Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nikass schreef:Ik heb geen problemen met Akita's en zie ze niet als vechthond. Ik herinner me wel van vroeger als ik naar the winner ging dat het in de ring met Akita's altijd haat en nijd onderling was (tussen de honden). Is dat mannen onder elkaar SR? Weet jij dat?
StonedRomy schreef:Ben het met je eens dat zo'n hond aan de lijn hoort en serieus nagedacht moet worden over een muilkorf. Over grote honden niet kunnen houden in een rijtjeshuis verschillen we van mening. Altijd meerdere honden redelijk klein gehouden. Oke, ze gaan gerust een keer per week naar de Ardenne en 2x per dag mogen ze lekker uitrazen langs de rivier. Daarnaast nog serieus getraind worden en denkspellen met ze doen en die honden gaan gewoon liggen thuis. Echt niet dat die het in hun hoofd halen om in huis nog maar een stap te verzetten.
Je zou honden in een paardenbox kunnen houden qua afmetingen, maar dan moet je wel meer werken met ze.
tammiebels schreef:gohya schreef:Dit is wel heel erg overdreven.Een kat die een verkeersongeval veroorzaakt? een kat heeft niks bij te zetten als daar een auto tegenaan knalt.
Niet om het een of ander maar de automobilist kan ook uit reactie proberen te ontwijken. En dan bij wijze van tegen een boom knallen.
Anoniem schreef:Oke, mee eens dat de honden niet een kat dood mogen bijten maar iedereen gaat wel erg makkelijk aan de verantwoordelijkheid van de eigenaar van de kat voorbij.
Waarom mag die wel een dier zonder toezicht los en vrij buiten laten lopen. Die hoort ook toezicht te houden over zijn huisdier.
Een loslopende kat zonder toezicht kan ook een boel ellende veroorzaken zoals een verkeersongeval of een kind die hem wil aaien in het gezicht krabben..
Welk dier je ook bezit, je hoort er altijd toezicht op te houden wanneer het in contact komt met de buitenwereld.
StonedRomy schreef:Ik ga wel deels mee met het kattenverhaal. Die eigenaren nemen niet de verantwoordelijkheid voor hun katten. Mijn honden mogen in onze kleine achtertuin en ik probeer ervoor te zorgen dat ze niet een kat grijpen... Dus ga eerst zelf De tuin in en jaag katten weg met de tuinslang. Kwam laatst iemand vragen of ik mijn honden binnen wilde laten want haar kat zat zo graag in mijn tuin en ze vond het zielig als hij er dan niet in kon door mijn honden.![]()
Maar in het verhaal van de herders is idd de honden eigenaar fout. Je kunt niet alles voorkomen helaas, maar als je weet dat je honden al vaker een kat of hond hebben gebeten dan laat je ze niet alleen in de tuin.
StonedRomy schreef:Ik ga wel deels mee met het kattenverhaal. Die eigenaren nemen niet de verantwoordelijkheid voor hun katten. Mijn honden mogen in onze kleine achtertuin en ik probeer ervoor te zorgen dat ze niet een kat grijpen... Dus ga eerst zelf De tuin in en jaag katten weg met de tuinslang. Kwam laatst iemand vragen of ik mijn honden binnen wilde laten want haar kat zat zo graag in mijn tuin en ze vond het zielig als hij er dan niet in kon door mijn honden.![]()
Maar in het verhaal van de herders is idd de honden eigenaar fout. Je kunt niet alles voorkomen helaas, maar als je weet dat je honden al vaker een kat of hond hebben gebeten dan laat je ze niet alleen in de tuin.
Anoniem schreef:Wie weet heeft die kat wel heel vaak op de schutting gezeten of door de tuin geparadeerd en daarmee de honden op scherp gezet. Honden zijn territoriaal en zullen belagers ook op een later tijdstip hierop af willen rekenen.
Je ziet ook vaak dat honden die naast elkaar wonen en flink territoriaal zijn elkaar buiten aan willen vliegen.
Een verhaal heeft meestal meerdere kanten.
Ik vind het hier erg eenzijdig belicht. Wanneer een hond een kat pakt is het imo niet onmiddellijk een HR hond.
Nikass schreef:Hoezo niet jouw verantwoordelijkheid?Als de kat van de buren op mijn erf loopt is het niet mijn verantwoordelijkheid of mijn honden hem opjagen en/of doodbijten. Het is de verantwoordelijkheid van de eigenaar of hij zijn kat het risico wil laten lopen en op mijn erf laat komen.
oomens schreef:Nikass schreef:Hoezo niet jouw verantwoordelijkheid?Als de kat van de buren op mijn erf loopt is het niet mijn verantwoordelijkheid of mijn honden hem opjagen en/of doodbijten. Het is de verantwoordelijkheid van de eigenaar of hij zijn kat het risico wil laten lopen en op mijn erf laat komen.
Jouw eigendom beschadigt het eigendom van een ander. De plaats waar dat gebeurt (jouw tuin, die van een ander of de openbare ruimte) verandert daar niet per se wat aan.