Wie heeft een Maine Coon?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 23:07

Jeetje Pepperrr, wat naar van Finn! Ik zou als ik jullie was ook eens kijken of je niet beter naar een andere dierenarts kan gaan met hem, dit vind ik wel heel vaag hoor. Het is natuurlijk niet normaal dat hij zonder pijnstilling zich niet goed voelt. En pijnstilling op zich is ook een aanslag op een poezenlichaam, dat wil je het liefst zo kort mogelijk gebruiken. Ik weet even niet zo waar je woont, maar jullie kunnen ook contact opnemen met Utrecht, dat is niet alleen voor paarden een goede kliniek, maar ook voor huisdieren. Zij kunnen misschien wel goede conclusies trekken uit de uitslagen die jullie nu hebben gehad van je plaatselijke dierenarts.
Ik wil jullie wel veel sterkte wensen en ik hoop dat er voor Finn een goede oplossing komt en dat jullie nog lang van hem kunnen genieten!

Pepperrr

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 10:17

Bedankt voor de lieve reacties!

We laten hem binnenkort nog eens onderzoeken door dezelfde DA. Als er dan nog niks uit komt ga ik inderdaad wel aan mijn moeder voorstellen om ook nog door een andere DA te laten onderzoeken.
Ik hoop zo dat het goedkomt met mijn lieve schat ;(

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 16:52

Ik hoop dat het in orde komt!

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 17:32

Dankjewel! Ik hoop het ook heel erg!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 07:24

Gisteren met de 2 poezels naar de trimmer geweest. Kwam er veel haar vanaf? Ja! Er kwam zoveel haar vanaf dat je er nog een Maine coon van kon maken :D
Ook grappig hoe ze erop reageerde. Normaal gesproken heeft newton een hekel aan kammen en die was nu heel lief. Volt die normaal er uitgebreid voor gaat liggen vond het maar helemaal niks.
Over 4 maanden hebben we een nieuwe afspraak.

Haar van 2 katten, alleen het kammen. Zit ook nog haar in de 'stofzuiger'

Afbeelding

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 07:40

Zo, daar kun je echt nog een hele mc van maken zeg!! Onze mc's rennen hard weg zodra ze het kammetje maar zien. Nou hebben we wel het voordeel dat ze hun vacht zelf netjes bijhouden :D Al hoewel, van Benjamin weten we het nog niet heel zeker hoe hij het gaat doen, die zit nog lekker in zijn 'korte' kittenvacht <3

Nou, even een update van Finn. Het gaat nog steeds niet goed met hem. Hij heeft er gelukkig wel dagen bij zitten dat hij wel goed eet, drinkt, vrolijk is en speelt. Maar helaas ook veel dagen dat hij de hele dag depri in zijn hokje zit, bij elk klein geluidje achter de bank springt. Hij staat nog steeds op de pijnstiller. We zijn van 5,5 cc verhoogd naar 6 cc (novacam 0,5 mg), maar we zien niet echt verschil helaas. Binnenkort weer onderzoek bij DA. Ondertussen denken we voornamelijk aan suikerziekte of stress. Aangezien hij dagen heeft dat hij helemaal niks een en drinkt, terwijl hij de andere dag de hele drinkbak leeg slurpt en maar blijft zeuren om eten. Dat verklaart ook zijn ietsiepietsie verhoogde bloedsuikerspiegel. Maar die zelfde symptomen komen ook voor bij stress... Hopelijk komt er een duidelijker beeld uit.
Als er weer niks uit de test komt denken we echt dat het stress is. Dan gaan we kijken of we een kamertje kunnen maken helemaal voor hem alleen waar we een kattenbak hebben staan, waar hij kan eten en drinken en slaap- en speelfaciliteiten. Als dat nog niet werkt, heeft mijn moeder al een aantal adresjes van wat oudere mensen verzameld. Zonder kinderen, honden of andere drukke 'wezens' of omgeving. Komende tijd gaan we bij een aantal plekken kijken of dat mogelijk een geschikte plek voor onze lieve schat zou kunnen zijn. Hierbij nog een lekker relaxte foto van hem <3

Afbeelding

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 10:33

Wij hebben een Maine Voon :)
Een poes van nu 15 jaar.
Afbeelding
Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:09

Zo, daar kan je een kindertruitje van breien.

Wat naar toch Pepper, hoop dat er snel een oorzaak te vinden is en te verhelpen. Sterkte

Wat een mooierd Rivjenn, 15 jaar dat is heel wat. Hoop dat Horus dat ook mag gaan halen.

Horus is een week geleden gesteriliseerd, heel goed gegaan en eigenlijk weer zo goed als de oude.

Ze is nu 7 maanden.
Afbeelding

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 20:51

Wat een plaatje Jis_! Weet je wat ze nu weegt?

Ze lijkt echt sprekend op onze maine coon op die leeftijd. Mooie zwarte eyeliner <3

Dit was onze coone op 6 maanden

Afbeelding

Ben benieuwd hoe ze uitzwaart.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 22:00

Dank je winnie, lijken best wel op elkaar ja, wat leuk. :)

Is een maand geleden dat ik haar gewogen heb, toen was ze met 6 maanden 3.2 kilo. Is gemiddeld denk ik.
Ze was niet de zwaarste uit het nest.

Hoe oud is jouw Coon nu?

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 22:08

Oooh maar daar komt geheid nog wat bij! Onze poes is nu 7.2 kilo en die is nadat ze een jaar werd echt nog behoorlijk gegroeid. Ze is nu bijna anderhalf :)

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 22:55

Wauw prachtig! Flinke dame. :D

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 23:59

We hebben ze gisteren toevallig gewogen. Newton weegt nu 7.5 kilo schoon aan de haak en Volt weegt een nette 5.4 kilo!

Wat een knappe foto's en wat lijken ze toch allemaal veel op elkaar.

Zo lagen ze laatst samen <3
Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 11:04

Grote jongens! :D

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:10

Zoveel haar! <3

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:13

Afbeelding
Ik hou zo van Coons <3

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 00:18

Even een heel andere vraag; ik gebruik voor onze katten geregeld een tondeuse om eventuele viltjes weg te scheren. Hebben jullie wellicht goede ervaringen met een merk?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 14:17

Vanaf welke leeftijd heb je dat ze viltjes krijgen? Heb ze bij Soof. Nu 9 maanden nog niet kunnen ontdekken?

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 20:23

Onze poes heeft ze normaliter ook nooit! :n Maar ze is nu aan het verharen en in een paar dagen tijd zijn haar oksels en liezen enorm gaan klitten. Dusdanig dat ik het weg moest scheren met de tondeuse van mijn vriend O:) Vandaar de vraag naar of jullie een tondeuse kennen die wel is toegspitst of zoveel haar. :')

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 20:32

Kleine katjes worden groot, wat is Benjamin toch een heerlijk menneke <3
Afbeelding
Afbeelding

Hij is nu iets meer dan een half jaartje oud <3

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 00:13

Viltjes. Verschrikkelijk. Ik probeer Neko wel eens te ontklitten maar hij is nogal.. tja.. Hoe omschrijf ik dit. Karaktervol? :')

Afbeelding
Vandaag een nieuwe poef gekocht. Weet niet wie er blijer mee is. Ik of de poesjes.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 18:55

We hebben de knoop doorgehakt. Finn gaat naar iemand anders. Wij met n gezin met kinderen en veel gedoe is echt niet goed voor hem. We gaan nu opzoek naar een ouder echtpaar die de tijd hebben om er voor hem te zijn en hem alle zorg kunnen geven die hij nodig heeft!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 21:51

Succes met de zoektocht naar een goed thuis Pepper.

Hier heb ik de afgelopen week hard gewerkt om de tuin af te zetten, Horus en Sno kunnen nu lekker van de tuin genieten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 21:55

winnie03 schreef:
Even een heel andere vraag; ik gebruik voor onze katten geregeld een tondeuse om eventuele viltjes weg te scheren. Hebben jullie wellicht goede ervaringen met een merk?

Ik zou het niet weten. Nog geen ervaring met klitten bij katten. Wel al een tondeuse bij Horus in de buurt gehad om te wennen, ze vindt het maar niks.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 11:36

Ons rood-wit boefje gaat over een week alweer verhuizen

Afbeelding