Mag ik me hier ook melden? Ik ga 30 mei samen met mijn vriend onze eerste kitten ophalen! Jill Nova Brits langhaar Nu 11 weken als we der ophalen 12,5 week oud!
ik kijk nergens meer van op sinds ik een golden rosetted Brit voorbij zag komen die met 11 maanden nog zo'n €800,- moest kosten. Bleek overigens een kruising met Bengaal te zijn, gemaakt om de golden rosetted in de Brit te krijgen/verbeteren.
denk dat dat een vrij normale prijs is, mits er een stamboom bij zit. Ikzelf heb het niet over voor een kruising oid, maar voor een goed gefokte raskat uit uitgebreid geteste ouders ga ik tot max €1000,-.
Yom
Geplaatst: 19-05-15 06:54
Ja een Savannah heeft die prijs wel en zeker als je een F3 hebt (F1 is een nestje waarvan de ouders of een vd ouders een echte savannah kat is. F3 is dus 2 generaties later)
Dan nog snap ik het niet. Ze hadden een paar weken geleden een F2 nest voor 1250 staan.. Maakt ook niet uit, ze zullen het er wel voor krijgen. Maar ik zou het nooit betalen. Zelfs m'n paard is dat bedrag niet waard Voor een hond/kat met stamboom is mijn max toch wel €800. Maar we hebben tot nu toe thuis alleen maar afdankertjes gehad, dus ik ben het ook niet gewend om zoveel geld te moeten betalen.
Yom
Geplaatst: 19-05-15 12:18
ja het is denk ik maar net wat de gek er voor geeft en ik vrees dat dat leken zijn die zoiets apart vinden en geen idee vd belachelijke prijs hebben
En dan was dit nog de prijs voor kittens zonder fokrecht. Met fokrecht was de prijs alleen op aanvraag te verkrijgen. Zul je nog wel een duizend extra voor betalen gok ik.
maria1991
Geplaatst: 19-05-15 12:56
Wat een geld inderdaad voor die raskatten. En dan zijn sommige niet eens een ras omdat er helemaal geen stamboom bij zit, dan heeft het enkel de uiterlijke kenmerken van een bepaald ras.
Wat een schatje Winnie! Zo lekker pluizig
Ginootje, wauw wat een knap bekkie zeg.
Paulaa wat super fijn dat het zo goed gaat zeg. Hopelijk krijgt mijn kitten ook zo n band met mijn oudje. Zou ik echt geweldig vinden. Hoe heb je het eerste contact georganiseerd? Ik heb helaas een nare ervaring gehad, waardoor een van mijn katten het huis na twee weken weer heeft moeten verlaten omdat het koppelen niet ging. Daarom ga ik nu weer een kitten proberen, die andere was al een jaar oud en naar andere katten dus vals als de neten.
Wij zijn gisteren weer bij ons hummeltje wezen kijken.
Dat is de grote vraag Alyel . Mama was gekocht binnenkat en niet drachtig. Nieuwe eigenaren waren dus niet zo happy toen er na drie weken toch kittens naast lagen. Daar binnen liepen verder enkel langharigen. Maar de tijd zal het uitwijzen of ze langharig worden! wat denken jullie?
Ik denk dat die niet langharig word... Ik hoorde dat het vaak korthaar word uit zo'n combinatie. Sammie heeft ook lang haar vader en korthaar moeder en was toen die klein was echt een bolliewollie. Nu is hij vooral langharig bij staart en buik, de rest lijkt kort maar is iets langer dan normaal. Maar niet zo lang zoals ik had gehoopt haha.
lindatje
Geplaatst: 19-05-15 21:30
Wat een schatje Ginootje! Als mijn vriend en ik niet allergisch waren geweest hadden we ook naar een Brit gekeken
Mooie kleur heeft je kitten winnie03 Wachten duurt inderdaad lang
Hairy Harry, heerlijke naam!
Wij waren van plan na ongeveer een jaartje een tweede kat te nemen, maar zondag zijn we op 'kraamvisite' geweest en begin juli komt er nog een kitten bij ons wonen Iets sneller dan verwacht dus, maar ontzettend welkom
Yom
Geplaatst: 19-05-15 21:33
aaaahhhh wat een scheetje
winnie03
Geplaatst: 19-05-15 21:50
Oooch wat een bolletje wol Wat is het er voor een Lindatje?
Celinee_
Geplaatst: 19-05-15 21:54
Heerlijk dat kleine spul
lindatje
Geplaatst: 19-05-15 22:23
Lief hè Het is een Siberische kat
bowena_84
Geplaatst: 19-05-15 23:18
Mag ik mee kletsen?
Ik heb al heel lang de wens om ooit een half/langhaar katje in huis te hebben. Het een en ander is voorgevallen waardoor die wens eigenlijk weer in duigen is gevallen. En toen is er weer iets voorgevallen (o.a. een heel lief vriendje ) waardoor hij vandaag toch is uitgekomen
Mag ik jullie voorstellen aan Lydia
Lydia is een dametje van, ze vermoeden, februari. Ik zeg vermoeden omdat Lydia in Egypte verblijft. Sommige gegevens zijn nog wat vaag. Wel is bekend dat ze als baby van 7 weken moederziel alleen van de weg is geplukt
Ik ga Lydia adopteren wat inhoud dat de stichting eigenaar blijft. Ikzelf ben enorm fan van adopteren. Mijn twee huidige poeze-meiden zijn ook geadopteerd. Zo word er dus geregeld dat Lydia hierheen gevlogen word. Egypte voert strenge uitvoer regels wat inhoud dat Lydia volledig geënt, gechipt, ontwormd/ontvlooid, getest (met bijbehorende gezondheidsverklaring) en geholpen is als ze naar Nederland komt.
Ik ben me er overigens heel goed van bewust dat er in nederland ook voldoende weesjes rondlopen, maar dit meisje kwam op mijn pad en het was liefde op het eerste gezicht!
Maar goed, als alles goed gaat is het eind juli zover en mag ik dit mooie dametje van het vliegveld halen! Ben al een leuke aftel-app aan het zoeken De bemiddelaar gaat mij op de hoogte houden en hopelijk ook snel nieuwe foto's sturen. Ik krijg binnenkort zelfs een heus huisbezoek