Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 09:31

Het is gewoon brok. Alleen daar waren ze helemaal enthousiast als het eten kwam en bij mij eet hij niet. Ik vermoed inderdaad dat hij gewoon moet wennen.
Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 09:33

StalMelyn schreef:
De nacht was droog ja, maar gister wel in huis geplast en gepoept hoor. Hij was wel even van slag en daardoor deed hij buiten niets. Hopelijk kunnen we deze trend nu inderdaad doorzetten. We zijn al nog een keer buiten geweest en weer netjes geplast. Als hij zo wakker wordt gaan we ook weer meteen naar buiten.

Maak me alleen zorgen on het eten, dat wil niet zo. Hij krijgt 4x per dag bij de fokker maar besloten het eten maar niet weg te halen en dan telkens een beetje wat eten. Er gaan echt maar een paar brokjes telkens in. Het is hetzelfde voer als van de fokkers trouwens.

Onze fokker zei dat dit normaal is de eerste dagen. Ze moeten even wennen dus dan kan het zijn dat de eetlust dan wat minder is. Die wordt vanzelf weer beter!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 09:41

Wat ik ook weleens heb gehoord is dat ze soms minder gaan eten omdat de concurrentie ook weg is, waarom zouden ze nu nog snel doen nu niemand anders het eten op eet? Of kregen ze allemaal apart te eten?

Heb je naast de bench geslapen? Klinkt wel fijn dat hij wel al begint te begrijpen dat de behoeftes buiten worden gedaan.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 09:42

Shaya_ schreef:
Netjes hoor! Veel plezier samen.

Onze Nero word ook steeds knapper :') maar wat een heerlijk weer!

[ [url=m/QD0Vgr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zijn halsband <3

Nero wordt ook al een knappe hond!! Benieuwd hoe hij over een jaar is :D

kiwiwitje

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-23 09:46

Ze eten vaak de eerste dagen wat minder. De verandering is veel. Ik zou wel op dezelfde tijden de bak neerzetten om te eten. Vaak gaan ze niet beter eten als ze heel de dag kunnen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 10:18

Het komt echt wel, en nogmaals, het kan geen kwaad, het is heel normaal ook. Sommige honden hebben er helemaal geen last van en vreten overal en altijd en sommige hebben er echt even de tijd voor nodig.

Aangezien hij ook zo tegen je voeten aan kruipt verwacht ik wel dat hij wat onder de indruk is van de situatie. Loopt wel los.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 11:03

Laat die puppy spam maar vooral blijven komen hoor. <3

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 11:07

CupCakes_ schreef:
Laat die puppy spam maar vooral blijven komen hoor. <3

Daar sluit ik me helemaal bij aan <3

Wat knap meteen een nacht van 6 uur! Hopelijk houdt die lijn vast!

Verder zal het met een paar dagen wel beter gaan met eten, heb wel vaker gehoord dat het erg moeizaam kan gaan na het verlaten van het nest. Het is ook allemaal niet niks!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 11:10

Wat een dropje StalMelyn! Knap hoor, een hele droge nacht!

Hier at ze de eerste dagen ook niet van harte, moest echt nog wennen. Nu niks meer aan de hand haha (en zelfde brok nog).

Wij haalden het wel weg na een kwartier. Ze ging het tussendoor toch niet eten. En dan gewoon 4x per dag aanbieden.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 11:22

Wat een heerlijke puppy foto,s

Ik smelt echt van corgi Eve

Stalmelvyn, super knap gelijk de eerste nacht droog

Wij hebben nu onze voorkeur voor twee pups aangegeven, de fokster beslist welke het word, ze kent ons al tien jaar dus weet heel goed welke bij ons past

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 11:26

Dat dacht ik al, dan ga ik het ook 4x aanbieden en geen zorgen maken.

Moonsparkle,
Ik heb niet naast de bench geslapen. Hij heeft meteen zelf geslapen. Heb hem laten piepen en als buiten proportie was kon ik er altijd nog bij op de bank liggen maar al snel kwamen er pauzes tussen het piepen door. Na een uur helemaal stil en doorgeslapen tot volgende ochtend.

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 12:57

@xSannee wat fijn dat het zo goed gaat! Wat is ie ook al gegroeid zeg! Wel echt een schatje zo <3

@Warboel leuk dat het goed ging op de show! Leuk ook voor je moeder!

@fannetje wat vervelend van het tandje, maar gelukkig lijkt het mee te vallen.

@kiwitje, van dat baco zo braaf was op de show.

@stalmelyn, wat fijn dat het al zo goed gaat met Bonne. Wat ligt hij daar ook heerlijk zeg <3

@Shaya mooie foto van Nero!

Met Charley gaat alles ook nog goed gelukkig. De bench ‘s nachts vindt hij nog steeds niet helemaal leuk, maar hij houdt al vrij snel op met piepen. Nu slaapt er steeds nog iemand bij hem op de bank, maar dat gaan we rustig afbouwen. Het zindelijk zijn snapt hij eigenlijk al heel erg goed, gister had hij geen een ongelukje ik huis en vandaag ook nog niet. Nieuwe dingen zien vindt hij nog wat spannend, maar dat gaat ook wel goedkomen. Het enige wat nu wat lastig is is dat hij best wel kan bijten als hij zijn rust niet kan vinden. Vaak doet hij dit als hij uit is geweest en wat heeft gespeeld, maar dat hij nog net niet kan/wil slapen. We leiden hem nu af met een speeltje als hij probeert te bijten, en als hij echt te gek gaat doen negeren we hem. Als iemand hier nog goede tips voor heeft zijn ze welkom! Verder doet hij het echt super goed, het is een heel lief hondje.
Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 13:20

Larissajulia: wat een lieve foto <3
Dat bijten bij vermoeidheid heeft/had Evi ook heel erg. Is inmiddels al veel beter dan de eerste 2 weken, maar het is er nog wel wat.
Bij haar hielp het wel om haar te "helpen" om te gaan slapen door haar even in de bench te leggen. Dan ging ze veel sneller slapen.

Zij is wel een hele makkelijke met de bench dus dat scheelt ook wel denk ik.

Tinkermuts: spannend! Wanneer horen jullie welke pup het wordt?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 13:29

Hij is echt heel knap zeg! <3

Bijten is normaal puppengedrag, goed is om sowieso meteen de bijtrem aan te leren. Ze onderzoeken veel met de mond maar moeten leren waar ze wel op mogen bijten en waar niet, en hoe hard dan.
Het wilde/ overprikkeld bijten na bijvoorbeeld een wandeling braken wij af door de pup te negeren/ niks zeggen en hem in de ren te zetten. Dan sliep hij meestal binnen een minuut als hij in die staat was. In de ren overigens wel altijd speelgoed waar hij veilig in kon bijten mocht die behoefte er nog zijn.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 14:37

Herderpups zijn gewoon zo leuk. Hou van die oren!

Hier net even lekker gelopen.

Afbeelding

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 14:54

Haha ja die oren zijn zo leuk inderdaad. Onze vorige hond was ook een oudduitse herder, maar zijn oren stonden pas met 8 maanden ongeveer. Charley zijn oren stonden al toen hij 7 weken oud was, een heel verschil dus :P

Bedankt voor de tips! We zijn nog wat aan het oefenen met de bench, dit gaat al best goed maar hij vindt het soms nog wel lastig. Ik wil dus wel voorkomen dat de bench zeg maar een soort strafplek wordt, maar dan is het nog wel een idee om hem dan na het wandelen/spelen iets te kauwen te geven in de bench.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 16:03

Ik zou zelf wel altijd in de buurt van de pup slapen om steun te bieden, dat piepen is niet voor niks natuurlijk, zeker de eerste nachten.

Betekend niet dat ze niet in de bench of ren hoeven, maar als ze dan even steun nodig hebben een een hand door de tralies steken al vaak voldoende. Daarnaast ook wel fijn als ze 's nachts wel moeten plassen/ poepen, dan kun je meteen naar buiten, belonen en weer terug.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 16:20

Sanne, ik denk zo rond eind volgende week, als ze gechipt worden

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 19:26

Zeker geen puppy, maar onze oude man! We hebben een mand gekregen van de buren, hun hond is een paar weken geleden overleden. Hij had nooit in deze mand gelegen, Guinness is er blij mee!

Het is echt waar, senioren zijn net zo schattig als puppy's. <3

Afbeelding

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 19:28

Echt een bed :D

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 19:51

Die is wel heel erg luxe!

En senioren zijn inderdaad net zo lief en schattig, maar dan rustiger :D Ik ben benieuwd hoe dan die overgang naar een pup zal zijn.
Links is onze 14 jarige goedzak.
Afbeelding
Deze twee zijn bij ons gekomen met 1 jaar en 3 jaar. Dus nooit als puppy bij ons geweest.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 19:57

Kaplaars schreef:
Die is wel heel erg luxe!

En senioren zijn inderdaad net zo lief en schattig, maar dan rustiger :D Ik ben benieuwd hoe dan die overgang naar een pup zal zijn.
Links is onze 14 jarige goedzak.
[ [url=m/WgR2GS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze twee zijn bij ons gekomen met 1 jaar en 3 jaar. Dus nooit als puppy bij ons geweest.

Ze zullen je dankbaar zijn als je zo'n druk klein springding in huis haalt. _O- :')

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 20:02

Daarom wachten we maar even :Y)
Hoewel dat soms zo lastig is -O-

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 20:16

Wat een mooi bed! Ik begrijp Guinness wel. Hoe oud is hij nu?

Ons oudje is ook wel heel lief <3

Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 20:34

Oudjes zijn ook fantastisch <3

Sky heeft wat ontdekt.... ding is nog veel te jong om te springen, daarbij is het helemaal niet handig dat ze de tuin uit kan, dus nu iets maken om de schutting hoger dicht te maken.

Afbeelding

Em nu liggen ze samen op 1 bank <3
Afbeelding