[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 13:50

Kiko is met name 's morgens een moeilijke eter, 's avonds weer totaal niet. Maar Kiko is van het uitslapen en dan is het haar te vroeg.
Wij waren dus vanmorgen al superblij dat ze om half 6 haar bak leeg at, wij hebben beide vroege dienst vandaag dus we zagen de bui al hangen.
Maar braaf gegeten, om vervolgens voor mijn neus binnen te plassen. -:(-
Kiko heeft nog geen 10 keer binnen geplast, en vanaf 10 weken dus ook al niet meer. Volgens mij was dit haar manier om te zeggen van "bekijk het maar, dit is veels te vroeg". :')

Van

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 13:50

mijn reu zal zich letterlijk dood eten als hij continu eten tot zijn beschikking zal hebben

Roek schommelt nogal. Begint ze een speklaagje te krijgen en geef ik wat minder krijgt ze plots weer een groeispurt en zie je de ribben weer

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 14:16

Joppe eet ongeveer de helft gelijk op, de rest in stapjes later. Het is geen hele grote eter en hij is ook lang niet altijd te paaien met wat lekkers. Laatst met de cursus haalde die zijn neus op voor runderlong _-:( denk je wat lekkers te halen waarvoor die wel de oefeningen wil doen, maar nee hoor :Y)
Hij heeft nu ook wel soms enorme puberbuien. Dan zit hij zichzelf soms in de weg lijkt het wel. Hij drentelt dan het huis door en lijkt niet tot rust te komen. Meestal ga ik dan even bij hem liggen tot hij wel in diepe slaap valt. Hij wordt ook aardig vocaal nu, echt geniaal want hij kan nog heel hoog blaffen. Waardoor wij alleen maar in lachen uitbarsten en hij heel raar gaat piepen :') alleen als hij 's avonds een vreemde auto hoort komt er wel een waakse blaf. We willen wel dat hij goed waaks wordt, maar stimuleren dit niet al te veel. Deden we bij onze vorige wel, die deed er heel lang over voor hij ging blaffen, met als gevolg dat hij ook als de buren naast of tegenover ons bezoek kregen ging blaffen. We wonen buitenaf dus het is niet dat de buren er last van hadden, maar voor onszelf wel vervelend. Onze buren hebben 3 honden die heeeeel veel blaffen, maar daar doet Joppe gelukkig niks op uit. Onze vorige hond ging altijd met hen meeblaffen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 14:19

mja runderlongtrainers ruiken niet zo heel fel/lekker.
Bij pubers of niet super voergeöriënteerde honden gebruiken wij vaak stukjes kaas of rookworst.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 14:19

Wij hebben Saar zondag opgehaald. Ze was toen 7,5 week.
Echt nog klein.
Ze was het dapperste van het nest, maar alleen is het een bangerdje, maar dat komt wel goed...
Alleen slapen s'nachts is ook geen succes, dus slaapt ze bij ons. Zelf als ik even naar de wc ga is het paniek, maar komt vast goed

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 14:22

petitparis schreef:
mja runderlongtrainers ruiken niet zo heel fel/lekker.
Bij pubers of niet super voergeöriënteerde honden gebruiken wij vaak stukjes kaas of rookworst.

Ik vond ze aardig stinken :')
Rookworst gebruiken we idd normaal, maar die wilde hij dus al niet. Kaas is hij ook niet dol op.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 14:28

Ik heb gedroogde long van iemand van mijn cursus gehad, echt, je ruikt helemaaaal niks. Dus het is misschien maar net waar je het koopt (hun drogen het zelf).
Honden vinden het heerlijk overigens.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 14:47

Oh wat een knappe pup alweer.
Komt wel goed hoor, als ze dapper en nieuwsgierig zijn van aard, gaat dat angstige vanzelf voorbij. Gewoon wat tijd nemen. En hoe zou je zelf zijn als je altijd knus met mama, broers en zusje geleefd hebt en plots "alleen" met vreemden mee moet in een vreemde omgeving etc... Tuurlijk klampen ze zich vast aan jou, jij bent de enige "vaste waarde".
Heb je geen dekentje met "nestgeur" meegekregen?

De grote stukken gedroogde long ruiken inderdaad als ik een zak openen, maar de kleine stukjes speciaal om te trainen... Gewonen brokken ruiken sterker door dan dat...

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 15:39

Petitparis, ik snap het ook zeker heel goed. Daarom slaapt ze boven en hoeft ze behalve mijn toiletbezoeken ook nog ng niet alleen te zijn.
We hebben een knuffel uit het nest meegekregen, met de geur van het nest.
Met tijd en geduld komt alles goes

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 21:56

Oh wat lief weer zo'n kleintje, Saar! Veel plezier gewenst met haar.

Keet was ook een moeilijke eter, ik liet het voer maar de hele dag staan en af en toe at ze wat. Maar nu opeens eet ze wel veel. Wordt ook mooi wat voller. Dus nu krijgt ze twee keer 200 gram. Ze is 24 kilo nu. Ik hoop dat dat voldoende is.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 02:18

Wat een dotje hierboven <3
Oef, ik moet er niet aan denken dat Jarv onbeperkt kan eten :') Touwtje er omheen en dan heb ik een rollade _O-
Afbeelding
De jacht naar het blad is gelukt *\o/* Ik kon nergens hondenmanieren vinden :') Moest er speciaal voor omrijden, 2 dorpen verder _O-

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 06:45

Even een nachtelijke frustratie. Ze zit te blaffen (doet ze normaal niet en meestal moet ze dan iets, gisteravond ook niet gepoept dus zou kunnen). Nu ben ik alleen thuis en echt een held op sokken. Dus doe dan de tuindeur maar open. Maar nee niks, maar kan ook liggen aan feit dat ze normaal niks in de tuin mag. Dus even later weer naar beneden en toch maar naar het veldje voor gelopen. Maar daar ook niks!!! En dat midden in de nacht. Ik blijf daar geen uren staan 's nachts. En nu dus in de bench aan het piepen. Hoop zo dat mijn dochtertje dan wel doorslaapt... op zulke momenten is een hond echt niet leuk. Maar voor haar ook frustrerend want ze heeft vast ergens last van.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 09:35

O, balen madelief. Vervelend dat ze niet kunnen praten.

Kiko deed het vanmorgen in ieder geval een stuk beter dan gisterenochtend. Ze heeft door dat ze even wakker moet zijn en dan weer verder mag uitslapen. :')

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 10:04

:') kiko mag uitslapen

Ik ben er 10 min later nog eens uitgeweest. Toen moest ze wel. Om 7 uur dochter met peppa big op Netflix bij mij in bed en tot nu kunnen slapen!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 10:45

Daeva is een vroege vogel. Mijn oma staat rond 6 uur op. Dan speelt Daeva een beetje met de kat. Tegen 10 uur valt ze weer in slaap en dan gaat ze door te laat in de avond :'')

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 11:53

Hier ook een uitslaper :') ideaal

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 11:59

ik heb ook geen ochtend honden. Als ik vroeg opsta (alles voor zonsopgang _O- ) dan bekijken mijn honden mij echt "is ze nou weer helemaal betoeterd?" De pup wil dan wel onmiddellijk een plasje gaan doen, maar kanniet snel genoeg in de zetel of op he grote kussen liggen om verder te slapen.
Ze eten dan ook niet altijd super. Maandag wordt zo vaak een "vastendag" (slaan 1maaltijd over), want ik zie het om 7u 's ochtends niet zitten om een half uur te wachten totdat ze eindelijk willen eten. de dagen erop of als ik eens een later naar m'n werk vertrek, eten ze veel vlotter en meer.

Enkele weken terug ook piepende honden 's nacht alke nacht een andere :+ en ze beginnen eerst met rond bed te trippelen, alsof ze willen bedenken hoe ze me best gaan wakker maken (ze mogen niet zonder toestemming op bed). Om dan aan de deur te gaan jammeren.
Na 3 nachten {:)-:(

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 12:31

Is dus dalmaat eigen, dat uitslapen. Kiko wil eigenlijk ook niet voor 9 uur wakker worden en eten. Deze week staan wij om 5:15 op, en zelf moet ik om 6 uur de deur uit, manlief een half uur later. Dus ze heeft het zwaar deze week.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 13:04

mss de reuen van mijn vriendin zijn altijd direct wakker en klaar voor actie. Die gaan zelfs checken of mijn vriendin nog leeft als ze om 8.30 nog niet wakker is :D
Haar teef komt als laatste uit bed gekropen, die heeft ook een "snooze" nodig. En mijn reu dus ook. Voelde me vandaag niet goed en mijn ma (wij doen aan kangoeroe wonen) is de honden komen halen om al buiten te gaan rond 8.00, maar mijn reu is bij mij blijven liggen tot 9.30 en toen heb ik hem nog de deur moeten uitjagen. :+

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 13:37

Hier een echte ochtend hond helaas. En dan de hele middag lekker slapen.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 13:42

heerlijk al die uitslapers! Lucky begint t een beetje te leren. 830 kan prima.
Eten wil ze altijd :')

De hond van mijn vader is briljant. Die gaat om 8 uur s avonds voor de bench staan omdat ze wil slapen en je krijg je er echt niet uit voor de volgende ochtend 10 uur :')

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 14:33

Oh ik ben echt jaloers op die honden. Keet ligt ook de hele dag te slapen hoor, maar is wel vroeg wakker, ze moet dan ook gewoon iets doen. Net anderhalf uur gewandeld en ze ligt nu echt voor pampus. Zo schattig als ze dromen ook, die pootjes die dan heen en weer gaan

Edit: ben ook jaloers op die honden, maar vooral op hun eigenaren

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 14:36

Hier net ook lekker een 3 kwartier gewandeld. Meneer dook daarna met een gedroogde stuk kip lekker zijn bench in en ligt nu muisstil, gaat vrouwtje even boodschappen doen voor sinterklaas :)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:22

Heerlijk 1,5 uur gewandeld door het bos bij Epe samen met x_Anne_x en Lucky <3 en daarna met twee voorbeeldige pupsels wat gelunched.
Hehehe 1,5 uur wandelen was niet helemaal de bedoeling, maar de vrouwtjes lette niet op en waren de weg kwijt :')

Dommel en Lucky konden elkaars aanwezigheid wel waarderen :)

Jut en Jul
Afbeelding

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 20:02

Leuk zeg!