Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

S_en_Z

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:53

Met een doek oppakken waar hun lucht aan zit heb ik geprobeerd maar dat vind ie eng. Kruipt ie in een hoekje en als je m oppakt dan bijt ie door de doek heen.. Maar als ik m in de reismand zet met de rest kan ik m wel gewoon oppakken.. Hij piept of krijst niet en Alstie op je arm zit is ie gewoon heel lief en rustig en beetje onderzoekend

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 08:20

Kitana viel mij toch ook aan in de kooi, ze accepteerde me niet en wilde me totaal niet in de kooi hebben.. nu na veel gedult.. me hand veel in de kooi leggen enzo is het nu wel een schatje geworden..
Weet niet of dat bij jouw rat ook kan helpen, maar t klinkt een beetje naar hetzelfde gedrag..

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 08:39

Moet ik me gewoon laten bijten bedoel je? :=

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 10:57

Als hij inderdaad bijt om zijn territorium te verdedigen en jij je hand wegtrekt op het moment dat ie bij heeft hij gewonnen, dus wat dat betreft snap ik Saarr wel. Van de andere kant zou ik er ook niet op zitten wachten om keer op keer een rat in m'n vinger te hebben hangen :P Misschien kun je het eens met leren handschoenen proberen? Die gebruikte ik altijd voor mijn gestoorde hamster, het bijten voelde ik dan nog wel maar veroorzaakte in ieder geval geen wondjes :=

Met Harley en Bella gaat het goed. Wel 2 totaal verschillende karakters haha. Harley heeft gisteren overdag eigenlijk de hele dag in het hoekje gelegen, maar kwam 's avonds ineens tot leven en heeft toen lekker door de kooi gestruind en kwam me al echt opzoeken (bank staat naast de TV). Heb ook een paar keer de kooi open gehad en toen heeft ze geloof ik wat restjes van het sushi maken (rijst/krab) onder m'n nagels gevonden die ze er heel voorzichtig uit heeft gepeuterd met d'r tandjes haha. Ze wil wel duidelijk aandacht en weet waar de uitgang van de kooi is, maar echt op mijn hand lopen doet ze nog niet. Ze komt vrij ver mijn hand op maar laat haar achterpootjes veilig op het plateau staan.
Bella is een heel ander verhaal, die kwam overdag een paar keer kijken, maar 's avonds heeft die zich niet veel laten zien. Wel ook even laten snuffelen aan m'n hand en dat vond ze niet eng, kwam ook met 2 voorpootjes op m'n hand staan maar ze is wel duidelijk minder op d'r gemak dan Harley. Schrikt ook meer van geluiden dan Harley doet en aan haar bewegingen is wel duidelijk dat ze er nog niet uit is of het allemaal wel te vertrouwen is.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 13:32

Ik heb niet weggetrokken.. Ik ben "consequent" opgevoed met paard. Heb m toen die me beet dus vastgegrepen en er gewoon uitgehaald (hij onder mijn bloed :') ). Dan maar niet zachtjes onder buik en kontje optillen. Maar hij heeft er niets van geleerd.

Heb volgens mij nog lederen paardrijhandschoenen. Is t proberen waard.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 13:37

Vriendinnetje van mij had een gemeen bijtende fret en dat heeft ze toen opgelost met een dikke leren handschoen. Nu is 't beestje ontzettend lief en bijt helemaal nooit meer.

M'n ratjes worden grooooot :D En ze zijn zo lief, heerlijk nieuwsgierig.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 14:11

misschien als ie zo blijft ballen eraf halen?
Ik had die van mij de hele voliere gegeven laatst,wat een spijt had ik ervan.
en weer werd er niet meer gespeeld en angstig gerageerd.
Maar ben het nu zat en heb een kleine kooi gekocht met mooie open boven kant en zijkant en vierkante traliewerk.
Ze klimmen en klauteren,rennen achter elkaar aan en springen van het ene plateau na de andere :))
Het is wel goed,deze kooi blijven ze nu in en ik heb ineens hele andere ratten,veel brutaler en nieuwsgieriger.
Volgens mij voelden ze zich niet veilig in die hele grote voliere.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 18:10

Dat kan idd hoor. Met 4 heb je gewoon meer ruimte nodig.. en in mijn kooi meer dan genoeg plekken om op en achter te kruipen om aan de "drukte" weg te komen.

Maar hang ik een wc rol op aan de buitenkant en steek ik een klein stukje door de kooi.. dan zijn ze uren zoet om dat papier naar binnen te trekken en het te verstoppen, of bovenin.. of onderin.. in de sputnik of in het duivenhuisje.. vinden ze geweldig.

Soms willen ze echt niet komen.. en soms staan ze te stuiteren voor de tralies als ze je aan zien komen.. wat dat betreft zijn het wel kereltjes die weten wat ze wel en niet willen hahaha.

Ja.. ik probeer het eerst met leren handschoenen en geef het wat tijd.. maar als hij zo blijft is het wss knip knip.

Al vind ik het raar.. want hij is echt niet "de baas" in de kooi.. dus of t hormonaal is.. I dunno...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 18:24

S_en_Z schreef:
Al vind ik het raar.. want hij is echt niet "de baas" in de kooi.. dus of t hormonaal is.. I dunno...

Zou juist goed kunnen dan. :) Een beetje goede alpha heeft zulk gedrag namelijk niet nodig om indruk te maken, die heeft van nature overwicht en vaak maar 1 blik nodig om iets duidelijk te maken. Ruzies ontstaan vaak juist in de onderste rangen in een groep. Ook naar mensen toe zijn de zelfverzekerde ratten juist vaak het makkelijkst, die hebben geen 'gekke' dingen nodig om zich veilig en prettig te voelen. De meeste bijters doen het vanwege onzekerheid/angst en niet vanuit dominantie. Goede kans dus dat hij heel onzeker is en zich daarom zo gedraagt. Geef daarom wel je grenzen aan (niet bijten), maar pak hem niet te hard aan, hij heeft waarschijnlijk juist vertrouwen nodig.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 19:42

Wat die van mij geweldig vinden is tisseus in zo een speelbal ophangen.
Dan wordt er een partij geplukt en gaat dat ding heen en weer.
Gewelidg vinden ze het,hele huisjes zitten volgepropt.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:08

Harley kroop een uur geleden uit zichzelf bij me in m'n sweater dus even op de bank gaan zitten en dat ging gewoon prima, ze heeft een beetje over m'n armen en door m'n trui gescharreld. Toen ik d'r terug wilde laten in de kooi besloot ze dat op de kooi leuker is dan erin en toen begon de ellende.. Oppakken vind ze (nog) niet tof, dat had ik ook al gemerkt toen ik ze uit de vervoersbox tilde de eerste dag. Ik heb eerst 2x een voorzichtige poging gedaan om baar op te pakken en toen begon ze wat te piepen. Daarna geprobeerd om haar via de bovenste opening van de kooi er weer in te krijgen en toen ze dat vertikte toch maar even doorgepakt en haar in de kooi gezet. Baal er wel van, ze begon net wat meer te ontdooien en ben bang dat ik nu weer van voor af aan kan beginnen -O- Bella die probeerde vanmiddag overigens hetzelfde toen de kooi open stond, maar die liet zich makkelijk pakken en begon ook niet te piepen..

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:32

Even een vraagje.. ik heb galastop voor een van me ratjes.. iemand een idee waarop ik het het best kan geven of maakt dat niet zo heel veel uit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:35

Het probleem met Galastop is dat het vettig is en dus slecht mengbaar met iets eetbaars... Het mag wel overal bij of op, maar is wel lastig. Ik ga eigenlijk altijd voor de houdgreep en even snel in het bekkie spuiten en daarna meteen iets lekkers geven. :)

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 08:40

okee dankjewel! :D Dat zal even lastig worden maar goed :p
Had het gister op een stukje oud brood gedaan wat ze zo naar binnen werkte..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:46

Oh, maar als dat werkt moet je dat lekker doen! :j Op brood wil ook wel lukken, dat trekt er wel een beetje in, mengen met Olvarit/pap/kattenmelk etc. is lastiger, dacht dat je zoiets bedoelde. :)

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 19:06

Okee :P haha

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 12:24

http://www.nu.nl/opmerkelijk/2957696/ra ... vrouw.html

Citaat:
Rat valt uit plafond en bijt vrouw
AMSTERDAM - In een restaurant in de Chinese plaats Guangzhou is een rat uit het plafond gevallen. Het beest beet daarna een van de bezoekers.
Foto: Thinkstock

Het restaurant heeft excuses aangeboden, maar weigert maatregelen te nemen. Het gaat namelijk om een vegetarisch restaurant.

"Hij was zo groot als mijn handen en ik zag nog een andere grote rat in het plafond zitten", zegt het slachtoffer, mevrouw Huang, tegen Guangzhou Daily.

Na het bijt-incident, dat 3 november plaatsvond maar maandag pas nationale bekendheid kreeg, ging de vrouw direct naar het ziekenhuis.

Het restaurant heeft aangegeven de ziekenhuiskosten te vergoeden. Mevrouw Chai, de manager van het restaurant, heeft nooit eerder klachten over ratten ontvangen. "Ik was erg verbaasd toen ik het hoorde. Ik heb twee obers het plafond laten checken. Zij hebben geen rattennest gevonden."

Geen gif

Mochten er alsnog ratten in het restaurant worden gevonden, dan is mevrouw Chai niet van plan het ongedierte met gif te bestrijden. "Dit is een vegetarisch restaurant. Wij streven ernaar om geen dieren de doden. Eén vegetariër meer, één dier meer gered", zegt de vrouw tegen de krant.

ehee nouja in ieder geval geen rattengif :+

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 13:41

:+

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 16:58

Ik weet niet of ik nog bij een restaurant zou gaan eten als er ratten uit het plafond vallen, vegetarisch restaurant of niet :=

Hoe is het met het gedrag van Chico S_en_Z?

Met mijn dames gaat het prima. Harley komt al uit zichzelf mijn arm op lopen en kruipt dan de buidel van mijn sweater in, heb gisteren een half uur met haar in m'n buidel TV zitten kijken haha. Ze begon op een gegeven moment te rillen/schokken, iemand enig idee wat dat wil zeggen?
Bella is een heel ander verhaal, de rattery zei dat ik haar maar gewoon veel op moet pakken om haar te laten wennen, maar ze is zo vreselijk op haar hoede dat ik die kans nog niet heb gehad. Ze durft af en toe al wel mijn arm op te lopen en dan snuffelt ze wat rond, maar zodra ik ook maar iets beweeg schrikt ze en schiet ze de kooi weer in. Vaak komt ze dan wel weer terug om te snuffelen, maar echt ontspannen doet ze niet. Ben bang dat als ik ga forceren door haar proberen op te pakken dat ze dan straks helemaal niet meer durft te komen.. Weet nu even niet wat handig is; gewoon doorgaan zoals ik nu doe (dus mijn hand aanbieden en afwachten tot ze uit zichzelf erop loopt) of toch maar een keer proberen te pakken?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:45

Vagebond is Quasimodo geworden. Hij heeft 2 dikke knobbels, waarvan een op zijn rug en een in zijn zij. Die op zijn rug is hard en de ene in zijn zij is zacht.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:53

Ik zou naar een dokter gaan als ik jou was, eclair... kunnen tumoren zijn, kunnen abcessen zijn...

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:54

OK

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:13

Haaj,

Ratjes gaan erg goed.
Onze rat die eerst erg bang was is nou totaal niet meer bang en als we gaan slapen moeten ze het hok in, en dan rent hij altijd weg omdat hij weet dat hij erin moet hihi.
maar als hij ziet dat de ander al in het hok zit mogen we hem zo pakken :)
Echt 2 maatjes.
Foto komt echt zo snel mogelijk...

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:42

Ik kom ook weer een keer binnen vallen. Ga zo even alles terug lezen.
Hier spannend. Ga vanavond mijn gecastreerde mannen met de vrouwen koppelen.
Ben benieuwd !

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:09

Nou hier is alles goed verlopen gelukkig!

Ik heb ze mooi laten uitleven op de bank. Na 10 minuten lagen ze met zn allen in een kleedje.
Ze zijn super lief zo met zijn allen, en kijken hun ogen uit nu ze de hele kooi hebben in plaats van de helft.

Helemaal top dus! :D