wat minder spectaculair en daardoor niet zo vaak op voorraad denk ik?

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 12:25

Melyoramel, sterkte! Bumblebee was echt voor mij de mooiste betta die ik ooit gezien heb. ;(

Hier gaat het met de vissen en garnaaltjes goed. al hebben we toch soms wel een gupje dat dood gaat. Langzaam nemen de garnalen de bak ook over hihi.

Helaas blijven onze planten een probleem. Ik zag op de vorige pagina (ben eventjes kwijt bij wie) een super gave licht instalatie. Ik denk dat wij zoiets misschien over een tijdje ook wel gaan doen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 12:40

Afbeelding

Zoek en vindt.

Succes!!!

Ben er trouwens erg blij mee *\o/*

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 13:37

Een baby garnaal rechtsonder in de hoek?

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 14:14

Hier trouwens een paar foto's van de planten hier.

Deze plant is degene die ik 2 weken geleden verplaatst heb. Sinds dien heeft hij de nieuwe blaadjes gekregen maar twijfel een beetje of ze er goed uit zien

Afbeelding

Dit was een van onze 3 grote planten de vorige was ook ooit heel groot. Zoals je ziet ziet hij er echt niet goed uit nu.

Afbeelding

Maar wat die plant ook gedaan heeft js een stengel gemaakt waar nu 4 nieuwe plantjes op groeien. De laatste heeft nu al echt wortels dus die kan denk ik eerdaags wel de grond in. De andere weet ik niet. Hebben jullie dit wel eens mee gemaakt?
Afbeelding
Afbeelding

Water is trouwens erg troebel omdat we net een waterwissel gedaan hadden. We hebben ook een van de filter sponzen eruit gehaald en doe houden we er nu uit. Deze hebben we extra toegevoegd vanwege nitraat maar misschien is fat wel onze boosdoener nu want sinds die erin zit is het denk ik wel berg af gegaan. Nooit meer aan gedacht dat buiten een nieuwe tl we die spons er toen ook in gedaan hadden.

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 15:48

Had je teveel nitraat dan? Want planten gebruiken inderdaad ook nitraat als voedingsstof, dus als je meer eruit filtert, kan het zijn dat je planten tekort krijgen nu :P

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 15:49

ellepel schreef:
heb je mos in je bak?
want dan kunnen ze zich wel verstoppen en komen er ook wel kleintjes.

Ik heb 1 tak met mos bekleed, maar dat groeit nog niet helemaal fantastisch en is niet langer een cm ofzo. En ze zijn ook wel echt handig met jagen hoor! Ze "spugen" bijvoorbeeld ook gewoon water als de garnaaltjes ergens zitten waar ze er niet bij kunnen zodat ze wegspringen en ze hem wel kunnen pakken :+ Maar hoop wel dat een paar ze te slim en snel af zijn en ze zich uiteindelijk gaan voortplanten! En anders proberen het we het over X tijd gewoon weer eens als er nog veel meer beplanting is en het mos echt goed is aangeslagen. En wellicht dan bijvoorbeeld eens "mini japonica's". Die schijnen nog veel harder te kweken dan vuurgarnalen.

Ann schreef:
De kogeltjes vind ik echt ontzettend leuk!

Hier gaat alles rustig zijn gang. In de 1 meter bak hebben we bijna teveel garnalen, maar ik vind ze zo leuk en doe ze niet weg. :+ Het betta aquarium is bijna 2 maanden aan het indraaien, zonder een leuke betta. :')

Haha dan heb je er wel echt flink wat als je bijna te veel hebt :+ Het zijn wel echt grappige beestjes! Wel jammer voor je dat het zo lastig is om het soort beta te vinden wat je zoekt. Geen liefhebber groepen op Facebook waar je anders een gezocht oproep kan doen?

Melyoramel schreef:
Ze zijn de werkplaats bij mijn vriend aan het opruimen, stuurt ie een foto van een zwarte foam mat: "moet je nog een mat hebben voor je aquarium?"
Alle aquaria staan al op een mat, dus ik ben van, hmneeee maar als je me hiermee een excuus geeft om nog een aquarium aan te schaffen, neem maar mee :+

Hahaha, dat is gewoon een defactoro akkoord voor nog een bak, toch :+ ?

maralyn schreef:
[ [url=m/JKoCi4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zoek en vindt.

Succes!!!

Ben er trouwens erg blij mee *\o/*

Haha ik zie van alles, maar waar ben je precies blij mee :D ?

XxLiEsJuHhxX schreef:
Water is trouwens erg troebel omdat we net een waterwissel gedaan hadden. We hebben ook een van de filter sponzen eruit gehaald en doe houden we er nu uit. Deze hebben we extra toegevoegd vanwege nitraat maar misschien is fat wel onze boosdoener nu want sinds die erin zit is het denk ik wel berg af gegaan. Nooit meer aan gedacht dat buiten een nieuwe tl we die spons er toen ook in gedaan hadden.

Heb je wel nog genoeg nitraat over in de bak voor de planten om te kunnen groeien? Gehalte moet natuurlijk niet te hoog zijn, maar helemaal niks is ook weer niet handig... Hier haalden de snelgroeiende drijfplanten alles uit het water en ben het daarna voorzichtig gaan bij doseren, rest van de plantjes zagen er al snel wat beter uit. Meet het wel ook heel regelmatig nu omdat met de kogeltjes in de bak nu de waarden natuurlijk weer veranderen.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 16:52

Bij Heevis in Eindhoven hadden ze pas hele mooie kortvinnige bettas weet niet of dat heel erg uit de richting is

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 17:02

Ik woon in Friesland, net onder de Afsluitdijk. :)

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 17:11

Op Marktplaats staan ook veel advertenties. In Obdam bijvoorbeeld iemand met diverse beta mannen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 17:14

Klopt, maar in corona tijd wil ik het zo dicht mogelijk bij huis zoeken.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 17:58

Hier wel een heel bijzonder iets :oo :oo
Zojuist de eerste paring gezien!! :oo :oo Ze zijn er net een week! Hoopte heel erg om met ze te gaan kweken en heb al heel erg veel research gedaan, spullen er voor uitgezocht, zelfs al de eerste voerdieren voor de nakweek in bestelling staan... Maar had toch wel verwacht om wat meer voorbereidingstijd dan dit te hebben :+ .

Wel echt heel bijzonder!

Mannetje gaat onder aan de buik hangen tot het vrouwtje zo moe/meewerkend is dat hij haar de plek kan krijgen waar hij de eitjes wil hebben. Heel apart gezicht, want ze sleept het mannetje gewoon mee door het hele aquarium _O-
Afbeelding

Op enig moment haakte het tweede mannetje ook aan _O- Arme vrouw..
En heb ik ook de daadwerkelijke spawning op video weten te krijgen! Geen geweldige video, maar toch te tof om niet te delen. Je ziet de eitjes ook echt in het rond vliegen!

Ben er helaas dus nog niet klaar voor om nu al eitjes te gaan verzamelen qua spullen en voerdiertjes. Maar daar ga ik nu wel haast achter zetten :D

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 18:03

Wow, dat is zeker heel bijzonder! Zijn al die eitjes bevrucht?