Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 22:49

Dankjewel. Heeel blij mee

Nientsje

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 22:54

Knappie!

Onze Texel wordt 14 November geholpen.
Afbeelding
He suspects nothing :))

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 23:17

Hij ligt er al wel klaar voor.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 00:17

Nu je het zegt :')
Afbeelding

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 00:23

Onze kitten is vandaag geholpen en zijn navelbreukje is dicht gemaakt. Nu is hij heel zielig met een romper haha

Afbeelding

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 00:45

Ben blij dat Dusty geen rompertje hoefde :') ziet er zo zielig uit en denk niet dat ze mij dat in dank zou afnemen _O-

Dusty is inmiddels wel echt weer haarzelf xD alleen aan haar wond kan je zien dat ze net geopereerd is O:)

En Maralyn dat in je paardrijbroek hangen ken ik xD Dusty doet dat ook eigenlijk alleen in die broek :roll: rare beesten blijven katten toch :=

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 04:44

Oohhww die zijn ook leuk...! <3

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 09:10

Haha nawh met dat rompertje :=

Texel hoeft niet opengehaald te worden. Een castratie is in 5 minuten gepiept :D
Het is dat ik zelf geen dieren onder narcose mag brengen, anders had ik het zelf kunnen doen. (Ben dierenartsassistente) :+

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 11:22

Lieve bokkers, ik heb een vraagje. Wie van jullie heeft er ervaringen met drinkfonteintjes?

Ik zou namelijk graag een fontein aanschaffen, alleen vind ik het op zooplus onduidelijk welke oplaadbaar zijn, en welke in het stopcontact moeten. Ik zou liefst één hebben die niet de hele tijd in het stopcontact moet, want dat lijkt me gevaarlijk. Ik zie de kat en pup namelijk al heel leuk zitten spetteren in het water, met het stopcontact vlakbij... Of zeg ik nu iets heel stoms? :o?

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 12:08

Wij hebben een fonteintje voor ted, hij vind het erg leuk! Moet wel in het stopcontact maar het snoer is zo lang dat er volgens mij niks mee kan gebeuren.

Zijn er hier meer katten die een penisamputatie hebben ondergaan? Ted had zoveel blaasgruis, om de 2 maanden zat hij helemaal verstopt. Zelfs met dieet voer ging het niet, dus een amputatie was het laatste redmiddel. Nu nergens meer last van! Nog wel speciaal voer, want het gruis is er nog wel alleen is de uitgang groter.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 12:09

Ik heb een fonteintje met stekker. Maar ons stopcontact zit vrij hoog, en naast de koelkast. Snoertje prop ik dus achter de koelkast maar die blijft daar ook maar kort zitten haha. Onze katten blijven er netjes van af. :j

Sammie komt 's ochtend (Maar ook 's nachts) vaak een knuffel halen. Zo ook vanochtend :=
Afbeelding

Hij lag met zn kop over mijn arm heen, en met mijn vrije hand kriebelde ik onder zijn kin. Dat vind meneer heerlijk :+

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 12:51

wiebke schreef:
Zijn er hier meer katten die een penisamputatie hebben ondergaan? Ted had zoveel blaasgruis, om de 2 maanden zat hij helemaal verstopt. Zelfs met dieet voer ging het niet, dus een amputatie was het laatste redmiddel. Nu nergens meer last van! Nog wel speciaal voer, want het gruis is er nog wel alleen is de uitgang groter.

Jep. Onze vorige kat, Roberto, heeft ergens rond zijn 11e of 12e een penisamputatie ondergaan. Hadden we - achteraf bezien - veel eerder moeten doen, had hem veel pijn bespaard. Maar goed, het is niet niks, zo'n operatie en het werd indertijd nog niet vaak gedaan (was in 2002 of zo). Roberto heeft het toen goed doorstaan en was heel snel weer opgeknapt en nooit meer verstoppingen gehad. Zelfs geen dieetvoer meer hoeven geven, zo goed deed hij het. Roberto is 19 jaar geworden...
Laatst bijgewerkt door Dorien66 op 02-11-17 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 12:51

Wij hadden een fonteintje. Ding maakte wel wat geluid en het schoonmaken was een behoorlijk gedoe. Moest ook geregeld een nieuw filter in.
Toen viel me op dat ze juist uit bakjes water dronken..
Toen het filter weer aan vervanging toe was heb ik een gewone waterbak genomen.

Ze krijgen ook altijd flink wat water bij hun vlees. Dus ik hoop maar dat ze zo genoeg binnenkrijgen!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 12:52

Wat fijn voor roberto! Ted is nog jong nu 5 jaar oud. Hopelijk wordt hij net zo oud als roberto :)

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 12:54

Ach ja, Roberto heeft denk ik wel een keer of 15-20 verstopt gezeten, in de loop der jaren, maar dat maakte dus voor zijn oud worden niets uit ;-)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 12:57

Oh wat ellendig Wiebke :(:) Hopelijk voelt Ted zich met het dieetvoer tenminste al pijnvrij.

IMJ, ik merk hier dat de kat altijd nieuwe glazen of (vies) water buiten opzoekt om van te drinken, hoewel er overal schaaltjes met water staan voor haar. Vroeger dronk ze van de kraan, maar dat wil ze nu niet meer. Normaal heeft ze ook water bij haar droogvoer staan, maar sinds de pup hier is, gooit ze elke dag haar droogvoer om om het voor hem te 'verstoppen' (ook al kan hij er absoluut niet bij), waardoor het gewoon een smerige bende wordt, want ze gooit zo haar brokken in haar waterbakje :roll: Liefst smeert ze er dan ook nog het tafelkleed door :Y)

Maar doordat het nu niet meer bij haar droogvoer kan staan, maak ik me zorgen of ze dan nog wel voldoende van de andere schaaltjes gaat drinken. Katten he :roll:

En wat een scheetje, die Sammie! De poes komt hier ook altijd goedemorgen zeggen <3

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 13:39

Sammie is niet altijd zo'n scheetje hoor. De grootste dondersteen van de 2 :+

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 13:48

wiebke schreef:
Wij hebben een fonteintje voor ted, hij vind het erg leuk! Moet wel in het stopcontact maar het snoer is zo lang dat er volgens mij niks mee kan gebeuren.

Hebben we het nu over die grote stoere rooie Ted? Dat zou ik hier een beetje stil houden, de dames lezen ook mee...

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 14:33

Bloody Mary.. over die ted hebben we het ja. Hij is dus eigenlijk al een half jaar geen man meer :P . Verder blijft hij lekker stoer!Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 14:34

Bokkers, heeft iemand hier ervaring met een poes die con-stant uit de kraan wil drinken? Er staat altijd vers water, we verversen het echt elk uur. Maar buiten drinkt ze liever uit de sloot, en binnen vertikt ze het om uit het waterbakje te drinken en wil ze alleen maar steeds op het aanrecht en uit de kraan drinken. Zodra er al iemand aankomt springt ze al op het aanrecht. Het lijkt wel een soort van neurose ofzo? Poes is verder helemaal gezond. Wat kunnen we hieraan doen? Ze doet het niet omdat ze dorst heeft maar echt omdat ze het leuk vindt ofzo. -O-

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 14:46

Sommige katten hebben liever vers, stromend water.
Overigens zou ik het alleen maar toejuichen, ze heeft minder kans op het ontwikkelen van nierproblemen omdat ze meer drinkt. :)
Mss dat ze minder gefixeerd raakt op de kraan als je een drinkfontein neerzet?
Dan heeft ze nl altijd vers stromend water tot haar beschikking. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 15:07

Resistance schreef:
Bokkers, heeft iemand hier ervaring met een poes die con-stant uit de kraan wil drinken? Er staat altijd vers water, we verversen het echt elk uur. Maar buiten drinkt ze liever uit de sloot, en binnen vertikt ze het om uit het waterbakje te drinken en wil ze alleen maar steeds op het aanrecht en uit de kraan drinken. Zodra er al iemand aankomt springt ze al op het aanrecht. Het lijkt wel een soort van neurose ofzo? Poes is verder helemaal gezond. Wat kunnen we hieraan doen? Ze doet het niet omdat ze dorst heeft maar echt omdat ze het leuk vindt ofzo. -O-

Yep. Ik kan overal bakjes water neerzetten, ook van die fonteintjes etc geprobeerd maar onze kat wordt alleen blij van een lopende badkraan of keukenkraan. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 15:21

Laten we toch maar eens zo'n fonteinje proberen... wellicht dat dat iets uithaalt... :')

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 16:42

Ik heb hier een enorme slaapkop..!

Afbeelding

Katten zijn overigens niet te besluipen.. Meneer lag echt in coma maar toen ik bewoog om mijn telefoon te pakken gingen de ogen alweer open.. -O-
Ben maar gewapend met camera op het puntje van de bank gaan zitten om deze foto te maken :=

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 17:15

Hoe liefff.

Mia heeft ook alles in de gaten.
Ze is trouwens gek op gedragen sokken... Kan het mezelf niet voorstellen...