Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 18:19

Sannert schreef:
SayaJones schreef:
Oh dus ben niet de enige met een hooi etende hond _O-
Heeft Murphey daar nooit last van gehad?
Want hoop niet dat dat een keer de hele boel gaat verstoppen :roll:

Sannert, vind Balou je vader wel leuk?
Dan komt het vast wel goed! Maar ik snap je helemaal..

Nova wilt even hoi zeggen :))
[ [url=m/neAdQd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja, als ze op bezoek zijn dan ligt ie bij hem op schoot. Met zn voorpoten dan. :D

Oeh das wel echt lastig als ie niks voor eten doet. Hier echt geen last van. :=

Wel van trekken. Pff wat een gedoe. Hij blijft me meesleuren met wandelen als ie een hond ziet. Ik ben er sterk aan het denken om een gentle leader te halen want dit is echt niet te doen. Ik moet hem aan zn halsband met 2 poten van de grond halen want anders rent ie dwars door me heen. Afleiden negeert ie gewoon. Dus trainen is vrijwel onmogelijk omdat ik alle energie nodig heb om hem vast te houden. Ik dacht met de gentle leader kan ik hem beter houden en dan ook afleiden/trainen zodat ie het afleert. Of jullie nog ideeën?

Hier ook een trekker, ik heb een tijdje met een slipketting gewandeld maar dat was niks. Ik ga nu proberen met een tuig met een ring op de borstband en daar dan de lijn aan. Ik had gehoord dat als ze dan gaan trekken dat ze zichzelf dan opzij/scheef trekken.
Misschien dat zoiets ook voor jullie kan werken?

Sannert

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 18:31

Die heeft ie nu classic. Die van halti. Daarmee trekt ie me compleet om. :=

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 18:45

Karma heeft er ook zo 1 ze trekt niet maar als we op de berg naar beneden gaan is het handig voor als ze wilt gaan trekken vooral als het zo glad is _O-

edit dit is de mijne :

Afbeelding

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:26

Afbeelding
Ik heb deze nu. Werkte goed bij de ridge back. Niet bij balou. :7
En dan heb ik de riem op de borst vast gemaakt en op zn rug. Als ik een hond tegen kom dan moet ik met een hand de riem vast houden en de andere hand zn halsband. Hoe graag hij eet en hij zo er alles voor doet is dat weer het tegenovergestelde als we een hond zien. Dan ben ik onzichtbaar.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:29

onze grote Mastinmeneer houdt ook erg van koeienkuil….en inderdaad, dat poept soms niet zo fijn :D
De eerste keer dat hij hier eten kreeg wou hij ook niet uit z'n bak eten, terwijl hij aan het eten was heb ik snel wat brokjes in z'n bak gedaan, daarna nooit problemen gehad met uit de bak eten.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:39

Nova is echt wel fantastisch geloof ik, dat van niet te belonen met voer is wel lasting, blij dat Murph daar gek op is, want voor speeltjes of knuffels doet ze het niet. Vorige hond pleegde juist een moord voor een tennisbal.
En ja Murph ook wel eens last van haar vreemde eetgewoontes.. poept wat lasting met die stukken kuil tussen je keutels en dan moet de baas je maar weer komen redden.. zucht, gelukkig hebben we hier die vervloekte plantanen staan, ligt nu nog Bergen blad van.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 00:17

Marlin eet niet zo denderend. Hij eet alleen zijn brokken op als ik er blikvoer doorheen doe. Zonder blikvoer eet hij het echt niet.
Ik weet niet goed of ik het zo moet laten, of toch ander voer moet gaan proberen.

Vandaag is Marlin voor het eerst op strand geweest. En op de terugweg even langs de dierenarts om hem te wegen. Hij weegt 14,7 kilo. Ik had hem geschat op 12 a 13 kilo.
Afbeelding
Afbeelding

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 00:44

mmm karma eet ook slecht brokken dus die krijgt KVV https://www.mushbarf.com/de/ ze verkopen het ook in duitsland.

Edit Mijn vriendin haar buitenlander eet ook alleen KVV na alle soorten brok geprobeert te hebben -O-

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 06:37

Wat voor brok krijgt Marlin?

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 08:29

Hij krijgt nu Carocroc.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:04

Sannert schreef:

En een riem van maximaal 1 metet lang aan de heupgordel, en abrupt omdraaien als ie zijn aandacht al verliest. Dus voordat hij gaat trekken?
Dat betekent dat je de eerste week voornamelijk op 2 vierkante meter wandelt ja :+
Dit is een aandachtsprobleem en dat ga je niet oplossen met zoiets heftigs als een gentle leader. Het kan wel helpen hoor, als je precies weet hoe te timen etc. Maar ik heb een sledehond die niet trekt dankzij de training die ik benoem en het is echt even volhouden en de schaamte op straat aan de kant zetten maar het werkt voor mij heel fijn!
Ik paste het ook toe bij mijn opvanghond die uit angst trok. Zodra hij geen aandacht meer had en dus de omgeving ging scannen zonder wat te zeggen omdraaien. Tot hij me weer aankijkt, dan belonen (met stem, snoep nam hij niet aan want te gespannen) en doorlopen. Weer alert op de omgeving? Omdraaien.
Het klinkt alsof jouw hond ook veel spanning opbouwt en al ver ver weg zit in zijn kop. Je moet dat moment gaan uitbouwen en zorgen dat je het voor kan zijn. Dat is heel moeilijk :D
Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Edit: hij hoeft je niet continu aan te kijken natuurlijk maar het even naar de baas kijken is wel een teken dat de aandacht weer bij jou is en ook al is dat een nanoseconde moet je dat heel goed belonen (ik gebruik de clicker). Het gewoon om je heen kijken is ook prima maar zodra de hond verlaagt of fixeert of spant of de oren spitst, omdraaien. Je leert dat vanzelf lezen. En dankzij deze oefening leer je ook in welke situatie je nog wel contact hebt en welke niet. Van de ene (iemand die de auto uitstapt bv) draaien ze veel gemakkelijker weg dan de ander (tegemoetkomende hond bv).

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:09

Hier worden brokken ook nie goed gegeten. Sws niet veel trouwens. Ze krijgen vers en dat gaat prima, maar is op vakantie wel eens lastig. ZhuZhu wou trouwens ook niet uit de metalen bak eten. Dus die heeft nu een plastic voerbak. Dat gaat beter. In die metalen bak hoefde ze ook haar vlees niet.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:17

Lisitano schreef:
Sannert schreef:

En een riem van maximaal 1 metet lang aan de heupgordel, en abrupt omdraaien als ie zijn aandacht al verliest. Dus voordat hij gaat trekken?
Dat betekent dat je de eerste week voornamelijk op 2 vierkante meter wandelt ja :+
Dit is een aandachtsprobleem en dat ga je niet oplossen met zoiets heftigs als een gentle leader. Het kan wel helpen hoor, als je precies weet hoe te timen etc. Maar ik heb een sledehond die niet trekt dankzij de training die ik benoem en het is echt even volhouden en de schaamte op straat aan de kant zetten maar het werkt voor mij heel fijn!
Ik paste het ook toe bij mijn opvanghond die uit angst trok. Zodra hij geen aandacht meer had en dus de omgeving ging scannen zonder wat te zeggen omdraaien. Tot hij me weer aankijkt, dan belonen (met stem, snoep nam hij niet aan want te gespannen) en doorlopen. Weer alert op de omgeving? Omdraaien.
Het klinkt alsof jouw hond ook veel spanning opbouwt en al ver ver weg zit in zijn kop. Je moet dat moment gaan uitbouwen en zorgen dat je het voor kan zijn. Dat is heel moeilijk :D
Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Edit: hij hoeft je niet continu aan te kijken natuurlijk maar het even naar de baas kijken is wel een teken dat de aandacht weer bij jou is en ook al is dat een nanoseconde moet je dat heel goed belonen (ik gebruik de clicker). Het gewoon om je heen kijken is ook prima maar zodra de hond verlaagt of fixeert of spant of de oren spitst, omdraaien. Je leert dat vanzelf lezen. En dankzij deze oefening leer je ook in welke situatie je nog wel contact hebt en welke niet. Van de ene (iemand die de auto uitstapt bv) draaien ze veel gemakkelijker weg dan de ander (tegemoetkomende hond bv).

Als er geen hond hond is gaat het goed. Dan heeft ie aandacht voor mij en loopt ie netjes. Vanmorgen gaan wandelen zonder problemen. Omdraaien al geprobeerd maar hij loopt echt dwars door me heen.
Gisteren bijvoorbeeld was ik aan het wandelen met de kinderen. We liepen richting school waar ik laatst mn oudste ben gaan halen met balou. Toen waren hier ook andere honden. Hij begon meteen de hoek om te trekken om te kijken of die honden er nog waren. Ik kan dan een gek stemmetje opzetten, Omdraaien, streng toespreken, omkopen met een snoepje, noem maar op. Maar het heeft geen enkele zin. Met de gentle leader trekt hij zn kop richting mij als hij begint te trekken. Voor mij meer kans om hem af te leiden, Want nu ben ik alleen bezig met hem in bedwang te houden.
Ik heb m al besteld. Krijg m straks. Als het niks is dan kan je weer snel af. Maar ik wil het toch proberen.
Als ik trouwens een hond zie die hij nog niet gezien heeft dan ben ik al bezig met aandacht vragen, oefeningen doen enz. Maar zodra hij die hond in het vizier krijgt ben ik gewoon lucht.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:18

Nova staat nu op Jarco, is een brok met een redelijk hoog vleespercentage en zonder granen (er zit wel een lage percentage rijst in, maar dit vind ik niet zo erg als tarwe oid).
Dit eet zij goed.

Straks als ik van baan gewisseld ben en een beter salaris krijg, wil ik haar overzetten op Canagan, compleet graanvrij en een erg hoge vleespercentage.

Persoonlijk vind ik de brokken met een hoger vleespercentage fijner en mijn ervaring is ook dat deze beter gegeten worden.

Mijn katten krijgen vers vlees, en dat vind ik het meest ideale voer. Maar met Nova zit ik dan rond de € 140,- per maand, dat vind ik iets te overdreven :=

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:49

Sannert, op welk moment draai je dan om en heb je dat ook minimaal een week elke wandeling consequent volgehouden?
De energie van je hond komt te hoog waardoor ik vermoed dat je dus te laat bent. Met de gentle leader ga je hieraan werken met pijnprikkels. Persoonlijk houd ik liever van de langdurige en intensieve aanpak waarbij je ander gedrag aanleert ipv ongewenst gedrag afstraft al dan niet met pijn/ongemak. Het is wel moeilijker. Vooral het consequente. Maar wel betrouwbaarder.

Je hond mag al niet denken aan de hoek omgaan voor jou, laat staan doen. Het kijken naar de hoek moet jij al ombuigen door om te draaien. Heb je een cursus met hem gedaan? Een goede begeleider kan je dit leren op tijd te zien.

Edit: is het mogelijk als jij een hond ziet en hij nog niet op afstand te gaan en te zien tot welke afstand je aandacht kunt houden? Dan kun je daarmee oefenen en de afstand afbouwen?

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:59

Zodra ik de hond zie en hij nog niet ga ik al aandacht vragen. Wat ik zo ook tijdens een wandeling doe. Hij heeft dan aandacht voor mij. Maar zodra hij de hond ziet is het verkeken. Ben er al vanaf het begin mee bezig. Cursus ag1 hebben we gehad. Daar deed hij het ook niet echt top. :')
Hij is niet gemeen trouwens. Hij wil gewoon heel graag spelen, maar vergeet mij daarbij.
Met omdraaien sleurt ie me gewoon mee richting de hond.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:03

Sannert schreef:
Zodra ik de hond zie en hij nog niet ga ik al aandacht vragen. Wat ik zo ook tijdens een wandeling doe. Hij heeft dan aandacht voor mij. Maar zodra hij de hond ziet is het verkeken. Ben er al vanaf het begin mee bezig. Cursus ag1 hebben we gehad. Daar deed hij het ook niet echt top. :')
Hij is niet gemeen trouwens. Hij wil gewoon heel graag spelen, maar vergeet mij daarbij.
Met omdraaien sleurt ie me gewoon mee richting de hond.

Ja ik herken het _O-
Ik ben al 4 jaar aan het trainen op jagen en heb het nog steeds niet onder controle. Maar we geven niet op :+

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:15

Ik ga straks maar even vers vlees halen. Kijken of hij dat beter eet.
En die plastic bak is ook wel een goeie. Hij heeft nu inderdaad een metalen bak. Volgens mij heb ik nog een plastic bak op zolder staan.

Marlin weegt nog geen 15 kilo, dus dan is vers vlees nog wel betaalbaar. Ik vind het eigenlijk alleen een beetje een gedoe met de vriezer en ontdooien enzo :o

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:16

Een gentle leader werkt toch niet met pijnprikkels? Dat is gewoon een halster, net als je voor je paard gebruikt. En aangezien die hond formaat paard heeft, is een halster mss nog nirt zo gek. Die kracht is de reden dat een paard ook een halster krijgt ipv een touw om zijn nek. Heb je controle over het hoofd en kan hij zijn boeg er niet in zetten. En anders doe je er gewoon ook nog een bit in, Sannert :+ (grapje, dames. Voir t weer uit de hand loopt)

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:20

TinkerTreas schreef:
En die plastic bak is ook wel een goeie. Hij heeft nu inderdaad een metalen bak. Volgens mij heb ik nog een plastic bak op zolder staan.

Marlin weegt nog geen 15 kilo, dus dan is vers vlees nog wel betaalbaar. Ik vind het eigenlijk alleen een beetje een gedoe met de vriezer en ontdooien enzo :o

Opzich valt dat wel mee.
Alleen in het begin moet je even uitvogelen hoe en wat. De hond bij m'n vader die heeft genoeg aan een worstje per keer (buddy's, is een klein worstje) dus je zorgt gewoon dat je 24 uur van te voren een worstje eruit haalt en in de koelkast legt. Als je dan eenmaal op gang bent, kun je elke voerbeurt er eentje uithalen.

Bij mijn katten weet ik precies wanneer ik nog 1 voerbeurt over heb. Als dat het geval is, haal ik een worst uit de vriezer en leg hem in de koelkast, dan ik nog 1 voerbeurt doen met het restant, en de volgende voerbeurt is het vlees ontdooid.

Maar mocht je toch geen vers vlees willen, zou ik een brok proberen met een hoger vleespercentage. Is ook makkelijker met op vakantie gaan of met oppas.

Vers vlees kun je ook het beste geleidelijk omzetten, niet in 1x, daar krijgen ze vaak de poeperitus van :+

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:21

TinkerTreas schreef:

Ze hoeven niet zoveel vers, hè! Ik had me daar nogal op verkeken. Binnen een maand hadden mijn honden flink overgewicht. En dat waren honden van 25 en 45 kg. Nu 2 van 25 kg en ze krijgen ieder 2 x pd iets van 200 gram. Het zijn verpakkingen van 500 gram en die verdeel ik en de katten eten daar ook van mee. Ik voer en haal dan meteen een nieuwe uit de vriezer. Die is dan ‘s avonds (of de volgende ochtend) ontdooid. Doe ik niet in de koelkast trouwens. Alleen in de zomer een goeie plek zoeken, anders zit t vol vliegen :r

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:22

Fabster, mag ik vragen welk merk jij voert en hoeveel je er ongeveer aan kwijt bent per maand?

Nova zat rond de 55kg toen ze kwam, ik gok dat ze nu rond de 50kg zit, dus dat scheelt niet veel met die van jou.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:26

SayaJones schreef:
TinkerTreas schreef:

Opzich valt dat wel mee.
Alleen in het begin moet je even uitvogelen hoe en wat. De hond bij m'n vader die heeft genoeg aan een worstje per keer (buddy's, is een klein worstje) dus je zorgt gewoon dat je 24 uur van te voren een worstje eruit haalt en in de koelkast legt. Als je dan eenmaal op gang bent, kun je elke voerbeurt er eentje uithalen.

Bij mijn katten weet ik precies wanneer ik nog 1 voerbeurt over heb. Als dat het geval is, haal ik een worst uit de vriezer en leg hem in de koelkast, dan ik nog 1 voerbeurt doen met het restant, en de volgende voerbeurt is het vlees ontdooid.

Maar mocht je toch geen vers vlees willen, zou ik een brok proberen met een hoger vleespercentage. Is ook makkelijker met op vakantie gaan of met oppas.

Vers vlees kun je ook het beste geleidelijk omzetten, niet in 1x, daar krijgen ze vaak de poeperitus van :+

Daar heb ik bij geen enkele hond last van gehad, die poeperitus.

Ik heb inderdaad ook een brok (zijn mijn beloningssnoepjes) met hoog vleespercentage. Op vakantie naar t buitenland handig, maar alleen brok eten ze dan natuurlijk niet. Dus dan neem ik Renske mee. Tenzij we in NL blijven. Hier kun je in de supermarkt ook vlees halen. We hebben 1 x voorbern week vlees meegenomen naar Ameland. Bleek er geen vriezer te zijn. Het zat wel in ern koelbox, maar OMG, wat een ellende! En hoewel de honden best graag edn galf vergaan konijn of vogel eten, dit ging er ook echt niet meer in :r _O-

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:28

SayaJones schreef:
Fabster, mag ik vragen welk merk jij voert en hoeveel je er ongeveer aan kwijt bent per maand?

Nova zat rond de 55kg toen ze kwam, ik gok dat ze nu rond de 50kg zit, dus dat scheelt niet veel met die van jou.

Bedoel je vers? Ik geef van Lotgering. Dat bestel ik op internet en ik ben 45 euro in de maand kwijt. Dan leveren ze het aan huis. Die 45 euro is voor 2 honden van 25 kilo en 2 katten. En je kunt uit heel veel smaken kiezen. Ik doe altijd de gemengde krat. Bevalt me echt goed. Alleen het wild wordt hier slecht gegeten. Dat is leuker om op te jagen, dan te eten, blijkbaar :+

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:34

Lotgering ken ik wel inderdaad, heb ik ook even gehad voor m'n katten maar die moesten het niet hebben.

Ik hoor hele wisselende verhalen over Lotgering, ben een beetje huiverig daarom.. Misschien toch eens gaan proberen.