Hij begon juist met mijn vriend te bijten.. die trok zijn hand terug.. toen deed hij t nog niet bij mij.. maar uiteindelijk liet mn vriend mij de kooi schoonmaken en na n paar weken vloog die dus ook op mijn hand af.
Als ik mijn hand boven hem houdt komt hij heel hard op mn hand af en gaat hij rechtop staan en dan bijt hij ook echt. En niet zachtjes.. leg ik mijn hand laag dan gaat hij achteruit.. haal ik mijn hand terug gaat hij achter mijn hand aan en dan bijt ie op mn nagels.. en als ik mijn hand ook maar ietsjes optil gaat hij gelijk achteruit, op zn achterpoten zitten en zn kop wegdraaien.. net alsof hij bang is pak slaag te krijgen ofzo..
Als ik iets voor hem houdt (lekkers) en hij ziet mijn andere hand achter hem in de kooi dan hoeft hij t lekkers al niet meer. Hij wil het alleen aanpakken als hij er daarna mee weg kan duiken.
En andere dagen dan zit ik voor de kooi met het deurtje tegen mijn borst en dan lopen ze met zn 4en in mn nek te rommelen, dan is ie wel iets voorzichtig maar als ie de rest 5x op en neer ziet wandelen komt ie toch... en dan blijft ie ook best een tijd op mn schouder zitten..
Maar als hij boven aan het scharrelen is en niet slaapt en ik wil de onderbak schoonmaken dan komt hij heel hard naar beneden en springt ie bovenop mn hand en bij teveel beweging dan hapt ie.
Tis net of er een steekje los zit bij m. Hij was in het begin juist mega lief en knuffelig en ik ben met alle ratten hetzelfde..
Hijs momenteel zelfs dikker dan de rest terwijl hij eerst t dunste was. Zeus is nu het dunste van het stel (scheelt ruim 25 gram met de rest)
Pacino en Aiko zijn echt de knuffeltjes, Zeus is meer de onderzoeker en het aapje van het stel.. Chico zoekt Aiko veel op maar wordt ook vaak gewassen door Pacino.. Zeus is iets minder dol op m heb ik t idee.. maar toch liggen ze ook best vaak samen.
Heb er aan gedacht om alles waar ze zich kunnen "verstoppen" uit de kooi te halen.. maar dan is het verschrikkelijk saai voor ze en ze hebben juist zoveel lol (zijn ook flink aan het slopen momenteel haha)
Ik heb geen idee waar zn angst vandaan komt.. mn vriend heeft m niets misdaan.. ik ook niet.. heb niet het idee dat hij ergens pijn heeft.. Wil ze eigenlijk niet uit elkaar halen maar ja.. wil ook niet dat als Jim ze kleine neefje zn vinger door de kooi steekt dat hij dan gebeten wordt..
(hij speelt niet met ze, afentoe haal ik Aiko uit de kooi want die laat zich het makkelijkst aaien.. maar verder zitten ze niet bij hem. Aangezien hij de scherpe nageltjes vervelend vind)
Ik dacht eerst dat hij pijn op zn kop had omdat hij zo piepte als ik langs zijn nekje wreef.. maarre... later deed ie t bij alle plekken waar ik m aanraakte.. zelfs toen hij over mijn hand liep en ik hem zachtjes optilde door mn hand op te tillen ging hij piepen.. dus denk dat het echt aanstelleritis is..
Je ziet hem afentoe ook echt (ipv alleen koppie wegtrekken) echt mn zn kop naar mn vinger gaan.. alsof ie twijfelt uit te halen..
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 25-11-12 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt