ellepel schreef:heb je mos in je bak?
want dan kunnen ze zich wel verstoppen en komen er ook wel kleintjes.
Ik heb 1 tak met mos bekleed, maar dat groeit nog niet helemaal fantastisch en is niet langer een cm ofzo. En ze zijn ook wel echt handig met jagen hoor! Ze "spugen" bijvoorbeeld ook gewoon water als de garnaaltjes ergens zitten waar ze er niet bij kunnen zodat ze wegspringen en ze hem wel kunnen pakken
Maar hoop wel dat een paar ze te slim en snel af zijn en ze zich uiteindelijk gaan voortplanten! En anders proberen het we het over X tijd gewoon weer eens als er nog veel meer beplanting is en het mos echt goed is aangeslagen. En wellicht dan bijvoorbeeld eens "mini japonica's". Die schijnen nog veel harder te kweken dan vuurgarnalen.
Ann schreef:De kogeltjes vind ik echt ontzettend leuk!
Hier gaat alles rustig zijn gang. In de 1 meter bak hebben we bijna teveel garnalen, maar ik vind ze zo leuk en doe ze niet weg.

Het betta aquarium is bijna 2 maanden aan het indraaien, zonder een leuke betta.

Haha dan heb je er wel echt flink wat als je bijna te veel hebt
Het zijn wel echt grappige beestjes! Wel jammer voor je dat het zo lastig is om het soort beta te vinden wat je zoekt. Geen liefhebber groepen op Facebook waar je anders een gezocht oproep kan doen?
Melyoramel schreef:Ze zijn de werkplaats bij mijn vriend aan het opruimen, stuurt ie een foto van een zwarte foam mat: "moet je nog een mat hebben voor je aquarium?"
Alle aquaria staan al op een mat, dus ik ben van, hmneeee maar als je me hiermee een excuus geeft om nog een aquarium aan te schaffen, neem maar mee

Hahaha, dat is gewoon een defactoro akkoord voor nog een bak, toch
?
maralyn schreef:[ [url=m/JKoCi4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zoek en vindt.
Succes!!!
Ben er trouwens erg blij mee

Haha ik zie van alles, maar waar ben je precies blij mee
?
XxLiEsJuHhxX schreef:Water is trouwens erg troebel omdat we net een waterwissel gedaan hadden. We hebben ook een van de filter sponzen eruit gehaald en doe houden we er nu uit. Deze hebben we extra toegevoegd vanwege nitraat maar misschien is fat wel onze boosdoener nu want sinds die erin zit is het denk ik wel berg af gegaan. Nooit meer aan gedacht dat buiten een nieuwe tl we die spons er toen ook in gedaan hadden.
Heb je wel nog genoeg nitraat over in de bak voor de planten om te kunnen groeien? Gehalte moet natuurlijk niet te hoog zijn, maar helemaal niks is ook weer niet handig... Hier haalden de snelgroeiende drijfplanten alles uit het water en ben het daarna voorzichtig gaan bij doseren, rest van de plantjes zagen er al snel wat beter uit. Meet het wel ook heel regelmatig nu omdat met de kogeltjes in de bak nu de waarden natuurlijk weer veranderen.