Show je aquarium III!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 20:21

Ellepel, dat meen je. Ik zag laatst ook op een zender, ik geloof bij lang leve de liefde, ook n sluierstaart in een kom.

Klik, zender er af. Kan dat zo niet zien. Niet meer... Vroeger wel, maar dan weet je nog niet beter.

Dankjewel iedereen.

M'n man helemaal knuffelen. "Lieverd, schaam je niet. Als jouw katten iets hebben, voel ik me net zo."
Hij mag blijven <3

George is begraven en ik mis hem in de bak, uit eindelijk zou hij naar onze nieuwe vijver gaan, daar komen de goudjes toch echt tot hun recht. Dat is hem helaas niet geworden.

Als er een gup het loodje legt, vind ik het jammer. Maar toch is dat anders.

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 20:56

Lieszje schreef:
@Melyoramel, ik zoek voor onze nieuwe bak nog planten, het meeste ziet er niet meer uit.
Hij staat nu nog leeg in te draaien :+

Helaas is alles al vergeven :')

Ik laat wel weer weten wanneer de volgende grote snoeibeurt is :D

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 21:05

Is goed :P

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 21:59

Leuk topic! Ik volg al een tijdje stilletjes, nu kan ik mij eindelijk melden! :D

Een bak gekocht van 80cm, vanochtend vroeg op en samen met de verkoper van de winkel alles samengesteld. Goede uitleg gekregen ook, blij dat we daarheen zijn gegaan. Helemaal zin in!

Nu opstarten en over ongeveer 2 weken mogen de eerste vissen erin

Onze bak:
Afbeelding

Hebben jullie nog suggesties voor leuke (beginners) vissen? De bak houden we op 23 graden

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 22:15

wat leuk ingericht!
echt mooi hoor.

mijn tip:
ga gewoon kijken op google.
je hebt nog weken de tijd om te beslissen, want beter 4 weken te wachten,dan weet je pas zeker of de boel het goed doet :j
maar kijken en lezen en lezen wat de vissen die jij leuk vind voor verzorging nodig hebben.

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 01:06

Fijn dat je eindelijk een vrouwtje apisto hebt Ellepel. Leuk altijd dat verschil in formaat, zeker als ze net van de winkel komen.

Mooie bak Donnar. Altijd leuk een vers begin.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 10:45

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 14:42

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 14:48

Wat een stom artikel zo eigenlijk. Doen alsof die dieren teveel luxe krijgen en vervolgens zie je dag zielige hamster kooitje en aquariumpje voor een goudvis...

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 15:26

Kunnen jullie weer meedenken?
Ik heb 2 glazen platen voor op m'n dennerle. Een kleinere zodat m'n externe filter erop kan en een grotere die netjes aansluit (zonder extern filter). Nu heb ik t probleem dat 1 van mijn katten erachter is gekomen dat zijn pootje door het kiertje achter bij het filter kan, en er dus uit kan drinken. Vind ik helemaal niet erg, maar meneer schud dus ook met dat natte pootje waardoor ik steeds eendenkroos op m'n muur en luxaflex heb zitten. Ik heb nu heel lelijk een handdoek over die rand gelegd, maar uiteindelijk wil ik dus die grotere plaat er eigenlijk op hebben. Ik heb een filterslang die heel buigzaam is, alleen zet die wel uit en drukt die de plaat omhoog als ik geen druk erop houdt. Iemand een idee of hier een tussenstukje voor is of hoe ik die kan maken? Of hebben jullie misschien een andere oplossing Intern filter zou een oplossing kunnen zijn, maar ik wil eerst kijken of ik andere mogelijkheden heb... Wat ik ook zou kunnen doen is een stuk doorzichtig plastic op het glas plakken, maar het liefst heb ik het zo mooi als mogelijk afgewerkt..

Afbeelding
Afbeelding

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 16:18

maralyn schreef:
M'n man helemaal knuffelen. "Lieverd, schaam je niet. Als jouw katten iets hebben, voel ik me net zo."
Hij mag blijven <3

George is begraven en ik mis hem in de bak, uit eindelijk zou hij naar onze nieuwe vijver gaan, daar komen de goudjes toch echt tot hun recht. Dat is hem helaas niet geworden.

Als er een gup het loodje legt, vind ik het jammer. Maar toch is dat anders.

Fijn dat je gewoon steunt! En sommige hebben ook gewoon net dat extra! Eén van de guppies is toch ook al snel wat "anoniemer".

J0anieke schreef:
Kunnen jullie weer meedenken?

Misschien bij een glasbedrijf een gat in de juiste maat in die grote plaat laten boren? Dan kan de slang er precies door en is de hele bak toch netjes afgedicht?

Hier net de eerste waterwissel en onderhoudsbeurt gedaan bij de kogeltjes terwijl ze er zijn. Zo grappig, ze moesten zich echt overal mee bemoeien _O- . Met de vooruit schoonmaken elke keer al minstens drie puffers in stalkmodus. Daarna met tandenborstel wat alg van het hout gepoetst, daar moesten ze ook allemaal bij in de buurt blijven om te zien of niet toevallig wat eten bij vrij kwam :') . En daarna de opvoerpomp in het aquarium om het water er uit te pompen, die is ook door alle 6 van dichtbij geïnspecteerd. En daarna met weer vullen hebben ze allemaal wel keer in de waterstroom gezwommen :D

Met de reflecties zo overdag wat minder goed te zien, maar hier 4 er omheen haha
Afbeelding

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 16:21

Zat ik inderdaad ook aan te denken, om het te laten snijden, maar dan ben ik weer beperkt in de plaatsing van het filter... Ben bang dat het toch een intern filter gaat worden. :(

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 16:23

Maar zo heel duur is anders een nieuw vervangend plaatje als je het later toch anders wil doen ook niet toch? Eventueel zou je dat zelfs nog zelf kunnen doen met een acryl plaat afhankelijk van hoe het precies zit?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 16:39

en je kunt niet er iets voor maken dat de katten er niet meer bij kunnen?
stukje gaas er op?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 17:02

MarliesR schreef:
Maar zo heel duur is anders een nieuw vervangend plaatje als je het later toch anders wil doen ook niet toch? Eventueel zou je dat zelfs nog zelf kunnen doen met een acryl plaat afhankelijk van hoe het precies zit?

Ik moet m straks ook verwarmen vanwege de kogeltjes, acryl gaat helaas buigen..

ellepel schreef:
en je kunt niet er iets voor maken dat de katten er niet meer bij kunnen?
stukje gaas er op?

Kijk, dit soort makkelijke oplossingen zijn echt top! _/-\o_

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 19:33

Het gaat niet goed met Bumblebee... Ligt op de bodem, zwaar ademen en happen. Hij zwemt nog wel, maar traag en sloom, niet de energieke vis die ik gewend ben...

Al 50% waterwissel gedaan, maar de andere vissen en garnalen zijn okay.
Hij heeft wel een bolle buik, viel me 3 dagen geleden al op, dus al 2 dagen aan het vasten, maar de buik wordt niet minder. Ik dacht ook uitstekende schubben te zien, of misschien beeld ik het me in, maar kans op buikwaterzucht vrees ik :'(
Ik hoop hoop hoop dat het beter zal worden, ik weet ook niet wat ik zou moeten doen om het beter te maken.
Waterwaardes niks vreemds aan, 0 ammonia, 0 nitriet en 0 nitraat (maar zware beplanting dus nitraat is nooit meetbaar in dit aquarium).

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 19:52

nou...he bah wat naar nou.
ik heb geen idee wat je kunt doen verder.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 20:37

Oh wat naar Serena, ik duim voor je dat hij beter wordt.. :(

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 20:57

Aaaah nee.
Ik duim mee. :knuffel:

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 21:28

Ah oliebol wat naar -O-
Zeker als je ook denkt schubben uit te zien staan klinkt het samen met de dikke buik wel als een kans op buikwaterzucht ja. Wat naar zeg! Heb je nog iets als Seachem Prime eventueel? Uiteindelijk meten we natuurlijk maar een deel van de waterwaarden. Maar met de andere waarden goed en al 50% waterwissel...

Lees online om de aangedane vis in quarantaine te plaatsen en te behandelen met een antibioticum als medicatie omdat bacteriële infectie ook een oorzaak kan zijn. Maar heb er dus zelf verder geen eigen ervaring mee.

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 22:06

MarliesR schreef:
Ah oliebol wat naar -O-
Zeker als je ook denkt schubben uit te zien staan klinkt het samen met de dikke buik wel als een kans op buikwaterzucht ja. Wat naar zeg! Heb je nog iets als Seachem Prime eventueel? Uiteindelijk meten we natuurlijk maar een deel van de waterwaarden. Maar met de andere waarden goed en al 50% waterwissel...

Lees online om de aangedane vis in quarantaine te plaatsen en te behandelen met een antibioticum als medicatie omdat bacteriële infectie ook een oorzaak kan zijn. Maar heb er dus zelf verder geen eigen ervaring mee.

Seachem Prime en Seachem Stressguard (antibacterieel) er ook al ingedaan.
Ik wacht het een avondje af en dan morgen quarantaine bakje in orde maken, maar ben ook bang dat het misschien teveel stress oplevert?

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 22:43

Ja lastige afweging, maar als het wel bacterieel is, is de belasting op de bak natuurlijk ook wel een ding. In elk geval wel fijn dat je zowel de prime als stressguard had staan. Dat lijkt me in elk geval sowieso een goede eerste stap

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 08:50

hoe gaat het nu?

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 08:55

ellepel schreef:
hoe gaat het nu?

Hij lag op een Echinodorus blad, nog steeds zwaar ademend, maar ik heb hem afgelopen nacht wel zien zwemmen. Zit nu helaas op werk dus kan het niet in de gaten houden, vanmiddag weer kijken.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 10:21

He wat vervelend. :\ Je kunt er ook zo weinig aan doen, dat vind ik wel het nadeel van vissen.. Je neemt ze niet zo makkelijk mee naar de dierenarts. En als je dat al doet zijn er maar weinig artsen die iets weten.

Wij gaan vanavond kijken bij een bak, en als we hem mooi vinden kunnen we hem eventueel zaterdag ophalen mocht die persoon zijn vissenbestand dan al kwijt zijn. Ben benieuwd! :) Wil wel heel graag weer kogeltjes, vond alleen met de figure-8 het zo jammer dat je die alleen moest houden.

MarliesR, welke soort zijn jouw kogeltjes?
Zo'n MBU vind ik ook mega vet maar die moet uiteindelijk in zo'n mega bak, dat vind ik nooit mooi.. Nog maar even verder onderzoeken..