Knaagkanaries 2021: Het nieuwe broedseizoen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dido2316

Re: Knaagkanaries 2021: Het nieuwe broedseizoen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:18

Met die warmte nu worden ze natuurlijk extra snel afgebakken! *\o/*

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:35

Ik wilde laatst ook filmen dat Phyre op 1 pootje zat te snavelknarsen maar daar hield hij ook mee op toen ik de telefoon omhoog deed. :+

Zozo deze babies hebben haast!

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 16:55

Dat is een complete speeltuin in die kooi! :D

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 19:01

Nou ik heb weer een verhaal :+

Ik kom thuis en ik vond Phyre erg onrustig. Niet zozeer angstig, maar gewoon erg druk. Ik deed mijn hand in de kooi met wat gierst en hij sprong/klom alle kanten op maar ook óver mijn hand heen. Naar mijn idee had hij gewoon energie teveel. Terwijl ik dit dacht zag Phyre zijn kans schoon en ‘ontsnapte’ hij via mijn arm de woonkamer in. Paniek van hem want hij vloog in mn gordijn :+

Ik liet gelijk mijn vogels ook maar los, want ik kreeg een beetje het gevoel dat hij misschien juist de groepsdynamiek miste. Hij vloog nog ietwat stuntelig met mijn trio een rondje en landde op de grote kooi. Ik pakte weer wat trosgierst en mijn mannetje Solo dacht gelijk JAAAA SNACKS Y)(^) dus die gaf het goede voorbeeld. Toen Leia, die het ook wel voor wilde doen:

Afbeelding

(Zie hem kijken op de achtergrond :’) )

Toen durfde hij ook wel samen met Solo

Afbeelding

En dan ook wel van mij <3

Afbeelding

Ik denk dat dit kleine lieve ventje gewoon blijer word van de groep. Dus eh ja, eigenlijk eerder dan gepland :+ maar nu zitten ze allemaal lekker bij elkaar bovenop de kooi en ik hoor Phyre heel luid snavelknarsen! <3 <3

Afbeelding
Bont Luntino en de wannabe Clear Pied :')

Ik ga zo even m’n goeie camera pakken. Hij zit lekker naast Leia en oogt rustig. Zo bied ik weer wat snacks aan. Eerst even wat snacks in mezelf stoppen want hongerrr

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 19:59

Oh wat knap van Phyre! <3

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-21 20:28

Hahaha, wat een verhaal! En ik wist het! Hij bloeit op zodra hij in een groep zit! :D
Dan zal hij toch wel zijn soortgenootjes erg missen. Hij is natuurlijk in een voliere opgegroeid tijdens de eerste 8 weken van zijn leven <3
Wat fijn dat hij ook gelijk weer uit de hand eet! Zo ken ik het ventje weer! <3 Nog even en hij stapt ook gewoon weer netjes op! *\o/*
Is hij ook meteen zijn energie kwijt? :+ en hoe is het met jouw adrenaline nadat hij ontsnapte en als een gevederde torpedo door je huis ging? :=

Ik zie dat je bonte lutino dame in ieder geval een oranje ring om heeft. Die van Phyre is paars, dus dat is dan naast dat ene veertje en de rode oogjes van je dame nog een extra verschil :')

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:01

Hahaha ja, en ze is ook echt groter hoor. Dus dat is voor nu extra handig :D
Afbeelding

Afbeelding

Ik denk ook dat hij zijn famillie miste :knuffel:

Leia is alle speeltjes aan het afgaan in de kooi en hij zit haar gebiologeerd na te kijken. Alsof ze alles even moeten laten zien. :+ Leia is ook altijd de eerste die met nieuw speelgoed gaat spelen.

Ik schrok vooral toen hij half achter de gordijnen kwam :') toen hij wegvloog dacht ik eerder tsja, gewoon even kijken hoe het gaat. Was eigenlijk niet zo heel gestressed. Dacht als de rest los is zoekt hij ze vast op dus dat gedaan.

Iedereen zit nu weer in de kooi, er was even gekibbel tussen Solo en Phyre over het voerbakje. Want ik heb er nog geen 2 opgehangen :') maar verder is het gewoon rustig. Denk dat Phyre weer lekker slaapt van zijn avontuur!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-21 21:10

Wat leuk dat Leia hem een soort rondtour geeft :D
Ze lijkt idd groot zeg! :wow: Maar Phyre gaat ook nog wel flink groeien hoor! Ik heb zowel Glowy als Famous (zijn broers) en die zijn nu 2 jaar oud en een stuk groter als hun ouders :')
Het zijn vaak wel laatbloeiers hoor! Dus hij zal voorlopig wel niet uitgegroeid zijn :D

Heb je hem zelf weer terug in de kooi gekregen? Of is hij er zelf ingeklommen?

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 22:22

Hij is er zelf ingeklommen om even royaal in de voerschaal te zitten en eten. De rest ging ook zelf de kooi weer in dus toen de deurtjes weer dicht gedaan.

Hahaha ik ben benieuwd hoe groot hij word! Tia is wel echt een grote dame maar dat waren haar ouders geloof ik ook.

Ik ben blij dat hij zich zo wat meer zichzelf voelt :D maak ik me weer wat minder zorgen overdag.
Afbeelding

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-21 22:26

Op de foto hierboven lijkt hij helemaal een kleine baby _O-
Wat stoer van hem dat hij er zelf ingeklommen is! En zo te lezen is geel trosgierst ipv rood ook geen enkel probleem voor meneer :')

horselover22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 06:25

Hier de gele ook geen probleem en gisteren stapte fuego op me hand hihi

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-21 06:29

Wat goed! Heb je hem flink beloond? *\o/*

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-21 07:15

Baby 2 voor Mégan & Daiquiri en Féline en Glowy zijn ook voor de eerste keer ouders geworden! <3
Op de foto een trotse mama Féline met haar baby <3
Afbeelding

Glowy & Féline hebben wel de neiging om hun eitjes en babies in de hoek te leggen, dus ik moet steeds oppassen dat ze hun baby niet per ongeluk verdrukken.

horselover22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 07:38

Cayenne schreef:
Wat goed! Heb je hem flink beloond? *\o/*

jaa zeker weten helemaal de hemel in geprezen en je zag hem echt groeien van trots haha zo leuk en hij doet ook zijn bekende prutteltje wat ie ook deed met ophalen hihi zo lief

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:39

Oh wat een knappe mama! <3 Turbo-eitjes zijn dit hoor!

En knappe Phyre! Fijn zeg dat het ineens zo veel beter gaat en hij de andere knaagkanaries ontdekt heeft! *\o/* Wat een mooie foto's van je prachtige vogels! <3

Met Marah gaat alles goed, ze heeft inmiddels ook door dat ze wat lager kan vliegen (hiervoor wat een het plafondschraper) en gisteren kwam ze van de rolgordijnen echt naar ons toegevlogen toen we aan de eettafel zaten te werken. <3 Ze wilde er echt heeeeeel graag bij zijn.
Kroelen vindt ze nog wel een beetje spannend en dan doet ze er echt al het mogelijke aan om ook op je vingers te stappen. _O-

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 11:45

Jee, nieuwe baby's! *\o/*

Ik vind het echt zo leuk om alle ervaringen van zowel Cayenne als de bokkers die een kleintje in huis hebben genomen te lezen. :D

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 11:58

Owww super leuk, nieuwe knaagkanaries en de verhalen van de "oude" zijn ook echt heerlijk om te lezen :D

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 12:00

Blij dat jullie het leuk vinden! Niet dat we Cayenne d'r topic willen kapen dus als je het vervelend vind ook gewoon zeggen natuurlijk :')

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 12:12

Sicayes schreef:
Blij dat jullie het leuk vinden! Niet dat we Cayenne d'r topic willen kapen dus als je het vervelend vind ook gewoon zeggen natuurlijk :')

Ja, precies! Helemaal mee eens, als je het vervelend vindt Cayenne, dan gewoon eerlijk zeggen.

Misschien moeten we met z'n allen een volgtopic aanmaken voor alle Angel Wings-baby's... dat zou ook nog kunnen >;)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-21 12:15

Nee hoor! Ik vind het juist superleuk om te lezen allemaal! Zo kan ik ze ook nog volgen! <3

horselover22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 12:31

Dido2316 schreef:
Sicayes schreef:

Ja, precies! Helemaal mee eens, als je het vervelend vindt Cayenne, dan gewoon eerlijk zeggen.

Misschien moeten we met z'n allen een volgtopic aanmaken voor alle Angel Wings-baby's... dat zou ook nog kunnen >;)

ja das een leuke een angel wings baby`s volg topic <3

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 14:30

Wat leuk al die baby foto’s bij hun nieuwe huisjes!! Zo lief al kleine koppies met grote oogjes. Vind het leuk ze in een topic te volgen. Wellicht post ik dan ook nog een foto van Angel wings Terror Tommy!!

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 14:45

Danique_G schreef:
Wat leuk al die baby foto’s bij hun nieuwe huisjes!! Zo lief al kleine koppies met grote oogjes. Vind het leuk ze in een topic te volgen. Wellicht post ik dan ook nog een foto van Angel wings Terror Tommy!!

Als die er komt, hoor jij erbij hoor Danique!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 16:23

De nieuwe baby's komen dus al goed uit de eitjes! Mooi te horen!

EN leuk te horen dat de kleintjes zich goed ontwikkelen bij nieuwe baasjes! Zo hoort het! Allemaal toppertjes hier!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-21 16:57

Foto's uploaden werkt niet -O-