De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 20:08

Go with the Flo(w) :')

Tarzan en Jane zaten net lekker samen brokjes te eten <3 , Tarzan heeft van die Utopia trekjes . Komt naar het hek toe , is wat goofy en heeft van die streken soms haha

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 21:01

_O- :') die moet ik onthouden

Haha gekke Tarzan! Wel lief dat hij naar het hek toekomt! Macho komt ook al naar mij toe als hij mij ziet, die 2 zijn gewoon achterlijk en rennen mij letterlijk overal achterna :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 21:11

_O-

Whaha Jane is nog wat timide , maar als Tarzan komt overwint het nieuwsgierige het wel. Ze is ook steeds aan het sprintjes trekken al lijken het binkies ,snap ik wel als je haar hok zag :+

Afbeelding

Zoiets

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 21:42

Hahah dat zit dan in de familie, Macho is ook van de binkie sprintjes :):) :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 21:46

Ik heb nagedacht en Macho en Jane matchen , Tarzan is een Macho en Jane is de vrouw van Tarzan :)* _O-

Wel grappig die kleine details die ze beiden hebben , Tarzan en Jane zaten net in de regen te chillen . Niet zo blij mee >;)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 05:40

Ja hoor, Flo neemt het 'go with the Flo(w)' wel erg letterlijk :roll:
Ze zat dus bij Pepper en Billy en wist niet meer hoe ze weer terug kwam..
gelukkig zijn Pepper en Billy niet zo agressief en is ze dus nog heel, denk dat ze alleen wijze les heeft gekregen van Billy, die vindt zoiets niet grappig :=
Ze ging ook meteen eten arme schat.. hopen dat ze vandaag dus achter de hekjes blijft 8)7

Haha ja leuk zijn die overeenkomsten he! Haha ach hier zitten ze ook vaak gewoon in de regen :roll:

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 07:50

Wat denken jullie, zal ik Flo en Ginny toch al koppelen aan Billy en Pepper? Gezien Flo waarschijnlijk vaker zo'n grapjes gaat uithalen.. ik vind ze nog zo enorm klein maar het zou alles wel wat makkelijker maken :=

Ik zou ze donderdagmiddag/vrijdag kunnen koppelen want dan ben ik vrij/thuis t/m zondag... dilemma!

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:23

Ik zou wachten tot ze ingeënt zijn, nu zijn je kleintjes totaal niet beschermd en billy en pepper wel en die zijn mogelijks ook besmet he. Ik vind dat een groot risico.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:28

Dat is een goeie inderdaad, nog niet over nagedacht, dankjewel!!

Edit: zou ik ze nu laten enten en dan met 10 weken boosteren? Heb namelijk gelezen dat beide entingen nogal fataal kunnen zijn voor zo'n kleintjes en de filavac (rhd2) pas met 10 weken gezet kan worden?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:44

Zou gewoon enten als het kan en niet boosteren. Dat raadt mijn dierenarts echt af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 10:09

Flo toch :=

Ik zou ook geen risico willen nemen :n , hier ent ik ze van het voorjaar pas maar heb geen andere konijnen .

Geen haar geen bloed , geen paniek geen stress gewoon een doodnormaal koppel toen ik net keek na de nacht <3

Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 10:23

Maar als ze 10 weken zijn moeten ze toch geboosterd worden? Ik kan de DA wel even bellen maandag hoe dat zit want zou ze natuurlijk het liefst zsm willen enten.. had ook gelezen dat het niet aan te raden is om na castratie te enten maar ga dit ook maar even navragen want dan zou Macho ook meteen gedaan kunnen worden, ingewikkeld dat enten :P

Aah wat fijn Rebecca! Knappies <3
Gelukkig was Flo ook nog heel en ook geen haren, wel rende ze (hard) weg voor Billy dus denk dat die haar even verteld heeft dat dit niet de bedoeling was :')

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 10:30

Als je voor de 10 weken inent moet het na 6 weken geboosterd worden. Als je op 10 weken inent of erna moet het niet meer geboosterd worden. Zo heb ik het onthouden.
Mijn baby's zijn tot nu toe altijd op 6 weken ingeënt met nobivac en dat is nooit mis gegaan. Hoe ik het nu ga doen, nu er een nieuwe inenting is, moet ik nog overleggen met mijn dierenarts.

In combi met castratie raden ze normaal af, maar dat heb ik ook al wel eens gedaan ze. En dat was dan nog bij mijn ram met chronisch snot (en vorig jaar ook EC gehad). Heeft hij niks last van gehad. Castratie verlaagd de weerstand waardoor het een hoger risico zou zijn.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-18 10:44

Wij hebben Stoffer ook niet tegelijk gedaan nu je het zegt.
Al denk ik als ik Stoffer gelijk had gecastreerd hij het niet had overleefd, arm mager ding :(:) .

Blik is met 11 weken ingeënt, dus die hoefde geen booster te hebben.
Kregen ook weer een oproep voor zn APK. Wordt nog wat, hyperactief stuiter ding :')

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 10:45

Dankje! Had dit inderdaad gelezen maar kwam er niet helemaal uit!

Dus in principe kunnen ze al met nobivac geënt worden (myxo en rhd1) en moet ik ze als ze 10 weken boosteren + de filavac erbij want heb ook gelezen dat de dubbele enting funest kan zijn voor jonge konijnen maar weet ook niet hoe erg dit is ..

Hmm dus het kan wel, dan ga ik dat toch even navragen want als hij er toch is, is het natuurlijk wel makkelijk om meteen te enten maar weet niet of dat te zwaar is voor z'n lijf..

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 11:35

De nobivac moet niet geboosterd worden.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 11:48

Afbeelding

Nou hier moet wat aan gedaan worden... De nieuwe dames hebben geen respect voor de vingers, bij een gaat het al wat beter maar de ander heeft me net keihard gebeten en hing eraan toen ik een snoepje gaf.

Ik wil eigenlijk dat ze nu leert dat een hand geen bijt opject is. Iemand enig idee hoe dat aan te pakken zonder dat dit nog een keer gebeurt

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 12:06

Ooh echt niet Gigi? Dan kan ik die dus wel al laten zetten en met 10 weken de filavac..

Oei amber, geen idee ik heb gelukkig geen ervaring met bijtgrage konijnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 12:13

Lastig Amber ik heb ook geen ervaring met bijters, kan Tarzan gerust uit de hand voeren heb ik geleerd vandaag :))

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-18 12:32

Hier ook geen bijters, hooguit likkers :') .
Bijten hebben ze hier nog nooit gedaan haha. Eten pakken ze ook heel lief en rustig aan, zo schattig!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 12:33

De 2 mannen hier ook en die likken je handen nog af na het geven van groente, maar de dames hebben totaal geen respect

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 13:18

_Tarzan schreef:
Ooh echt niet Gigi? Dan kan ik die dus wel al laten zetten en met 10 weken de filavac..

Oei amber, geen idee ik heb gelukkig geen ervaring met bijtgrage konijnen!

Dat zou idd gaan. De filavac kan je ook vroeger geven, maar die moet dan wel 6 weken later geboosterd worden. Ik zou dat overwegen met het gekend hoog risico, maar je DA zal daar wel het best over kunnen adviseren. Weet niet of het risico groot is als je de vaccins tegelijkertijd zet bij jonge konijnen.

Bijten afleren gebeurt normaal als ze nog jong zijn, wanneer ze alles willen aftasten met hun tandjes. Ik doe dat door te laten merken dat het pijn doet door mijn hand weg te trekken en auw te zeggen. Dan leren ze wel voorzichtiger aanpakken. En soms gebeurt het nog wel eens dat ze wat enthousiast zijn maar dan bijten ze eigenlijk nooit door. Als ze hier echt bijten uit agressiviteit dan krijgen ze een tik op hun neus. Maar dat gebeurt eigenlijk zo goed als nooit. Weet niet of je het nog echt kan afleren als ze al wat ouder zijn, maar het valt te proberen!

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 21:03

Vervelend bijtende konijnen! Gelukkig geen ervaring mee.

Mijn uitzicht vanmiddag vanuit de woonkamer <3

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:13

Dat is niet vervelend <3

Ik ben stapel op Tarzan , hij blijft gewoon zitten als ik er ben en dan kan ik hem over zijn koppie aaien <3 . Stop ik te vroeg duwt hij zachtjes tegen mijn hand :') , zo gek ben ik niet gewend van mijn vorige konijnen :=

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:40

Ahww janickee die ligt er lekker bij zeg <3