Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaChansy

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 13:31

Tja ik vind de pomsky een fijne kruising, ik ken er nu best wel veel en ze zijn allemaal super sociaal, gezond en spreken de hondentaal zeer goed. Beter als sommige neurotische rashonden met stamboom.

Ik vind bv honden die meer haar als hond zijn niet mooi zo heeft ieder zijn voorkeur.

Anyway broodfok komt overal voor. Mensen die lukraak voor geld fokken zonder naar de gezondheid te kijken vind ik ook Niks hoor, Jullie praten alsof ik dat allemaal goed vind.

Juist met deze reden wilde ik dus niet mijn pups niet laten zien (ja was niet de bedoeling)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 13:34

Bedoel je Balto of...? Ik snap het niet helemaal meer.

Ik vind een goed uitgedachte kruising prima. Gericht op gezondheid, bouw en karakter. Ik zie dus alleen niet zo snel in hoe een pomeranian en husky elkaar daarin kunnen complimenteren.

Ik vind een hond zoals Balto er prima uit zien. Maar imo is hij niet helemaal het ideaalbeeld van de pomsky. De mensen die ik ken die pomskys willen zijn gewoon op zoek naar een pomeranian met een huskykleurtje.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 13:35

ik heb liever een gezonde kruising pup, waarbij er getest is, los van of dat de rassen wel of niet bij elkaar passen. Dan veel stamboomfokkers hier in NL. En broodfok is veel meer dan puppies in de schuur helaas.

En dan nog het verschil; een hond die een bepaald ras genoemd word omdat ie er zo uit ziet, zonder stamboom is voor mij niks meer dan gewoon een ''ordinaire'' kruising.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 13:53

Pom x husky wordt net gefokt op meer haar dan hond. Het ideaalbeeld ze met die onozele kruising willen bereiken is net een hond met de vacht van een dwergkees met de kleur van een husky. Je spreekt jezelf dus enorm tegen.

Wat is het volgende. Chihuahua met Duitse Dog? Die rassen liggen namelijk even dicht bij elkaar op elk vlak als een dwergkees x husky.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 13:59

Snap ook niets van de pomsky. Is inderdaad in mijn ogen helemaal ondoordacht en verbeterd geen enkel ras op geen enkel punt.
Als ik pomsky inbeeld dan zie ik ook een pommetje in husky kleuren en dan nog het liefst natuurlijk met blauwe ogen.. ja dan komen de mensen toch bedrogen uit..

Snap niet waarom je dan uw pup niet wou laten zien.. dit is een forum waarin we allemaal kunnen bijleren en onze mening mogen uiten.
Om daarin dan bepaalde personen persoonlijk aan te vallen en elitist te noemen vind ik erg wel over.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 14:00

De meeste keeshondjes zijn meer haar dan hond. En ook de keeshondfokkerij is niet heilig. Ik vind kruisingen geen probleem mits het verantwoord gedaan word en gekeken word naar karakter en gezondheid. En daarna is het voor mij van belang wat de toekomst brengt. Of dat naar jaren nog steeds blijkt dat het honden zijn die gezond zijn en een goed karakter hebben.

De stamboomfokkerij is namelijk net zo goed niet heilig. Op NL en BE na, word er nergens gecontroleerd op afstamming. Als er word gezegd dat hond A en hond B de ouders zijn, dan komt dat op t papiertje te staan. Of het nu zo is of niet. in NL krijgen alle pups bij hun stamboom een certificaat die bevestigd dat hond A en B de ouderdieren zijn.
En dan hebben we het nog niet over de gezondheid binnen de stamboomhonden gehad. Mensen fokken zo vaak onverantwoordelijk. Dan heb ik liever, dat hoe krom de kruising ook is voor anderen, dat die wel verantwoordelijk gefokt word. En verantwoordelijk fokken is voor mij toch op de eerste(en tweede) plaats : Gezondheid en karakter.

En ideaalbeeld heb je in ieder ras, maar dat maakt de honden die daar buiten vallen niet slechter.

Ik snap ook best dat zij haar pups niet wil laten zien door de reacties hier. terwijl zij blij is met haar pups en gezonde ouderdieren gebruikt heeft. Iets wat je van veel fokkers in het algemeen niet kan zeggen
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 12-02-19 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 14:02

Ik lees het nu pas dat je pups hebt. Als het een goed doordacht, getest fokproduct is zie ik niet in waarom je dat verborgen zal houden. Als je een goed doordacht nest fokt en alles is in orde is er geen rede in mijn ogen iets te verbergen. Iets verbergen doe je als het niet helemaal zuivere koffie is ;)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 14:03

Zoe_97 schreef:
Ik lees het nu pas dat je pups hebt. Als het een goed doordacht, getest fokproduct is zie ik niet in waarom je dat verborgen zal houden. Als je een goed doordacht nest fokt en alles is in orde is er geen rede in mijn ogen iets te verbergen. Iets verbergen doe je als het niet helemaal zuivere koffie is ;)

Of als je geen zin hebt in het gezeur van anderen, omdat je het toch nooit voor iedereen goed doet.

Daarom heb ik verschillende f*uckers, ja bewust zo gespeld, geblokkeerd op FB. zodat ik hun gezeik niet aan hoef te horen.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 14:04

Dat ligt er aan er zijn genoeg mensen die daar niet naar kijken. Dus nee ik spreek mijzelf niet tegen. Ik betwist niet dat er mensen zijn die dat wel doen voornamelijk in de USA.

Weet je er is zoveel slechts in de wereld zoals broodfokkers die niet kijken naar gezondheid, smokkelelaars die puppen met 8 weken al de grens over gaan. (ja hier echt gezien verschriķkelijk die regels zijn er niet voor niks) dan is een kruising die gezond is Niks mis mee.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 14:09

8 weken. Broodfokkers neem maar gerust 3/4 weken...

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 14:16

Dit was een stamboom pup een am staff, dierenarts had het paspoort dus vervalst met een andere geboortedatum in overleg met de pupkoper omdat ze perse de pup jonger Wilde hebben en niet wachten tot de 15 weken

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 14:20

Ik snap er helemaal niets van. Maar je bent welkom met puppenfotos van een pomsky hoor.

Volgens mij, zoals het onderwerp begon, ging degene juist niet voor een pomsky vanwege de belachelijke prijzen. En komt er een ontzettend schattig malamutexhusky pup, wat een beauty!!

Welkom :D

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 15:29

Mijn broer en schoonzusje hebben ook een pomsky. En hoewel ik ze veel te duur vind (zeker voor een kruising) vind ik het echt wel leuke hondjes!!

Afbeelding
Afbeelding

Zit beter in elkaar dan heel wat rashonden, geen overdreven vacht, super sociaal en actief hondje die kwa formaat mooi in de middeklasse valt (is nu ongeveer 45cm denk ik).

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 15:46

Das een leukerd Diandra! Ik moest op de eerste foto even goed kijken _O-

Net even een foto gemaakt op mn nieuwe vachtje op de grond..
Afbeelding
Ze klapt nog net niet uit elkaar joh.. :+

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 15:48

Wat een leuk beestje Diandra!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 16:56

Ik heb niks tegen kruisingen. Maar wel tegen "modekruisingen" die het goed doen op sociale media waar vervolgens 3x de kosten van een stamboompup voor gevraagd wordt. Dan doe je het niet voor de liefde voor de beesten.

De discussie daar gelaten, jullie pup wordt prachtig! Ik vind alle soorten pool/sledehonden heel erg mooi, het is dat het karakter niet bij me past. :P

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 17:33

Zoals die Greyster kruisingen vind ik niks mis mee. Die fokkers hebben altijd al lang van tevoren de wachtlijst vol en fokken de honden met een doel voor ogen, goede sporthonden voor oa canicross. Zoeken de juiste honden ervoor uit die al actief zijn in de sport en zich bewezen hebben, doen de gezondheidstesten die nodig zijn en de pups gaan allemaal naar mensen die al actief zijn in de sport.

Een kruising fokken gewoon omdat die wat schattiger is en verder geen moeite doen voor gezondheidstesten etc.. tsja..en die prijzen inderdaad, 2500? Daar kan ik wel 2 Olly´s voor kopen :D

KarmaChansy schreef:
Dit was een stamboom pup een am staff, dierenarts had het paspoort dus vervalst met een andere geboortedatum in overleg met de pupkoper omdat ze perse de pup jonger Wilde hebben en niet wachten tot de 15 weken

Ach als je net over de grens woont snap ik wel dat je dat zou doen. Zou zelf niet het risico nemen als je echt ver moest reizen met de hond. Ken iemand met een Weimaraner pup die hem uit Engeland voor 15 weken heeft meegenomen, dat is toch wel een grote gok..en dan is die ook nog gecoupeerd, dus dat valt toch ook een beetje op :+

Maar als ik een hond zou willen uit Nederland en ik woon net 5 min over de grens in Duitsland, zou ik het ook wel doen als de fokker dat ok vind. Kan makkelijk binnendoor rijden en naar een Nederlandse dierenarts gaan voor entingen;) 8 weken is de hond niet te jong, het gaat alleen om de rabies enting.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 18:29

Nooit gehoord van een pomsky. Die van Diandra is leuk!

heb niet zoveel tegen kruisingen zolang er wel enigszins over nagedacht wordt, gezonde ouderdieren, fijne karakters, niet om het geld... Heb zelf ook een kruising. Uit een oeps nestje van een vriendin waarbij een reu bij haar door de schutting kroop. Dus eigenlijk mag ik niks zeggen :') mijn kruising is namelijk niet erg goed doordacht dus. Maar heb dan ook alleen omkosten hoeven te betalen. Alle pups gingen naar vrienden en familie.

Wanneer begint die puppy pubertijd nou echt eigenlijk? Mijn pup is nu 4 maanden maar ze heeft ineens bananen in der oren. Hier? Leuk naar je kijken en vrolijk verder graven of de andere kant op rennen, enzo. En in huis weer lief en braaf ^) }>
Dacht eigenlijk dat het later pas begon.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 20:34

Heb vanalles tegen kruisingen whahaha. Geintje uiteraard. Ik baal gigantisch dat zowel Finnley als Kenzo om medische reden gecastreerd zijn. Had graag hun getest op afwijkingen en weer verder gekruist met een golden retriever. Gewoon omdat ik uit ervaring weet hoe geweldig een golden x herder is!!

Nu heb ik Kymo nog lopen. Bizarre kruising uit 2 totaal verschillende rassen qua grootte. Dit vraagt vlot om botafwijkingen omdat botten/gewrichten heel complex zijn en kennelijk is bij kruisen met enorm grote verschil de kans op bijvoorbeeld HD en ED behoorlijk groot. Heel technisch ingewikkeld verhaal.

Toch hem genomen ik was straal verliefd dus tja.... Mijn eerste impulsieve hond aanschaf hoewel heel eerlijk al vaker gedaan via asiel. Wist dat een graatmagere, verwaarloosde boxer op bepaald moment in de opvang aan zou komen (ik werkte daar) hij kwam om half 3 en kwart voor 3 zat hij in mijn auto en kwart over 3 liep hij bij mij thuis.

Maar tja. Kymo gaat dit jaar ergens de embark test krijgen. Dan kijken wat die uitslag is en dan beslissen of hij volledig op de röntgenfoto gaat en alles oke dan misschien in zetten voor bewuste kruising fok. Mijn enigste eisen zijn voor de teef een prettig karakter, ook getest op belangrijke afwijkingen en ongeveer dezelfde bouw

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 11:56

(Ik) ben persoonlijk geen fan van bepaalde kruisingen ik zie in mijn dagelijkse werk daar te veel ellende en verdriet van.

En dat er beter gecontroleerd wordt in België door de rasverenigingen ook niet. Ken fokkers die gewoon pups als zijnde stamboom pups opgeven waarvan er geen hout van klopt en veel inteelt meespeelt.

Ik zelf heb altijd heel doel bewust een ras gekozen die bij mij pastte waardoor ik dus ondertussen 5 rottweilers en 2 keeshonden heb gehad. Nu door de huidige tijd gekozen voor een aussie omdat de rottweiler in mijn beleving te veel wordt gediscrimineerd. Niet dat het mij wat uitmaakt maar voor de hond is het heel sneu als je op een speelveld komt en ze mag met geen ander hond spelen.

In de toekomst komt er zeker weer een kees maar dan wss wel uit Engeland of australie waar mijn vorige ook vandaan kwam.

Maar voor nu verheug ik me op de komst van deze kleine kruimel !!
Afbeelding
Afbeelding

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 12:13

Oeps, het was niet mijn bedoeling om zo'n heftige discussie aan te wakkeren := ik vind dat er niets mis is met een weloverwogen kruising met geteste ouderdieren. Het begint dan ook allemaal met een goede fokker, en daar waren we dan ook zeker naar op zoek gegaan.

Maargoed, eerst wordt dat (lang) on hold gezet, want wij zijn ontzettend blij met het kleine teefje die we uitgekozen hebben :D druk bezig met een naam, maar dat vind ik wel zo ontzettend lastig! Ik ben zo bang dat de naam haar dan straks misschien nog niet past :o

Candalisa, wat een cutie!! Heerlijk koppie ook <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 12:55

Leuk hoor een aussie pup!

Ik denk steeds dat ze niet dikker meer kan worden.. maaar....Afbeelding

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 13:20

Bwaaah die aussie snoet, zo lief! Ik zit nu met Popo in de bus, is weer een ochtend mee naar werk geweest en hij deed het super. Dit keer niet in de bench maar gewoon los op kantoor, niets aan de hand. In de bus is hij ook een engeltje, gaat gewoon liggen.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 13:26

Wat een schattige pup candalisa! <3

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 13:49

Milan lover dat begrijp ik helemaal je moet je ook niet verontschuldigen hoor! Ik vind dat iedereen in zn keuze vrij is en het ligt vaker aan de fokkers die dan even denken ow dit is een leuke combinatie omdat het er grappig uitziet en het mss veel geld op kn brengen. Zonder maar enig benul te hebben wat ze kruizen. Zo waar dat ik laatst een rottweiler x sharpei x bourboel x Berner senner met een gedrags probleem tegen kwam %)
Het zijn de honden en eigenaren die wr de dupe van worden. Maar dat geld niet alleen voor kruisingen hoor maar ook mensen die zomaar een hond nemen zonder te weten wat ze in huis nemen.
Bij mij schieten de namen te binnen zijn vaak namen van personages uit series die ik kijk _O-
En ja bij Joy was gewoon geen ander naam mogelijk dat kan kim uit de topic beamen :))
De fokker noemt haar ook al bij haar naam om te laten wennen eraan dus dat is heel fijn!

Kiwiwitje dat wordt een lopend skippybal!! Als het er maar 5 zijn dan zijn het wel flinke!

Dankjulliewel ik ben er ook heel blij mee ben net zn klein kind die zich verheugt op de kerst haha