Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 18:09

Ik lees alles maar even geen lange bijlees post :')

Heel veel puppy's zie ik, super leuk <3

Wij hebben vroeger vooral reuen gehad thuis, 1 teef. Nu hebben mijn ouders weer een reu en ik heb zelf ook een reu :o Cody trekt niet overal zijn poot op gelukkig, meestal doet die echt 1x een goede lange plas en daarna (afhankelijk van de wandeling) nog 1 á 2 kleine plasjes. Wat ik nu wel merk is dat hij heel erg gaat ruiken en likken, hij is dan niet meer mee te krijgen.. Ik denk dat er loopse teefjes in de wijk lopen :+

Cody is gisteren voor het eerst 3 uur alleen thuis geweest met open bench. Hij heeft alleen zijn voerstandaard inclusief volle bak drinkwater door de keuken gesmeten, maar dat is gewoon zijn lompigheid :')
Als het over een maand nog goed gaat haal ik zijn bench weg en komt er op die plek een lekker kussen/mand. Waar die voorheen regelmatig in de bench lag ligt die dat nu echt nooit meer.

fannetje

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 08:17

Saat Yoshi goed.
KimD, wel even je handen opwarmen hoor, kan mama wel waarderen denk ;)
Verder voorkeuren, ik hou echt van teven. Ze zijn net feller en fanatieker en dat vind ik met trainen wel fijn. Mijn reuen ervaring is niet zo top wat dat betreft. Of heel erg snuffelig/poten optillen of gewoon sloom.
De volgende wordt iig weer een teef.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 08:36

fannetje schreef:
Saat Yoshi goed.
KimD, wel even je handen opwarmen hoor, kan mama wel waarderen denk ;)
Verder voorkeuren, ik hou echt van teven. Ze zijn net feller en fanatieker en dat vind ik met trainen wel fijn. Mijn reuen ervaring is niet zo top wat dat betreft. Of heel erg snuffelig/poten optillen of gewoon sloom.
De volgende wordt iig weer een teef.

Jachthonden ook toch? Die jij hebt? Dit lijkt bij jachthonden ('gundogs' althans) dus wel een beetje de norm. Ik hoor het echt van véél mensen.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 09:02

Ik hoor het ook vaak van jagers dat ze liever teven hebben.
Uit het nest van Rafi waren ook alle teven al vergeven.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 09:51

Thioro schreef:

Als ze echt voor de jacht gebruikt worden zijn teven inderdaad meer gewenst. :j Die durven over het algemeen wat neer door te pakken 'op eigen houtje'.

Familie jaagt met beagles en die teven zijn echt monsters. Nu zijn beagles dat natuurlijk sowieso al maar deze zeker omdat ze gebruikt worden voor een doel.

Zo heeft hij een teven combi gehad waar hij thuis in de keuken letterlijk hangsloten op de kastjes heeft gezet. :=

--

Wij mogen nog doortrainen met nóg scherpere regels, één daarvan is dat we buiten moeten wachten op het luchten. Dana dacht gisteren echt, "Waarom?!", ze was dus ook echt aan het klagen. :')

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 09:56

@KimD dat klinkt heel bekend, sloten op de kastjes voor de beagle haha. Die van mijn tante probeerde ook altijd de keukenkastjes open te maken. Helaas toen ze bejaard was, en het dus al bijna elf jaar gelukt was dat te voorkomen, een keer 'succes' gehad en zichzelf letterlijk dood gegeten.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:13

Wat fijn dat je nog kunt doortrainen, Kim!

Reu of teef, ja, ik denk dat het je eigen voorkeur moet zijn. Ik heb voor een teef gekozen omdat ik daarmee ben opgegroeid en ik een beetje weet hoe het is. Met een reu nog geen ervaring, maar wie weet voor een tweede <<) Onze tweede gaat waarschijnlijk sowieso een reu worden, omdat teven soms nog wel een bitchy kunnen zijn, en dan ga ik liever voor safe denk ik :P

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 11:19

Mijn Secret Santa helper. <3
Afbeelding

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:45

Jinn ging vannacht, ja vannacht, zijn kophuid botje opeten. Hoewel het irritant was want ik wilde slapen heb ik hem wel gelaten. Daarna heeft ie geslapen als een roosje.

Jinn liep al wel 3 of 4 dagen rond met dat botje, maar nog niet eerder aan begonnen en nu wel. Dat betekend dat ie alles eet wat ik heb gekocht bij Kiwi.

De sticks zijn favoriet.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:50

Wij hadden gisteren onze laatste training voor de kerstvakantie en Harvey ging weer erg goed met zijn runnings samen met Kay. (Kay is het probleem, niet de hond) Normaal haal ik altijd het geluid onder de filmpjes uit maar voor een keer eens eronder gelaten zodat je zijn strides hoort. Ik vind het altijd een rustgevend geluid, stom hè. :')

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:05

Beer is de eerste echte eigen hond, dus eigenlijk alleen ervaring met reuen ;). Daarvoor eigenlijk ook vooral, de meeste honden waarmee ik heb geleefd / gewerkt waren reuen. Wie weet wat een mogelijk volgende gaat zijn. Voorlopig staat er geen tweede in de planning. Moet zeggen dat Beer ook wel op eigen houtje aan de slag gaat... Al kijkt hij vaak wel even waar we zijn. Behalve bij muizengangen, daar kan hij echt helemaal in op gaan. Maar dat is mogelijk meer ras gebonden dan zijn geslacht ;)

Warboel wat naar van die wond van Otje. Hopelijk gaat het vandaag nog een beetje beter als gisteren.

Jeanine Knappe Yoshi met haar halsband! Las gisteren net een heel verhaal dat teckels bijna niet trainbaar zijn. Of meer, ze kiezen er vaak voor om te luisteren wanneer ze er zin in hebben en niet eerder. Hebben jullie dat ook of valt het mee?

Cursebreaker ik vind ruiters ook lastig hier in de buurt. We zitten vlak bij een paardenpension en soms komen ze heel hard opeens een paadje uit scheuren. Ook al met de mtb een keer bijna omver gereden (het ruiterpad en mountainbike pad is het zelfde). Met Beer gelukkig nog niet vaak problemen gehad. Paarden is niet iets waar hij echt op reageert. Als ruiter geldt hetzelfde - ook wel problemen gehad met loslopende honden die opeens tussen de benen stonden. Mijn paard was absoluut niet bang, het probleem daar was dat die ze heel snel een flinke trap verkocht. Tja, en wie is dan verantwoordelijk (ruiterpad in losloopgebied, maar hond stond duidelijk niet onder apel). Wel fijn dat er fijne stukken bij zaten!

KimD wij hadden een enorm verwende Beagle op cursus. Die at alleen maar kaas of steak. Ik denk dat zij 10 lessen lang bezig is geweest om die hond uit de snuffel modus te halen. En thuis om die van de bank / uit de kastjes / etc etc te houden...
Schattige helper heb je ;). Was het pakje ook voor haar / hem (weet even niet welke van je honden het is)

JesdaJinn Mooie timing om het botje op te eten... Hier werd het eerste kophuidbotje wel gegeten, maar de tweede niet meer. Die ligt ergens in één van zijn kuilen... Wel fijn dat die alles heeft gegeten wat je bestelt had! Beer begon opeens midden in de nacht met een rubberen kip te piepen. Die had hij ergens in een kast gevonden (we hebben een berging met random dingen, en hoe dit kip daar kwam geen idee) denk ik. Zat wel echt even rechtop in bed, wat een geluid was dat ;)

--------------------------------------------------------------
Gisteren ontdekt dat de supermarkt ook vers vleesbotten verkoopt voor honden. Hij heeft net een mergpijpje gekregen en heb hem al 2 uur niet gehoord. Zo lang doet hij nooit met een kauwding. Ook hebben we één volledig vleesbot gekocht, die is echt zo groot! Wel lastig dat er houdbaarheidsdatums op zitten van ongeveer een week. Maar ja, dat krijg je met vers. Weet nu wel wat hij voor kerstavond gaat krijgen als we aan het eten zijn :).
Ook zijn we 5 dagen geleden gestart met Teunisbloem voor zijn darmen (Darmprotocol vd groene os) en vandaag hadden we de beste ontlasting tot nu toe. Kan natuurlijk toeval zijn, maar we gaan het zien :).

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:15

Oshaa
Ohhh even snel een goedbedoeld advies; let met die mergpijpjes op dat ze niet met hun kaak vast komen te zitten en dat je 'm weg pakt als ze het merg eraf en eruit hebben/en niet alleen ermee blijven. Het bot splintert - bij ons ooit gebeurd met Rex in een grijs verleden, toen ik dat nog niet wist allemaal en hij heeft toen hele scherpte stukken gesplinterd bot uitgespuugd en het is een godswonder geweest dat zijn slokdarm niet is opengereten tijdens dat proces. Krijg er alweer kippenvel van als ik eraan terugdenk. Dus ik ben een beetje panisch daarmee en waarschuw dan altijd liever even hihi.

En ja hier loopt idd ook een stukje ruiterroute door het losloop, net als mtb. Mtb laat ze in principe 9/10x met rust. Ze is een tijdje terug ineens uit 't niks 10m ofzo met eentje meegerend en kwam ze terug, maar in de regel negeert ze die normaal wel prima. Voor de paarden let ik wel op en lijn ik d'r aan als ik ze zou tegenkomen.

Die wat ik gister tegenkwam was op een gewoon wandelpad/wandelroute, dus dat was niet specifiek een ruiterpad - die vermijden we echt zoveel mogelijk natuurlijk - op vreemde plekken pak ik soms per ongeluk wel eens een stukje mee, als ik weer eens paaltjes niet goed volg, maar dan loop ik ook naast het ruiterpad bv). Arya was sowieso aan de lijn ook. Ze reageert in principe ook niet op de paarden die we normaal tegenkomen, maar ze kijkt wel heel geinteresseerd en ze vind het soms wat spannend. En als er 3 van die grote beesten op je af komen gedraven is dat best een geweld, dus ik snap dat ze dat in eerste instantie dan ook heel spannend vond. Ik kon helaas ook niet verder af staan/geen andere kant uit, want het was overal struiken en bomen en ongelijke ondergrond rondom. Het pad was behoorlijk breed, maar zij namen het gros ervan wel in beslag omdat ze naast elkaar gepositioneerd waren.

En wat fijn dat je van het darmprotocol van Groene Os al vooruitgang ziet *\o/*

Warboel
Nog beterschap gewenst met Otje!! Hoe gaat het nu met de wond?

KimD
Wat is ze toch behulpzaam <3 Benieuwd wat je SS van alles gaat vinden!
Leuk filmpje van Harvey, wat gaat ie lekker <3
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 16-12-20 14:19, in het totaal 5 keer bewerkt

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:17

KimD schreef:
Thioro schreef:

Als ze echt voor de jacht gebruikt worden zijn teven inderdaad meer gewenst. :j Die durven over het algemeen wat neer door te pakken 'op eigen houtje'.

Ja de ouders zijn goede jagers en de fokker was vol lof over z'n teven.
Onvermoeibaar en zeer effectief idd.

@oshaa: wij hebben een kruising teckel gehad (met pyrenese herder, dat geeft dus koppig x2 :+ ) en die hond was heel trainbaar. Alleen moest ze altijd weerwoord geven als ze het niet eens was of toch nog het laatste woord hebben.
Als ze bvb in de tuin te lang zat te blaffen naar vanalles, ging ik haar roepen en zei dat het genoeg was.
Keek ze me aan, keek naar het blafobject van de dag, gaf nog 1 korte blaf en ging dan als de wiederweega in haar mand mooi zitten wezen :') . Tuttebol.

Hier is hij helemaal gek van z'n hertengewei. Maar 's nachts laat ik het niet want niks leuker dan het bot rondgooien en 'vangen'. Dat geeft een gekletter waar mijn nachtrust het niet mee eens is :+ .

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-20 14:24

JesdaJinn schreef:
Jinn ging vannacht, ja vannacht, zijn kophuid botje opeten. Hoewel het irritant was want ik wilde slapen heb ik hem wel gelaten. Daarna heeft ie geslapen als een roosje.

Jinn liep al wel 3 of 4 dagen rond met dat botje, maar nog niet eerder aan begonnen en nu wel. Dat betekend dat ie alles eet wat ik heb gekocht bij Kiwi.

De sticks zijn favoriet.
jeej! *\o/*

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:25

Dat is ook wel een beste kruising zeg, teckel met pyrenese herder haha. Zo'n mix die ik nooit vrijwillig zou maken. Leuke honden, allebei, maar als mix... :')
Klinkt wel net als Toby, dat blaffen. Hier ook zo eentje 'waf waf waf' tegen een vogel of een zwerm spreeuwen en dan als je roept dat ie moet binnenkomen, héél hard nog een rondje blaffend rennen en dan binnen komen en doen of ie stikbraaf is haha

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 15:16

Wat een kruising zeg :wow: teckel met pyenese berghond. Hoe komen ze erbij.
Heb je een foto?

Wij hadden vroeger altijd reuen en nu vooral teven. Behalve mijn broertje, die vond een teef niet stoer genoeg.
Hier wel soms onrust. Mijn hond en de maltheser van mijn ouders hangen elkaar wel eens in de haren. Heel vroeger speelde ze wel eens samen, maar dat gebeurt nu echt niet meer.

Zolang we niet teveel met een balletje gooien en gioia rustig houden gaat het meestal goed (zeg dat tegen mijn broertje _O- )

Ik mag vanavond gioia weer ophalen. Ik heb haar wegens omstandigheden 1 week al niet gezien en ik ben zoooo blij dat ze weer komt. Ik ga haar meteen verwennen met iets uit jouwn pakket kiwi!!

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 17:19

Oef de hond is ook al 8 jaar geleden gestorven en heel veel digitale foto's had ik er niet van.
Ze stamt nog uit de tijd dat sommige mensen de natuur maar lieten begaan en honden nest na nest kregen.
Moeder was een black and tan kortharige teckel formaat dinosaurus en de vader dus een look a like blonde pyrenese herdershond (aangelopen zwerfhond for real).
De puppy's werden dan zo iets halflangharig en ofwel leken ze op moeder (formaat dinosaurus op korte pootjes) ofwel sprekend op vader maar dan zwart, de puppy's waren altijd zwart.
Kzou eens moeten kijken of ik er nog foto's van heb (bestaat photobucket nog?).

Voor de teckels had hij een poedel, daar kwamen kruisingen poedel-westie uit. Hebben we ook nog gehad (de honden waren van een oom)

Daarvoor had hij Deense Doggen, geloof niet dat die ooit puppies gehad hebben.

Andere tijden.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 19:00

Al is het tegenwoordig weer helemaal hip :')

Gioia kon niet kiezen, dus kreeg ze ze allebei. Afwisselend eten van een bot met eend en appel en een runderkophuidstukje

Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 20:10

Hier zijn ook alle snackjes van kiwi een groot succes :)) Maar ik heb sowieso vuilnisbakken van honden _O-

Fijn Arabella! Ze zal je wel gemist hebben :(:)

KimD, leuk om te zien. Jullie gaan echt goed!

Hier weer dikke dikke pech met Dexter maar had niet anders verwacht -O- }:0 Ondanks super voorzichtig doen is de operatie wond gaan ontsteken. Nu weer helemaal opnieuw ingepakt, nieuwe medicatie, waterdichte schoen en zalf mee. Vrijdag weer op controle en dan maandag weer. Hechtingen er voorlopig nog niet uit helaas. Het zal ook eens allemaal vlekkeloos gaan :Y)

Hij is wel erg stoer met z'n groene verbandje :))
Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 20:32

arabella2000 schreef:

Pyrenese herder zei ze hè, niet berghond _O-
Scheelt toch zo'n 30+kg ofzo :')
(Jij maakte het nóg erger :D )

@kaus hè bah, beterschap! Dat t nu maar eens goed mag gaan!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 20:36

Skippy01 schreef:
arabella2000 schreef:

Pyrenese herder zei ze hè, niet berghond _O-
Scheelt toch zo'n 30+kg ofzo :')
(Jij maakte het nóg erger :D )

@kaus hè bah, beterschap! Dat t nu maar eens goed mag gaan!

Lol, dit las ik ook. Tis maar goed dat je het nog even duidelijk vermeld xD Scheelt idd nogal wat

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 21:01

Oh wacht.... dat past al iets beter :') :')

@kaus: balen zeg, hopenlijk gaat het nu wel goed....

Ik had ooit een kinderstoeltje voor gioia gekocht omdat ze die bij mijn ouders zo fijn vond...... ging ze er niet in liggen.
Afbeelding

Nu loopt ze nog steeds niet heel goed en kon ze niet op haar hoge stoel springen. Dus nu beide stoelen maar omgewisseld en ze ligt zowaar in haar kinderstoel *\o/*

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door arabella2000 op 16-12-20 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 21:03

Balen Kaus, hopelijk snel beter.

Ik weet dat het bij het ras hoort, of überhaupt bij het pup zijn maar man wat kunnen ze koppig zijn soms.
Rafi speelt soms toch een tikkie te druk voor de kat. 'Rafi, laat het', pup gaat braaf naar z'n bench. 2 minuten later komt hij weer naar de kat, 'Rafi, laat het'. Pup weer naar z'n bench. Kat verplaatst zich, pup er weer naar toe. 'Ráfi, laat het', dit keer kracht bijgezet door een fikse mep van poes en een kussen dat ik gooi (dat draken moet uiteraard gebeuren wanneer ik probeer te eten). Pup gaat zitten kniezen in z'n bench.
Gaat die kat hem daar opzoeken :+ :roll: .
Zit hier dus meer te scheidsrechteren dan te eten :') .

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-20 10:42

De laatste foto’s van de pups

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Skippy01