Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTreas

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:34

Ik ben enorm chaotisch (ADD) en ik vergeet gewoon vaak op tijd vlees uit de vriezer te halen :o :D
Mijn vorige honden stonden ook op vers vlees, mijn Jack Russell was overal allergisch voor. En 1 van mijn Spanjaarden at ook niets anders als vlees. De andere at juist alles.
Maar ik ga wel wat bij de supermarkt halen. En dan kan ik even rustig bekijken wat voor merk ik ga voeren.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:38

SayaJones schreef:
Lotgering ken ik wel inderdaad, heb ik ook even gehad voor m'n katten maar die moesten het niet hebben.

Ik hoor hele wisselende verhalen over Lotgering, ben een beetje huiverig daarom.. Misschien toch eens gaan proberen.

Wat voor verhalen dan? Ik ben er alleen masr blij mee. Ze vergeten wel eens dat ik geen kraakbeen wil (zit gratis bij de gemengde krat), maar verder prima. Als er iets mis gaat met de levering, bellen ze en je krijgt een dag van te voren een mail met de bezorgdatum en het telnr van de shauffeur, zodat je kunt bellen hoe laat hoj ongeveer bij jou is. Je hoeft niet thuis te zijn, laten het voor je achter. Nee, hier alleen maar lof. De verpakkingen kleven wel eens aan elkaar. Maar ja...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:38

TinkerTreas schreef:
Ik ben enorm chaotisch (ADD) en ik vergeet gewoon vaak op tijd vlees uit de vriezer te halen :o :D
Mijn vorige honden stonden ook op vers vlees, mijn Jack Russell was overal allergisch voor. En 1 van mijn Spanjaarden at ook niets anders als vlees. De andere at juist alles.
Maar ik ga wel wat bij de supermarkt halen. En dan kan ik even rustig bekijken wat voor merk ik ga voeren.

Tinkertreas, dat telt niet hoor. Hier een volledig adhd gezin (behalve mijn man, die ook add) en hier lukt t ook. :+

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:42

Dat het vlees vaak afval en rommel bevat, lage kwaliteit enz.

Maar zoals ik al zei, wel wisselende verhalen. Sommige honden doen het er prima op.

De levering komt mij vaak ook niet uit. Ik werk 40 uur en ben meestal rond een uur of 6/7 pas thuis. Dan staat dat vlees al een beste tijd voor de deur en is al redelijk ontdooid.
Maar wellicht dat ik het toch nog eens ga proberen, zal eens een mailtje eruit gooien naar de leverancier of ze ook op andere tijdstippen of in het weekend leveren oid.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:49

Ik heb nog nooit rotzooi in het vlees gehad. En inderdaad staat t wel eens een tijd voor de deur en is het alweer wat ontdooid. Maar ik gooi t zo de vriezer weer in. Geen probleem. Het is geen mensenvlees en een hond vreet ook allerlei rotzooi (halfvergane dooie dingen) op straat. Die hebben wel een andere maag dan wij. Je noet t geen 3 dagen buiten de vriezer laten liggen, maar anders gaat t (hier in ieder geval) prima.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:20

Ik heb een extra vriezer voor hondenvoer :+ gewoon gratis van onze zweedse ''marktplaats''

Ik heb ook de routine nu, bij elke voerbeurt haal ik de volgende eruit. Karma krijgt 400 gram op een dag en is 25 kilo. Chansy krijgt 300 gram vlees en is 20 kilo.

@saya eventueel kun je een kleine vriezer buitenzetten? dan kunnen ze het daarin zetten :)

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:22

Ja daar zat ik inderdaad al aan te denken!

Alleen als Nova op 2% van haar lichaamsgewicht moet zitten met de hoeveelheid vlees, dan zou ze een kilo per dag moeten hebben, en dan loopt het ineens wel hard op :=

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:26

Ik zou gewoon kijken naar nova zelf :j een kilo is ook wel veel :+ ze werkt verder niet toch? ik bedoel mijn honden werken echt zij trekken flink wat kilo's met weightpulling :D dus die krijgen wat extra's.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:29

Ze bewaakt overdag de stal, dat vind zij persoonlijk erg zwaar werk :')

Gisteravond nadat ze ontsnapt was uit haar afgezette stukje en niet meer wist hoe ze terug moest komen naar haar slaapplek, wat resulteerde in de hele dag rondgelopen te hebben;

:+

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:32

ach gossie tis wel echt een droppie <3

ja dat waken ken ik, chansy is er ook goed in en dan moet hij daarna ook nog eens werken arme honden van ons :Y)

Inge_Zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 12:13

Wat lastig zeg als de hond niet wil eten..
En dat trekken aan de riem ook.. Was gisteravond op een theorieavond van de hondencursus en daar kwam dit probleem ook aan de orde. Ze raadden zo'n halti daar af ivm (nek)blessures en gaven de tip om een jachtriem te gebruiken en deze dan vlák achter de oren te leggen (zo strak dat hij niet naar beneden kan zakken) Zodat je hem daar kan corrigeren en meer te vertellen hebt.

Mateo is écht een fantastisch dier. Fijn met wandelen, superlief voor de kinderen en de rust zelve als we thuis zijn. Als we thuiszijn... want jeetje, die verlatingsangst is wel een ding zeg...
Proberen nu rustig op te bouwen met alleen zijn want volgende week zal hij toch écht een paar uurtjes alleen thuis moeten blijven als wij allebei aan het werk zijn. Maar hij is zó verschrikkelijk onrustig en blaft en huilt de hele boel bij elkaar. In de bench wil hij niet, ja tijdens benchtraining heel eventjes maar als ik ook maar wijs naar de deur beging hij te trillen als een rietje.. :(
Ik vind het zóóó moeilijk wat te doen! De buren vinden het nu al niet meer zo grappig... ;(

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 12:15

Nova _O- :(:)

Ik heb net wat smuldier gehaald. Ik ben benieuwd wat Marlin daarvan vindt. En ik denk dat ik ook Lotgering ga bestellen.
De vriezer is geen probleem (denk ik). Ik heb een extra vriezer in de schuur staan. Eigenlijk is die van mijn ex, maar die heeft er geen ruimte voor. Dus zolang hij hier staat gooi ik er gewoon hondenvoer in :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 15:05

Ha ha, die Nova!!
Hier gelukkig geen mutserige eter, wel eentje die ik niet alles kan voeren. Ik voer brok en 's morgens half bakje Renske heb ik geen gedoe met vriezer etc. en op internet kan je ze nog aardig geprijsd kopen. In ieder geval stukken goedkoper als in de dierenwinkel. (Koop van die extra grote dozen met heel veel bakjes erin)

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 16:45

Inge als je hem verkeerd gebruikt kan je nekblessures veroorzaken idd. Daar waarschuwen ze ook voor.
Ik had hem net binnen. Moest uitgelaten worden dus ik heb hem meteen geprobeerd.
Even op maat gemaakt en aan gedaan.
Balou Vond het nog niet zo geslaagd. In het begin wou ie m eraf halen, daarna liep ie netjes mee.
En er blafte een hond, hij versnelde om te kijken waar, zijn kop werd na mij toe 'getrokken' En ik had meteen weer zijn aandacht. We hebben maar een kort rondje gemaakt, ik wou hem even laten wennen alleen. Maar voor nu ben ik tevreden. Ben benieuwd als we een hond tegen komen.
En ik had nog een gewone halsband om waar ik hem aan vast had. Dus er staat geen constante druk op de gentle leader.
En ik zie het niet als oplossing, Maar als hulpmiddel. Hij is echt sterk, En groot. Gooit ook zijn hele lijf in de strijd om maar bij die hond te komen. Ik sta hem daardoor ook geregeld op zijn poten of ik wordt half gevloerd door hem.

Voer heb ik hier ook drama mee gehad. Meneer eet alles. Maar komt van heel veel aan de schijt. Ik heb nu een geperste brok met eend en daar doet hij het super op.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 19:14

Sannert schreef:
Inge als je hem verkeerd gebruikt kan je nekblessures veroorzaken idd. Daar waarschuwen ze ook voor.
Ik had hem net binnen. Moest uitgelaten worden dus ik heb hem meteen geprobeerd.
Even op maat gemaakt en aan gedaan.
Balou Vond het nog niet zo geslaagd. In het begin wou ie m eraf halen, daarna liep ie netjes mee.
En er blafte een hond, hij versnelde om te kijken waar, zijn kop werd na mij toe 'getrokken' En ik had meteen weer zijn aandacht. We hebben maar een kort rondje gemaakt, ik wou hem even laten wennen alleen. Maar voor nu ben ik tevreden. Ben benieuwd als we een hond tegen komen.
En ik had nog een gewone halsband om waar ik hem aan vast had. Dus er staat geen constante druk op de gentle leader.
En ik zie het niet als oplossing, Maar als hulpmiddel. Hij is echt sterk, En groot. Gooit ook zijn hele lijf in de strijd om maar bij die hond te komen. Ik sta hem daardoor ook geregeld op zijn poten of ik wordt half gevloerd door hem.

Voer heb ik hier ook drama mee gehad. Meneer eet alles. Maar komt van heel veel aan de schijt. Ik heb nu een geperste brok met eend en daar doet hij het super op.

Oh sorry, ik heb gemist dat hij zo groot is. Dan kan ik me veel beter voorstellen waarom je dit gaat proberen. Klinkt als een goede aanpak!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 21:11

Misschien herkennen jullie dit wel?

Ik heb Uma nu drie jaar en ik kon nooit echt trainen met haar. De basisdingen heb ik haar uit gewoonte geleerd, herhalen zonder druk. Dus nooit laten zien dat ik iets van haar wilde maar wel gedrag uitlokken en dat belonen.
Nu is ze zo ver dat ze ook stout durft te doen en ze piekt in haar energie. Iets dat ik niet echt gewend van haar ben :D Maar ik vind het een heel goed teken en ben heel trots op haar!
Nu wil ik wat oefeningetjes gaan doen waarbij ik toch ga proberen commando's aan beloningen te koppelen en dus wel met tonen dat ik bepaald gedrag wil ofwel meer sturen. Maar hoe begin ik dat??
Een cursus kan niet, want met vreemde mensen erbij bevriest ze.

Ik ben begonnen met hersenspellen en dat heeft heel fijn gewerkt! Maar nu moet ik beloningen gaan koppelen aan mij en mezelf als puzzel presenteren als het ware. Zit kan ze al maar bij een 'af' gaat ze dus al op slot. Het moet dus iets losser zijn dan dat. Iemand een leuk idee?

Het is geen moetje maar een probeersel en mag dus ook compleet nutteloos zijn :D

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:49

Onze hond reageert op handbeweging. Vinger omhoog (evt. met commando) is zit en vinger op de grond is af. Geleerd met clicker (of clickerwoord) en heel veel snoep.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 23:02

gr_roos schreef:
Onze hond reageert op handbeweging. Vinger omhoog (evt. met commando) is zit en vinger op de grond is af. Geleerd met clicker (of clickerwoord) en heel veel snoep.

Ja dat kan ik dus echt niet met haar doen :') Dat is echt al teveel druk. Het is een aparte, geen idee wat ze ermee uitgevreten hebben maar het zal niets goeds zijn.
Ik dacht aan misschien omdraaien en dan wachten tot ze naast me komt en dan clicken. Zoiets stoms.
Of een kleedje aanleren als plaats. Als ze stomtoevallig op het kleedje gaat staan ofzo.
En dat uitbouwen naar lichaamstaal met armbewegingen en uiteindelijk handen. Maar het begin is best lastig vind ik.

Als ik hersenspellen met haar doe gaat ze ook eerst zitten en trillen. Pas als ik afstand neem gaat ze staan en neemt ze initiatief. Dus ik denk dat mijn aanwezigheid daarin al teveel druk geeft?

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 23:12

Ik denk dat bij Uma de beste manier is om te belonen als ze het zelf aanbied? Dus koekje als ze uit zichzelf gaat liggen of naast je liggen?
Lastig zeg dat ze zo intens op druk reageert, arm dier

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 23:21

Maakt niet uit lisitano. :) het is echt een bakbeest. Het is een Duitse herder, maar inmiddels al richting de 75 cm hoog. :=

Hoe heb je haar af geprobeerd te leren ?
Je kan idd als ze uit zichzelf gaat liggen commando af geven en snoepje.
Balou gaat hier ook zitten met alleen een vinger omhoog en af met vinger omlaag. En als ik zijn eten klaar maak heb ik hem geleerd om te gaan zitten en wachten op mijn commando om te gaan eten. Dat was ook drama. :')
Ik moest rondjes draaien met die voerbak in mn handen om de brokken erin te doen en neer te kunnen zetten. :') Dit hebben we wel met 2 personen moeten aanleren. Een die balou vast hield en ander die de voerbak neerzette. Laatst was ik hem vergeten. Brokken neer gezet niet bij na gedacht en wat gaan doen in de keuken. Ik denk waarom hoor ik hem niet eten. Zat ie nog netjes te wachten tot ik wat zei. := kwijl liep hem uit zijn mond. Oeps :=

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 22:01

Marlin krijgt nu sinds gisteren smuldier. Dat gaat er prima in. En net zag zijn ontlasting er gelijk al beter uit. Niet meer zo zacht. Hoe snel je dat dan ziet, dat verbaast me.

Marlin doet het buiten ook veel beter nu. Veel minder gestresst en hij geniet er echt van als hij samen met mn dochter kan spelen. Dan loopt hij lekker los en kan hij heerlijk rennen.
Het is mooi om te zien hoe hij ons allemaal in de gaten houdt. Als hij los loopt, rent hij van mn dochter naar mn zoontje naar mij.
En als hij aan de riem loopt, wordt hij een beetje zenuwachtig als mn zoontje te ver vooruit gaat op zijn loopfiets :D <3

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 22:18

Dehele club moet bij elkaar blijven! Vond Miep vroeger ook niks, als de ‘roedel uit elkaar viel’ :D

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 09:25

Herkenbaar inderdaad. Nova houd ook graag alles bij elkaar buiten :))

Vanmiddag even richting dierenarts voor haar oogjes.
Met het oogzalfje waar vitamine A in zit, ging het best wel goed, haar oogleden werden weer mooi roze en het prutterde niet meer zo.
Nu ik gestopt ben, gaat het weer door, en ik vind de cherry eye gewoon niet mooi weggehaald.
Als je er naar kijkt, zit er een soort van gat in, het lijkt net alsof het weg is geknipt ofzo.

Iemand had de foto aan een dierenarts assistente laten zien, en die zegt dat het (nog steeds?) een cherry eye is.
Dat zou wel echt een bummer zijn. Ze is geadopteerd met de beschrijving dat die cherry eye weg is en dat het alleen nog rood is -O-

Op de foto lijkt het een beetje een bultje, maar in het echt is het meer een 'inham', dat rodere gedeelte
Afbeelding

En in het andere ooglid zit een bultje wat ik ook een beetje gek vind.
Afbeelding
Afbeelding

Op de laatste foto lijkt het inderdaad een beetje een cherry eye, maar de cherry eye die ik ken, die puilt echt uit aan de binnenkant van het ooglid. Dat doet deze niet.
Wel ligt dat oogje wat meer naar achter en ziet er kleiner uit.

Ik ga er echt van balen als het een cherry eye is...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 15:36

Cherry eye, haal je normaliter niet weg, dat Hecht je weg, door stukje van het ooglid slijmvlies weg te halen en derde ooglid daaraan vast te hechten, dit vergroeid vervolgens. In principe zit je "cherry" er dan nog wel, maar zie je hem niet meer .
Nou ze natuurlijk ook nog centenbak oogleden (ectropion, naar buiten gedraaide oogleden) waarin je alle stofjes etc. meeschept. De functie van je ooglidranden is normaliter om netjes de traanfilm over je oog te verdelen en stofjes te schuiven samen met traanvocht die dan netjes in de ooghoek net als bij ons worden afgevoerd. Mag duidelijk zijn, dat als je zo'n centenbakje hebt, die functie wel verstoord is.
Daardoor krijg je ook snel meer irritatie van het oog (rood, tranen, etc etc).

Vroeger hakten ze dus het 3e ooglid er nog wel eens uit bij en cherry eye, wat niet verstandig is omdat het 3e ooglid ook nog een functie heeft, namelijk hij produceert een groot deel (Zo niet het grootste deel ) van het traanvocht in het oog van de hond, dus als je hele membrana nictitans er uit klust haal je een groot deel van de traanvocht productie weg. Daar kan je ook heel veel problemen van krijgen, denk aan dat het oog te droog wordt daardoor sneller beschadigd en dus permanente schade op kan lopen. (zijn dan wel weer medicijnen (kunst tranen, vitamine A zalf en zelfs traanproductie verhogende medicijnen voor te geven (die zijn trouwens prijzig en werken niet altijd heel goed), maar handiger om je 3e ooglid gewoon te hebben.

Dan heb je naast Cherry eye bij zeer grote rassen (waar ze uiteraard onder valt) nog wel eens een afwijking aan het kraakbeentje dat in het derde ooglid zit, dat kan heel erg op een cherry eye lijken.
(Dat is op te lossen door het kraakbeentje te verwijderen )

Denk dat het wel de moeite waard is om haar oog keer goed na te laten kijken, wat ze er nou precies mee hebben lopen doen.

Overigens kan het ook nog zo zijn dat ze wel degelijk aan haar cherry eye is gehoplen, maar dat het op een of andere manier niet goed is gegaan en daarom het weer te voorschijn komt.

Bij Nova vind ik sowieso het onderooglid ook wel iets wat echt meespeelt en als ze wel geholpen zou moeten worden, zou ik dat zeker laten corrigeren bij het aangedane oog, is vrij simpele operatie eigenlijk.

Maar wel echt heel vervelend dat ze zeggen dat ze geholpen is en dat het probleem er nog is, meen dat ik er toen ik haar op de foto's zag toen je haar net liet zien ook al van zei, denk aan ogen.

En bovenooglid zou ik zeker laten controleren op entropion of haren die op oogbol kunnen komen als je er toch bent, maar zal DA ook wel doen gok ik zo. Op foto niet goed te zien, maar haren bij bovenooglid lijken nattig, dat raar, kan komen dat die in centebakje komen of dat ze over het oog poetsen. (sorry... ben zeikerd, maar als je toch met oog naar DA gaat zal die echt wel naar hele oog kijken)

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:01

Wow wat een kennis Sjolvir! _/-\o_
Dank daarvoor!

En nee, je bent zeker geen zeikerd, ik waardeer je post juist!

Ik wist dat ze oogproblemen kon hebben inderdaad. Zag direct ook dat het oog natuurlijk rood was en niet helemaal was zoals het zou moeten zijn en dat risico heb ik bewust genomen.
Wel ziet het er heel anders uit nu ik haar in het echt heb. Het lijkt echt gewoon of ze een inham heeft in haar ooglid alsof er iets weg is gehaald. En wellicht is haar oog door het hele gedoe ook wat minder geworden/beschadigd. Of dat ze te lang met een cherry eye heeft gelopen, geen idee.
Maar ik heb het idee ook dat ze met dat oog minder goed kan zien, ze loopt het liefst rechts van mij, dan is haar goede oog op mij gericht. De andere kant vind ze niet heel fijn lopen.

Dat een cherry eye niet weggehaald moet worden weet ik inderdaad, en de normale procedure is ook weghechten. Maar géén idee hoe ze dat in Spanje aanpakken.
Heb ook geen idee wat ze nou hebben gedaan daar met haar cherry eye maar weghechten in ieder geval niet. En anders hebben ze het flink verprutst >;)

Er moet sowieso iets gedaan worden eraan lijkt mij, want dit is niet fijn voor haar.
Toen ik op het strand was, waren haar oogjes echt drama. Prut en tranen, lijkt me niet heel fijn.
Er was weinig tot geen opwaaiend zand (zand was nattig), maar best wat wind.

Op de bovenste foto waar haar wimpers nat zijn, komt ze ook net van buiten. Misschien komt het van het tranen van de wind. Heb er eigenlijk niet op gelet of ze ook natte wimpers heeft als ze gewoon binnen ligt.
Maar inderdaad ga ik het uitgebreid navragen bij de DA.

Thanks! Ik heb alle puntjes even opgeschreven welke je hebt genoemd zodat ik deze voor kan leggen als de DA ze zelf niet noemt.