Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ilaan

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 23:16

Lukasje
Jaa tuurlijk! Maar moeten nog even bedenken hoe we het willen. De bedoeling is alle 4 bij elkaar maar daar moeten ze het zelf ook mee eens zijn natuurlijk :=

Lichte die het dichtst bij zit is evi, daarnaast zit Ozzy en de blauwe is Bugs, papa van evi. Dan hebben we nog Miep maar die zit bij de baby’s :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 04:44

Hier krijgen de valken in de lente en zomer Teurlings 228. In de winter en tijdens de rui schakel ik over naar Teurlings 230. En ze krijgen in de lente en zomer 2 keer per week eivoer. In de winter ongeveer 4 keer per week en bij echt koude nachten bijna iedere dag.
En daarnaast veel groente en takken en soms trosgierst (Frans rood) of Nutriberries. Geen fruit ivm gisten.

Mango krijgt veel groente, fruit, noten, zaden etc. Ik heb voor hem 3 soorten zaadmix die ik meng. En dan krijgt hij nog pellets, 2 keer per week een stukje eiwit met eischaal, 2 keer per week pasta of rijst, 2 keer per week palmolie en soms een stukje kip of een gekookt kippenpootje voor de proteïne.
Hij gaat ook iedere ochtend zo'n drie uur onder de UV lamp voor zijn veren. En in de middag als de zon schijnt parkeer ik hem geregeld in de serre voor zonlicht.
Eigenlijk moet hij om de dag douchen, maar dat doen we momenteel even niet omdat hij wat niezerig is. Daar krijgt hij 2 keer daags medicatie voor.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 07:31

Wauw wat een verzorging vraagt mango.
Dat is wel ff wat anders dan wat parkietjes en kanaries
Vind het wel echt een prachtige vogel.

Wij voeren gewoon zaadmengsel, hangt zo'n sepia ding, kiezels. Er staat altijd badwater wat dagelijks verschoond wordt en ze krijgen geregeld fruit en trosgierst.
Fruit meestal restjes van wat de kids eten. sowieso om de dag soms ook dagelijks.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 09:26

ilaan schreef:
Lukasje
Jaa tuurlijk! Maar moeten nog even bedenken hoe we het willen. De bedoeling is alle 4 bij elkaar maar daar moeten ze het zelf ook mee eens zijn natuurlijk :=

Lichte die het dichtst bij zit is evi, daarnaast zit Ozzy en de blauwe is Bugs, papa van evi. Dan hebben we nog Miep maar die zit bij de baby’s :)

Toen ik op zoek was naar een kooi, kreeg ik een tip van een kenner ( ;) ;) ). Aanvankelijk vond ik ze te prijzig maar ik heb ze toch gekocht en ben er superblij mee!! Ze is oerdegelijk , mooi maar vooral erg praktisch! Het grote voordeel is dat je ze makkelijk in 2 kan verdelen. Stel dat je vogels toch niet bij elkaar kunnen, kan je ze zo in 1 kooi toch scheiden van elkaar.
Het gaat om de Montana Madeira Double.
(Ik weet niet of Zooplus ze nog aanbiedt maar daar was ze aardig goedkoper dan bij Avonturia).

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 09:56

:D :')

Ik heb zelf ook de Montana Madeira Double. Superfijne kooi en idd het is heel fijn dat je ze desnoods apart kunt zetten door de schuif dicht te doen.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 11:42

Wij gaan alleen even om de kooien te bekijken hoor, daarna shoppen naar de goedkoopste online O:)
Want avonturia is inderdaad niet de goedkoopste altijd met kooien haha

Wel een goede optie! Die houden we er zeker even bij! Mocht het inderdaad niet gaan dan is splitsen super makkelijk op die manier :)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 12:12

ilaan schreef:
Wij gaan alleen even om de kooien te bekijken hoor, daarna shoppen naar de goedkoopste online O:)
Want avonturia is inderdaad niet de goedkoopste altijd met kooien haha

Wel een goede optie! Die houden we er zeker even bij! Mocht het inderdaad niet gaan dan is splitsen super makkelijk op die manier :)

Ja precies en zit je toch niet met 2 aparte kooien. Lukt het wel om ze samen te zitten, hebben ze een mooie plek die vooral ruimte biedt in de breedte (vliegruimte) waar andere kooien vaak de hoogte ingaan terwijl het onderste deel minder benut wordt.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 14:18

Kiki heeft een gebroken pootje. Is nu bij de dierenarts om een spalk te krijgen. Die kleine blauwe was mij wat dapper! Liet alles toe en beet niet eens toen hij haar pootje weer goed zette. Hopelijk kan ik haar straks weer ophalen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 15:29

Oh jeetje, hoe kan dat nou?
Gelukkig genezen gebroken botten van vogels redelijk goed.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 15:43

Zeg het maar, ze wil het mij niet vertellen in een taal die ik versta. Moet om 5 uur bellen om te vragen hoe het gaat.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 16:15

Had toch gekund dat je er bij was toen het gebeurde? :)
Ik hoop dat ze snel opknapt.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 17:55

Lukasje
Hier zitten ze juist graag op de bodem, beetje frutten en gevallen voer opeten. Daarom willen we liever geen tralie op de bodem. Het is wat allemaal...

Benfan
Ohjee, wat enorm vervelend! Weet je al wat meer?

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 18:00

Afbeelding
We zijn er weer. Pootje in de spaken en een kraagje omdat ze het verband er direct afsloopte. Ze is nu pissig door dat domme ding om haar nek. Dan zijn knuffels van mij extra lekker! 3 weken wachten totdat het verband eraf kan.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 20:02

Afbeelding
Nog even een leuke selfie gemaakt.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 05:55

_O- Photobomb!

Zijn er hier mensen die hun vogel(s) hebben verzekerd?
Ik denk daar momenteel over na en ben op zoek naar ervaringen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 13:43

ilaan schreef:
Lukasje
Hier zitten ze juist graag op de bodem, beetje frutten en gevallen voer opeten. Daarom willen we liever geen tralie op de bodem. Het is wat allemaal...

Benfan

Oh maar bij de Madeira Double hoef je geen tralie op de bodem hoor. Je kan het rooster ook onder de lade schuiven. Bedoel je dat?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 13:44

Benfan schreef:
[ [url=m/bqVlQm.jpg]Afbeelding[/url] ]
We zijn er weer. Pootje in de spaken en een kraagje omdat ze het verband er direct afsloopte. Ze is nu pissig door dat domme ding om haar nek. Dan zijn knuffels van mij extra lekker! 3 weken wachten totdat het verband eraf kan.

Wat zielig! Vertel het maar dat het kraagje er aan moet blijven :roll: .

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 13:45

Cayenne schreef:
_O- Photobomb!

Zijn er hier mensen die hun vogel(s) hebben verzekerd?
Ik denk daar momenteel over na en ben op zoek naar ervaringen.

Nee, geen ervaring mee. Ik denk dat het nog niet zo vaak voorkomt. In Belgie is het al niet zo gebruikelijk paard of hond te verzekeren, laat staan vogels.
Ik ben wel benieuwd eigenlijk!

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 15:05

Lukasje schreef:
ilaan schreef:
Lukasje

Benfan

Oh maar bij de Madeira Double hoef je geen tralie op de bodem hoor. Je kan het rooster ook onder de lade schuiven. Bedoel je dat?

Dat bedoel ik inderdaad. Maar dat zou het oplossen, toch fijn om ook ervaringen te horen :)

Cayenne
Wij hebben hier geen enkel dier verzekerd. Ook de pony niet :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 15:10

Ik heb even rondgevraagd en papegaaien verzekeren kan wel via petplan.

Bij de Madeira Double hebben wij de roosters er ook gewoon uit!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 18:41

Afbeelding
Afbeelding
De nacht goed doorgekomen. Ze vind het kapje wel wat zwaar. Arme drommel vind het allemaal maar niks. 3 weken lang opgesloten in een kleine hok. Arme Kikkert

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 20:39

Kun je er niet een stukje vanaf knippen? Dat heb ik toen ook gedaan met een valk en toen was hij een stuk wendbaarder zonder dat hij aan de spalk kon komen.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 21:34

Slim plan!!! Dat helpt voelt zich nu wat beter

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 12:31

Benfan schreef:
Slim plan!!! Dat helpt voelt zich nu wat beter

Super fijn dat dat helpt!

Wij gaan zo een dagje maken en naar avonturia. Daarna nog even de stad in. Toch een stukje vanuit Arnhem.

Hebben trouwens onze kooien te koop staan maar mensen bieden echt belachelijk weinig geld _-:(
€50 bieden op een kooi met nieuwprijs van €230 en dan ook nog zeggen ‘dan kan ik hem beter nieuw kopen’. We willen er €70 voor, Nouja dan koop je m lekker nieuw toch :$ :+

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 13:56

Avonturia is leuk! Wel heel commercieel en sommige dingen zou ik als dierenliefhebber liever niet zien (die eekhoorns door de gaastunnels boven je hoofd), maar ik kom altijd met te veel spullen thuis :')