Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 23:11

xDenies schreef:
Ja dat lijkt me ook wel logisch, het is een trainingsmiddel. Mij is altijd geleerd dat de hond zichzelf moet corrigeren (correct me if im wrong, dont shoot the Messenger), als je natuurlijk maar één lijn hebt direct naar de neus dan ben je uiteindelijk alleen maar aan het corrigeren voor mijn idee. En met spelen als er een andere hond in haakt lijkt me dat ook geen pretje voor die neus.

Lastig hoor, dat ze geen tuigjes om wilt.

Nee, je hebt gelijk.

Het werkt door het hefboomeffect. Als de hond 'langs' het punt loopt waar je die graag wilt hebben dan loopt deze tegen de neusdruk aan. Daarom is het belangrijk om de riem die aan de halti zit op hetzelfde punt vast te houden. Ik adviseer mensen meestal een elastiekje vast te maken op die plek, zodat je net als een teugel niet uit het oog verliest waar dat punt is. Een dubbele riem is het meest handige daarvoor omdat deze aan één stuk is, geen gehannes met twee riemen.

Anna79

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 23:22

KimD ja ik heb een dubbele riem, net weer even een rondje gedaan. Ging eigenlijk prima, ze zag een kat maar liet het wel uit haar hoofd om ernaar toe te trekken.
Alleen poepen was even een dingetje, Mila poept namelijk met een aanloop :+ , vraag me niet waarom maar ze moet eerst een paar keer druk heen en weer rennen eer ze een goed plekje gevonden heeft. Dit ging nu dus niet dus heeft ze thuis maar in de tuin gepoept :')

Mellanie ja ik begrijp dat het met een sharpei ook een hele uitdaging is om iets geschikts te vinden met al die rimpels :=
Succes met jullie pup, ik hoop dat jullie er veel plezier aan gaan beleven, zo te horen weten jullie wel waar je aan begint.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-20 23:47

Boellie moet ook altijd even een sprintje trekken of rondjes draaien voordat ie poept _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-20 08:24

Hier begon de ochtend goed.. :Y) Ik stond om kwart voor 6 met Djes buiten. aan de spuitpoep.. :( Gelukkig alles buiten.. Toen kwam ze binnen; spugen.. Toen nog maar een keer naar buiten want ze bleef piepen. Uiteindelijk is ze om kwart over 6 nog even gaan slapen.
net weer gepoept maar t is al ''brij'' ipv waterdun.
arme toet :(:)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 08:32

Ik zal even een bijleespostje maken!

@Kim Heerlijk zo'n wandeling. Ik denk dat het heel veel scheelt dat jullie een stabiele roedel hebben die veel getraind worden en lekker veel bewegen ook! Een heel ander verhaal dan de gemiddelde uitlaatservice hier. Zo is Popo dus ook een keer als kleine pup door een groep van +/- 20 honden opgejaagd. :(

@Cursebreaker Ik snap dat de alarmbellen gaan rinkelen als je al een hond met agressieproblemen hebt gehad. Op zulke momenten kun je denk ik niet veel meer doen dan ze uit de situatie halen. Popo wil bijv. altijd met alle honden spelen en kan daar best dwingend in zijn ongeacht of een ander hondje onzeker op hem reageert. Ik neem hem dan ook mee (lang leve het handvat aan zijn tuig haha) en dan is het klaar.
In grote groepen honden is hij veel voorzichtiger en durft hij niet zo veel, dan blijft hij juist heel erg in de buurt en rent soms een paar meter met de groep mee en dat is het dan.

@Mellanie Welkom! Wat leuk een Akita, die zie je niet veel. Behalve bij Romy. :P

@ Anna Ik lees dat Mila dus hetzelfde is als Popo :+ Poedelproblemen hahaha. Hier gaat het lopen zonder trekken ons goed af maar ook als er een andere hond in het spel is lijken alle regels vergeten.

Gefeli met de hopelijk toekomstige pups voor Roek en Boellie! :D

En beterschap Kiwi!

Hier begint het me echt op te vallen dat Popo gespierd begint te worden. Ik denk vooral van het fietsen. Hij krijgt echt een ass!
Afgelopen weekend liep hij ook ineens de trap op toen we voor de lift stonden te wachten. :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-20 08:42

Hopelijk was dit alles en is ze er klaar. Zou fijn zijn :D

Fijn dat popo zo goed in zn velletje zit :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 09:08

Kaus
Dank voor je reactie! Ik moet zeggen dat ik erg blij ben dat een aantal van jullie nog erop in zijn gegaan, want dat helpt me echt om mezelf ook niet blind te gaan staren op de situatie en het misschien ook niet erger te maken als het is. Ik heb nu wel een goed beeld ervan, zeker met andere reacties van jullie en instructrice erop, dus denk dat het idd wel goed komt. Normaal wordt Arya ook afgesnauwd als ze eens te druk is (al vind ik haar voor d’r leeftijd normaal vrij goed aanpassen. Ze weet meestal wel al snel met welke hond ze echt uit d’r plaat kan gaan en met welke hond het meer rennen en gezellig samen snuffelen is. Maar in dit geval zal ze te onzeker zijn geweest omdat die andere hond zelf ook totaal niet zeker was. Voor iedereen inderdaad een leermoment. De baasjes vonden het ook bij lange na niet zo erg als mij, want ze vonden het meer interessant om te zien hoe dat ging onderling en ze waren benieuwd hoe hun hond dan nu zou reageren. Ze waren er zeker van dat hun hond het wel echt zou laten weten als het teveel zou worden, maar met een herplaatser die 3 maanden bij ze is en onzeker is… Niet elke hond geeft dan iets aan en als ze het doen is het vaak uit het niets omdat het emmertje vol is gelopen en dan draait het wel op ruzie uit. Dan moeten ze idd uit elkaar gehaald worden. Omdat dit voor mij de eerste keer was dat Arya zo intens werd, wist ik ook niet of ik die wandeling nu echt moest afkappen of niet (mijn eigen gevoel zei eerst van wel, dus moet daar toch beter naar luisteren) dus hadden we het dan nog eens geprobeerd, met geen succes. Maar daar heb ik nu dan ook van geleerd ja. Toen erna andere honden erbij kwamen was ineens ook niks meer aan de hand en ging het met dat hondje ook meteen weer goed. Ik vind het juist fijn als honden grenzen aangeven, en dat we ook honden tegenkomen die geen interesse hebben, zodat Arya daar juist van kan leren dat ze niet zomaar met alles meent te moeten spelen haha. Ik probeer in ieder geval wel oplettend te blijven en in te grijpen. In dit geval was het voor beide honden inderdaad beter geweest om er idd al eerder mee te kappen, maar goed, daar hebben we nu van geleerd voor een volgende keer.

Simoonzel
Dat klinkt inderdaad wel heel erg bekend. In groepen, of gewoon al met 2 andere meer stabiele honden, is er echt niks aan het handje. Nu ik dit weet, moet ik gewoon even goed gaan opletten waar ik mee ga lopen. Als ik zo in het losloop gebied honden tegenkom, is eigenlijk ook nooit wat aan de hand. Dan gaat ze gewoon lekker rennen en spelen met honden, maar het gros van die honden zijn meestal wel ook zelfverzekerd en komen op ons af - dan is er bij Arya gewoon geen moment om zelf het idee te hebben dat ze er iets anders mee moet doen denk ik. De instructrice zei ook om idd zo’n situatie te vermijden voor nu en als we erin zitten, om d’r eruit te halen. Zoals ik het vertelde, gaf zij ook aan dat het uit onzekerheid komt en dat het belangrijk is voor d’r om nu goed voorbeeld te blijven krijgen. En wat tof dat je ziet dat er vooruitgang is qua spieropbouw. Het fietsen zal daar idd wel heel veel aan meedragen. En geen zin om te wachten op de lift dus hahaha. Als ik soms de verhalen lees van jou en ook Anna. Wat een heerlijke honden zijn het toch zeg!

Nicky91
Dankje! En is inderdaad zo; het is ook eigenlijk niet te verwachten dat elke hond met elke andere hond heel goed klikt, ook al hebben ze interesse naar elkaar. Ik kom ook wel eens honden tegen die weer te intens voor Arya zijn en waar ze dan alleen van wegrent en niet zelf mee speelt, en dan loop ik ook weer snel door met d’r bv. Ik moet in ieder geval nu wel voorzichtiger zijn met mensen die ik via DoddgyDating ontmoet. Zoals ik al tegen Kaus zei. Het gros van de honden op de hei wat naar ons toe komt rennen zijn zelfverzekerde honden en daar neemt ze niet eens een seconde om te twijfelen. En voor de rest probeer ik zoveel mogelijk met nu voor ons bekende honden te lopen zodat ze gewoon kan blijven doorleren en ik ook. Ik weet nu wel dat ik met onzekere honden gewoon moet opletten en moet afkappen zodra ze dit gedrag gaat tonen, want het is ook voor haar alleen maar stress uiteindelijk. Zal idd wel goedkomen. Ik maak eerst een hoop paniek, maar het is fijn als ik dan even met mensen kan praten erover, dat helpt enorm.

Anna
Bedankt voor het delen ook van jouw ervaring. Ik herken dit dan idd ook van Arya en het lezen van jullie ervaringen helpen me echt heel goed nu. Wat fijn dat de halti tot nu toe al goed lijkt te helpen. Een prima oplossing toch voor jullie. Dat poep ritueel is wel een beetje hilarisch hihi. Echt grappig hoe ze zich zo’n ritueel eigen kunnen maken met bepaalde dingen haha. Zo had Rex hier een heel ritueel voordat hij ging eten. Dan ging hij eerst een speeltje opzoeken en dan als een blij ei op en neer door de woonkamer sjezen en dan werd dat speeltje in de voerbak gelegd, precies op een plek waar dat voor hem dan goed was en als dat niet goed was bleef hij schuiven ermee. En dan ging hij eten…

Mellanie
Wat een droppie toch! Zo te horen weten jullie idd wat je in huis haalt en ik denk dat je er een leuke hond aan over gaat houden, die dan ook nog eens lekker imposant uit ziet aan je zij en op het erf en al van zichzelf uit wantrouwend kan zijn naar vreemden. Ik ben ook wat dat betreft wel blij met een Herder in huis, maar ook als ik ’s avonds over straat loop. Ik durf wel ervan uit te gaan dat Arya me wil beschermen als er echt een dreiging zou zijn - zo heeft ze onze zoon al eens eerder beschermt toen er een dreigende hond op hem afgerend kwam en toen was ze 4 maanden oud pas hihi.

kiwi
Nog een rondje Boellie babies > leuk!! En wat naar voor Djes zeg :( Hoop dat ze zich snel beter voelt!

CupCakes
Ik heb inderdaad een DC tuig en ben er super tevreden over! Ik heb beide modellen getest. Toen ze jonger was, had ik de Comfort Walk Air en nu gebruiken we al een tijdje de Comfort Walk Pro. Voor jonkies zou ik de Air aanraden, want die blijft met trekken (wat die nog wel eens willen doen) net wat beter op de plek zitten. De Pro blijft zo ook goed op de plek zitten hoor, ook met rennen en spelen enz, maar als er flink druk op de lijn komt dan schuift het soms iets. Je kunt ze op 2 plekken verstellen en het Air type kun je schijnbaar ook los maken, zodat het niet over de kop aan hoeft (vertelde Yvet uit dit topic mij toen ze Arya’s Air tuigje is gaan gebruiken omdat die Arya toch te klein was) Ik deed en doe ze altijd over de kop aan om, maar bij de Air kan het dus ook gewoon door los en vastklikken om de nek. Ik vind het bij de Pro dan wel weer fijn dat er een extra haakje aan zit om een penning aan te hangen en er zit een handvat bovenop. Ik heb dan voor aan de ring een lampje hangen (die ring is eigenlijk niet daarvoor bedoeld, maar ach haha) Met een tuigje kom je wel hard aan’t oefenen op het ‘niet trekken aan de lijn’ gedeelte omdat ze dan nog weleens wat meer trekken als aan een halsband, maar dat weegt imo niet op tegen de nadelen van trekken aan een halsband en wat dat met de nek doet. Je hebt 10cm ruimte om te verstellen rondom borst en nek, dus daar kom je best even mee vooruit. En ze zijn even wat prijzig in aanschaf, maar ze zijn populair dus je kunt ze ook weer doorverkopen als je een maat groter moet. Ik ben dus wel erg te spreken over het DC spul! Er zijn nog hele goede vergelijkbare merken verder zoals Hurtta o.a. en Ruffwear. Heerlijke foto’s weer!!

Van
Ahh tof, nu maar vol ongeduld gaan afwachten, spannend.

---

Het waait goed vandaag. Hier om 10u een wandeling gepland op de Heide met iemand waar ik al eerder een paar x mee ben gaan wandelen (ze heeft een iets jongere dan Arya Stafford pup). Dus ben eens benieuwd of Arya 'm nog herkent want is wel alweer paar weekjes geleden. De vorige keer hebben die 2 ook weer super leuk gespeeld en relaxed meegelopen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 09:18

Ik ook rot weer. Heb de eerste rondes in de piep regen al gehad :P Lekker rustig hoor! Blijkbaar blijft iedereen dan binnen. Gelukkig hoef ik vandaag nergens heen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 09:20

cursebreaker schreef:
Kaus
Dank voor je reactie! Ik moet zeggen dat ik erg blij ben dat een aantal van jullie nog erop in zijn gegaan, want dat helpt me echt om mezelf ook niet blind te gaan staren op de situatie en het misschien ook niet erger te maken als het is. Ik heb nu wel een goed beeld ervan, zeker met andere reacties van jullie en instructrice erop, dus denk dat het idd wel goed komt. Normaal wordt Arya ook afgesnauwd als ze eens te druk is (al vind ik haar voor d’r leeftijd normaal vrij goed aanpassen. Ze weet meestal wel al snel met welke hond ze echt uit d’r plaat kan gaan en met welke hond het meer rennen en gezellig samen snuffelen is. Maar in dit geval zal ze te onzeker zijn geweest omdat die andere hond zelf ook totaal niet zeker was. Voor iedereen inderdaad een leermoment. De baasjes vonden het ook bij lange na niet zo erg als mij, want ze vonden het meer interessant om te zien hoe dat ging onderling en ze waren benieuwd hoe hun hond dan nu zou reageren. Ze waren er zeker van dat hun hond het wel echt zou laten weten als het teveel zou worden, maar met een herplaatser die 3 maanden bij ze is en onzeker is… Niet elke hond geeft dan iets aan en als ze het doen is het vaak uit het niets omdat het emmertje vol is gelopen en dan draait het wel op ruzie uit. Dan moeten ze idd uit elkaar gehaald worden. Omdat dit voor mij de eerste keer was dat Arya zo intens werd, wist ik ook niet of ik die wandeling nu echt moest afkappen of niet (mijn eigen gevoel zei eerst van wel, dus moet daar toch beter naar luisteren) dus hadden we het dan nog eens geprobeerd, met geen succes. Maar daar heb ik nu dan ook van geleerd ja. Toen erna andere honden erbij kwamen was ineens ook niks meer aan de hand en ging het met dat hondje ook meteen weer goed. Ik vind het juist fijn als honden grenzen aangeven, en dat we ook honden tegenkomen die geen interesse hebben, zodat Arya daar juist van kan leren dat ze niet zomaar met alles meent te moeten spelen haha. Ik probeer in ieder geval wel oplettend te blijven en in te grijpen. In dit geval was het voor beide honden inderdaad beter geweest om er idd al eerder mee te kappen, maar goed, daar hebben we nu van geleerd voor een volgende keer.

Simoonzel
Dat klinkt inderdaad wel heel erg bekend. In groepen, of gewoon al met 2 andere meer stabiele honden, is er echt niks aan het handje. Nu ik dit weet, moet ik gewoon even goed gaan opletten waar ik mee ga lopen. Als ik zo in het losloop gebied honden tegenkom, is eigenlijk ook nooit wat aan de hand. Dan gaat ze gewoon lekker rennen en spelen met honden, maar het gros van die honden zijn meestal wel ook zelfverzekerd en komen op ons af - dan is er bij Arya gewoon geen moment om zelf het idee te hebben dat ze er iets anders mee moet doen denk ik. De instructrice zei ook om idd zo’n situatie te vermijden voor nu en als we erin zitten, om d’r eruit te halen. Zoals ik het vertelde, gaf zij ook aan dat het uit onzekerheid komt en dat het belangrijk is voor d’r om nu goed voorbeeld te blijven krijgen. En wat tof dat je ziet dat er vooruitgang is qua spieropbouw. Het fietsen zal daar idd wel heel veel aan meedragen. En geen zin om te wachten op de lift dus hahaha. Als ik soms de verhalen lees van jou en ook Anna. Wat een heerlijke honden zijn het toch zeg!

Nicky91
Dankje! En is inderdaad zo; het is ook eigenlijk niet te verwachten dat elke hond met elke andere hond heel goed klikt, ook al hebben ze interesse naar elkaar. Ik kom ook wel eens honden tegen die weer te intens voor Arya zijn en waar ze dan alleen van wegrent en niet zelf mee speelt, en dan loop ik ook weer snel door met d’r bv. Ik moet in ieder geval nu wel voorzichtiger zijn met mensen die ik via DoddgyDating ontmoet. Zoals ik al tegen Kaus zei. Het gros van de honden op de hei wat naar ons toe komt rennen zijn zelfverzekerde honden en daar neemt ze niet eens een seconde om te twijfelen. En voor de rest probeer ik zoveel mogelijk met nu voor ons bekende honden te lopen zodat ze gewoon kan blijven doorleren en ik ook. Ik weet nu wel dat ik met onzekere honden gewoon moet opletten en moet afkappen zodra ze dit gedrag gaat tonen, want het is ook voor haar alleen maar stress uiteindelijk. Zal idd wel goedkomen. Ik maak eerst een hoop paniek, maar het is fijn als ik dan even met mensen kan praten erover, dat helpt enorm.

Anna
Bedankt voor het delen ook van jouw ervaring. Ik herken dit dan idd ook van Arya en het lezen van jullie ervaringen helpen me echt heel goed nu. Wat fijn dat de halti tot nu toe al goed lijkt te helpen. Een prima oplossing toch voor jullie. Dat poep ritueel is wel een beetje hilarisch hihi. Echt grappig hoe ze zich zo’n ritueel eigen kunnen maken met bepaalde dingen haha. Zo had Rex hier een heel ritueel voordat hij ging eten. Dan ging hij eerst een speeltje opzoeken en dan als een blij ei op en neer door de woonkamer sjezen en dan werd dat speeltje in de voerbak gelegd, precies op een plek waar dat voor hem dan goed was en als dat niet goed was bleef hij schuiven ermee. En dan ging hij eten…

Mellanie
Wat een droppie toch! Zo te horen weten jullie idd wat je in huis haalt en ik denk dat je er een leuke hond aan over gaat houden, die dan ook nog eens lekker imposant uit ziet aan je zij en op het erf en al van zichzelf uit wantrouwend kan zijn naar vreemden. Ik ben ook wat dat betreft wel blij met een Herder in huis, maar ook als ik ’s avonds over straat loop. Ik durf wel ervan uit te gaan dat Arya me wil beschermen als er echt een dreiging zou zijn - zo heeft ze onze zoon al eens eerder beschermt toen er een dreigende hond op hem afgerend kwam en toen was ze 4 maanden oud pas hihi.

kiwi
Nog een rondje Boellie babies > leuk!! En wat naar voor Djes zeg :( Hoop dat ze zich snel beter voelt!

CupCakes
Ik heb inderdaad een DC tuig en ben er super tevreden over! Ik heb beide modellen getest. Toen ze jonger was, had ik de Comfort Walk Air en nu gebruiken we al een tijdje de Comfort Walk Pro. Voor jonkies zou ik de Air aanraden, want die blijft met trekken (wat die nog wel eens willen doen) net wat beter op de plek zitten. De Pro blijft zo ook goed op de plek zitten hoor, ook met rennen en spelen enz, maar als er flink druk op de lijn komt dan schuift het soms iets. Je kunt ze op 2 plekken verstellen en het Air type kun je schijnbaar ook los maken, zodat het niet over de kop aan hoeft (vertelde Yvet uit dit topic mij toen ze Arya’s Air tuigje is gaan gebruiken omdat die Arya toch te klein was) Ik deed en doe ze altijd over de kop aan om, maar bij de Air kan het dus ook gewoon door los en vastklikken om de nek. Ik vind het bij de Pro dan wel weer fijn dat er een extra haakje aan zit om een penning aan te hangen en er zit een handvat bovenop. Ik heb dan voor aan de ring een lampje hangen (die ring is eigenlijk niet daarvoor bedoeld, maar ach haha) Met een tuigje kom je wel hard aan’t oefenen op het ‘niet trekken aan de lijn’ gedeelte omdat ze dan nog weleens wat meer trekken als aan een halsband, maar dat weegt imo niet op tegen de nadelen van trekken aan een halsband en wat dat met de nek doet. Je hebt 10cm ruimte om te verstellen rondom borst en nek, dus daar kom je best even mee vooruit. En ze zijn even wat prijzig in aanschaf, maar ze zijn populair dus je kunt ze ook weer doorverkopen als je een maat groter moet. Ik ben dus wel erg te spreken over het DC spul! Er zijn nog hele goede vergelijkbare merken verder zoals Hurtta o.a. en Ruffwear. Heerlijke foto’s weer!!

Van
Ahh tof, nu maar vol ongeduld gaan afwachten, spannend.

---

Het waait goed vandaag. Hier om 10u een wandeling gepland op de Heide met iemand waar ik al eerder een paar x mee ben gaan wandelen (ze heeft een iets jongere dan Arya Stafford pup). Dus ben eens benieuwd of Arya 'm nog herkent want is wel alweer paar weekjes geleden. De vorige keer hebben die 2 ook weer super leuk gespeeld en relaxed meegelopen.

Hier waait het ook. :') haha!

Ik mag de hele ochtend vergaderen (wat een feest!) en tussen 13u & 15u komt de RvB controleren. <<) Die vrouw wat het komt doen fokt trouwens ook kale collies, super grappig. :+

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 09:29

KimD schreef:

Ik mag de hele ochtend vergaderen (wat een feest!) en tussen 13u & 15u komt de RvB controleren. <<) Die vrouw wat het komt doen fokt trouwens ook kale collies, super grappig. :+

kale collies? :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 09:29

xDenies
Betekent idd meestal wel dat het rustiger is met wandelen ja dus dat is dan wel weer een voordeel haha. De eerste ronde heeft manlief gedaan, maar dat is maar een kort rondje aangezien ik om 10u alweer ga. Die gaat dan hier in de wijk. Op de open heide dadelijk zullen we wel wegwaaien, lol.

KimD
Zul je bij jullie 'daarboven' in het hoogstgelegen dorpje van Nederland ook wel goed merken ja, die wind :') Oh vergaderen is idd altijd feest, blegh. En wat gaan ze met zo'n controle precies doen? Ik ben niet nieuwsgierig ofzo :'). Wel leuk dat zij ook kale collies fokt, dan ga je al meteen met zo iemand leuk kunnen praten denk ik.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-20 09:32

Die controle van de RvB is echt 3x niks _O-
ze moeten blijkbaar controleren of je kennels hebt. Want die moeten aan maten voldoen. heb je geen kennels valt er niks te controleren :+

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 09:38

Skippy01 schreef:
KimD schreef:

kale collies? :')

Ik mag toch hopen dat je bedoelt kortharige??? O:)

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 09:50

Gisteren was ik met mijn RR wandelen in een losloop gebied. We kwamen eerst een American Indian Dog tegen (ruim 60% wolf) ik moet zeggen dat ik dat toch wel een beetje spannend vond, ook omdat aan het terugtrekkende gedrag van die hond te merken was dat hij het zelf ook wat spannend vond. Gelukkig gedroegen mijn dames zich rustig en ging het helemaal goed.
Een paar honderd meter later werden mijn honden uit het niets aangevallen door een Duitse Herder. We konden hem echt niet ontwijken en hij kwam ineens grommend en grauwend op ons af gestormd. Imani (mijn oudste RR) sprong tussen ons en de herder in en hield hem zo bij mij en de jongste RR vandaan. Gelukkig hield die DH het toen snel voor gezien. Imani bleef nog een poosje achter mij en de jongste aanlopen zodat ze tussen ons en de DH bleef. Pas toen die DH al een poos uit zicht was ging ze weer voor ons uit lopen. Door haar ingrijpen heeft Imani de jongste gelukkig voor een hele nare ervaring behoed, zo blij met haar.
De eigenaar van de DH schrok ontzettend van het gedrag van zijn hond en bood snel zijn excuus aan.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-20 10:21

T scheelt in ieder geval dat de baas er van schrok en zn excuses aanbood. Dat maakt in ieder geval nog iets goed!

_HS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:48

Beterschap voor Djessie!

Verder ongelofelijk druk hier, dus hoop later wat uitgebreider te reageren. Lees wel alles mee

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 16:29

Esplendido dat is wel even schrikken! Wel fijn dat je hond jullie beschermde!
Ik wandel regelmatig met de indian dogs van een vriendin, die zijn gelukkig heel stabiel en matchen heel goed met mijn stuiterbal!

Whahaha Simoonzel, hilarisch het ligt dus echt aan het ras! Zou het ook ooit beter worden? :=

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 16:57

Puppy spam :D
Ik ben aan het babysitten bij een bevriende fokker. Dit meisje wordt waarschijnlijk binnen enkele weken van mij (ik heb nog 2 weken op van keus te veranderen maar sinds dag 1 is het deze :+ )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 17:21

Wat een gouden hond heb je daaraan Esplendido! Wel ook eng van die andere hond maar blijkbaar deed hij het niet vaker.. hoop je dan.

@ Anna Ik vrees dat het erbij hoort ja. :')
De fokker vertelde ook dat poedels eigenlijk hun hele leven blij en speels blijven. Hoewel het vast wel ietsje zal stabiliseren... misschien. Ik vind het ergens ook wel weer grappig hoe blij hij altijd is.

@ Zoe Wat een schattepoep! Kwam deze gewoon bij je wonen of was er nu ook iets met uitplaatsing gaande? Ik vrees dat ik misschien wat border dingen door elkaar haal. :=

Mijn BarkKing bestelling is binnen! Lekker veel besteld weer dus Popo kan weer ff knagen. Hij stond helemaal te likkebaarden terwijl ik alles uitpakte hehehe. Hij heeft net zijn eerste stuk lamsvlees op. Verwende poedel. :D

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 18:08

Ohhh zoe wat een snoes! Bij welke fokkers zijn deze?

Simoonzel : Beter verwend dan verwaarloosd!

Kiwi : Hopelijk is djes snel beter! NIks aan als ze zich beroerd voelen...

Hier vandaag goede dag, geslaagd voor mn opleiding :D valt een enorm last van mn schouders dus nu weer in de positieve vibe. hoop snel wat te horen van de behendigheid cursus. We zijn nu steeds wat aan het oefenen met 'niet markeren'. Dus ik neem hem mee in de winkel en dat hij zich netjes gedraagd. Vorig keer ging super goed! ook even gewogen, hij weegt nu 22,4 kilo. Best netjes vond ik! Hij is wel zwaarder geweest maar toen was hij net een beetje te vet.

en zit stiekem steeds wat te koekeloeren naar fokkers voor een pup erbij. Wat vinden jullie een goede leeftijd om een tweede hond te nemen?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-20 18:17

Wilde haarbal Zoe! :P

Veel plezier er mee Simone! :D

Djessey is gelukkig heel de dag al blij geweest en geen spuitpoep en spugen meer gelukkig! :D

Boellie was 1 toen Chick erbij kwam van 1. :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 18:23

Mijn meisje is bij Eyes Of The World geboren. ze gaat bij een goede vriendin van mij wonen maar ze wordt (hopelijk) een teefje waar ik mee ga fokken en ze zal regelmatig mee op show gaan waar ik ze ook zal voorbrengen.
Die vriendin wilde graag een border erbij die ik zou showen omdat zij toch de ring niet in durft. Dus toen stelde ik voor dat ik er 1 in mijn eigendom bij haar te zetten en ze was meteen om :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 19:04

Kale collies zijn inderdaad Schotse collies korthaar. :+ Maar ik roep altijd Kale collie, reageert ze ook op. :')

Controle stelt inderdaad niks voor, papier ingevuld, half uurtje over het ras gekletst en de reu en klaar. :+ Ze moest het stamboom hebben van Dana. Stonden vier van haar eigen honden op. _O- Dat is toch geniaal, haha!

Aaawh puppies! <3

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 19:18

kiwi
O wauw ik wist niet dat het idd puur aankwam op het feit of je een letterlijke kennel hebt staan of niet, lol. Ik dacht meer een controle in de zin van even komen kijken hoe je je voorbereid op het fokken, hoe je van plan bent je teef onder te brengen met werpen, etc. Maar het is dus schijnbaar alleen belangrijk dat je een kennel hebt staan? Weer wat bijgeleerd haha.

KimD
Hoe was het gesprek/de controle gegaan?

Esplendido
O jeetje, schrikken zeg! Wat een top reactie van Imani zeg, goud waard!

Zoe
Leuke puppy spam!

Simoonzel
Ohh, een barkling bestelling binnenkrijgen is altijd leuk haha! Manlief krijgt deze week loon en dan gaan we ook weer vanalles bestellen. Ben tot nu toe echt zo fan van de producten kiwi. Het is zulke goede kwaliteit. Manlief nam een tijdje terug een zakje bullepees mee van de pets place. Waar hij dan ongeveer hetzelfde voor betaalde als wat we bij jou kwijt zijn, maar ze waren echt niet te vergelijken hoor, wat een bagger zooi. Ik zeg dat was de eerste en laatste keer dat we ze bij een dierenwinkel halen haha. Arya heeft net ganzennek gehad die in het kerst pakket zat. Ik moet wel eerlijk zeggen dat met sommige dingen die in zo’n pakket zitten ik altijd zelf even moet wennen haha. Die kippenpoten, varkens neuzen en hoefjes enz… Alles wat herkenbaar uit ziet, krijg ik wel een beetje de rillingen van. Maar goed, Arya vind het allemaal heerlijk, dus ik knijp m’n ogen even dicht, geef dat spul snel, was m’n handen en klaar, lol.

Nynkster
Gefeliciteerd met het slagen voor je opleiding! Kan me goed voorstellen dat dit een enorme positieve boost geeft en er een last van je schouders valt. Lijkt me lastig trouwens, met een reutje trainen op ‘niet markeren’ maar wel tof dat je daar op traint. Wat betreft het bijhalen van een tweede hond hangt denk ik ook erg af van hoe de eerste hond is qua gedrag. Bij Arya denk ik niet dat we er bv. Met 1 jaar al een andere hond bij moeten halen. Wij dachten zelf om zeker tot 2 jaar te wachten bv. Maar wie weet stellen we onze mening ook wel bij haha. Maar ik wil het liefst minimaal 1,5 jaar nu ertussen hebben zitten zodat Arya dan hopelijk een beetje stabiel en volwassen is. Dus met 1,5 jaar denk ik dat we kijken hoe ze is qua karakter en dan gaan rondkijken voor op een wachtlijst te komen staan. Maar denk dat het gewoon een gevoel kwestie is en dat je moet kijken naar je eerste hond in huis. Sommige zijn met 1 jaar al goed stabiel, maar ik ken ook genoeg honden die echt tot 2 jaar nodig hebben om een beetje goed in het vel te komen.

---

Vanmorgen een fijne wandeling gehad met het reutje waar ik het eerder over had. De twee hebben flink gespeeld samen. Op een bepaald moment liet Arya wel even weten dat ze het niet oké vond wat hij deed en hapte ze in z'n oren en lip tot hij ging liggen om dat even duidelijk te maken - Ze was aan't graven namelijk en hij wilde aandacht van haar en ging d'r uitdagen en zodra hij de kans kreeg, ging hij precies op de plek liggen waar zij aan't graven was. Vond ze niet grappig. Dat er rondom nog meeeeeters zand waren om ook te gaan graven, maakte schijnbaar geen verschil. Ze wilde toch even duidelijk maken dat Dat toch echt Haar plekje was := Hij lag ook meteen heel zielig als een man die op z'n plek gezet wordt, half op de rug en toen Arya vond dat de boodschap duidelijk was, dook hij ook weer gewoon meteen bovenop d'r, lag zij weer op de rug en gingen ze verder spelen en zo ging het heen en weer tussen die 2 :'). Tussendoor ook genoeg rustig gesnuffeld enz. Is wel een hond waar ze gelijkwaardig mee kan spelen. Het reutje is wel een beetje verliefd op d'r. Hij ging zo lief voor d'r liggen telkens en proberen d'r aandacht te trekken. Toen dat niet werkte, ging hij maar gewoon midden op d'r graaf plek liggen, wat helaas niet in z'n voordeel werkte. Ook kusjes geven vond hij erg leuk.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Net nog een rondje in het aanlijn gebied gedaan op de hei, nog snel even voor het donker werd, en daar gaat iemand met een labrador recht voor onze neus op een paar meter afstand een bal gooien met een werpstok waar die hond dus natuurlijk als een dolle achteraan vliegt. Hoe goed ik dan ook probeer te oefenen met focus bij me houden, dan is de focus toch echt even weg bij d'r en dan zit die eigenaar wat veroordelend te kijken naar me 'oh, is weer zo'n herder die in de lijn hangt'. Echt, grrrr. Kon hij daar nu echt niet even mee wachten tot hij langs ons was en een stukje verder? Nu moet ik bekennen dat ik Arya op sommige stukken ook stiekem even los heb gelaten, want het was verder vrij verlaten daar, maar ik doe dat alleen als ik zeker weet dat ik overal kan kijken en dan niemand zie, op bepaalde stukken. Deze meneer zag ons op tijd aankomen en deed het gewoon bewust alsnog, dus dat was niet echt heel handig. Niet dat ik wat mag zeggen, want Arya was naderhand ook los, maar toch... Houd even rekening met een ander, dankjewel.

Even een slechte foto spam. Zodra het donker wordt, is m'n telefoon camera echt RUK - huilen.
M'n zoontje ziet er ook gaar uit want die had gym les vanmiddag haha. Haren hangen op half 7.
Maar het moment vond ik zo lieeeeef. KUSJE

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-20 19:24

Klinkt als een heerlijke dag voor jullie :D Jammer van die man met die labrador en het balletje! Maar lekker laten gaan!