[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 13:04

Mioux schreef:
nee ik zou niet terug gaan aangezien het al in je bak zat...

Bacterien kan je niet meten in je water, kan zijn dat er toch iets in je bak zit. Ik zou 50 % zeker verversen, beter nog 75% lijkt drastisch maar schijnbaar is er iets sterks in je bak aan de gang. Zou ook even jodium vrij zee zout toevoegen, zout is nooit mis in je bak en kan soms bacterie ook een schop geven.

OK, bak is voor meer als 50 procent ververst. Mijn 2 panda's zijn er nog en zien er super uit. Wel 2 dode neons. Neons en platys zien er slecht uit. Samengeknepen en kapotte vinnen, vlekkerig over hun lijfjes. De ene algemener waarvan ik de naam niet weet is ook niet anders als anders. Slakken doen het goed.

Hoe kom ik aan jodiumvrij zeezout. Ik heb hier wel Himalaya zout?

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 13:14

Misschien even kijken op APO? Hebben ze best veel van zout water dingetjes enz volgensmij!

Mijn aquarium begint helder te worden! *\o/*

Mioux

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 13:18

Jodium vrij zee zout heeft elke winkel bijna wel :) Via internet ook wel te bestellen.

Hier nog steeds tevreden over mijn pomp, heerlijk stil me water is mooi helder en sommige visjes vinden de sterkere stroming ook wel erg leuk om tegen te zwemmen :) (valt mee hoor ze kunnen prima rustig de bak door zwemmen zonder weggeblazen te worden).

Echter wel nu met een nieuw probleem...niet vis gericht. Ik ben deze week weer tandarts geweest om een ontsteking in mijn kaak te verwijderen. Erge stank, pijn en alles wat erbij komt maar kon gelukkig terecht. Nu twijfel ik erg om met de tandarts te overleggen om boven toch een protese te nemen aangezien ik vaste klant ben bij de tandarts, en dat zo'n 5 keer in t jaar..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 14:17

Pff.. even tijd om te bokken.. :D

Vanmorgen de black molly mannen gevangen en in de mannenbak gezet; de ancistrus man moet ik even wat meer tijd voor nemen.. :o
En de oranje-witte zwaarddragers zijn naar mijn buurvrouw.
Verder water ververst (bodem schoon gezogen), filter schoon gemaakt etc etc..

Wat betreft mijn kat.. ik denk dat we deze maandag of dinsdag in moeten laten slapen..
Ondanks zijn medicijnen (mirtazapine, omeprazol en metacam) gaat hij steeds slechter eten.. loopt 10x naar zijn voerbak, maar eet niks.. wat voor voer ik er ook in doe..
En heel eerlijk.. aangezien hij ongeneeslijk ziek is, houdt het een keer op.. ;(
Hij heeft gelukkig net wél ( _/-\o_ ) een vleesstaafje op van vitacraft.. maar das alles wat erin ging..

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 16:04

Wat een rot nieuws net kerst zo.. Niet om stom te klinken maar wie huisdieren heeft moet ook afscheid kunnen nemen. Het is jou keus wat ermee gedaan word. Doe wat jij denk dat het beste is voor hem, hij kan het namelijk niet zelf zeggen! Heel veel sterkte vanuit hier in ieder geval!

Ik heb net mijn regenboogvisje en danio over gezet.. Jeejtje wat waren die moeilijk te vangen maar het loont zich af, ze zwemmen nu al 2 hyper actieve XTC vissen door mijn bak en als ze konden praten denk ik dat ze PLAAAATS PLAAAAATS WE HEBBEN PLAAAATS schreeuwen :')

Afbeelding

Afbeelding
Zie ze zwemmen :')
Afbeelding

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 16:21

Ik heb een advertentie staan voor een120 aquarium.
Krijg ik net een mail
Aquarium van 2 meter, 3 of 4 eheim pompen, verlichting alles erop en eraan
Voor 150 euro.

Godver!! Waarom heb ik nou geen plaats??!!

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 16:48

Ohh, ja dat is balen.

Ik denk dat ik witte stip heb in het aquarium. Net zout erin gedaan en temp wat omhoog gedaan. Helaas geen winkel meer open om medicijnen te halen hier. Net weer een neon dood. Hopelijk overleefd de rest het wel, maar ben er bang voor.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 17:24

@wreckh, geen bokker die in de buurt woont. Of een advertentie op marktplaats doen zodat je voor deze 2 dagen wel een paar druppels aan medicijnen hebt?
Zou zuur zijn als zeer veel eraan gaat

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 19:50

Waar woon je ergens dan ?

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 20:24

Hopelijk heeft iedereen de dagen een beetje overleefd. {:)

Alles snel een beetje door gelezen. Beterschap en sterke met de te nemen beslissingen :(

Hier verder geen aquarium nieuws. Najaah discussen hebben weer eitjes maar dat is inmiddels geen nieuws meer haha :')

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 20:27

Ik woon in de buurt van Emmen.

Kennis heeft ook een aquarium, zal die is vragen en een oproepje op Facebook is ook een goed idee.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 20:28

Ah nee dat is niet in de buurt anders had ik nog medicatie liggen

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 20:30

Ik ben rond 10 uur vanavond in de buurt van lathen(dl)

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 20:38

Kan helaas miet echt op pad om iets op te halen ivm de kids. Maar 5/10 minuutjes moet lukken.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 20:43

Ahh das minder :-(

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 23:11

Heeft een van jullie wel eens last van geluid dat je aquarium maakt? Bij mij maakt de deksel soms echt een rotherrie. Soms helpt dan gewicht erop leggen, hem een millimeter verschuiven of het voerklepje even anders leggen. Maar regelmatig helpt er helemaal niks. Heeft 1 van jullie misschien een idee om dit op te lossen? Hij staat namelijk op mijn slaapkamer dus is 's nachts erg storend. Het is het deksel dat trilt, als ik het hele deksel eraf til is 'ie stil...

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 23:22

[***] schreef:
Heeft een van jullie wel eens last van geluid dat je aquarium maakt? Bij mij maakt de deksel soms echt een rotherrie. Soms helpt dan gewicht erop leggen, hem een millimeter verschuiven of het voerklepje even anders leggen. Maar regelmatig helpt er helemaal niks. Heeft 1 van jullie misschien een idee om dit op te lossen? Hij staat namelijk op mijn slaapkamer dus is 's nachts erg storend. Het is het deksel dat trilt, als ik het hele deksel eraf til is 'ie stil...

dan is het waarschijnlijk de pomp die trilt dat heb ik namelijk ook :+ , ik ben er aan gewend maar dat van mij is een laag trillend geluid, het kan helpen om de kabels van je pomp op een bepaalde manier neer te leggen waardoor het minder geluid maakt, of even je pomp onder water uit elkaar halen
( boven water komt er lucht in )

voor de rest moet je er aan wennen als het niet beter word :+ anders een andere pomp aanschaffen

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 23:26

Aidenn schreef:
[***] schreef:

dan is het waarschijnlijk de pomp die trilt dat heb ik namelijk ook :+ , ik ben er aan gewend maar dat van mij is een laag trillend geluid, het kan helpen om de kabels van je pomp op een bepaalde manier neer te leggen waardoor het minder geluid maakt, of even je pomp onder water uit elkaar halen
( boven water komt er lucht in )

voor de rest moet je er aan wennen als het niet beter word :+ anders een andere pomp aanschaffen

Een laag trillend geluid zou ik ook nog wel aan kunnen wennen, constante geluiden heb ik idd geen moeite mee. Vond een klok meestal ook niet erg. Maar het verandert steeds van frequentie en volume :\ misschien dat ik het deksel er 's nachts maar af moet leggen. Maar dat gaat niet als ik er nog een betta in wil :(

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 23:31

@[***]
dat is inderdaad vervelend. hoe oud is de pomp? soms gaan ze veel lawaai maken naar een paar jaar, anders je pomp even uitlaten ( ongeveer 1 dag ) wel eerst al de smurrie uit de pomp verzamelen en die in je aquarium doen of in een bakje met je eigen aquarium water . of de pomp heel goed uitspoelen ( het liefste uit elkaar halen , wel onder water anders komt er weer lucht bij en daar wordt een pomp niet blij van :Y) )

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 23:31

Na 4 weken heeft ie m dan echt gespot.. :')

Afbeelding

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 10:16

Trillende deksel komt idd door de pomp. Heb je snoeren of buizen die tegen je deksel aan komen? Anders misschien gewoon iets zwaars op het aquarium zetten, deed ik ook toen ik nog een binnenfilter had die dat ook deed. :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 10:34

Ik had dat ook met mijn vorige pomp! Heb nu een nieuwe en heb hem nog geen een keer gehoord. Bij ons staat hij in de woonkamer op de kast en het geluid was echt heel storend. Hoorde je af en toe gewoon boven de tv uit. Heb precies dezelfde dingen gedaan om hem weer stil te krijgen. Tot mn pomp bijna niks meer deed.. Heb een nieuwe gehad van mijn ouders en nu gewoon geen geluid op het geluid van stromend water na.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 11:25

De enige herrie die ik hoor is mijn luchtpomp... :x
Zal eens kijken of ik em opgeknoopt kan krijgen... dan is het geluid weg..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 14:10

Wat vinden jullie van deze ? :d

Afbeelding

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 14:40

Super gaaf <3
Ik ga straks naar Frits Kuiper :) 10% korting vandaag :D