Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 13:44

Komt vast goed. Otis kwam in Augustus en heeft de eerste dagen vooral onder bank in de tuin geleefd, door spannende geluiden bij buren, gillende kinderen enz, kreeg hem alleen naar binnen voor eten.

Nu ligt hij nog heel graag onder de hoekbank in de keuken maar het is een wereld van verschil met het begin.

Is er een plek waar Mateo zich een beetje kan terug trekken?

Voordeur is niet makkelijk open te krijgen voor hem?

Sjolvir

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 14:58

Oh, klinkt veelbelovend hoor en het is niet meer dan logisch dat ze moeten wennen, ze kennen het ritme niet, weten niet wat er komen gaat en wat ze kunnen verwachten, als ze dat eenmaal beetje doorkrijgen is het zoveel fijner voor ze.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 15:05

Vandaag ben ik met Nova voor het eerst naar het strand geweest om haar aan andere honden te laten wennen.

Andere honden vind ze nog heel eng, maar ze was echt super braaf! Soms iets te braaf, Ze mag best eens zeggen tegen een opdringerige hond dat ze niet wil dat ie steeds op haar springt.

Ze kwam wel steeds wat meer los, heel leuk om te zien.

En mensen zijn helemaal tha bomb! Elke voorbijganger moest ze langs om een knuffel te halen :+

<3 <3
Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 15:11

Oh super dat ze zo'n enorme knuffel is!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 16:04

Wat is Nova toch gaaf❤

Marlin doet het ook steeds beter. Hij heeft van de week voor het eerst los gelopen (op een omheind stuk).
En je merkt dat hij los lopen fijner vindt dan aan de riem. Hij luisterde super goed.Afbeelding

Vandaag moest ik schoenen gaan kopen voor mijn zoontje, dus toen heb ik Marlin even bij mijn ouders gebracht.
Maar dat vindt hij nog niks. Hij heeft mijn moeder al een paar keer gezien afgelopen week, maar dat was bij ons thuis. Bij mn ouders thuis was hij heel onrustig.
Maar dat zal uiteindelijk wel beter gaan als hij er vaker is geweest.
Het is echt een droppie❤. Een heel zachtaardig hondje.

Afbeelding

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 16:27

Heel herkenbaar Saya, Blues zou het liefst een fanclub oprichten volgens mij :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 16:41

ZhuZhu vond bij mijn ouders eerst ook niks. Wordt wel beter. Ze zijn bang dat ze weer ergens anders heen gaan, denk ik. Als ze eenmaal het vertrouwen krijgen, dat je ze altijd weer ophaalt en weer thuis komen, wordt dat beter.

Nova is echt mooi! <3

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 19:14

Ergens anders is gewoon weer spannend, je weet weer niet wat je kan verwachten aan vreemde geluiden of dingen in dat nieuwe huis en die nieuwe mensen. Best wel logisch eigenlijk, eigenlijk gewoon heel knap (of dom? ligt aan de situatie.) van honden die dat wel ineens als gewoon zien.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 10:21

Ik huiver ook al een beetje aan de gedachten dat ik Nova straks een keertje snachts naar m'n vader moet brengen.
Die gaat straks denken dat ik haar in de steek laat ofzo en dat ze weer moet verhuizen :=

Ze is wel echt megafan van m'n vader, dus dat scheelt :))

Marlin is wel echt een plaatje, die heeft het wel naar z'n zin geloof ik <3

Nova vind het steeds leuker op onze stal. Ik merk aan haar dat ze het veel leuker vind om op de wei te zijn en rond te lopen dan dat ik haar thuis buiten uit laat.
Straks wil ze niet meer mee naar huis :=

Ze had vorige week een een beetje moeite om te poepen (lekkere informatie :+ ), en toen ik afgelopen vrijdag haar drol wilde opruimen die ze op stal had neergelegd, zag ik dat er een hele pluk hooi in verdraaid zat.
Geloof dat ze iets te goed naar de paarden aan het kijken is.. :roll: Ze at daarna ook weer ineens een stuk beter.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:49

Oh dat heeft Muprh ook vaak, die oelewapper vind koeienkuil lekker (en ja, er staan koeien dus dat ligt er ook), maar voordroog lust ze ook, zucht..

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 12:26

Ik knijp hem ook al een beetje voor de zomer. Wij gaan op vakantie een week en balou gaat naar mijn ouders. Mijn vader is dan met pensioen dus eigenlijk de hele dag thuis maar dan nog. Brr. Moet er niet aan denken. Maar liever naar mn ouders dan naar een vreemde. Hoop dat ie dan ook een beetje rustiger is met wandelen. Gelukkig is mn vader een grote vent haha.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 12:46

Oh dus ben niet de enige met een hooi etende hond _O-
Heeft Murphey daar nooit last van gehad?
Want hoop niet dat dat een keer de hele boel gaat verstoppen :roll:

Sannert, vind Balou je vader wel leuk?
Dan komt het vast wel goed! Maar ik snap je helemaal..

Nova wilt even hoi zeggen :))
Afbeelding

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:54

Hier geen hooi eter, maar wel eens van dat lange taaie gras. Dan heeft ze ook wat moeite met poepen..

Aah die snoet van Nova <3

En Marlin is ook al zo'n leuk dier!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:59

Nova is echt prachtig! <3 :D

ZhuZhu eet ook plukjes hooi. Gaat ook wel eens minder met poepen. Even een lepel olie door het eten. Smeert t weer door.

En ze wennen vanzelf aan dat ze wel eens mieten logeren. Mijn vorige hond heeft t nooit leuk gevonden. Maar ja, we moeten allemaal wel eens iets wat we niet leuk vinden. En als ze er op gaan vertrouwen dat je weer terug komt, wordt t steeds makkelijker.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:01

Eetlepel olie is wel een idee ja, alleen ze weigert om uit een bak te eten.
Eet alleen vanaf de grond :roll:
Mastin trekje :+

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:04

SayaJones schreef:

Wat voor bak heb je? Mijn mastin mix wou ook absoluut niet uit een RVS bak eten, maar wel uit een plastic / kunststof bak.

Ik geef ook wel eens zalmolie als ze wat ontlastingsproblemen heeft. Schijnt ook goed voor de vacht te zijn

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:05

SayaJones schreef:

_O- ja, dat maakt lastiger. Geef je het ook op de grond? Of wel in een bak, dat ze het er dan zelf uit haalt? En geeft je brokken of vlees? Als je vlees wel klaar maakt in een bak, kun je het van te voren nog wel goed doorroeren. Brokken wordt lastiger en meteen op de grond ook. Zo n placemats (of hoe heten die plastic dekjes voor onder je bord?)

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:14

Ze krijgt brokken, inderdaad in een RVS bak, daar zou ik nog in kunnen afwisselen :j

Nu krijgt ze het echt op de grond, dat vind ze lekkerder :+

Ze is nog steeds een beetje moeilijk aan het eten dus durf nog niet heel veel gekke dingen ermee te doen. Dit weekend heeft ze wel voor het eerst haar hele portie wat ze moet krijgen op een dag opgegeten, 2 dagen achter elkaar zelfs!
Trots baasje hier :+

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:26

Lijkt me echt raar, een hond die niet wil eten. Ik heb t inderdaad vakergehoord over Mastins, maar kan me er niks bij voorstellen. Hier gaat alles om eten :=

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:33

Ja het is echt bizar. Zelfs belonen of zo lukt niet met een snoepje :=

Als ze rustig op haar matras ligt dan wilt ze wel een koekje of een kluifje aannemen, maar als ze buiten is of in beweging is heeft het echt 0,0 interesse.

Ik probeer het elke keer weer, maar lukt niet :')
Is wel een uitdaging hoor, belonen zonder voer of iets leren zonder voer. Pas dan ga je je beseffen hoeveel je met voer voor elkaar kunt krijgen -bij andere honden. En hoeveel dat helpt :+

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:39

En knuffels/aaien? Werkt dat niet? Balletje/speeltje? Ik weet nog bij mijn vorige hond, die kreeg ik dan wel als pup, die wilde ook gern eten aannemen van mij. Ze was nogal 1kennig en ik was een vreemde. Wist zij veel dat ze de rest van haar leven bij mij zou blijven := . Op een dag ontdekte ze het valletje en toen ze zich eenmaal bij neer had gelegd dat ze niet meer naar ‘huis’ ging (de fokker), kwam ze ook wel voor koekjes. Om later zo erg te worden dat ik sloten op de deuren moest doen, de deurklink moest vervangen door een ronde knop en de vuilnisbak naar de schuur moest verhuizen. Die kon alles open maken om bij eten te komen :roll: .

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:48

_O- _O-

Speeltjes snapt ze nog niet zo goed. Het flostouw raakt wel steeds meer interessanter.
Ik doe nu inderdaad veel met knuffels en héél veel enthousiasme.

Enthousiasme werkt ook niet altijd, want als ze geen zin heeft om op te staan, doet ze het gewoon niet. Soms haalt dat wel een beetje het bloed onder m'n nagels vandaan want ze gaat gewoon helemaal plat liggen op haar zij waardoor ik haar halsband amper meer om kan doen.
Als ik haar hoofd dan op til, dan werkt ze echt niét mee. Mijn god, wat kan dat vervelend zijn :=

Maar m'n irritaties moet ik inhouden want een klein beetje stemverhef of irritatie in m'n stem dat brengt al heel veel onzekerheid bij haar naar boven waardoor ze volledig op slot slaat en bijna niet meer benaderbaar is (geestelijk, lichamelijk kan ik alles met haar doen).

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:55

O, dat is kastig, want zo heeft ze je mooi in de tang. Niet meewerken en daar zitten geen consequenties aan. Boos kun je mss later nog wel inzetten. Maar ze is er inderdaad net. Maar ze scoort zo ook mooi punten voir t niet luisteren, natuurlijk.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:09

Inderdaad, straffen kan ik haar ook niet.
Nu ben ik al niet echt van het straffen hoor, maar dit is een flinke uitdaging.

Gisteravond voordat ik haar ging uitlaten, heb ik haar eerst flink alert gemaakt door wat herrie te maken in het huis en vrolijk te doen enzo.
Dan is ze alert en nieuwsgierig genoeg om op te staan zodra ik haar roep, en dan krijgt ze uiteraard uitgebreide knuffels dus hoop dat ik dat er even in kan houden.

Ach, het is een uitdaging maar ze is wel een hele leuke uitdaging <3
En ze is er pas 2 weekjes, dus het hoeft nog niet allemaal perfect te gaan.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 17:54

SayaJones schreef:
Oh dus ben niet de enige met een hooi etende hond _O-
Heeft Murphey daar nooit last van gehad?
Want hoop niet dat dat een keer de hele boel gaat verstoppen :roll:

Sannert, vind Balou je vader wel leuk?
Dan komt het vast wel goed! Maar ik snap je helemaal..

Nova wilt even hoi zeggen :))
[ [url=m/neAdQd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja, als ze op bezoek zijn dan ligt ie bij hem op schoot. Met zn voorpoten dan. :D

Oeh das wel echt lastig als ie niks voor eten doet. Hier echt geen last van. :=

Wel van trekken. Pff wat een gedoe. Hij blijft me meesleuren met wandelen als ie een hond ziet. Ik ben er sterk aan het denken om een gentle leader te halen want dit is echt niet te doen. Ik moet hem aan zn halsband met 2 poten van de grond halen want anders rent ie dwars door me heen. Afleiden negeert ie gewoon. Dus trainen is vrijwel onmogelijk omdat ik alle energie nodig heb om hem vast te houden. Ik dacht met de gentle leader kan ik hem beter houden en dan ook afleiden/trainen zodat ie het afleert. Of jullie nog ideeën?