[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Anne_x

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 21:03

Ja was heel leuk!

Heel mooi stuk om te wandelen ook.

Tja beetje groot rondje. Ik en richting gaan niet samen dus ik vertrouwde volledig op Pauline :')

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 21:13

Whaha dat deed ik zelf ook, maar moet ik niet meer doen blijkbaar :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 09:52

Gisteren Daeva voor het eerst op een losloopweide gelaten. Eerst op de weide met de wat rustigere kleine honden. Maar vond ze niets aan. Hele tijd langs het hek lopen naar de weide ernaast waar een groep labs aan het ravotten waren.
Toen uiteindelijk een deel van die groep vertrok haar bij 1 lab gelaten waar ze het ravotten geweldig mee vond. Toen kwam er nog een Stafford mee toen was het feestje voor Daeva kompleet. Dat was haar maatje :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:29

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-02-19 14:36, in het totaal 2 keer bewerkt

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:32

Heb je een kleed over de bench? Misschien helpt dat?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:33

Mijn oudje doet dit ook al vanaf zijn pup tijd. Die geef ik eten en dan gaat hij weer slapen. Toen hij nog klein was deden we nog even een sanitaire stop en terug het bed in. Hij meld zich exact om 6.00, je begrijpt natuurlijk wel dat ik me zelden verslaap. :+
Laatst bijgewerkt door Jennyj01 op 28-11-16 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:33

Ja dat hebben we ook al geprobeerd.. :(

Dat is wel een voordeel haha. Ik was laatst mijn wekker vergeten, maar 'gelukkig' ging wekker.
Is het nooit over gegaan?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-02-19 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:37

balen Ash!

Deeks komt soms ook ook half 5 maar dat is even plassen en that is it.

nou is Deeks zowiezo geen uitslaper want hij is altijd wel vroeg maar dit komt ook omdat wij er doordeweeks om half 6 uit gaan en hij dan ook zijn eten krijgt.

Was dit al voordat hij in de grote bench zit? Misschien dat dat er mee te maken heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:40

Ja zijn grote bench staat er nu sinds 1,5 week denk ik. Die heb ik juist neergezet om te kijken of het niet daaraan ligt, maar ook dat helpt niet!

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:43

Ashleydk schreef:
Ja zijn grote bench staat er nu sinds 1,5 week denk ik. Die heb ik juist neergezet om te kijken of het niet daaraan ligt, maar ook dat helpt niet!

poeh lastig. ik denk dat Nero gewoon wakker is en vindt dat hij genoeg geslapen heeft. Dit heeft Deeks ook wel eens maar die gaat gelukkig niet blaffen.

helpt het niet als je hem een rund/varkens oor geeft? Dit vinden ze vaak er lekker en ze zijn wel even bezig.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:44

@ zoe: fijn dat Daeva een speelvriendje had op haar eerste losloopsessie.

@Ashleydk: zeker dat hij niet stopt en maw jij minder lang volhoudt dan hem?
Tussenstap voor een correctieband is mss een ultrasoon huisje.

Cita heeft het ook enkele keren geprobeerd, jammer en krabben aan de benchdeur om eruit gelaten te worden. Heb oordoppen genomen, 1x iets naar de bench gegooid dat lawaai maakte met een luide "foei" erbij (om duidelijk te maken dat ik het niet apreciëerde) en haar laten doen tot ze stopte en erbij ging liggen.
Geloof zelfs dat ik 1x heel ostentatief de andere honden heb meegenomen en haar heb laten zitten... Gelukkig heb ik langslapers en weten ze heel goed hoe meer lawaai ze maken, hoe langer ze moeten wachten op een begroeting of uit de bench mogen.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:46

Lucky heeft ook lang ons vroeg wakker gemaakt. En daarna wilde ze ook echt de bench niet meer in. Dat was dan rond 6 uur. Wat wij deden was haar mee naar boven nemen en haar gewoon los in de slaapkamer. Meestal sliep ze dan daar wel weer verder.

Ze is nu 6 maanden en vandaag hebben we haar pas om 9.15 uur uit de bench gehaald.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:47

Ik snap dat je er om half 7 geen zin in hebt, maar misschien is hij inderdaad gewoon wakker en wil hij spelen of iets te doen hebben?

Wij beginnen vanaf zondag met de puppypret, ik ben heel benieuwd :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:52

Ohja ook geprobeerd: Boos naar beneden stormen, schreeuwen en even tegen de bench rammen. ----> werkt ook niet.

Op een gegeven moment kunnen we het niet negeren omdat we dan zelf moeten opstaan omdat de wekker gaat :') op dagen dat we vrij zijn laten we hem gaan, maar hij blijft blaffen.

Hij kan een klein kluifje krijgen maar meer ook niet. Als ik hem iets geef wil Mexx ook en als ik dat niet doe word het daarna vechten. Zon kluifje is binnen een minuut op dus heeft ook geen zin. Plus dat ik het zie als een beloning 'goedzo jongen, ga maar lekker door mer blaffen!' :')

Zon ultrasoon huisje, wat is dat? Ik heb dus nog een hond en 3 katten, die hebben daar dan toch ook last van? Dat is niet mijn bedoeling.

Ik denk idd dat hij dan gewoon wakker is, maar waarom is het dan al die tijd goed gegaan en nu sinds een hele hoop weken niet meer.. :( En ik wil absoluut niet iedere ochtend door hem gewekt worden. Ik word nu al bang voor het feit dat ik ooit kinderen wil en die ook zo kunnen gaan huilen :')

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:58

Ashleydk schreef:
Ohja ook geprobeerd: Boos naar beneden stormen, schreeuwen en even tegen de bench rammen. ----> werkt ook niet.

Op een gegeven moment kunnen we het niet negeren omdat we dan zelf moeten opstaan omdat de wekker gaat :') op dagen dat we vrij zijn laten we hem gaan, maar hij blijft blaffen.

Hij kan een klein kluifje krijgen maar meer ook niet. Als ik hem iets geef wil Mexx ook en als ik dat niet doe word het daarna vechten. Zon kluifje is binnen een minuut op dus heeft ook geen zin. Plus dat ik het zie als een beloning 'goedzo jongen, ga maar lekker door mer blaffen!' :')

Zon ultrasoon huisje, wat is dat? Ik heb dus nog een hond en 3 katten, die hebben daar dan toch ook last van? Dat is niet mijn bedoeling.

Ik denk idd dat hij dan gewoon wakker is, maar waarom is het dan al die tijd goed gegaan en nu sinds een hele hoop weken niet meer.. :( En ik wil absoluut niet iedere ochtend door hem gewekt worden. Ik word nu al bang voor het feit dat ik ooit kinderen wil en die ook zo kunnen gaan huilen :')

Hoelaat is s'avonds zijn laatste rondje.

Ik merk bij Deeks bijvoorbeeld dat op de dinsdagavond ( puppy cursus veel van hem vraagt) op Woensdag ochtend hoor ik hem dus niet vroeg :o

Wellicht dat je heb s'avonds laat nog wat meer moet uitdagen?

Ze worden natuurlijk ouder en hebben minder slaap nodig. + als je wat meer weg bent overdag slapen ze dan natuurlijk ook weer.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:58

Gaat hij nu misschien eerder naar bed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:08

Nee, zijn laatste rondje is altijd rond 10 uur/ half 11, dat is ook niet veranderd.
Als ik hem laat op de avond nog uit daag, maak ik hem dan juist niet wakker zodat hij dan s avonds ook niet meer gaat slapen?

Ook op woensdag morgen gaat wekker Nero gewoon af :') na Puppycursus kan hij nog wel een lesje volgen, genoeg energie over. :P

Er zit ook geen verschil in de ochtende als we veel thuis zijn geweest of juist niet.

Oh en het lijkt een beetje om mij te gaan.
Als ik vroeg weg ga, ik hem weer in zijn bench doe en VL verder slaapt in bed blijft hij stil.
Maar als VL vroeg weg gaat en ik nog in bed lig is het bal!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-02-19 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:15

[quote="Ashleydk"]Nee, zijn laatste rondje is altijd rond 10 uur/ half 11, dat is ook niet veranderd.
Als ik hem laat op de avond nog uit daag, maak ik hem dan juist niet wakker zodat hij dan s avonds ook niet meer gaat slapen?

Ook op woensdag morgen gaat wekker Nero gewoon af :') na Puppycursus kan hij nog wel een lesje volgen, genoeg energie over. :P

Er zit ook geen verschil in de ochtende als we veel thuis zijn geweest of juist niet.

Oh en het lijkt een beetje om mij te gaan.
Als ik vroeg weg ga, ik Nero weer in zijn bench doe en VL verder slaapt in bed blijft hij stil.
Maar als VL vroeg weg gaat en ik nog in bed lig is het bal![/
quote]

Dit is bij mij hetzelfde :( alleen Deeks gaat 'huilen' en houd daarna wel weer op gelukkig.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:07

ivm dat 's avonds nog uitdagen: Hier kan Cita nog perfect trekspelletjes spelen (zelfs na een wandeling van +/-1u met andere vriendjes dan mijn 2 andere honden), hyper achter een voerbal rennen of overijverig liggen kluiven. Maar eenmaal ze na haar laatste plasje de bench in moet, is ze gelijk rustig en binnen de 5min in slaap.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 14:39

Ik heb geen tips. Keet doet t ook af en toe maar dat is vooral een plasje, poepen en weer terug. We zeggen dan ook niets tegen haar. Beste is zelfs oppakken zodat ze niet zelf kan lopen. Op gras zetten en weer naar binnen dragen. Alles zonder geluid. Ze heeft ook wel een tijdje vaker lopen blaffen maar dat hebben we na het plasje e.d. genegeerd. Is wel weer overgegaan en gelukkig niet iedere dag. Ze is geen langslaper helaas. Wat betreft je opmerking over kinderen: ik vind het echt lang zo erg niet om voor mijn kind eruit te moeten dan voor de hond. Bij die hond word ik echt heel chagrijnig ook al kan ze er niks aan doen maar als kind wakker wordt dan vind ik het vooral zielig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 14:57

Haha, madelief dat stelt me een beetje gerust :P

Ik heb nu een kleinere bench boven op de overloop gezet en ga kijken hoe hij het vannacht daarin doet.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 20:44

Hoe oud is Nero? Soof heeft hier ook verschrikkelijk gejankt/ geblaft maar begon al om 4 uur soms. Niks hielp totdat ze s'nachts uit de bench mocht blijven dat was bij ons de oplossing.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 20:52

Ik zou wat te kluiven geven. De andere hond heeft gewoon pech dat hij wat anders krijgt of niets. Heb giga voorraad pup knaag materiaal al in huis nu de pup nog haha. Mijn andere honden krijgen echt niet elke keer ook. Wakker is wakker en met laten piepen los je het dus niet op en met een band vind ik persoonlijk veel te ver gaan. Omdat pup wakker is wordt hij gestraft......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 21:16

Hij is nu 4,5 maand. In het begin zat hij los in huis omdat hij de bench eng vond, maar dat gaat nu super goed en omdat de sloopperiode eraan komt doen we ze nu beide in een bench. Dat ging goed, tot dus weken geleden..

Vannacht slaapt hij op de overloop, dichtbij de slaapkamer. Hopen dat hij dat goed oppikt..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-02-19 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 21:40

Maar als je ze beide in een aparte bench hebt, kan je Nero toch gewoon wat geven?