Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kaitlyn schreef:Ik zou het ook jammer als ze losloopgebieden gaan verbieden. Doe dan de hond liever een muilkorf om zodat hij wel los kan in die gebieden, hij kan daar zo van genieten!
sneeuwpop schreef:Kaitlyn schreef:Ik zou het ook jammer als ze losloopgebieden gaan verbieden. Doe dan de hond liever een muilkorf om zodat hij wel los kan in die gebieden, hij kan daar zo van genieten!
Ik denk ook niet dat het verbod op losloopgebieden gaat oplossen.
De problemen komen vooral van aso's die het niet erg vinden den dat hun hond aan valt en mensen die ongeacht de riem de hond gewoon niet onder controle kunnen houden (en nog mensen die liever de ander de schuld geven van uitlokking (katten en kleine hondjes, staren etc)
Ik snap dat een muilkorf voor de hond ook niet prettig is. Echter zie ik nu niet echt een betere oplossing om andere mensen en dieren te beschermen.
Gister ook weer een soort van Stafford die agressief deed tegen mijn hond. Ik word er echt niet blij van om zulke keer op keer tegen te komen . Of het is al eens fout gegaan of het is wachten tot het fout gaat bij die hond...
keona schreef:Nou mensen zeggen dan ga je niet op die stukken lopen nou mooi dan kan ik dus enkel nog door dorp en dat wil ik niet want mijn honden mogen de planten van mijn buren niet kapot piesen. Bij ons zijn alle mooie wandelplekken velden losloop gebied dus beetje moeilijk om ze te vermijden. En dan nog iets mijn honden laat ik ook wel eens los maar wil niet zeggen dat ik ze met vreemde honden moet laten. Gelukkig houd hier iedereen goed rekening met elkaar en staan de meeste honden goed onder appél
sneeuwpop schreef:Kaitlyn schreef:Ik zou het ook jammer als ze losloopgebieden gaan verbieden. Doe dan de hond liever een muilkorf om zodat hij wel los kan in die gebieden, hij kan daar zo van genieten!
De problemen komen vooral van aso's die het niet erg vinden den dat hun hond aan valt en mensen die ongeacht de riem de hond gewoon niet onder controle kunnen houden (en nog mensen die liever de ander de schuld geven van uitlokking (katten en kleine hondjes, staren etc)
Ik snap dat een muilkorf voor de hond ook niet prettig is. Echter zie ik nu niet echt een betere oplossing om andere mensen en dieren te beschermen.
Gister ook weer een soort van Stafford die agressief deed tegen mijn hond. Ik word er echt niet blij van om zulke keer op keer tegen te komen . Of het is al eens fout gegaan of het is wachten tot het fout gaat bij die hond...
_Aurora_ schreef:Ik woon in een woonwijk dus daar jagen de katten niet maar al die katten lopen wel door de wijk. En met name door mensen die helemaal geen dieren hebben wordt er veel geklaagd over kattenpoep en gejank. Maargoed dat is weer een heel andere discussie.
kiwiwitje schreef:En over het tweede dikgedrukte; zo'n hond moet je dus eigenlijk melden. In ieder geval bij de gemeente. Als ze er niet op gewezen worden kunnen ze er ook weinig aan doen tot het fout gaat.
sneeuwpop schreef:kiwiwitje schreef:En over het tweede dikgedrukte; zo'n hond moet je dus eigenlijk melden. In ieder geval bij de gemeente. Als ze er niet op gewezen worden kunnen ze er ook weinig aan doen tot het fout gaat.
Hij kan uit 3 omliggende gemeenten komen en zolang ik geen naam etc heb, kan niemand er wat mee.
Als hij een muilkorf om moet, dan weet ik dat mijn hond (en ik, die er indien nodig tussen moet springen) veilig zijn.
Dus zou voor mij wel de oplossing zijn.
Want controle op muilkorf is wel wat makkelijker - foto met telefoon is ook zo gemaakt.
Al vind ik het wel sneu voor de hond, want de hond zal er wel wel onzeker van worden met zo'n muilkorf...
sneeuwpop schreef:_Aurora_ schreef:Ik woon in een woonwijk dus daar jagen de katten niet maar al die katten lopen wel door de wijk. En met name door mensen die helemaal geen dieren hebben wordt er veel geklaagd over kattenpoep en gejank. Maargoed dat is weer een heel andere discussie.
Ik heb de bordjes ook om ons terrein. Belachelijk dat het nodig is.
Maar de lijn van binnen de bebouwde kom en daarbuiten is altijd een vage overgang! Zoveel woonwijken die aan de weilanden liggen.
Daarbij is de rat ook weer een probleem aan het worden. Gemeenten doen daar niks meer aan. Onze katten pakken ook jonge ratten...
Ik vind het vergelijk met honden en katten dus niet op gaan.
In een woonwijk zou ik wsl mijn kat ook wel op eigen terrein houden, maar vooral uit veiligheid dat hij niet dood gereden kan worden etc. (En ook voor eventuele buren die er niet op zitten te wachten, dat is dan een fijne bijkomstigheid - anders zou ik eerder eerst in overleg gaan. )
_Aurora_ schreef:Wij zijn laatst voor die hond aan de flexi lijn naar de wijkagent gedaan en daar wordt simpel gezegd dat dat echt geen prioriteit heeft en ze al een hoge werkdruk hebben. Ik denk dat niet dat een wijkagent gaat zoeken naar een adres van een hond adhv een foto.
sneeuwpop schreef:kiwiwitje schreef:En over het tweede dikgedrukte; zo'n hond moet je dus eigenlijk melden. In ieder geval bij de gemeente. Als ze er niet op gewezen worden kunnen ze er ook weinig aan doen tot het fout gaat.
Hij kan uit 3 omliggende gemeenten komen en zolang ik geen naam etc heb, kan niemand er wat mee.
Als hij een muilkorf om moet, dan weet ik dat mijn hond (en ik, die er indien nodig tussen moet springen) veilig zijn.
Dus zou voor mij wel de oplossing zijn.
Want controle op muilkorf is wel wat makkelijker - foto met telefoon is ook zo gemaakt.
Al vind ik het wel sneu voor de hond, want de hond zal er wel wel onzeker van worden met zo'n muilkorf...
StonedRomy schreef:Helemaal mee eens Nikas.
Ik denk dat een overheidsspotje op de tv nog best efficiënt zou kunnen werken. En dan gewoon voor ieder ras. Want de gemiddelde Nederlander heeft echt geen gezond verstand als het op omgang met dieren aankomt.
Net nog. In de zomer heb ik het raam altijd wel open in de auto. Duikt er een hand naar binnen om mijn hond te aaien. Wat was ik blij dat het mijn akita in de auto zat en niet mijn reu. Dan kan ik wel het raam dicht houden, maar dat mag weer niet van de dierenbescherming.
StonedRomy schreef:Nee, we stonden voor een stoplicht stil. En ik snap dat ik andere mensen niet hoor lastig te vallen met mijn hobby ( honden ) maar andere mensen brengen mij ook in gevaar met hun hobby. ( Candy crush spelen tijdens het auto rijden bijvoorbeeld ).
_San87_ schreef:StonedRomy schreef:Nee, we stonden voor een stoplicht stil. En ik snap dat ik andere mensen niet hoor lastig te vallen met mijn hobby ( honden ) maar andere mensen brengen mij ook in gevaar met hun hobby. ( Candy crush spelen tijdens het auto rijden bijvoorbeeld ).
Ja, dat valt voor mij onder rijden, maar crisis de brutaliteit!!