Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saaarr

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 10:44

Fijn zeg dat het koppelen zo goed ging :D

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:29

Balen, vind nu een 4e bult bij kiara |(

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 22:12

Saaarr schreef:
Balen, vind nu een 4e bult bij kiara |(

Getver.. Ben je al bij de DA geweest?

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 23:23

Ze heeft 5 dagen galastop gehad... Meer ga ik niet doen..

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:27

Balen Saar..

Ik heb een filmpje gemaakt van Chico.. Vrijdagavond waren ze alle 4 druk aan t klauteren vanuit de kooi op m'n schouder en weer terug en weer naar mij enz enz zaterdag was Jim ze kleine neefje de ratjes aan het plagen door z'n vingers door de kooi te steken. Bij alle 3 ging dat goed Chico verstopte zich dus dat ging wel.. Later zag t draakje Chico op de bodem, ging hij op de grond Zitten en vanuit buiten Chico in z'n gezicht blazen. Chico dook gelijk als een valse hond op de tralies af maar t jochie was gelukkig buiten bereik.

Ik heb Ze Savonds nog wat lekkers gegeven Chico pakte t aan maar met veel argwaan.. Vandaag m met m'n leren handschoenen aan uit de kooi gehaald.. Maar hij was me toch een partij aan het piepen om niets.. Heb een filmpje voor jullie gemaakt zal m zo plaatsen..

Ik was heel zachtjes met hem.. De anderen vinden t juist fijn als ik ze kriebel en aai.. Er was n tijd dat hij lekker knarsend en rustig bij me zat maar nu probeerd hij alleen maar manieren te vinden om zsm bij de kooi te komen..

Tips..?

Ben bang nl. Als hij zo bang blijft dat vriendlief straks zegt dat ie weg moet.. Is natuurlijk ook wel vervelend om aangevallen te worden door een rat als je de kooi wil verschonen.. En m apart zetten vind ik zielig.. In de groep ligt ie verder prima. Hoor m soms wel eens piepen als de anderen m wassen of willen stoeien maar hij wordt dus wel verzorgd en niet verjaagd.

Snap niet waar die angst zo vandaan komt.. We zijn juist zo zachtjes met ze..

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:38

Kan het niet zijn dat je TE zachtjes/voorzichtig met ze bent?

Ik heb hier ook een meisje die krijst om het minste geringste.... maar die laat ik haar gang maar gaan... doe er verder niet extra voorzichtig mee ofzo... en warempel.... ze begint nu contact te zoeken... van de week had ik zelfs een kusje van haar te pakken.... oppakken en aanraken vindt ze nog niet leuk (behalve als ze flapperig is :)) ) maar zelf contact zoeken doet ze steeds meer... :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:51

Nja ik laat me niet tegen houden door gepiep of omdat ze m proberen te peren als ik ze toch echt wil pakken als ze ff uit de kooi moeten.

Maar de anderen laten t gewoon toe. Als je bij Chico afwachtend bent duikt ie als n valse hond op je hand af en als je gewoon zachtjes en zonder aarzelen doet kruipt ie in een hoekje, gaat ie op z'n achterpoten zitten met z'n kop opzij en z'n oogjes half dicht en als je hand te dichtbij komt dan hapt ie.. Deed ie dus ook in de handschoen maar heb m er gewoon uitgehaald dus zonder herrie enz.

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 18:36

Ja dat is echt rot als hij elke keer op je hand duikt om je te bijten.. echt balen weet verder ook niet wat je er aan kan doen..

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:03

Pacinootje <3

Knarsmans

En... troublemaker Chico

Gaar en net wakker :+
Afbeelding
Afbeelding

Big boss
Afbeelding
Afbeelding

De piepert
Afbeelding

En de deugniet
Afbeelding

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:07

Ja sorry, ik had het koud _O- (zie t nu net pas.. damnit)

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:52

S_en_Z: Jeetje wat zijn jou ratten toch groot :D

Wat een aansteller die chico, zou ook echt niet weten wat er met hem is. Vind het echt raar dat hij zo vals is.., kan ook niet echt bedenken hoe je dat moet oplossen? Hoe is hij bij je vriend dan? Bijt hij die ook..

Mijn mannetje piept ook om de kleinste dingetjes, maar als ik hem pak dan verstijfd hij gewoon en piept. Verder doet hij geen kwaad. Hij wil gewoon zelf bepalen waar die loopt en als ik hem zn gang laat gaan komt hij vanzelf en gaat me dan zachtjes bijten zodat ik hem aandacht geef :P. Alleen optillen vind ie gewoon niet tof. :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:10

Hij begon juist met mijn vriend te bijten.. die trok zijn hand terug.. toen deed hij t nog niet bij mij.. maar uiteindelijk liet mn vriend mij de kooi schoonmaken en na n paar weken vloog die dus ook op mijn hand af.

Als ik mijn hand boven hem houdt komt hij heel hard op mn hand af en gaat hij rechtop staan en dan bijt hij ook echt. En niet zachtjes.. leg ik mijn hand laag dan gaat hij achteruit.. haal ik mijn hand terug gaat hij achter mijn hand aan en dan bijt ie op mn nagels.. en als ik mijn hand ook maar ietsjes optil gaat hij gelijk achteruit, op zn achterpoten zitten en zn kop wegdraaien.. net alsof hij bang is pak slaag te krijgen ofzo..

Als ik iets voor hem houdt (lekkers) en hij ziet mijn andere hand achter hem in de kooi dan hoeft hij t lekkers al niet meer. Hij wil het alleen aanpakken als hij er daarna mee weg kan duiken.

En andere dagen dan zit ik voor de kooi met het deurtje tegen mijn borst en dan lopen ze met zn 4en in mn nek te rommelen, dan is ie wel iets voorzichtig maar als ie de rest 5x op en neer ziet wandelen komt ie toch... en dan blijft ie ook best een tijd op mn schouder zitten..

Maar als hij boven aan het scharrelen is en niet slaapt en ik wil de onderbak schoonmaken dan komt hij heel hard naar beneden en springt ie bovenop mn hand en bij teveel beweging dan hapt ie.

Tis net of er een steekje los zit bij m. Hij was in het begin juist mega lief en knuffelig en ik ben met alle ratten hetzelfde..

Hijs momenteel zelfs dikker dan de rest terwijl hij eerst t dunste was. Zeus is nu het dunste van het stel (scheelt ruim 25 gram met de rest)

Pacino en Aiko zijn echt de knuffeltjes, Zeus is meer de onderzoeker en het aapje van het stel.. Chico zoekt Aiko veel op maar wordt ook vaak gewassen door Pacino.. Zeus is iets minder dol op m heb ik t idee.. maar toch liggen ze ook best vaak samen.

Heb er aan gedacht om alles waar ze zich kunnen "verstoppen" uit de kooi te halen.. maar dan is het verschrikkelijk saai voor ze en ze hebben juist zoveel lol (zijn ook flink aan het slopen momenteel haha)

Ik heb geen idee waar zn angst vandaan komt.. mn vriend heeft m niets misdaan.. ik ook niet.. heb niet het idee dat hij ergens pijn heeft.. Wil ze eigenlijk niet uit elkaar halen maar ja.. wil ook niet dat als Jim ze kleine neefje zn vinger door de kooi steekt dat hij dan gebeten wordt..

(hij speelt niet met ze, afentoe haal ik Aiko uit de kooi want die laat zich het makkelijkst aaien.. maar verder zitten ze niet bij hem. Aangezien hij de scherpe nageltjes vervelend vind)

Ik dacht eerst dat hij pijn op zn kop had omdat hij zo piepte als ik langs zijn nekje wreef.. maarre... later deed ie t bij alle plekken waar ik m aanraakte.. zelfs toen hij over mijn hand liep en ik hem zachtjes optilde door mn hand op te tillen ging hij piepen.. dus denk dat het echt aanstelleritis is..

Je ziet hem afentoe ook echt (ipv alleen koppie wegtrekken) echt mn zn kop naar mn vinger gaan.. alsof ie twijfelt uit te halen..
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 25-11-12 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:20

Weet je zeker dat het angst is? Je zou een castratie kunnen overwegen.. dit gedrag komt aardig overeen met dat van een rat van een vriendin van me... die begon zich ook zo tegen haar te gedragen... en na castratie is het gedrag tegenover haar (en ook andere mensen) aanzienlijk verbeterd... :)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:25

Dit zijn mijn eerste ratten... dus ik weet het niet.. "angst" werd hier geopperd..

Hij is absoluut de minst "bossy" van het stel.. want als hij Zeus beklimt (of nouja.. uitdaagt) dan duikt Pacino er op om hem op zijn plek te zetten.. wanneer Chico en Aiko met elkaar stoeien overigens ook.. tis meestal Pacino die tussenbeide komt (en ze hebben nooit echt wondjes.. ja Zeus had een miniem klein korstje van een nageltje.. maar ze lopen ook redelijk vaak over elkaar heen dus dat verbaasd me niet zo)

Zeus gaat goed met Aiko en Pacino.. en Aiko boeit het allemaal niet zo.. die is zo vreselijk makkelijk.. lijkt wel alsof hij overal zn schoudertjes voor ophaalt.. is ook echt de meest ondeugende van t stel. Staat overal vooraan.

Castratie vind ik niet zo'n probleem.. maar ik vind het zo raar dat hij zich helemaal in een hoekje wurmt en daar dan op zn achterpoten gaat zitten, met zn voorpootjes dicht bij elkaar.. zn koppie opzij helemaal tegen de tralies geduwd en zn oogjes half dicht...

Ik zie ook niet echt dat hij egelt.. hij maakt zich niet echt bol ofzo.. hij geeft echt hele verschillende signalen af.. ene keer kruipt ie helemaal in elkaar en de andere keer loopt ie op zn achterpoten op me af.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:52

Heb ook op n ander forum maar even om advies gevraagd.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 12:44

Zou het niet kunnen dat hij zich onderdrukt voelt omdat hij de kooi uit MOET als de kooi schoongemaakt moet worden ? Je zou hem vanaf begin af aan weer aan kunnen wennen dat de hend niet direct oppakken betekend zoals je dat bij rittens ook doet,, wel een hadschoen aan natuurlijk maar hij zal hem als het goed is steeds minder als dreigend gaan ervaren.. En gewoon even tot hij weet dat het niet erg is niet oppakken desnoods zelf in een ander kooitje laten lopen met verschonen,, ik had ook 1 gemenerd en dit heeft enorm geholpen ( na de castratie ) dus ik zou zeggen geef niet op. :)

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 14:29

S_en_Z heb je ff een pb gestuurd met een adresje die hier misschien meer van weet.

Over handschoenen.. mijn ratten zijn extreem lief, vooral de vrouwtjes. Maar zodra ik met een handschoen in het hok kom (doe ik wel eens om de poep er even uit te halen tussendoor) dan vallen ze me juist aan :P Hahah die handschoen moeten ze niks van weten in hun hok dus dan bijten ze juist. Nu haal ik ze er eerst uit en doe dan pas handschoentje aan haha :P

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 17:22

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:14

Mijn ratjes verjaren vandaag *\o/* ! Net als mij :D

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:16

Ik vanavond dan ook foto's trekken in thema van birthday met hun maar ik weet niet wat want het is ook zo moeilijk om ratjes een hoedje ofzo op te zetten :D

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 01:11

S_en_Z; al vooruitgang met Aiko?

Ik lees op verschillende fora allemaal horrorverhalen over puberende ratten en hoop toch echt dat het bijten me bespaard blijft, beetje een kleine tandjes-trauma na m'n bijtende hamster := Hoe is dat bij jullie gegaan? Hebben jullie veel veranderingen gezien in de pubertijd of viel het wel mee?

Met mijn dames gaat het prima. Bella is nog steeds wat afwachtend en schrikt af en toe nog, maar die komt sinds een week ook iedere dag zelf uit de kooi op mijn arm gelopen dus heb goede hoop dat dat nog helemaal goed komt. Harley is een grote drama queen, die wil nog wel eens tegenstribbelen met oppakken (als ze weer eens op de kooi zit in plaats van erin haha) en dan laat ze wel horen dat ze het er niet mee eens is, aanstelster haha :P

Wat is een normaal gewicht voor rittens van 8 weken oud? Ik heb Bella en Harley vorige week gewogen en toen wogen ze 175g en 190g, maar heb geen idee of dat normaal is..

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 08:06

Chico.. uhm.. nja.. we hebben de tip gekregen hem zelf t iniatief te laten nemen zonder toenadering bij hem te zoeken. Moet hij bij ons doen. Om m uit zn kooi te krijgen lokken met n huisje oid.. Of een doek over m heen doen voor we m oppakken.

Zijn er mee bezig dus.

De andere 3 zijn schatjes die over je heen stuiteren als je in de buurt bent. Tis per rat verschillend :) ik merk dat ze op het moment ontzettend sloperig zijn (ze hebben wilgenhout om aan te krabben en knagen maar toch is ieder washandje/hangmatje slopen erg leuk. :o )

Verder zijn ze momenteel best wel hyper -O- maar dat gaat er na de puberteit vanaf heb ik begrepen :o

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 13:57

Zo even update van hier. Onze Meneer de Boer is nou echt een schatje geworden en rent niet meer als een gek weg. Ja wel als etteren.
De kooi gaat binnenkort weg en wij hebben een kast waar ze super graag in liggen en die is 2x zo breed als de kooi en 5x zo hoog ongeveer (A)

Dus daar gaan we hun kooi van maken. Dus als wij bijvoorbeeld er eens een dag niet zijn + nacht hebben ze hun beweging wel.
Want hij is iets van 1.65 hoog gok ik :)
We gaan er allemaal leuke klim dingen in maken van touw en allemaal hangmatjes knaag dingen.
Dus dat wordt wel leuk.

Want ik ben zat van deze kooi. Mn vriend ook. Zijn tralie verdiepingen en 1 van onze ratten is (vermoed ik, kan ook anders gebeurt zijn) al met een nageltje ergens blijven haken dus daar zit nou een wondje. Hij heeft er gelukkig geen last van en ziet er ook niet raar uit of iets...

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 21:50

Heeft iemand hier ervaringen met ratten/katten?
Wij zijn van plan een poesje te nemen maar heb dus ook 6 rattenkids die elke avond bij me liggen op de bank.

Iemand die mij hier wat over kan vertellen? :)

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 22:23

Ja ik!
Wij hebben onze ratten wel eens meegenomen naar mijn vader met 2 katten.
De 1 is er spaansbenauwd voor.
De anders boeit het niet en die zijn al gewoon volwassen en hebben het dus nooit gekend.
Als je de rittens direct met de kittens laat wennen moet het goed gaan