Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 20:56

Als ik al die katten op vreemde plekken zie liggen, ga ik me afvragen wat de mijne mankeert :') Hij ligt het liefst languit op de bank of op bed (ligt eraan waar ik op dat moment ben).

Calzone is zoooooo lief <3 Komt me meteen begroeten als ik thuis kom en wijkt dan ook niet van mijn zijde :D Hij weet ook al precies dat wanneer de wekker gaat, dat ik da opsta, want als de wekker afgaat komt hij me even extra wakker maken door kopjes te geven. Oh, en hij sliep laatst ook op mijn hoofdkussen, netjes om mijn hoofd heen gekruld :')

Helaas heeft hij een vies, ontstoken oortje wat nu dagelijks gezalfd moet worden. Hij krabt zich helemaal open aan 1 kant omdat daar precies een wratje zit, dus die wordt volgende week onder narcose verwijderd. Kunnen ze meteen het oortje goed bekijken :j Hij gedraagt zich overigens prima bij de dierenarts, dat verbaasde me echt. Ik kan hem dus ook gewoon oppakken, dat wist ik niet tot de dierenarts hem nonchalant optilde en op de weegschaal zette :o Hij tikt de 6.5 kilo aan, zonder dik te zijn. Flinke jongen <3

Afbeelding

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 21:21

Kesje schreef:
Als ik al die katten op vreemde plekken zie liggen, ga ik me afvragen wat de mijne mankeert :') Hij ligt het liefst languit op de bank of op bed (ligt eraan waar ik op dat moment ben).

Calzone is zoooooo lief <3 Komt me meteen begroeten als ik thuis kom en wijkt dan ook niet van mijn zijde :D Hij weet ook al precies dat wanneer de wekker gaat, dat ik da opsta, want als de wekker afgaat komt hij me even extra wakker maken door kopjes te geven. Oh, en hij sliep laatst ook op mijn hoofdkussen, netjes om mijn hoofd heen gekruld :')

Helaas heeft hij een vies, ontstoken oortje wat nu dagelijks gezalfd moet worden. Hij krabt zich helemaal open aan 1 kant omdat daar precies een wratje zit, dus die wordt volgende week onder narcose verwijderd. Kunnen ze meteen het oortje goed bekijken :j Hij gedraagt zich overigens prima bij de dierenarts, dat verbaasde me echt. Ik kan hem dus ook gewoon oppakken, dat wist ik niet tot de dierenarts hem nonchalant optilde en op de weegschaal zette :o Hij tikt de 6.5 kilo aan, zonder dik te zijn. Flinke jongen <3

[ [url=m/72KyVE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat is hij ontzettend knap geworden zeg! Helemaal niet meer het zielige hoopje van de foto.

Mr purrr in al zijn schattigheid:

Afbeelding

Afbeelding

IMJ

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:17

Don Calzone is volgens mij hartstikke tevreden bij je!!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 11:15

Kesje ziet er idd ook uit als een flinke jongen! Sterkte volgende week.

Mel heb ik vanochtend naar de dierenarts gebracht voor gebitsreiniging onder narcose. Ze mankeerde ook iets aan haar oog dus de dierenarts keek even waar ik nog bij was. Niets ernstigs. Opluchting!

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 11:26

@Kesje: wat fijn dat hij het zo goed doet!

@Lau: wat een schatje is het inderdaad!

Ik ben ondertussen een beetje moedeloos aan het worden. Zazu is nu 16,5 week, waarvan 4,5 week bij ons. Vanaf het begin ging hij netjes op de (Peewee)bak, maar toen hij 2 weken bij ons was begon mij met buiten de bak plassen. Dit doet hij met name buiten de woonkamer, dus in de hal, en in de 2 slaapkamers(waar onder op ons bed -O- ) Het weekend waarin dit begon, kreeg hij ook last van dunnere ontlasting wat ineens behoorlijk stonk. Hiervoor zijn we naar de DA geweest en daar is hij positief op giardia getest. Hier hebben we hem toen voor behandeld en langzaam werd zijn ontlasting steeds beter. Ook de bak heb ik in die tijd zo'n 1 tot 2 keer per week helemaal uit gesopt want ik vermoedde dat het buiten de bak plassen misschien kwam omdat hij het niet fris genoeg vond ruiken. 2 weken ging het goed, tot hij afgelopen dinsdag en vandaag toch weer buiten zijn bak geplast heeft. Zijn ontlasting is eigenlijk gewoon weer normaal, en stinkt niet dus daar kan het niet van zijn. Zijn poep word altijd meteen uit de bak gehaald en dus minimaal 1 keer per week de onderbak geleegd en helemaal uit gesopt.

Verder staat hij voor de helft of vers vlees en voor de andere helft krijgt hij Iams kitten brokjes. Hij eet en drinkt verder goed. Hij krijgt genoeg aandacht van ons en heeft heel veel energie.

Wij zijn heel gek op hem, maar dit plassen vinden we wel heel erg vervelend. Wij wonen in een gelijkvloerse appartement van +-70m en hij zit met name in de woonkamer (deels dus omdat ik niet wil dat hij op onze slaapkamers plast). Ik zat zelf er aan te denken om een 2e bak erbij te halen, en die in de keuken neer te zetten. Want zou het kunnen dat hij soms vergeet dat hij moet plassen en dan plotseling heel nodig moet en geen tijd meer heeft om naar de bak te gaan? Of zou hij echt bewust een andere plek dan zijn kattenbak zoeken omdat hij zijn bak niet fijn vind?

Hebben jullie misschien tips hoe we dit op kunnen lossen? Zou een extra bak kunnen helpen? En zal ik dan kijken naar een grotere bak of zal het formaat die we nu hebben (ecohus) gewoon voldoende zijn voor een bengaal? Of zal het toch aan de korrels liggen? Bij zijn fokker zat hij op gewoon grit, maar bij ons direct over gegaan op houtkorrels en de eerste 2 weken 0 problemen mee gehad. Hij plast ook nog gewoon op zijn bak, maar helaas dus ook af ten toe er naast.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:12

Bij ons bleek dat ze het bed in de logeerkamer als plasplaats gebruikten. Ik heb toen idd een bak bijgekocht en een van de bakken op de logeerkamer gezet. Probleem opgelost want daarna gingen ze netjes naar de bak..

Ik snap je probleem! Heel vervelend! :j

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:28

Wat voor bak heb je nu, open of dicht? Zou er als eerste poging om het op te lossen inderdaad een bak bij gaan zetten. Sommige katten plassen en poepen liever op verschillende plekken.

Don Calzone is een cutie! <3 Fijn dat het zo goed gaat.

Mr Purrr is echt liever lui dan moe hè?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:35

Ronin kreeg gisteravond in een innige omhelzing/houtgreep een flinke wasbeurt.

Afbeelding

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:38

Jis_ schreef:
Wat voor bak heb je nu, open of dicht? Zou er als eerste poging om het op te lossen inderdaad een bak bij gaan zetten. Sommige katten plassen en poepen liever op verschillende plekken.

Jup :+ hij heeft zijn dolle 5 minuten en daarna zijn 23 uur en 55 minuten slaapje :')

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 13:00

Een extra bak proberen kan geen kwaad.
Echt irritant als ze dat doen. :=

Mel is thuis. Is gelijk ergens onder gedoken en ligt te slapen. :(:)

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 13:11

Jis_ schreef:

Wij hebben nu een dichte bak. Als ik dit zo lees ga ik denk ik eerst een extra bak maar eens proberen. Hopen dat het dan is opgelost! Zouden jullie dan aanraden om gewoon hetzelfde formaat erbij te halen of voor de XL te gaan?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 14:30

@ Nanna

Maar wat nu als blijkt dat hij PeeWee niet fijn vindt?
Of doet hij alles wel direct op een schone bak?

Mijn katten gingen dus ook ineens vanalles in de tuin doen toen ik PeeWee introduceerde..blijkbaar vinden sommigen het niet lekker begraven..

Kan je er niet even een simpel tijltje met gewoon grit naast zetten? PeeWee is direct weer zo'n investering..

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 15:16

IMJ schreef:
@ Nanna

Maar wat nu als blijkt dat hij PeeWee niet fijn vindt?
Of doet hij alles wel direct op een schone bak?

Mijn katten gingen dus ook ineens vanalles in de tuin doen toen ik PeeWee introduceerde..blijkbaar vinden sommigen het niet lekker begraven..

Kan je er niet even een simpel tijltje met gewoon grit naast zetten? PeeWee is direct weer zo'n investering..

Sorry ik stuurde je net een PB. Ik zat op mijn telefoon en drukte verongelijk op PB ipv quote :P .

Als hij de houtkorrels niet fijn vind gaan we op iets anders over. Hij gaat tot dusver wel gewoon op de bak, maar soms doet hij het ergens anders.
Een extra teiltje neerzetten heb ik eerder al geprobeerd. Maar meneer gooide hem meteen om en vond al die korrels op de grond wel heel leuk speelgoed.

Ik zit nu op marktplaats ook naar een 2e handse peewee te kijken. Scheelt net wat geld.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 15:28

Begreep al niet waarom hij in pb kwam! Vond het niet heelgeheim! :D

Heb al geantwoord :+

Ik hoop dat het lukt!
PeeWee is wel een heel mooie methode!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 15:31

Hier ook een peewee staan en een omgebouwde peewee naar gewone bak. Heel soms een plasje in de peewee korrel door 1 van de 2 katten hier, maar die is er ook aan gewend geraakt als kitten al bij de fokker, had ook beide staan. De ander die er niet op gaat kende het niet.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 17:45

Hier inmiddels 2 xxl Peewee bakken staan en een xxl bak met het oude vertrouwde grit.
Beide Peewee bakken worden goed gebruikt maar er liggen ook nog enkele plasjes en drolletjes in het grit.
Als je toch voor een andere gaat kijken zou ik gelijk voor een xxl bak gaan lekker veel ruimte en dan zou ik daarin grit doen om te kijken wat zijn voorkeur heeft.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 18:03

Onze katten hebben wat nieuws ontdekt;

Afbeelding

Voorheen sprongen ze steeds op het aanrecht, ons gasfornuis staat er tegenover naast de koelkast. Ze hadden niet door dat deze net zo hoog was als het aanrecht en sprongen er dus niet op. Sinds kort hebben ze dit wel door en springen zo nu en dan ook op het gasfornuis. (Wij hebben de deur sws dicht na het koken tot deze is afgekoeld).

Inmiddels hebben ze ook door dat ze vanaf het gasfornuis op de koelkast kunnen springen, en vanaf daar dus op de magnetron :+

Wij hadden voor de magnetron wat spulletjes neergezet omdat ze daar niet bij kwamen. Die stonden daar dus tot een week geleden nog veilig. Inmiddels maar weer verplaatst naar kastjes haha

Elias93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 00:28

Wilt er iemand nog een bengaal hebben? -O-

Afbeelding

Afbeelding

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 00:38

Elias93 schreef:
Wilt er iemand nog een bengaal hebben? -O-

[ [url=m/nGIARn.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/hhM5oI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kom maat brengen <3

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 01:02

Doet ie anders nooit!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 08:25

En wat heeft ie gesloopt?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 09:14

Hier ook wat moois: Sonja kan het kattenluik open maken, als hij op slot zit :roll: . Zij gaat niet normaal door het kattenluik (met hoofd het luik open duwen), maar is eerst aan het rommelen met die poten bij het luik. Als het luik op slot is, draai je van die rondjes omhoog om het luik tegen te houden. Maar omdat zij zo met de poten rommelt, duwt ze die rondjes dus weg en is het luik open >;) . Gelukkig zit ze ‘s nachts opgesloten in de slaapkamer van dochter, want ik wil ze ‘s nachts niet op straat hebben. Dan is het lekker rustig op de normaal best drukkere weg. Dani tdekken ze de koeienstal (met muizen) aan de overkant en dat is dan wachten op een platte kat.

Nou is t geen snuggere tante gelukkig, maar het is natuurlijk een kwestie van tijd voor ze dat bewust gaat doen....

Lilo trouwens weer slechter ;( Autoimmuunziekte gaat nooit helemaal weg en nu met de weersomslag heeft hij het wel zwaarder.

Elias93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 09:37

IMJ schreef:

2 vaasjes die in de vensterbank stonden.

Nu heb ik weer een goede rede om volgende maand naar de Intratuin te gaan :o

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 10:23

Elias93 schreef:
IMJ schreef:

2 vaasjes die in de vensterbank stonden.

Nu heb ik weer een goede rede om volgende maand naar de Intratuin te gaan :o

Hier is ook al het nodige gesneuveld :+

Heb op 1 plant na dan ook geen planten in huis. Ik werk in de supermarkt en soms hebben we echt leuke plantjes in de aanbieding. Dan denk ik; leuk! En nog goedkoop ook, en dan besef ik dat ik 2 monsters thuis heb die het toch niet heel laten..

Voor mij zijn winkels als de Intratuin bijvoorbeeld ook een gevaar voor mijn portemonnee want daar hebben ze vaak ook een dieren (katten) afdeling en ik neem standaard iets mee. Snoepjes, speeltje of iets anders.. en ze hebben al zo veel :')

Moest gister naar de hornbach om houtkorrels voor de kattenbak te halen (aanrader! Prima korrels, zak van 25l voor 5 en halve euro ongeveer). Kon het weer niet laten en 2 muisjes mee genomen. Heb me goed ingehouden want ze waren maar 2 euro haha

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 10:26

Ik heb 2 cactussen staan :D
Ze knagen heel soms aan een stekel :=