Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 13:49

Waauw die Aussie pup!! <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 14:07

Op de echo zijn er 6 geteld, candalisa. Dus even de rontgen afwachten! :) Maar ze is wel goed dik ja.. pfoe. :P

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 14:20

Heerlijk toch zo flink drachtigd hond na de mislukte pogingen haha. Als ze het doet dan doet ze het gewoon goed haha

Hier hebben ze vandaag een zee wandeling gehad. Een deel koos voor dijk inspectie (muizen zoeken, uitgraven, vangen) en een deel heeft heerlijk gezwommen. Helaas na het voorval van vorige week zijn de loslopers behoorlijk fanatieke jagers momenteel en Kymo de onschuldige puber pup gaat voorop. Niet gek natuurlijk met terrier en labrador bloed in je. Nu echter even goed gaan trainen hier op want hij loopt nu net zo makkelijk een kilometer verderop dan dat hij in de buurt loopt. De herders lopen vrolijk tussen hem en mij in en zo wordt het wel een hele dolle bende als je honden gerust een kilometer voor of achter je lopen achter die kleine vogeltjes aan die overal in het gras zitten.

Overigens 95 procent van de keren is 1x hierrrr voldoende om terug te laten komen echter na koekje zitten ze binnen 2 minuten weer een kilometer verderop whahahaha

Maar ja het "hier" werkt fantastisch door de beloning die volgt dus die beloning wil ik niet veranderen. Die kilometer wil ik veranderen naar 50 meter dat is ver zat maar tja nu even nog zoeken naar de oplossing om het te veranderen. Iemand tips? Kymo is watervlug en kent enkel standje vliegen, zweven of iets wat net zo snel gaat. Het is geen rustig loop hondje het wil enkel snelheid

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 14:21

Die aussie is echt leuk! <3

Ik kom hier ook weer een vraag stellen. Sinds we Troy hebben heeft hij al diarree. De eerste 1 of soms 2 keer van de dag is het meestal stevig, vanaf daarna is hij aan de dunne. Natuurlijk al een paar keer bij de dierenarts gevraagd. Die zei dat ze dat vaker zien bij pups, voor de rest is Troy super gezond en ziet er goed uit. Hij kreeg bij het nestje RC. 2 weken geleden overgestapt op WoW. Nog steeds diarree en nog enorm veel scheten ook. Wel lust hij het ontzettend graag. Dierenarts zei dat we ook wat diarree binnen konden brengen, maar dat leek hem onnodig omdat hij er verder gewoon goed uit ziet. Wat nu? Nog een ander merk voer proberen (DLG lees ik goeie dingen over) of toch de ontlasting laten controleren?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 14:30

Galaika schreef:
Die aussie is echt leuk! <3

Ik kom hier ook weer een vraag stellen. Sinds we Troy hebben heeft hij al diarree. De eerste 1 of soms 2 keer van de dag is het meestal stevig, vanaf daarna is hij aan de dunne. Natuurlijk al een paar keer bij de dierenarts gevraagd. Die zei dat ze dat vaker zien bij pups, voor de rest is Troy super gezond en ziet er goed uit. Hij kreeg bij het nestje RC. 2 weken geleden overgestapt op WoW. Nog steeds diarree en nog enorm veel scheten ook. Wel lust hij het ontzettend graag. Dierenarts zei dat we ook wat diarree binnen konden brengen, maar dat leek hem onnodig omdat hij er verder gewoon goed uit ziet. Wat nu? Nog een ander merk voer proberen (DLG lees ik goeie dingen over) of toch de ontlasting laten controleren?

3 dagen lang 1x poep opvangen en laten controleren. Voor mij klinkt dit namelijk als een giardia besmetting. Snap absoluut niet dat je dierenarts er zo laks mee om gaat!!! Giardia kan namelijk veel schade geven als het lang onbehandeld blijft waardoor herstel ook erg lang zal duren.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 14:32

Ben er ook echt heel blij mee Dierenfan! :D

Ontlasting onderzoeken kan altijd. Ik vind het vooral interessant dat ie wel goede drollen heeft op een dag. En ik ben wel benieuwd hoeveel dat ie poept. Hier poepen ze meestal maar 2x per dag. Maar als Boellie heel actief is dan poept ie wel vaker en dan is het ook dunner.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 14:33

Je kan ook zonder poep onderzoek even om panacur gaan. Dit 3 dagen geven dan 2 weken niet dan weer 3 dagen. Dat kan sowieso geen kwaad en lost in de meeste gevallen giardia volledig op. Al zou ik zelf metrazol de eerste keer tegelijk geven met de panacur en dat voor 5 dagen als hij al zo lang diaree heeft.
Echter denk dat je dierenarts daarvoor wel ontlasting wil onderzoeken

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 14:37

Candalisa wat een snoetje!!

Kiwiwitje, die ploft uit elkaar!

Galaika sorry ik heb er geen ervaring mee...

Dierenfan : wat fijn! het is nu wel weer lekker weer om te wandelen!

Wij hebben ook een pup aangewezen gekregen. We hadden een lichte voorkeur voor de andere maar dat geeft niet. We gaan zaterdag nog kijken en dan horen we ook de reden waarom het die pup is geworden. Dan zal ik ook fotos maken en hier plaatsen :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 15:20

Spannend Nynkster!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 16:12

Spannend! Vind je die andere ook net zo leuk?

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 16:30

Ja die was ook super!
Even aanpassen omdat ik niet meer compleet blanco erin stond omdat ze toch wel meegingen in onze voorkeur. Ze wilde het ook in het echt (zaterdag) pas vertellen waarom ze die keuzes hebben gemaakt.
Dus had wel beetje apart gevoel erbij maar gewoon afwachten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 17:26

Ik spam nog even, heb net wel een grappige foto gemaakt haha
Nu heb ik geen kleine smalle handjes. Maar jullie kunnen vast een beeld schetsen zo!

Afbeelding
dag 49

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 19:25

Nynkster schreef:
Ja die was ook super!
Even aanpassen omdat ik niet meer compleet blanco erin stond omdat ze toch wel meegingen in onze voorkeur. Ze wilde het ook in het echt (zaterdag) pas vertellen waarom ze die keuzes hebben gemaakt.
Dus had wel beetje apart gevoel erbij maar gewoon afwachten

Ooh maar dan moet het vast goed komen. Ik denk dat je wel op het oordeel kan vertrouwen. Deel je hier de conlusie? :D

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 21:44

Zeker even ontlasting laten testen Renée! Klinkt als typisch giardia, het feit dat de fokker het vaak ziet bij pups maakt mij alleen maar achterdochtiger daarvoor. := Wanneer onbehandeld kan dat echt de darmen op langere termijn overstuur maken dus zeker niet gewoon laten gaan. Popo had laatst ook heel dunne poep dus meteen giardia getest maar dat was gelukkig negatief. Nu gaat het weer goed.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 22:16

En met giardia zelf ook oppassen want mensen kunnen het ook krijgen en dat, heb ik met eigen ogen gezien, is geen pretje...

AlphaDaemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 11:30

Nog een week en dan mag ik mijn Beauceron pupje op gaan halen. Het wachten wordt echt steeds moeilijker en de tijd gaat traag =P
Ik vind het ook wel lastig dat we nog niet weten welke pup we gaan krijgen. De fokker wil de keuze pas maken na een puppy karakter test. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zo'n test een beetje onbetrouwbaar vind overkomen. Hebben jullie daar ervaringen mee? Sowieso vraag ik me best wel af hoeveel van het uiteindelijke karakter van de hond nature of nurture is. Natuurlijk zal de ene hond iets meer dit of iets meer dat zijn van zichzelf, maar uiteindelijk gaat het er ook om wat je zelf doet met de hond en hoe je ermee om gaat lijkt me.
Onze Berner is eerst van mijn moeder geweest en daar was hij best anders dan nu bij ons. Wij laten hem meer spelen, los lopen in het bos enzo. Bij ons luistert hij beter, maar hij heeft ook duidelijk meer energie en meer behoefte nu om af en toe te kunnen rennen en spelen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 11:41

Tja. Ik neem aan dat je op voorhand wist dat dit de werkwijze van de fokker was? Daar ben je dan toch mee akkoord gegaan?

Die karaktertesten geven van wat ik gezien heb toch wel een hele goede indicatie. Tuurlijk speelt opvoeding mee. Maar al mijn honden hebben dezelfde opvoeding gehad en toch zijn ze heel verschillend.

AlphaDaemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 12:59

Zoe_97, ik wist wel dat we laat zouden kiezen, maar niet zo laat (of ik had dat niet goed begrepen). Ik ben er ook wel voor en begrijp de logica er ook zeker van. Maar persoonlijk vind ik het nu lastig dat ik niet al een beetje kan binden met mijn pup voordat ze komt aangezien ik niet weet welke ik mee mag nemen. Ik moet van mezelf open blijven staan voor alle pups voor het geval de fokker iets voorstelt wat ik zelf minder had verwacht.

Dus hoewel ik begrijp waarom we laat kiezen en ik het ook goed vind (logisch gezien), merk ik wel dat de voorpret anders is ofzo dan hoe het was geweest als ik wel gericht mijn pupje tussen het nest had kunnen zien opgroeien.

De reden overigens dat ik het onbetrouwbaar vind overkomen is omdat ik denk dat het best wel een momentopname is. Hangt de score op die test niet ook best veel af van of ze net geslapen / gegeten / gespeeld / door een zusje omver geduwd zijn of wat dan ook af? En in hoeverre is er spreiding zichtbaar binnen zo'n nest van 1 ras? De test is ook bedoeld voor compleet andere type honden en ik kan me voorstellen dat Beaucerons gemiddeld gezien anders op de schaal zitten dan bijvoorbeeld newfoundlanders om maar iets te noemen. Dat zijn vragen die ik kreeg toen ik erover las en daarom vroeg ik me af of mensen ervaring hebben met zo'n test. Als ik erover lees op sites van mensen die deze testen doen bij nestjes pups staat er natuurlijk alleen maar hoe goed / geweldig zo'n test is (wij van wc eend...).

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 13:28

Ik ben zelf geen voorstander van karakter testen. Een pup die samen met zijn nest genootjes en moeder is kan heel anders zijn dan als die op zichzelf is. Zelf meegemaakt met mijn rottie pup was dus een heel ander hond toen ze bij ons was. Gister ook een hond helpen herplaatsen omdat het karakter van de hond niet bij het baasje pastte terwijl deze toegewezen was. En zullen ook echt wel positieve verhalen zijn maar ik persoonlijk wil mijn eigen hond uit kunnen zoeken. Als je als laatste op de lijst staat is het aan jou de keuze of je dat pupje neemt of wacht op de eerst volgende nest.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 13:30

Nature en nurture speelt beide een rol maar nature toch wel een grote. Heb het nest waar mijn pup uit kwam op zien groeien (was er paar keer per week, woont om de hoek) en je zag zo duidelijk al de verschillende karakters terug. De voorspellingen die we hadden bij de pups kloppen aardig. Denk dat zo'n test ook zeker wel kan helpen maar aan de andere kant lijkt het me dat de fokker ook zonder de test wel enigszins een beeld zou moeten hebben van het karakter van de pups.

Snap dat je het lastig vindt om nog niet te weten welke pup je krijgt. Ondanks dat je steeds een beter beeld krijgt van de karakters naarmate ze ouder worden en je zo dus sneller een geschikte pup krijgt, is het ook juist heel leuk de voorpret die je heb en het volgen van 'jouw' pup. En je moet je natuurlijk ook tot de pup aangetrokken voelen.
Laatst bijgewerkt door finnens op 14-02-19 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 13:31

Bij borders zie je binnen een nest toch erg grote verschillen vaak hoor. Pupjes die het hele nest al terroriseren en pupjes die heel rustig zijn. Pupjes die meer verlegen zijn en pupjes die meer haantje de voorste zijn.
Pupjes die zich al afzijdig houden bij drukke kinderen en pupjes die net heel erg op kinderen gericht zijn.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 14:47

Ik snap wel dat je het nu wat laat vind AlphaDaemon. Ik ga er vanuit dat ze dan nu 7 weken zijn en dat je dus eigenlijk bij je laatste bezoek pas weet welke je mee mag nemen.
Die testen zijn vaak wel een hele goede graadmeter maar ik denk dat een goede fokker ook wel iets van het gedrag kan zeggen. Maarja van de andere kant, de gedragstest en de manier van keuze wist je natuurlijk. Uiteraard is er veel verschil in gedrag te zien zo in het nest of als je de pup afzondert van de rest. Ik ga er vanuit dat daar ook wel naar gekeken word.

En dan nuuuuu de 50 dagen spam! Voor het geval ik nog niet genoeg spam :+
Chick zit vandaag dus op 50 dagen vanaf de 1e dekking, ze is 2,5 kg aangekomen en weegt nu 16,8. Ze groeit HARD!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chicka vind het zelfs als behoorlijk drachtige dame een opgave om even stil te blijven staan en helaas was ik alleen. Maar toch een beetje een beeld van hoe ze er nu uit ziet!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 14:51

Onze fokker deed geen test, maar heeft ons wel geholpen bij de keuze omdat ze haar nest natuurlijk hartstikke goed kent. We hebben toen het rustigste reutje uitgekozen, want hij paste het beste bij onze wensen. Ik heb ook geen ervaringen met zulke tests, weet niet wat ik ervan moet vinden. Snap het vanuit de fokker wel dat je een zo goed mogelijke match wil hebben en je probeert te voorkomen dat iemand op uiterlijk kiest. Maar ik begrijp ook dat het vervelend is om te moeten wachten. Aan de andere kant ga je echt wel een band opbouwen met je pup ongeacht of je hem op 2 of 15 weken toegewezen krijgt hoor. :D

Denisejazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 15:03

Wat foto's gemaakt <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 15:10

oh god dat snoetje <3