Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 18:24

Dat is nog steeds lang.. Hier zou t ongeveer 8 weken moeten duren(vanaf geboorte). In de meeste gevallen hebben ze de stambomen al voordat ze verhuizen. Toen we boellie op gingen halen kregen we zn stamboom gewoon mee...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 18:24

kiwiwitje schreef:
KimD schreef:
Voor de sport is het ook zo'n duidelijke pagina! Heel handig. :j

Die krijg je dan dus daarbij als je dus sportresultaten hebt?

Dit is dus hoe je aan kan geven welke functie je hebt op je profiel

Guinness is nu overgeschreven naar Kay, dus ik kan zijn resultaten niet laten zien, dat staat op zijn account.

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 18:26

Oh das ook behoorlijk overzichtelijk!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 19:33

Zeker! En straks, als ik ga fokken, kan ik die gewoon koppelen en dan gaat die desbetreffende teef op 'drachtig'.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 20:04

Wow zoë wat een boeltje allemaal :oo ik heb bij george zijn papieren op 6maand in de bus gekregen ..

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 20:29

KimD schreef:
Zeker! En straks, als ik ga fokken, kan ik die gewoon koppelen en dan gaat die desbetreffende teef op 'drachtig'.

Das makkelijk. Hebben ze wel nagedacht over t systeem in ieder geval

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 22:26

Pff de registratievraag sla ik even over, daar weet ik helemaal niks van... :7

Dexter gilt nu ruim drie weken later nog steeds elke keer, constant in de fietskar. De bench zijn we ook nog langzaam aan het opbouwen maar met een fietskar moet je toch echt ergens heen.

Tegen hem praten heeft geen zin, iemand naast hem fietsen ook niet. Dundy er bij in en hij is stil maar dan miept Dundy. En we fietsen juist zodat Dundy kan rennen :Y)

We hoopten dat als we lang genoeg en vaak genoeg fietsen dat ie vanzelf er mee op houdt, maar gewoon niet dus. Het klinkt echt alsof we hem mishandelen en iedereen kijkt om als we er aan komen.

Is dit een kwestie van doorzetten of...? Hij krijgt snoepjes in de kar en we gaan altijd naar leuke dingen toe.

Edit: en nog even een vraag over het voerschema. Ik bedenk me nu dat ik dit waarschijnlijk wat eerder had moeten uitzoeken, maar ik kan er dus niet helemaal uitkomen.

Hoe snel en met hoeveel gram verhogen jullie de brokken? Dexter is nu afgelopen dagen een halve kilo aangekomen dus hebben we zijn voer met 20 gram (vijf per maaltijd) verhoogd.

Is er een soort 'regel' om de hond per honderd gram meer voer te geven oid?
Laatst bijgewerkt door Kaus op 20-02-18 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 22:30

Kaus schreef:
Pff de registratievraag sla ik even over, daar weet ik helemaal niks van... :7

Dexter gilt nu ruim drie weken later nog steeds elke keer, constant in de fietskar. De bench zijn we ook nog langzaam aan het opbouwen maar met een fietskar moet je toch echt ergens heen.

Tegen hem praten heeft geen zin, iemand naast hem fietsen ook niet. Dundy er bij in en hij is stil maar dan miept Dundy. En we fietsen juist zodat Dundy kan rennen :Y)

We hoopten dat als we lang genoeg en vaak genoeg fietsen dat ie vanzelf er mee op houdt, maar gewoon niet dus. Het klinkt echt alsof we hem mishandelen en iedereen kijkt om als we er aan komen.

Is dit een kwestie van doorzetten of...? Hij krijgt snoepjes in de kar en we gaan altijd naar leuke dingen toe.

Back to basic! Echt 'droog' gaan oefenen en zorgen dat het normaal wordt zonder gegil.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 22:42

Sowieso blijven oefenen. in zekere zin dan. Het is ook een beetje de vraag waarom dat ie gilt? Uit enthousiasme, of vind ie t echt geen succes?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 22:56

Nee hij vindt het echt geen succes. Hij kauwt en krabt ook steeds aan de 'deurtjes', die hebben we al meerdere keren weer aan elkaar moeten naaien.

We zijn ook letterlijk op een meter afstand maar toch voelt ie zich alleen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 22:59

Wat lastig zeg.. :( Je hebt dus een stoffen bench denk ik? Heb je al een metalen geprobeerd?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 23:02

Dit is in de fietskar, de bench gaat wel goed.

Met een bench kan je hem er dus gewoon uitlaten wanneer hij stil is. Maar met de fiets moeten we eerst ergens zijn voor hij eruit kan. Dus dan kunnen we hem ook niet belonen door hem eruit te halen. Snackjes tijdens het fietsen negeert hij, dus dat werkt helaas ook niet.
Ik vind het erg sneu maar de fiets is ons enige vervoer dus het moet écht... :\

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 23:07

Kan je niet voorlopig zijn bench in de fietskar zetten?
Mss als hij niet langer het idee heeft dat hij zich er een weg kan uitkrabben hij zich er sneller bij neerlegt. Of alles verduisteren?

Ow en qua voer heb ik de eerste maanden altijd een "all they can eat" beleid gehad, maar was wel met vers. Betekende wel dat ze hier tot 2x 600g kvv met rijst en groenten kregen en dit blijft dan zo +/- de rest van hun leven, betreft actieve dalmaten met volwassen fewicht tussen 28 en 35kg
Laatst bijgewerkt door petitparis op 20-02-18 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 23:08

Ohhh Sorry! :P

Als hij snackjes negeert dan vind hij het echt echt geen succes inderdaad. Dat herken ik van Boellie. Wat als je hem er gewoon in zet. Hem iets te knabbelen geeft of hem een snack geeft en als hij rustig is hem er gewoon weer uit haalt? En dat steeds uitbouwen. Dus steeds ietsje langer er in. Stukje met de fiets lopen. Of tot de hoek van de straat fietsen bijvoorbeeld? Zodat je iedere keer voordat ie begint te gillen weer gestopt bent. Waarop je hem weer beloont.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 23:27

Precies aanpakken als de bench dus? Misschien dat dat helpt inderdaad. Nadeel is alleen dat we dan voorlopig nergens heen kunnen... Paar keer heel kort er in is wel een goeie. Eerste stil zetten, snackjes geven en dan pas gaan. Hij begint namelijk te gillen vanaf het moment dat je hem er in zit. Ook als je nog stil staat.

Bench past er helaas niet in. Het is een flinke fietskar maar met een ronde bovenkant.

Petitparis, 600g per dag per hond :oo Dexter zit wel aan zijn max wat er in past per keer. Dat is nu dus 45g.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 23:34

Maak er iets simpel dagelijks van. Iedere dag eventjes in die fietskar, eventjes iets lekkers. Als ie er rustig onder is, misschien zelfs meerdere keren per dag. Gewoon t ding de normaalste zaak van de wereld maken. Dus eerst dat ding achter de fiets en er een ''commando'' van maken bijvoorbeeld om er in te gaan. Als ie er dan in gaat een snack. Mooie manier om het erin en eruit te gaan goed te oefenen en belonen. Indd het zelfde als de bench aanpakken. Blijkbaar vind ie dat ding niks, en dat mag. En misschien went ie er helemaal niet aan. Maar ik denk dat het zo wel moet lukken! :)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 23:39

Grrrr Olivia heeft het gedurfd weer af te vallen. 400
Gram op 3 weken tijd omlaag in gewicht, wel voelt ze wat voller aan?

Ze was de laatste keer weer over de magische 25 kg heen.

Qua fietskar kan je op den duur ook eens proberen om een rustig stuk te fietsen. Hond uit de kar als hij rustig is en dan leuke wandeling maken. Dus over een bospad nog wat langer doorfietsen.

Doet hij het ook als je andere hond niet mee is? Die rent toch naast de fiets of vergis ik mij nu.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 23:39

Kaus schreef:
Petitparis, 600g per dag per hond :oo Dexter zit wel aan zijn max wat er in past per keer. Dat is nu dus 45g.

Lol eigenlijk 1,2kg. Maar dat betreft wel nat voer. Brok eten ze ook maar max 200-250g per keer denk ik (dat krijgen ze nooit, veel te veel eiwit)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 23:48

Voor het aanleren van de bench kreeg ik de tip om net je hond er in te stoppen en als ze rustig zijn eruit en uitbundig belonen. Zolang ze erin zitten negeren. Ik moet eerlijk bekennen dat dit erg goed werkte en binnen de 2 dagen kropen ze zelf in de bench. Ik zou dus aanraden Dexter in de stilstaande fietskar en hem negeren. Het moment dat hij rustig wordt belonen en hem er uit halen. Dit meerdere keren. Dan langzaam de tijd dat hij rustig moet zijn uitbreiden. Als hij niet meer schreeuwt pas kleine stukjes gaan rijden. En op dezelfde manier. Als hij schreeuwt wordt er door gereden. Als hij rustig is belonen en er uit!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 23:52

Maar dan nog! 1,2 kilo er in _O- :oo Dat dat past :Y)

Romy, meer voeren jij ~~}> Lastig hè, die honden die niet op gewicht blijven. Bij Dundy nu na 1,5 jaar eindelijk een balans gevonden. Hij lijkt alleen slecht tegen zalm te kunnen. Een tijdje brokken met zalm gegeven en toen werd hij incontinent. Nu zalmolie over het voer en nu drinkt ie zo veel dat ie tussen zijn wandelingen ook wil plassen. Dus even aankijken.

Dundy loopt inderdaad naast de fiets, maar Dexter krijst vrolijk door. Hij is alleen even stil als hij is afgeleid door bijvoorbeeld voorbijgangers.

Klinkt als een goeie aanpak inderdaad Kiwi, ga ik doen :j

Ik vraag me overigens wel af waarom hier een reclame onder staat over gay-vriendelijke vakanties _O- Is nou niet mijn dagelijkse zoekonderwerp.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 23:55

Ze krijgt 1,2 kg blik, onbeperkt brok en nog wat extra rundervetpoeder etc over haar maaltijden.

Kan haar zo van 22 naar 25 kg hebben, maar ze gaat nooit die 25 kilo over.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 23:58

Niet Kaus? Geen gay leven? Haha sorry. Kun je de zalmolie niet achterwege laten en bijv kokosolie/vet voeren? Gewoon een potje uit de supermarkt. Kan morgen wel even kijken welke ik heb. Volgens mij met een groene deksel.

Romy, gewicht is natuurlijk meer dan een getal. Als ze er verder goed uit ziet is t goed toch?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 23:59

Uiteraard is gewicht meer dan een getal, maar ik wil haar ruggengraat niet zo voelen ( en met voelen is het zwak uitgedrukt. Menig rescue hond uit het buitenland die zwaar uitgemergeld zijn, hebben minder uitstekende botten. )

Kaus, schapenvet een optie?
Laatst bijgewerkt door StonedRomy op 21-02-18 00:00, in het totaal 1 keer bewerkt

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 00:00

Is olivia ook zo'n slechte eter? Niets zo vervelend. Eerste weken met Cita waren een ramp qua eten. Wel alles lusten en af schooien maar letterlijk haar kop naast haar kom leggen van zodra je er iets in deed.
En ja 1,2kg per dag past met gemak alleen bij slechte eters niet zo bevorderlijk voor de eetlust.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 00:03

Ze heeft enorme aangeboren voeraggressie, maar eet zeer langzaam en kieskeurig. ( vorig leven vast overleden door vergif in het eten grap ik altijd )

Nu eet ze dat blik erg makkelijk op en daarna ook wel haar brokken. Blik krijgt ze om 9,12 en 16 uur. Brokken hele nacht op mijn kamer.

1x per week krijgt ze nog extra wat rijst met zelf getrokken soep met soepvlees en worst.