Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Re: Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 15:20

Klinkt alsof Roque het soms aardig benauwd heeft.
Ik zou het even in de gaten houden en als je het niet vertrouwd contact opnemen met de dierenarts.
Met wat mazzel is 'ie er na een steroïdenspuit vanaf en met wat pech moet 'ie verder onderzocht.
Heb hier een kat met astma en hooikoorts, die ook niest en benauwd is geregeld, gelukkig werkt ong 2x per jaar een spuit anabole steroïden afdoende.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 15:35

Tilmar schreef:
Splash, ik hoop voor je dat het bij een vieze natte drol blijft!

Dat hoop ik ook :D heb er nu al een knoop van in mn maag....

Fijn dat Gwynn al een stuk minder niest. Hopelijk is ze er snel helemaal vanaf.

Bb, fijn dat hij het vandaag nog niet gedaan heeft dan.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 00:21

Heerlijk, een kruik bij mijn voeten en eentje tegen mij aan, en ze leven ook nog :')

Als de wind vanuit het zuiden if oosten komt is het soms echt koud in huis, nu dus ook. Mannen hebben het ook koud, al denk ik nu niet meer want het Is behoorlijk warm aan het worden onder de dekens.

Slaap lekker allemaal!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 19:21

BB, hoe is het met Roque vandaag?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 01:01

Afbeelding
:')

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 10:33

Haha, die blijft grappig :D

Gaia, heb over je gedroomd! Was katten knuffelen bij je en Tijger van Tilmar Was daar? En je Had precies dezelfde hond als die van mij. :+

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 13:56

Hihi, grappig! Je bent vast benieuwd naar onze Devons :+ Hond hebben we niet :P Zou wel willen, maar dan vind ik dat ik meer thuis moet zijn.
Hoe is het nu met de ontlasting van Knox?

Hihi, Tigress, hij is idd grappig!
Verder nog wat zieke katjes. Het is er echt de tijd voor, zowel voor mens als dier :brr:
Bij ons kuchte Sjors ook een paar keer. Maar was al snel weer over. Yaro heeft toen hij net bij ons was longontsteking gehad, die heeft daardoor regelmatig een kuchje. Ben al verschillende keren naar de da geweest, maar er is steeds niets bijzonders te horen. Volgens de da hoef ik me er niet druk over te maken, in zijn geval ;) Tenzij het erger wordt natuurlijk. Ik hou niet van kuchende dieren. Bij paardlief schiet ik ook altijd een beetje in de stress. Zij is ook een keer zo vreselijk verkouden geweest, werd een flinke da rekening en het duurde me veel te lang...

Heb verder een beetje in de meeleesstand gezeten. Veel gewerkt de afgelopen dagen, dan nog paard, huishouden en bij een vriendin geholpen met klussen in huis. Blijft weinig tijd over ;)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 15:10

Mijn hond Is nog bij mijn moeder, vond het niet eerlijk om hem mee te nemen toen ik op mezelf ging. Mis hem wel maar zou op dit moment geen hond willen. Later als ik groot ben en op de Veluwe woon wel ;)

Ontlasting is nog niet top, geef nu weer probiotica bij. Alles bij elkaar toch teveel geweest voor zijn darmpjes waarschijnlijk.

Met niezen en hoesten ben ik heel voorzichtig, een gezonde kat niest afentoe een keer net als wij, maar hoesten zeker niet.

Vanmorgen ff snel de banjers in bad gedaan ze waren echt zwart. Castratie wondjes zijn ook zo goed als genezen. En Knox lijkt rustiger te worden zonder zijn hormoontjes...

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 12:59

:wave:

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 13:01

:wave: Hoe gaat?

Wij gaan dit weekeind sushi badderen, één keer eerder geprobeerd toen was hij niet bepaald dol enthousiast en mijn wederhelft liet hem meteen los :+ ..

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 13:16

Ja, stil hier!

Hoe is het met de drolletjes Splash?

Ha, ha, Sushi in bad, ben benieuwd.

Hier alles goed! Gwynn is gestopt met niezen gelukkig. Ze vond mij even niet meer zo leuk na die ab.. Nu niest Tijger een beetje, maar ik wacht nog even met hem op de ab te zetten (had genoeg meegekregen van de dierenarts).

Ik ben begonnen met clickertraining!! Lachen joh. Mijn dochter kan dat heel goed met haar mini-pony dus ik bestook haar met vragen :D
Eigenlijk dacht ik dat Tijger het beste zou zijn omdat die altijd met eten bezig is. Maar die is echt geobsedeerd door het lekkers. Hij kijkt de hele tijd daarnaartoe. Gwynn kijkt naar de clicker!
Hoop plannen! Nu ben ik aan het leren dat ze met hun neus een blokje aanraken. Volgende is een langwerpig blokje omgooien. Ze vinden het echt geweldig! Zo grappig.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 13:18

Wat grappig Tilmar, ik dacht dat dat alleen bij honden/paarden kon: waarom niet met een kat :=. Wat is je ultieme clicker training doel? -t zou handig zijn als ze uiteindelijk voor je kunnen koken/wassen en de krant halen ;).
Gelukkig gaat het beter met Gwyn!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 13:22

Kristie, leuke uitdaging Sushi in bad. Hopelijk gaat het dit keer beter dan de vorige keer. En anders kan je nog kokosolie proberen, ruikt hij ook meteen lekker Kokos Sushi :))

Tilmar, leuk zeg clicker training, ze zijn er natuurlijk ook slim genoeg voor. Lijkt me leuk wat je ze allemaal kan leren, straks heb je 2 circus devons. Fijn dat Gwynn niet meer niest, hier zijn ze ook nooit zo dankbaar na gepest met medicijnen maar dat draait snel weer bij, en Tijger idd even aankijken.

Ik heb Gwynn en Tijger laten zien aan een collega van mij, we werken direct samen maar ik zie en spreek hem verder nooit want hij doet de aansturing vanaf het regiecentrum. Blijkt dat hij 2 devons heeft, te grappig, een red point en een blue point. Hij zei; ik wil altijd nog een hele witte er bij maar die zijn zo moeilijk te krijgen hier in NL. Dus heb even foto's van Gwynn laten zien en hij was er helemaal weg van.

Grappig om zo'n gesprek met een man te voeren, hij is er ook helemaal weg van :D

Drolletjes gaat goed, niet zo goed als dat het was met de overschakeling naar carocroc. De ene keer wat steviger dan de andere keer, snap er niet zoveel van. Als die 15kg carocroc op is toch maar gaan switchen naar Orijen. oliebol happens, of misschien wordt het nog beter...... :+

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 13:23

Kristie schreef:
Wat is je ultieme clicker training doel? -t zou handig zijn als ze uiteindelijk voor je kunnen koken/wassen en de krant halen ;).

Als je Gwynn en Tijger zover krijgt om te wassen of te koken dan breng ik ze even langs bij je voor wat training :')

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 13:33

Ah, er is weer leven :P
Sushi wordt lekker gewassen, succes!
Clickertraining is leuk! Ik heb vorig jaar een cursus gedaan, clickertraining bij katten. Was erg leuk! We hebben toen geoefend met katten in een asiel. Die vonden die extra aandacht geweldig! Daarna thuis met Yaro aan de slag. Hij is ontzettend slim en vond het erg leuk. Helaas heb ik het nooit echt doorgezet. Heb wel regelmatig bedacht om het weer op te pakken, maar het komt er steeds niet van :o
Splash, leuk gesprek gehad over Devons. Ik kwam er een tijdje geleden ook achter dat een oud collega ook 2 Devons had. Als we elkaar nu tegen komen gaat het altijd even over de katten ;)
Hihi, en alle katten in het topic straks bij Tilmar langs om te leren wassen en koken *\o/*

Hier was het vanmorgen stapelen op de verwarming :brr:
Afbeelding

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 13:36

Ha, ha, rustig aan he? Zulke woeste plannen heb ik nou ook weer niet. En ik ben er aan begonnen omdat ik het leuk vind en de katten ook wat te doen hebben.
Heb zelfs een boek: Clickertraining for clever cats
Hoop gewoon dat ik ze dingen kan leren als ergens op en af springen en misschien plat liggen ofzo. En Gwynn wil ik op commando leren miauwen. Dat kan ze al een beetje namelijk.
Bij mijn dochter heb ik gezien dat het begin het moeilijkste is, als ze het principe doorhebben dan kan je nieuwe dingen makkelijker leren.

Wat grappig dat je een collega hebt met Devons Splash! Laatst facebookte een viendin mij ook al, die had iemand op bezoek die ook devons had gefokt en die wilde alles weten van die van mij.

Het is echt puur toeval dat wij een witte hebben! Ik vind het zelf heel erg mooi, maar sommige mensen vinden haar eng. Het is gewoon ons schaapje :D

Overigens hebben Sphyxen en Devons toch een hoop gemeen hoor, want ik zag een Sphynx met haar op Marktplaats en dat is exact een Devon. Grappig!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 13:37

Haha Gaia wat een schattige foto!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 13:45

Stapeluuuh... Super lief :+:

Ben benieuwd naar de Devons, ik heb op pinterest een tijd geleden al wat fotos van rode devons gepint, ze hebben inderdaad wel iets wat overeenkomt. Volgens mij qua karakter zijn ze ook wel hetzelfde.

Hier is Knox echt rustiger en aanhankelijker geworden na zijn castratie, het is nu echt zon heerlijk lief zoet mannetje <3 Grote knuffel is het. Wax is nog steeds een mama's kindje daar merk ik geen verandering bij. En tussen de heren zelf gaat het ook wat rustiger, Knox had Wax afentoe echt hard te pakken en dat zakt gelukkig ook af.

Ik ga mijn bed weer in, ben niet zo lekker. De mannen zullen zo ook wel weer mee verhuizen, dat is wel gezellig. Eerst moet ik mijn bed even stofzuigen aangezien Texas vanmorgen met 10kg modder aan zijn poten vrolijk het bed in kwam. Nog een reden meer om geen buitenkat meer te nemen!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 13:47

Haha t is wel gezellig dat ze je zo achtervolgen! Beterschap Splash!

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 13:51

Tilmar, wat leuk! Zelfs een boek! Ga ik ook eens naar kijken.
En bij Splash zijn de mannen rustiger geworden na hun castratie. Hier merkte ik dat ook wel wat. Nu is Rex sowieso wel de rustige van het stel. Yaro is rond zijn 2de verjaardag wat rustiger geworden. Sjors is nog echt een terrorpoesje. Altijd in beweging, dollen, stoeien, rennen, spelen. De knullen worden er wel eens moe van. }:)
Splash, beterschap :(:) , lekker rustig aan met je katjes in bed. Heerlijk!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 14:10

Tnx, Knox kwam even kijken maar Is toch weer naar beneden gegaan.

Zo lag Wax er net bij, hij heeft zo'n lief bekkie;
Afbeelding

En dit Was Wax vanmorgen ;
Afbeelding

<3

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 14:13

wat een geweldige foto's komen er voor bij! <3

Ik mag straks weer na 2 weken niet geweest te zijn, Vega knuffelen!!!! Nog 15 nachtjes....:)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 14:19

Hier ook alles goed. Roque is vanmorgen weer lekker
in bad geweest. Oren en nagels gedaaan en zijn deken en
kruikzak :+ gewassen. Ik weet nu bijna zeker dat hij niet benauwd is.
Hij vreet gewoon te snel en dan blijft er wat in zn strot hangen. Hij was
ook veel kleiner dan zijn broertje. Hij groeit echt als kool hij kan eten niet normaal!

Lieve fotos!

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 14:25

Wat een heerlijke rimpelbekkies :+:
LoesLucky weer lekker Vega knuffelen. Nog 15 nachtjes, dat gaat al snel!
En Roque eet en groeit als kool!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 16:07

Kijk BB dat Is super goed nieuws :D lekker genieten!

Oortjes en nageltjes ga ik ook zo maar even doen. Bad mogen ze wel weer hebben ze zijn echt zwart maar over een paar weken weer ;) en die kokosolie ga ik nog proberen.