Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 19:29

Jaa een goede dag! Ik moet denk ik ook even gaan beseffen dat Arya's karakter ook gewoon veranderd, net als dat kinderen ook groter worden en meer hun eigen ik ontwikkelen. Die mogelijkheid moet zij natuurlijk net zo goed krijgen (met begeleiding). Net aan de lijn ook nog even geoefend met aandacht erbij houden, wat met Milan erbij nog moeilijker is voor d'r, omdat ze Milan altijd goed in de gaten houdt haha. Op een gegeven moment is ze dan wel echt bezig met mij, ofja vooral de trainer filetjes hahaha, en dan blijft de focus echt goed erbij. Duurt dan in het begin soms wat langer voor die focus Echt er is en blijft, maar als ie er dan is dan doet ze het heel goed. Maar de trainer filetjes vliegen er wel doorheen momenteel, pfoe :') Man lief zal blij zijn weer met de volgende rekening van jullie als ik deze week ga bestellen (en het feit dat Arya ook weer nieuw voer moet en we afgelopen week nieuwe brok en vlees voor Sansa hebben besteld ook) :') De voerkosten voor beiden vallen toch wat duurder uit als verwacht elke maand, lol. M'n man zegt nu ook vaak; je zei tegen mij dat de kat niet meer als dat en dat extra zou kosten?!... Dan kijk ik 'm even onschuldig aan; OOOEEEEPS? :') We zijn al bijna €20 per maand kwijt aan katten bak vulling buwahaha. Maar ok, dat kan in principe goedkoper alleen blijf ik liever voorlopig gewoon bij de almo nature omdat dat prima vulling is.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-20 19:32

Hahahah _O- Fijn dat je wel iets hebt wat ze zo lekker vind! Dat maakt trainen wel makkelijker en leuker!
Maar ach t kan niet altijd geweldig gaan he? :)
wow 20,- per maand aan kattenbakvulling :') daar doe ik maanden mee :o

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 19:43

Ja, en nu ze nog in een periode zit dat ik nog veel beloon vind ik het ook fijn dat het iets is waarvan ik weet dat er geen toevoegingen in zitten enz. Moet ik wel zeggen dat ik met de cursus vals speel en alles teniet doe en dan een blikje luncheon meat/smac versnijd in hele kleine stukjes omdat ze anders snel met die snufferd te snel terug in het zand zit :') . Die wissel ik dan af met de trainers op momenten dat ik de focus er lastiger bij krijg - die vind ze dan net wat interessanter omdat dat een heel erg aanwezige geur heeft. Die gebruik ik ook alleen dan en ook alleen op momenten dat het 'nodig' is.

Haha ja de vulling tikt aan. We hebben er de laatste keer ongeveer 1,5 maand mee gedaan, nu we een grotere kattenbak hebben (Het is een zak van 4,5L) want voorheen had ze een kittenbak en op de een of andere manier moest ik daar sneller zand bij gooien als nu ondanks dat ik ook toen elke dag minimaal 1x uit schepte. Maar het fijne aan deze is dat het biologisch afbreekbaar is en wat ik dus uit de bak schep, in de wc kan doorspoelen. En het is veel fijner als gewone grit wat vooral als ze kitten zijn fijn is voor de pootjes en ook al is ze nu al flink groter (zit al over de 3,6kg), het is uiteindelijk gewoon uit gemakzucht dat we erbij gebleven zijn nu omdat het gewoon handig is dat het door de wc kan haha. Het zijn eigenlijk gewoon hele fijne houtkorrels.

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-20 19:52

Wij gebruiken ook houtkorrels. Hebben een peewee. Maar onze houtkorrels kosten ong 5,50 voor 20 liter. En met 3 katten doe ik bijna een jaar met 5 zakken :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 20:48

kiwiwitje schreef:
Wij gebruiken ook houtkorrels. Hebben een peewee. Maar onze houtkorrels kosten ong 5,50 voor 20 liter. En met 3 katten doe ik bijna een jaar met 5 zakken :D

Die Peewee overweeg ik ook nog steeds! :j Ze hebben nu dezelfde Ikea bak als waar xDenies haar hamsters in heeft zitten. :')

Wij strooien dik in omdat ze van graven houden, ook direct de reden dat ze die bak hebben. Ik haalde de korrels overal onder, op en naast vandaan. :=

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 20:49

KimD schreef:
Ze hebben nu dezelfde Ikea bak als waar xDenies haar hamsters in heeft zitten. :')

:')

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 20:54

Ik heb ook een peewee maar gebruik hem niet. Ik gebruik gewoon goedkope kattenbakvulling. Elke dag de poep eruit en als het begint te ruiken alles eruit. Nu staan de kattenbakken ook in de bijkeuken dus heb er geen last van.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 21:56

Hier ook zo ongeveer alle kattenbakvullingen getest en uiteindelijk heel tevreden over Cats best van zooplus. Is plantaardig, klontert goed, kan door het toilet en in groene bak, stinkt niet en gaat lang mee. Enige minpunt vind ik dat het erg uitloopt.

Kost 25 euro voor 40 liter, maar daar doe ik denk ik wel drie maanden mee.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 22:16

Nynkster gefeliciteerd met je diploma.

Zoe een leuke pup.

Wat super van Imani zo goed beschermen.

Cursebeaker welke trainers filets heb je?

Misschien hele domme vraag maar wat is het verschil tussen behendigheid en Hoopers? :o

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 22:17

Hoopers is toch laag op de grond door hoepels met een laag sprongetje en een klein vlak bij elkaar parcourtje? En behendigheid is veel uitgebreider, hoger, sneller, verder uit elkaar, etc?

Wat betreft kattengrit zweert zo goed als iedere klant bij ons met dit:
https://www.wesdijk.nl/dieren/kattenbak ... 02013.html

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 22:35

Ik lees nog steeds mee.

Hoopers is zonder springen, paaltjes en raakvlakken. Dus alles op de grond en sturen. Als handler moet je in een bepaald vlak blijven waardoor het lastiger is omdat je verplicht op afstand moet sturen.

Parcourtjes kunnen net zo lang zijn maar is dus veel minder belastend voor de hond.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 22:42

Oke bedankt dus voor een beginner behendigheid kan ik dan best met Senna een hooperworkshop eens volgen?

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 22:44

punjab schreef:
Oke bedankt dus voor een beginner behendigheid kan ik dan best met Senna een hooperworkshop eens volgen?

Ik vind dat het elkaar mooi aanvult. In de hoopers leren jij en je hond sturen op afstand, iets waar je in de behendigheid best wel profijt kan hebben.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 23:53

Het verschil, heel simpel. :D

Hoopers:

Agility:

XDH / Hoopagility, kruising tussen hoopers & agility:

En een hooper blooper! (Met puppy Dana)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 08:17

Pfff, dat Hoopers zou hier geen succes worden, als ik in een vakje moet blijven haha. Dan is dat monster van mij allang gevlogen, óf komt hij in dat vakje zitten naast mij omdat hij uit overprikkeling niet meer weet wat hij moet doen -O-
Wel allebei heel gaaf om te zien!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 09:37

Mij lijkt het leuk om dat agility te doen als Jip oud genoeg is! :D

Zo een rondje Barendrecht met Jip voor dat tuig. Ik hoop dat hij nu niet de hele weg blaft _O-

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 09:38

Oooh wat leuk! Succes :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 10:10

Skippy01 schreef:
Pfff, dat Hoopers zou hier geen succes worden, als ik in een vakje moet blijven haha. Dan is dat monster van mij allang gevlogen, óf komt hij in dat vakje zitten naast mij omdat hij uit overprikkeling niet meer weet wat hij moet doen -O-
Wel allebei heel gaaf om te zien!

Daarvoor train je natuurlijk, je begint niet in dat vak. Dat is natuurlijk erg optimistisch. :+

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 10:25

Even snel terugkomend op de kattenbak enz. Hier een gewone bak en werkt voor ons eigenlijk prima. Ik schep dagelijks minimaal 1x uit en dat gaat meteen de wc af. Ik zag bij bol dat de almo nature vulling voor €15 te krijgen is als je per 4 zakken besteld, dus misschien dat eens doen, dat scheelt toch weer. In principe wil ik niet switchen als iets goed werkt en dit werkt voor ons goed. Het klontert goed, de kat vind het fijn en het kan door de wc - naar de gft bak lopen zou mij enorm gaan tegenstaan omdat die niet naast de achterom deur staat en ik lui aangelegd ben hahaha. Hier ligt er ook best een flinke laag in want Sansa graaft het ook flink in ja. En een Ikea bak Kim, wat moet ik me daarbij voorstellen? Hihi @Anna Heb je een uitloop matje eronder liggen? Dat helpt hier heel goed aangezien anders ook al snel alles onderligt omdat de almo nature heel fijn is en meer een zand structuur nabootst. Iedereen die ik ken die almo gebruikt zweert er ook bij, dus het is maar net wat je fijn vind. Denk dat bij elk merk en soort vulling wel mensen zijn die erbij zweren. Het is hier even afwachten hoelang Sansa’s haren gaan groeien en of die zand structuur van deze vulling dan niet gaat blijven hangen overal in, maar tot nu toe niet.

punjab
Ik gebruik voornamelijk konijnen filet en eenden filet trainers die ik via barkkings koop. Ook wissel ik het soms af met kalkoen en zalm trainers maar die zijn iets harder, meer koekjes achtig en doet ze soms langer over om te verwerken dus die heb ik bij me als ik gewoon zo hier thuis loop met d’r. Op cursus dan eigenlijk alleen de konijn en eend omdat dat dus echt meer zacht gedroogd vlees is en sneller weg is.

Ziet er netjes uit kim, die filmpjes allemaal! Dana denkt ‘DOEI, ik ga lekker spelen’ en toen draaide vrouwtje zich jammer genoeg om hahahaha.

Ik vind het idd interessant om te zien hoe je bij Hoopers de hond op afstand stuurt ja, heel knap.

skippy
Kim was me idd voor haha, maar daar train je natuurlijk op idd. Dat zou wat zijn, als elke hond zo netjes getraind al kon starten! En het is natuurlijk voor jou als baasje zijnde ook goed om vanaf het begin met de basis te starten en trainen en dan lijkt het me juist zo leuk om die vooruitgang te zien en op dat punt te komen dat je zo'n parcours kunt afleggen. Wat een heerlijk gevoel moet dat geven denk ik <3

Mijn fokster doet met 1 van de honden Flyball - niet op heel hoog niveau, gewoon voor de leuk. Dat vind ik er ook heel gaaf uitzien!

Cupcakes
Haha ja, verwacht je dat hij blaft? En ga je voor een specifiek tuig kijken nu?

Hier weer eens besluiteloos met waar we dadelijk naartoe gaan om te wandelen. Het lijkt vandaag iets beter te zijn weer qua weer, wat minder wind en kou hopelijk.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 10:27

KimD schreef:
Daarvoor train je natuurlijk, je begint niet in dat vak. Dat is natuurlijk erg optimistisch. :+

cursebreaker schreef:
skippy
Kim was me idd voor haha, maar daar train je natuurlijk op idd. Dat zou wat zijn, als elke hond zo netjes getraind al kon starten! En het is natuurlijk voor jou als baasje zijnde ook goed om vanaf het begin met de basis te starten en trainen en dan lijkt het me juist zo leuk om die vooruitgang te zien en op dat punt te komen dat je zo'n parcours kunt afleggen!

Ah check, ik dacht eigenlijk 'ow, jullie hebben dan vast eerst al gehoorzaamheid tot aan fluistertraining-op-afstand gevolgd, want als ik niet meeloop, gaat Toobs die écht niet doen...' Goeiemorgen haha :+ :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 10:29

Ik kan Arya op afstand nog niet laten zitten, doet ze gewoon niet - maar nu denk ik dat dat meer ook iets is wat je bij eg2 pas krijgt? - kijkt even naar de mensen die eg2 afgerond hebben. Bij eg1 is het nu laten zitten/liggen en weglopen terwijl ze moeten blijven bv. wat ik in de eerste les had, dat kan ze dan wel best goed. Ik zie me zoiets voorlopig echt NIET doen in ieder geval hahaha. Ze blijft dan wel op afstand Wachten (als ze vooruit loopt en ik wil dat ze wacht op mij), maar laten zitten en liggen krijgen we nog niet voor elkaar. Ik vind het ook echt knap om te zien hoe goed die band tussen baasje/hond is en hoe goed die training erin zit als je zo'n parcours kunt afleggen. Kan ik nu alleen nog maar van dromen - niet dat we met Arya dat voor ogen hebben, maar hypothetisch gesproken.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 10:43

Een Dog Copenhagen tuig :D Wij zijn het 4e verkooppunt in Nederland geworden :)

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 10:48

Dank je wel KimD voor de filmpjes. :D

Ga gewoon de workshop doen altijd leerzaam dus.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 10:50

punjab schreef:

En altijd leuk! Wie geeft hem?

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 10:54

KimD schreef:
punjab schreef:

En altijd leuk! Wie geeft hem?

Evie Saelens staat erbij?