Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 22:15

kiwiwitje schreef:
DP= Hondenziekte en parvo(levend)
PL = weil en parvo?

DHPL= dan parvo, weil, hondenziekte?

D= Distemper
P= Parvo
L= weil
H= Hepatitis

XxMariellexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 08:54

Ennasil, prachtige pups ze groeien erg snel<3

_R_G_, wij bestellen alles altijd bij Agradi

Terpentijn, wat een knappe pup <3

Bailey is inmiddels al een weekje bij ons en wat is ze leuk <3 ze is voor de duivel nog niet bang en vind alles en iedereen leuk plassen en poepen gaat ook erg goed ze geeft keurig aan wanneer ze moet.

Wel is de Bench nog een dingetje zodra het deurtje dicht gaat begint ze te huilen en probeert ze echt dwars Door de bench naar buiten te komen hebben jullie nog tips? Als ze een koekje eet met het deurtje dicht is er niks aan de hand maar zodra het op is begint het. Snachts is het geen probleem om in de bench te slapen en gaat ze na 2 kleine piepjes rustig slapen.

Afbeelding

Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 11:27

Ooooh die foto van hen samen <3

Kiwi, Dexter is op zes weken geënt voor hondenziekte (pup) en parvo levend. Op negen weken voor parvo levend en weil. Op twaalf weken (vandaag) voor parvo levend, hondenziekte, leverziekte en weil.

En dan weet jij vast beter wat wat is dan ik :Y)

Dierenarts van vandaag was super positief! Waar de vorige dierenarts wat zeurderig en negatief was over niet preventief ontwormen en ontvlooien na zes maanden was deze het er mee eens. Dexter zag er ook goed uit en hij was ook voorstander van pupjes mooi slank houden in plaats van een laagje puppyvet erop.

Poep eten was volgens de dierenarts ook echt aangeleerd gedrag om het nest schoon te houden (doe het dan gewoon buiten _-:( ). Maar dus geen tekorten oid gelukkig.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-18 11:51

Haha inmiddels heb ik dus een beetje hulp gehad, en boellie is een beetje ''apart'' geent. Wel zou hij beschermd moeten zijn, dat is t belangrijkste. Maar ga even de DA een mail sturen die hem ingeeent heeft, met de vraag waarom hun voor deze (eerste) enting gekozen hebben.

T schema van Dexter zou dus gewoon normaal zijn :) Chick is zo ook geent, alleen de 3e enting weet ik dus niet, want die staat niet in het paspoort, vorige baasjes zeggen wel dat ze die enting gehad heeft, maar ja.. t staat er niet in...

Heeft de DA je nog tips gegeven om te zorgen dat je t binnen poepen(en dus eten) kan voorkomen?

Als ze in de nacht geen probleem maakt van het slapen in de dichte bench dan is het gewoon oefenen. Dus nu heb je haar iets laten eten in de bench, en dan begin je dus met direct open maken als het op is. Steeds ietsje langer wachten. En pas open maken als ze rustig is. En dan een beloning geven. Evt eens iets van een pensstaafje geven. Daar zijn ze meestal wel iets langer mee bezig.

fannetje

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 23:18

Marielle, heerlijke foto's :D Wat betreft bench training met Kiwiwitje eens.
Kaus, fijn dat je nu een DA hebt die op dezelfde lijn zit, is toch wel vaak zo fijn.
Kiwiwitje, er is dus duidelijkheid. En wil je weten of ze goed beschermd is, gewoon titreren, dan weet je waar ze staat :Y)
Ik heb nog 2 dagen eerder vrij geregeld met mijn werk, dus kan pupsel met 8 weken gewoon ophalen na mijn werk of anders de dag er op in de ochtend, maar even overleggen met de fokker.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 00:08

Ja en t bleek allemaal niet zo moeilijk. Iets met bomen en bos.. :+
Planning is indd beide titeren en waarschijnlijk wel weil enten.

Wat lekker dat je extra vrij hebt kunnen regelen! :)F

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 09:17

fijn fannetje! wanneer mag je ze gaan halen? hoe lang ga je dan thuis blijven voor je pup?

Hier de naam die ik al maaanden in mijn hoofd heb voorgesteld aan mijn vriend en familie en helemaal afgeschoten ;( :+

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 17:16

pfff is raad van beheer ook zo'n rommeltje als sint-hubertus in belgie?
Vorige week beweren ze dat ze een hond die ik voorgebracht heb niet terugvidn als een stamboomhond, op met loshnummer en chipnummer na lang zoeken toch teruggevonden. vandaag open ik mijn profielen. In België is het zo dat je voor fok honden een fokcertificaat op show moet behalen. ze zijn nu bezig met alle gegevens uit het verleden digitaliseren. ik open Kenai zijn profiel krijgik een rode melding dat hij zijn certificaat der comformiteit rasstandaard (fkcertificaat) niet heeft behaald, terijl ik dit in september al behaald heb. ik open daeva haar profiel, waarvoor ik dit certificaat nooit aangevraagd heb, saat e dat ze dit WEL behaald heeft....
Telefonisch niet te bereiken, nu maar een mail gestuurd.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 17:16

kiwiwitje schreef:
Ik ben dus even aan het neuzen voor dat titer gebeuren. Maaar nu valt mij op dat Chick en Boellie anders ingeent zijn. Boellie's pup enting was bijv al uitgebreider dan die van Chick.

Dus ik ben benieuwd of jullie eens willen kijken in jullie boekjes hoe de honden tm 1 jaar geeent zijn? :o

Ik kom me er even mee bemoeien.

Wij kregen onze pup niet geënt, hij had namelijk genoeg antistoffen en dus zouden de entingen nutteloos zijn geweest.

Wij hebben Harvey met 14(!) weken pas hoeven laten enten, toen waren de MI laag genoeg zodat enten effectief was.

Dus geënt, na 28 dagen laten titeren en de enting was aangeslagen op de Parvo na, deze is los geënt, dus één enting groot en een losse Parvo ipv alle entingen, controle was de Parvo ook aangeslagen, we hoeven pas volgend jaar weer te titeren. Als alles dan nog voldoende is dan wordt hij afgetekend voor 3 jaar.

Onze andere pup kregen we wel geënt volgens ouderwets schema, meteen laten titeren en géén bescherming, had dus nog teveel MI toen ze geënt is. Ook zij dus de grote cocktail opnieuw gehad, na 28 dagen controle en de hepatitis was niet aangeslagen, vind ik geen probleem, dat komt hier zelden voor. Dus zij krijgt komend jaar sowieso de grote cocktail nogmaals omdat die niet apart kan worden geënt. De rest had wel een mooie score van 5/6.

Onze volwassen honden zijn allemaal afgetekend voor 3 jaar, langer mag niet. Maar Guinness hoeft de komende 7 jaar niet geënt te worden. Die wordt dus over drie jaar weer getiterd en waarschijnlijk weer afgetekend.

Dus voor ons nooit meer anders. Geen onnodig rommel in de hond. Scheelt een aanslag op het lichaam, en een hoop geld bij vijf honden. :j

Rabiës moet uiteraard wel gewoon geënt worden. En de Weil en Kennelhoest ook. Maar Weil ent ik per definitie niet.

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 17:22

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 17:37

Zoe_97 schreef:
pfff is raad van beheer ook zo'n rommeltje als sint-hubertus in belgie?
Vorige week beweren ze dat ze een hond die ik voorgebracht heb niet terugvidn als een stamboomhond, op met loshnummer en chipnummer na lang zoeken toch teruggevonden. vandaag open ik mijn profielen. In België is het zo dat je voor fok honden een fokcertificaat op show moet behalen. ze zijn nu bezig met alle gegevens uit het verleden digitaliseren. ik open Kenai zijn profiel krijgik een rode melding dat hij zijn certificaat der comformiteit rasstandaard (fkcertificaat) niet heeft behaald, terijl ik dit in september al behaald heb. ik open daeva haar profiel, waarvoor ik dit certificaat nooit aangevraagd heb, saat e dat ze dit WEL behaald heeft....
Telefonisch niet te bereiken, nu maar een mail gestuurd.

Tot nu toe geen problemen met de Raad van Beheer.. Testen netjes toegevoegd, geen gekke dingen. Ze zijn niet altijd even vlug.. ook Contact gaat super makkelijk.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 17:39

Hahah dan moet kmsh misschien eens in Nederland op bijscholing komen. Wij kunnen momenteel nog geen testen toevoegen enkel HD en ED. Toch zijn ze verplicht.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 17:46

Zoe_97 schreef:
Hahah dan moet kmsh misschien eens in Nederland op bijscholing komen. Wij kunnen momenteel nog geen testen toevoegen enkel HD en ED. Toch zijn ze verplicht.

Oh dat is niet handig. Dit was bij die van mij in de online omgeving.

Afbeelding

Afbeelding

RvB doet hier ; HD, ED,PL,doof, oogafwijkingen, koperstapeling. Dus die onderzoeken moeten dus terug te vinden zijn in GGO..

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 17:51

Oh WoW mooi duidelijk. Wij moeten hier en daar dingen zoeken. Veel staat bij documenten als je ingelogd bent. Een deel staat op het profiel van je hond. En dan zijn er nog formulieren die je op de site van de Vlaamse fokkerijcommisie moet zien tevoorschijn te toveren.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 17:55

Oh dat hebben we niet. Zal wel eens een paar foto's maken. Vind het systeem ideaal.. :P

T scherm waar je komt na inloggen;

Afbeelding

Gezondheid;

Afbeelding

Dek
Afbeelding

Mijn profiel is niks meer dan mijn gegevens (naam, adres etc) en of ik wel of geen fokker ben.
Volgens mij is er geen optie voor show resultaten..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 18:00

Voor de sport is het ook zo'n duidelijke pagina! Heel handig. :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 18:01

KimD schreef:
Voor de sport is het ook zo'n duidelijke pagina! Heel handig. :j

Die krijg je dan dus daarbij als je dus sportresultaten hebt?

Dit is dus hoe je aan kan geven welke functie je hebt op je profiel

Afbeelding

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 18:04

Dit is hoe het er bij de kmsh uitziet. Voor sportredultaten is er een andere website. Kkushdogs en voor bepaalde documenten en aanvragen moet je dus bij de fokkerijcommisie zijn...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Zoe_97 op 20-02-18 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 18:06

Oh dat is inderdaad niet echt overzichtelijk..

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 18:08

zoe, ik zou wel die eerste foto even weghalen. nu staan al je gegevens incl volledige naam, telefoonnummer en woonadres op een openbaar forum.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 18:08

maar dan de fouten, dat is nog het onhandigst. zelfs in dna resultaten maken ze fouten, ze durven een dna resultaat van een teef terugstuuren en bij geslacht XY vermelden.... als eigenaar viel dit natuurlijk niet op, persoon doet een nest met die teef en pups worden stambomen geweigerd, want volgens hun gegevens zijn de pups geboren uit 2 reuen en komt er geen teef aan te pas :') na een half jaar zeuren heeft de eigenaar opnieuw dna mogen insturen en kwamen ze tot de conclusie dat de pups toch uit een teef en een reu kwamen...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 18:13

Zoe_97 schreef:
maar dan de fouten, dat is nog het onhandigst. zelfs in dna resultaten maken ze fouten, ze durven een dna resultaat van een teef terugstuuren en bij geslacht XY vermelden.... als eigenaar viel dit natuurlijk niet op, persoon doet een nest met die teef en pups worden stambomen geweigerd, want volgens hun gegevens zijn de pups geboren uit 2 reuen en komt er geen teef aan te pas :') na een half jaar zeuren heeft de eigenaar opnieuw dna mogen insturen en kwamen ze tot de conclusie dat de pups toch uit een teef en een reu kwamen...

Oh dat is pas onhandig... Jeetje...

Wat ik ook super handig vind is dat ik in het stamboek kan bladeren via de Raad van beheer. Wat wel onhandig is, is dat deze maar 2x per jaar bijgewerkt word, en de laatste keer was mei vorig jaar geloof ik... :P

Afbeelding

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 18:15

klinkt el handig ja! bij de kmsh wordt er 1 keer per jaar een boek uitgebracht, aar daarvoor moet je lid zijn van de vereniging zelf (dus niet gewoon een fokker zijn ofzo)

dankje diandra, ik heb her even aangepast ookal staan die gegevens in elke showcataloog waar ik deelneem :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 18:17

Ja ik ben er super tevreden over! Ook dekaangiftes gaan super makkelijk. Helaas moest ik die van mij als ''leeg gebleven'' weg halen. Maar toch.. Super makkelijk.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 18:20

dekaangiftes heb ik nog niet moeten doen :D maar ik geloof dat die hier ook niet zo handig gaan. bij het vorige systeem waren de pups minimaal 10 maanden voordat de fokker de stambomen had. ik geloof met het nieuwe systeem zou je ze in theorie moeten hebben als de pups ongeveer 3 maanden zijn, maar bij de fokkers die ik ken is het in de praktijk nogsteeds langer (al niet meer 10 maanden). al kan het altijd erger, in brazilië duurt het gemiddeld 2 jaar voordat ze een stamboom hebben.