Wie heeft een Maine Coon?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 20:17

2 vd 6 mini's die nog hier wonen tot juli :D

Afbeelding

Afbeelding

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 20:18

ooh oeps, even schuin kijken maar :o

Chiave

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 20:19

Oooooh Yom, wat een snoezen! <3 Twijfel spontaan of ik niet toch nog een Main Coontje neem.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 20:50

Zo even niet in dit topic geweest dus dat was even flink bijlezen :o

Yom wat een scheetjes! Ik zit ook hele dagen te kijken.. Maar willen misschien een nestje bij Lizzy en daar er 1 van houden. Zo lastig, want alles wat klein en fluffie (en kater en rood) is wil ik hebben <3

Jis_ wat is Horus een knuffelkont!! Zelfs Otis komt er niet vanaf zo te zien :D Super fijn dat ze het goed kunnen vinden samen!

En ik zag van Xena en Betty prachtige foto's voorbij komen, fluffie alarm <3

En Pepperrr fijn dat het allemaal opgelost is nu.. schrok eerst wel een beetje van je hele verhaal. Het is niet alleen dat je een dier koopt maar de zorg erna hoort er ook bij. Hopelijk blijft hij nu oke :)

Met onze pluizebolletjes gaat het goed! Lux is vorige week naar de dierenarts geweest voor **knip-knip. Dus nu geen gedonder meer met deur open deur dicht, opletten, broekje aan en al die ongein. Morgen worden ze 10 maanden, foto's zijn van ongeveer 2 weken geleden.
Al een echt meneertje :D

Afbeelding

Lizzy valt steeds wat in, en heeft periodes van slecht eten. We verdelen nu het natvoer over 2 momenten voor haar en dat gaat wel beter. En ze is de afgelopen 2 weken gewoon heel stout :\
Ze heeft mijn handtas, klink van het raam, voerbakje, planten, folders, kledinghangers, slipper, schoenveter en de trap (geloof me het kan) zitten afkauwen/knagen. Iets met tandjes denk ik.
Daarnaast heeft ze ineens de tik om op zolder te piesen. We hebben alles nu afgetimmerd dat ze nergens meer achter kan kruipen. Oja, en ze heet even een week geen Lizzy maar Pissie :))

Afbeelding

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 21:52

Misschien een rare vraag hoor Cleo, maar is haar gebit wel al nagekeken bij de DA? Ik weet wel dat dit soort rassen wat sneller last van hun gebit kunnen hebben en dat zou het minder goed eten misschien verklaren.
Voor wat betreft het plassen: Heb je voor allebei katten een bak staan? Dus minimaal twee bakken? Heeft ze misschien spanning gekregen van de castratie van Lux? Of is er iets anders veranderd waar ze met spanning op kan reageren? Zomaar even wat vragen waar je waarschijnlijk zelf al aan gedacht hebt hoor, maar wie weet, helpt het je om de boel weer even op een rijtje te krijgen!

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 22:15

Ze is gecheckt en er waren geen gekke dingen te zien. Plassen doet ze al enige tijd en echt sporadisch een dag. Kattenbakken voldoende, en worden 2x daags schoon gemaakt.
We hebben het idee dat onze overleden kat (die in de laatste periode veel achter het schot op zolder zat) daar iets heeft gedaan en dat ze dat nog altijd ruikt. We hebben het al een keer of 6 compleet schoongemaakt. Ik heb er geen verklaring voor, maar de DA ook niet.
Toen ze bij ons kwam at ze al erg slecht, dus het heeft misschien met een vervelende ervaring te maken. We geven het gewoon tijd en worden ook niet boos. Zolang ze niet meer afvalt verder is niets aan de hand. We wegen haar nu om de dag :)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 07:42

Ah, dat is goed, alles gecheckt, en inderdaad, dat van die andere kat is een beste mogelijkheid. En schoonmaken, ik heb ook nog niets gevonden waarmee je het voor katten zo goed weg krijgt dat ze dat soort plekken niet meer gaan gebruiken. Hopelijk verbetert het nog in de loop van de tijd.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 12:46

Wat een schatjes Yom.

Fijn als dat knip en snijwerk om baby's te voorkomen achter de rug is.

Hahaha! Pissie :')

Wat een knapperds!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 13:15

Wat voer je verder behalve natvoer? Is dit het basisvoer? Ik ben er zelf niet zo'n fan van natvoer, staat toch wel bekend als de macdonalds voor katten. Ik zou eens kijken naar een goede kwaliteit brok bv concept for life (main coons) of nutrivret (zijn ze niet heel dol op hier), applaws en Acana vinden ze hier heerlijk.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 14:23

Begrijp ik nou goed uit je bericht dat Lizzy (nog) niet gesteriliseerd is? Misschien komt daar dan het plassen vandaan? Sommige poezen worden onzindelijk tijdens het krols zijn en daar is het nu best wel de tijd voor. :)

Hier ook Acana wat door 2 poezen zeer gewaardeerd wordt.
Laatst bijgewerkt door Jis_ op 16-05-17 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 14:26

Mizu gaat goed op Royal Canin Anti Haarbal, na het operatieanvontuur. Bij natvoer krijgt ze diarree en met een MC is dat drama. Ze krijgt daarom ook geen plakje worst of iets anders, gaat gewoon niet.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 21:08

Jis_ schreef:
Begrijp ik nou goed uit je bericht dat Lizzy (nog) niet gesteriliseerd is? Misschien komt daar dan het plassen vandaan? Sommige poezen worden onzindelijk tijdens het krols zijn en daar is het nu best wel de tijd voor. :)

Hier ook Acana wat door 2 poezen zeer gewaardeerd wordt.

Ze is inderdaad nog niet gesteriliseerd omdat we willen kijken hoe ze uit groeit en of we eventueel een keer een nestje kunnen fokken. We sprayen nu hier en daar spul (even vergeten hoe het heet).

Iemand ervaring met feliway?

Wij voeren Royal Canin Maine Coon.
Welk voer van acana voeren jullie? Kan eens een proefzakje proberen.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 23:20

Royal canin main coon vinden ze hier ook heel erg lekker maar ik minder van gecharmeerd door de samenstelling.
Ik heb me vergist, heb niet Acana gehad maar Orijen. Acana is de goedkopere versie van Oorijen. Die vonden zo ook heerlijk maar ze gingen daar zo van stinken uit hun mond dat ik het niet meer wilde :o
Ik heb ook nog Purizon geprobeerd, ook heel fijn maar mijn voorkeur gaat toch meer naar concept for life uit vanwege de grotere brokjes. Ik heb nu overigens 3 soorten gemengd: concept for life, nutrivet en taste of wild. Volgende bestelling ga ik weer wat anders proberen.

Oh ja heb van oorijen reginal red gevoerd.
Laatst bijgewerkt door lucifertje op 16-05-17 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 23:22

Hoeveel / vaak geven jullie brok? Ik had vroeger Cornish Rexen, en daar kon ik gewoon onbeperkt brok bij laten staan.
Bij Sam en Max duidelijk niet, want Sam is echt flink vet geworden. Wat hebben jullie voor voerbeleid?

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 23:28

Bij ons staat het er altijd, gaat ongeveer 200 gram per dag doorheen voor 2 katten. Exclusief alle snoepjes.

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 23:56

Wendy_Komen schreef:
Hoeveel / vaak geven jullie brok? Ik had vroeger Cornish Rexen, en daar kon ik gewoon onbeperkt brok bij laten staan.
Bij Sam en Max duidelijk niet, want Sam is echt flink vet geworden. Wat hebben jullie voor voerbeleid?

Klein off topic vraagje. Binnenkort is er ruimte om een katje aan te schaffen maar ik twijfel nog tussen rassen. Waaronder de MC en Cornish Rex. Wat is jouw ervaring met het algemene karakter van een CR, vooral het easy going en aanhankelijke? Ook een beetje in vergelijking met een MC? Dankje!

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 08:29

Mizu en Yuki delen samen 1 plastic beker (die kids bekers van Ikea) voer per dag. Mizu eet wat meer dan Yuki, maar eet lang niet alles op. Ze is mooi op gewicht :)

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 08:49

Cleo_ schreef:
En Pepperrr fijn dat het allemaal opgelost is nu.. schrok eerst wel een beetje van je hele verhaal. Het is niet alleen dat je een dier koopt maar de zorg erna hoort er ook bij. Hopelijk blijft hij nu oke :)

Ehh ja dat hoopte ik ook. Helaas is het afgelopen week weer mis. We waren aan het afbouwen met de pijnstillers, maar helaas begon hij weer buiten de kattenbak te poepen. Ook blies hij steeds naar de andere katten. Je ziet meteen dat hij zich niet lekker voelt. Van de DA krijgen we geen pijnstillers meer zonder recept, dus vandaar dat we aan het afbouwen waren. Maar dit gaat niet. Aankomende vrijdag weer een afspraak bij de DA voor een röntgenfoto. Een beetje een dubbel gevoel krijg ik ervan, aan de ene kant hoop ik dat er wat te zien valt, want dan kunnen we in ieder geval een recept voor pijnstilling krijgen. Maar aan de andere kant hoop je dat natuurlijk ook weer niet :\

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 19:28

Ochjee wat vervelend..

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 21:55

Ah oké Cleo_ :) Dat spayen helpt goed? Ik voer Acana grasslands.

RC kreeg Horus bij de fokker en sinds ze hier Acana eet geen stinkadem meer en ontlasting valt qua geur ook mee, grappig dat dat zo verschillend kan zijn. Voer ook kvv van Bandit en Darf. Darf stop ik mee, vind ze niet zo lekker.

Wat jammer dat het zonder pijnstillers niet zo goed gaat Pepper, succes bij de DA, heel dubbel ja.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 23:05

Ja, en alle kleedjes weg gehaald. Dus even geen voeten vegen bij binnenkomst. Vandaag is het goed gegaan gelukkig :)
Op RC doen ze het hier eigenlijk best goed. De drolletjes zijn minder geurig dan toen onze Europese korthaar total bite kreeg. Deden ze het ook niet slecht op, maar de lucht was echt niet te harden.
Maar ik sta open voor alles wat beter lijkt. En zo'n proefpakket is niet mega duur dus altijd te proberen dacht ik :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 08:52

Fijn dat het nu goed gaat. Ben benieuwd wat jij en je katten van dit voer vinden. :)

Hier staat 24/7 brok voor een poes in de groei Wendy. Alleen als de Maine Coon, 7 jaar, van mijn broer er is (paar keer per week) dan kan dat niet omdat zij alles opeet en te dik wordt. Hoe gaat het met de broertjes?

Horus wordt volgende week alweer 7 maanden en gaat dan gesteriliseerd worden. Het is zo'n lieverd <3

Afbeelding

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 13:08

Jis_ schreef:
Ah oké Cleo_ :) Dat spayen helpt goed? Ik voer Acana grasslands.

RC kreeg Horus bij de fokker en sinds ze hier Acana eet geen stinkadem meer en ontlasting valt qua geur ook mee, grappig dat dat zo verschillend kan zijn. Voer ook kvv van Bandit en Darf. Darf stop ik mee, vind ze niet zo lekker.

Wat jammer dat het zonder pijnstillers niet zo goed gaat Pepper, succes bij de DA, heel dubbel ja.

Mijn moeder heeft de DA toch zover gekregen voor extra pijnstiller. Hij voelt zich al weer beter nu. We wachten in ieder geval even af wat de foto zegt. Dan kunnen we misschien ook nog andere opties proberen (osteopaat oid). En anders zal hij toch op de pijnstiller moeten blijven wat betekent dat hij niet meer superlang te leven heeft. Maar dan heb ik wel zoiets van beter een kort maar fijn leven dan een lang en stress- en pijnvol leven :\

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 19:10

Het ziet er allemaal niet heel positief uit voor Finn. Vandaag zijn er foto's gemaakt en is er uitgebreider onderzoek gedaan. Aan de foto's zagen ze helemaal niks. Toen hebben ze een urinetest gedaan. Daar kwam een verhoogde nierwaarde uit. Bloedtest gedaan en daar kwam een iets verhoogde suikerspiegel uit, maar niks wat linkt naar zijn nieren. Verder onderzoek gedaan, maar er was echt niks met zijn nieren, terwijl zijn urine ook te licht van kleur is. Het is dus allemaal nog heel onduidelijk en ook heel vreemd want er is gewoon niks wat op iets duidt. DA vond het zelf ook heel raar en gaat nu nieuwe teststrips bestellen. Ze dacht namelijk dat het misschien daar aan kon liggen, dat ze niet goed waren ofzo. Dus over een tijdje gaan ze opnieuw onderzoeken.

Ik maak me toch best wel zorgen, het is zo'n ontzettend lieve kat... <3 :'(

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 19:24

Je kan ook altijd voor een second opinion gaan bij een andere arts mocht je het gevoel hebben dat dat nodig is.
Er is lijkt mij wel wat aan de hand te zijn als hij zich zonder pijnmedicatie niet goed voelt.

Kan ik me voorstellen, sterkte en succes!