Ik ben ook benieuwd, naast alle verleidingen die je niet hebt kunnen weerstaan

En idd, de reacties die je soms krijgt wanneer je iets 2ehands aanbiedt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
eclair98 schreef:Nav. dit topic ben ik gaan googlen op avonturia. WAT IS DAT? Een dierenwinkel, een dierentuin, een dierenkliniek? Hoe moet ik dát voor me zien?
Cayenne schreef:Dat gebruiken ze soms als verband, maar je kunt het ook over gladde javabomen doen zodat ze niet steeds uitglijden.
Ik heb 2 ongegepolijste javabomen waar de nageltjes niet over uitglijden, maar Avonturia doet ze tegenwoordig helaas polijsten waardoor ze spekglad worden. Nummer 3 is dus helaas wel gepolijst en daar glijdt Mango steeds vanaf. Als je dan wondertape er omheen doet kan hij er gewoon op zitten zonder dat hij zijn kippennekje breekt
ilaan schreef:eclair98 schreef:Nav. dit topic ben ik gaan googlen op avonturia. WAT IS DAT? Een dierenwinkel, een dierentuin, een dierenkliniek? Hoe moet ik dát voor me zien?
Gewoon een grote dierenwinkel eigenlijk. Al doen ze zelf graag of dat ze veel meer zijn![]()
Nou hier is het allemaal dus totaal mislukt!
Hadden de kooi even gegoogled maar via Nederlandse sites was het tientjeswerk dus..... thuisgekomen met de Montana madeira double!
[ [url=m/ehCNas.jpg]Afbeelding[/url] ]
Voor nu zit alleen het jongste koppel in de mega kooi. Want de anderen hebben jonkies en zij vind het al niets als je naar het blok kijkt, laat staan eraan zit/verplaatst. Dus die mogen even wachten met verhuizen.
Wij liepen €400 lichter de winkel uit, want ja speelgoed hoorde er wel bij
Cayenne schreef:Ik vind hem ook heel fijn! Hij staat hier momenteel leeg, maar vorig jaar heb ik er 2 koppels valken in gehad en de rest van de winter en het voorjaar heeft Halo er in gewoond. Ze verzoop er gewoon in hahaSoms was ik haar helemaal kwijt
En nu zit Mango er vaak bovenop in het zonnetje (hij staat in de serre). Hij vind het ook leuk om erin te spelen, dus soms zet ik hem even open en is het zijn speelparadijs
Ik denk dat er later deze winter wel weer wat valkjes in zitten
ilaan schreef:De kooi is echt top! De kleintjes gaan er graag in
Alleen nu het volgende probleem. Vanwege de grootte en nu 2 grote kooien in de kamer hebben we de kooi waar het blok in hangt tegen een andere muur gezet, gewoon ertegenover. Niet om een hoek of iets, nee gewoon vol in het zicht maar dan aan de ander kant.
De pop vind de weg terug naar de kooi dus mooi niet terug. We zetten het hele zooitje om en toen was het goed.
Nu zit ik dus met een mega kooi tegen een muur waar die eigenlijk niet past :’)
Hoor graag ideeen. Terugzetten in de kooi is geen optie, ze bleef terug vliegen naar de andere kant....
Edit
Dit zat ook in de goodiebag! Vet balen van die korting op de kooien, beetje jammer![]()
Maarrr voor de rest natuurlijk wel fijn
[ [url=m/g1iJYF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AY29Lb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Cayenne schreef:Dat kan alleen een vogelarts zeggen. Ik zou dus even langs gaan en meteen ontlasting laten controleren.
Lukasje, ik hoop idd van de winter weer een nestje te hebben!
Cayenne schreef:Zaten bij jullie Madeira Doubles ook van die dunne zitstokken?
Cayenne schreef:Zaten bij jullie Madeira Doubles ook van die dunne zitstokken?
Cayenne schreef:Die 4 stokjes had ik dus ook. Voor de valken vind ik ze al te dun, Maar Mango speelt ook regelmatig in die kooi en als hij er op knaagt hoor je de stokken kraken. Die zijn geen lang leven beschorten
Ik denk Mégan en Daiquiri.
Mégan: (gezoomd (ef) cinnamon opaline bont)
[ [url=m/olQpNT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Daiquiri: (bonte witmasker)
[ [url=m/RJF4fx.jpg]Afbeelding[/url] ]
en dan van het voorjaar sowieso mijn trio in de voliere en misschien ook Marabi en Dainty.
Die vogels laat ik dan tegelijkertijd broeden.
Mits alles gezond en fit blijft natuurlijk. Afgelopen lente wilde ik Marabi en Dainty ook weer laten proberen, maar vond ik Marabi niet fit genoeg.